TheMoonMan Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Tror vi må skille på seriøse videopptak på konsert og opptak kun for eget minne. En som filmer seriøst på konsert ville aldri ha valgt mobiltelefon uansett, og i 99% av tilfellene jeg filmer på konsert er det for å kapre stemning, lys og noe jeg kan titte på i senere tid for egen glede. Da har zoom eller ikke zoom under opptaket lite å si for min del. 920 er langt bedre rustet for å ta med seg et konsertminne enn hva så og si alle andre telefoner er (rent bortsett fra 808), og det viser at vi er på god vei med "vanlige" telefoner også Lenke til kommentar
Gadget58 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Fikk følgende svar fra NetCom vedrørende min bestilling av 1 november: 'Hei. Ifølge vår leverandør så hadde ca 100 kunder bestilt Lumia 920. Som regel så pleier vi få rundt 75 av hver farge så det er høyst sannsynlig at du vil få din mobil når vi får først får dem inn. Mvh NetCom Webshop Support.' Håper da at jeg får noe å fikle med i familieselskapene utover i Julen. Da får min N8 gå i pensjon som reservetelefon. Til de som snakker om HDMI tilkobling etc. Jeg har lenge benyttet meg av 'play to' funksjonen på N8. Den lå tidligere som en app på Nokia Beta Apps. Med den kan jeg via WIFI hjemme spille av bilder, film og musikk til hjemmekino anlegget. Jeg har for gammel TV, men jeg benytter min trådløse WIFI kobling mot min SONY Blueray spiller. Da kan jeg streame alt fra telefonen og jeg benytter fjernkontrollen for spilleren for å velge musikk, bilder etc. 'Play to' ligger også ute for Windows telefoner på Nokia Beta Apps, men jeg vet ikke om den fungerer på samme måte. Bare et forslag fra meg. En god Blueray spiller med WIFI koster i underkant av kr. 1.500,-. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Tror vi må skille på seriøse videopptak på konsert og opptak kun for eget minne. En som filmer seriøst på konsert ville aldri ha valgt mobiltelefon uansett, og i 99% av tilfellene jeg filmer på konsert er det for å kapre stemning, lys og noe jeg kan titte på i senere tid for egen glede. Da har zoom eller ikke zoom under opptaket lite å si for min del. 920 er langt bedre rustet for å ta med seg et konsertminne enn hva så og si alle andre telefoner er (rent bortsett fra 808), og det viser at vi er på god vei med "vanlige" telefoner også Joda, for all del, om man ikke har så store krav går det selvsagt fint For min del sammenligner jeg med 808 da den og 920 er de siste fra Nokia med pureview. 920 holder nok greitt til vanlige opptak men på konserter syns jeg den blir noe amputert uten zoom, men det er min mening da Ang. mono-opptak i lyd som 920 også begrenses til vil det også ha sine begrensninger med eks. visning over TV/HIFI i ettertid, men for all del det går jo Lenke til kommentar
Nado Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Joda, for all del, om man ikke har så store krav går det selvsagt fint For min del sammenligner jeg med 808 da den og 920 er de siste fra Nokia med pureview. 920 holder nok greitt til vanlige opptak men på konserter syns jeg den blir noe amputert uten zoom, men det er min mening da Ang. mono-opptak i lyd som 920 også begrenses til vil det også ha sine begrensninger med eks. visning over TV/HIFI i ettertid, men for all del det går jo Det er vel en software begrensning hvorvidt det gjelder mikrofonen, det er lov å håpe at dete kan endres i en update Ulempen med 808 er vel at den kjører Symbian, ikke har Lumia-designet og mangler en del andre finesser som Lumia 920 har. Klart det er et komprimiss, men synes 920 virker velbalansert sånn alt i alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Regner med at dere har sett den her: Konsertopptak filmet med Lumia 920. http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-does-a-great-job-recording-rock-concert-video/ Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Virker som den har ett fokus-problem under denne videoen, ikke bra bildekvalitet.... En annen ting er att sålenge ikke 920 har mulighet for å zoome blir den ganske lite egnet for konsertopptak da zoom er en nødvendighet ved opptak fra lang avstand (ellers blir det kjedelig å se på). Att den kun har mono-opptak gjør også sitt til att viderebruk senere blir noe begrenset.. Det finnes en fokus-mulighet man kan slå på på 920 (Continuous Focus CAF), da ville bildene blitt bedre på akkurat det. Bildene er også veldig bra for å være tatt opp i et så mørkt rom. Men det spesielle her er lyden. Tar man opp konsert på mobil blir lyden stort sett forvrengt, men siden 920 har HAAC syntes jeg lyden er overraskende bra. 1 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Selvsagt Greit å vite at 920 takler opptak opp mot 140 db. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Ikke mange mobiler, om noen, som kan gjøre Ikke så veldig imponert. 808, er da langt bedre? og med flott zoommulighet i tillegg. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Selvsagt Greit å vite at 920 takler opptak opp mot 140 db. Stemmer det, lydsystemet er akkuratt det samme som 808 bortsett fra att 920 tar opp i stereo Uansett, jeg var ikke særlig imponert over konsertopptaket, men tror nok det er pga jeg er kraftig bortskjemt av min 808 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Du nevner 1? Så det er en. Altså ikke mange. Ser at denne inneholder de samme specs på dette som 808 på lyden, og det er jo bra. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Ikke så veldig imponert. 808, er da langt bedre? og med flott zoommulighet i tillegg. Forsøk med alle andre telefoner enn 920 eller 808, se/hør resultatet da. 808 er en telefon laget med ett formål, den er ikke lansert som en telefon for alle og enhver. Jeg anser den som fleksing av muskler av Nokia og en smak av fremtidig teknologi som vil være vesentlig mer utbredt fremover. Endret 21. november 2012 av TheMoonMan Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Stemmer det, lydsystemet er akkuratt det samme som 808 bortsett fra att 920 tar opp i stereo Uansett, jeg var ikke særlig imponert over konsertopptaket, men tror nok det er pga jeg er kraftig bortskjemt av min 808 Ganske utrolig hvor mange ganger du tar opp 808 i denne tråden. 3 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Ganske utrolig hvor mange ganger du tar opp 808 i denne tråden. Er ikke bare jeg som gjør det om du ser i tråden ovenfor. Det er vell også ganske naturlig å sammenligne med 808 da det finnes kun 2 mobiler med pureview sålangt, og det skal vell noe til å unngå når flere Nokia fans er samlet på ett forum Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Bare det at 808 har Symbian gjør den uegnet for meg. Brukt WP 1 år nå og det overgår alt jeg har prøvd. 808 er vel egentlig, som det blir nevnt her, en slag demo-mobil fra Nokia. Men bevares, godt at teknologien taes i bruk andre steder og i mobiler som er mer aktuell for fremtiden. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Bare det at 808 har Symbian gjør den uegnet for meg. Brukt WP 1 år nå og det overgår alt jeg har prøvd. 808 er vel egentlig, som det blir nevnt her, en slag demo-mobil fra Nokia. Men bevares, godt at teknologien taes i bruk andre steder og i mobiler som er mer aktuell for fremtiden. OS er veldig smaksak da så det finnes nok like mange meninger om det som det finnes OS Du kan godt kalle den en "demo-mobil" men isåfall var det en veldig vellykket demo også da, hehe Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Enig, den er fin. Men Symbian er ferdig i min bok :-) 2 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Er det noen som vet om BankID vil fungere på 920 om man har Telenor? Om banken din har laget app for Windows Phone så. Hvilken bank benytter du? Endret 21. november 2012 av Terminal Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) BankID går først og fremst på hvorvidt mobilleverandøren din støtter det. Per i dag er det kun simkort fra Telenor og deres webmercs som har støtte. Endret 21. november 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Nado Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 OS er veldig smaksak da så det finnes nok like mange meninger om det som det finnes OS Du kan godt kalle den en "demo-mobil" men isåfall var det en veldig vellykket demo også da, hehe Vil si at OS ikke er en smakssak hvis den er såpass utdatert. Kan godt hende denne er mer moderne enn min N82 men Symbian har tekniske mangler. Først og fremst så synes jeg vi burde holde oss til topic, blir mye avsporing med 808 her. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Vil si at OS ikke er en smakssak hvis den er såpass utdatert. Kan godt hende denne er mer moderne enn min N82 men Symbian har tekniske mangler. Først og fremst så synes jeg vi burde holde oss til topic, blir mye avsporing med 808 her. 808 kjører Belle OS som Nokia har utviklet mye i den siste tiden, så ja det fungerer veldig bra Men enig dette er off-topic så vi avslutter der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå