Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Aner ikke om 920 har TV ut via jackpluggen slik som n900?

Jeg vil vel uansett si at kobling via en PC som er koblet til tvn er mye enklere og bedre enn HDMI, men det er kanskje enda noen som ikke har en PC koblet til tvn?

Det er en weird problemstilling å ha behov for HDMI på telefonen i mine øyne, litt som å behøve diskettstasjon på pcn. Men det er vel de som trenger det og :)

edit: ville ikke sagt at en PC uten diskettstasjon henger etter på HW, men...

Tror den tiden med "pc tilkoblet TV" er forbi, dette var mer vanlig for 4-5 år siden.... Idag er det meste basert på trådløs overføring fra mobil til TV/mediaspiller, dvs. DNLA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh? De fleste jeg kjenner har trådløs overføring fra PC til TV eller en stuepc-boks koblet til tvn for spill, streame musikk, se film og serier, med mer?

Ingen jeg kjenner bruker mobilen som mediasenter for stua, de pleier ha bruk for telefonen i ny og ne.

Men ja, i hvertfall ikke HDMI via kabel fra mobilen :p .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Åh? De fleste jeg kjenner har trådløs overføring fra PC til TV eller en stuepc-boks koblet til tvn for spill, streame musikk, se film og serier, med mer?

Ingen jeg kjenner bruker mobilen som mediasenter for stua, de pleier ha bruk for telefonen i ny og ne.

Men ja, i hvertfall ikke HDMI via kabel fra mobilen :p .

Joda, noen har det enda selvsagt, men poenget mitt var att mobilen har idag "overtatt" den plassen PC`n hadde for 4-5 år siden...

Dvs. man sitter i sofaen og streamer musikk/video/bilder direkte fra mobilen til TV`n trådløst uten å gå via noen PC, det er dagens standard. Mobilen er idag "dagens PC" hvor man har store mengder bilder/videoer og musikk lagret og lagringskapasitet som nærmer seg 100GB...

Nettopp derfor leveres mange TVèr med DLNA innebygget idag, min TV er fra 2008 og den kommuniserer direkte med min mobil så dette er ikke noe nytt :)

Selvsagt kan jeg bruke HDMI også men det er jo totalt unødvendig til min egen TV, dette er iallfall slik jeg gjør det på min 808 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Nei absolutt ikke noe nytt.

Aldri vært borti at noen hjem har valgt å streame fra mobil, siden det vil si at når jeg er ute kan ikke dama se en dritt :p . Og jeg har ikke 4TB lagring på mobilen til å lagre ørten serier med ørten sesonger, den spiller ikke av dvder eller bluray, og er ganske ræv på å kjøre BF3 o.l.

Som sagt har de fleste jeg vet om en form for PC koblet til tvn. Av og til en laptop, oftest en stasjonær liten boks med trådløst tastatur og Windows.

Men alle disse IT-folkene er muligens gammeldagse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Sendte e-post til Telenor Kjedehuset her om dagen og spurte om pris og tilgjengelighet på Lumia 920.

Fikk svar nå: "Hei.

Per dags dato vet vi desverre ikke når eller om denne telefonen bli tilgjengelig i Nettbutikken eller hva den vil koste.

Ha en fin dag."

Det er ikke slle som er like godt opplyst, merker jeg. Lumia 920 bestilte jeg på telenor.no i går kveld.

Lenke til kommentar

Nei absolutt ikke noe nytt.

Aldri vært borti at noen hjem har valgt å streame fra mobil, siden det vil si at når jeg er ute kan ikke dama se en dritt :p . Og jeg har ikke 4TB lagring på mobilen til å lagre ørten serier med ørten sesonger, den spiller ikke av dvder eller bluray, og er ganske ræv på å kjøre BF3 o.l.

Som sagt har de fleste jeg vet om en form for PC koblet til tvn. Av og til en laptop, oftest en stasjonær liten boks med trådløst tastatur og Windows.

Men alle disse IT-folkene er muligens gammeldagse.

Selvsagt er det noen som fremdeles gjør det på den måten du skisserer, men det er uansett ikke optimalt.

For meg så fungerer mobilen som en "fjernkontroll" til TV`n da jeg velger alt jeg vil se derfra. Om man eks. har vorspiel og er mange samlet er det og typisk att en kompis vil vise ett klipp/bilde fra sin mobil, aktiver DLNA og bildet er på skjermen :)

Husk også att mesteparten av bilder/videoer folk tar idag de er omtrent altid på mobilen, så da har man hele "biblioteket" i sin hule hånd :)

Welcome to 2012 :cool:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hvis 2012 betyr at jeg er begrenset til rundt 100gb lagringsplass vil jeg tilbake til 2011.

MAO flesteparten ønsker å ha et mediasenter som kan spille av hele biblioteket av videoer og lignende uansett, i tillegg.

DLNA er cute, men det scenarioet med en venn som vil vise frem går på hans mobil/din TV. Min mobil lagrer alt slik på skytjenester, som pcn min viser kjapt og enkelt, og siden jeg trenger mer enn 100gb lagringsplass og syntes det er greit at dama kan se på media mens jeg ikke er hjemme, er en mediasenterpc koblet til tvn uansett.

Iunno, høres ut som et absurd step back bare.

bruker og mobilen som mus/tastatur for pcn, forresten.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis 2012 betyr at jeg er begrenset til rundt 100gb lagringsplass vil jeg tilbake til 2011.

MAO flesteparten ønsker å ha et mediasenter som kan spille av hele biblioteket av videoer og lignende uansett, i tillegg.

DLNA er cute, men det scenarioet med en venn som vil vise frem går på hans mobil/din TV. Min mobil lagrer alt slik på skytjenester, som pcn min viser kjapt og enkelt, og siden jeg trenger mer enn 100gb lagringsplass og syntes det er greit at dama kan se på media mens jeg ikke er hjemme, er en mediasenterpc koblet til tvn uansett.

Iunno, høres ut som et absurd step back bare.

bruker og mobilen som mus/tastatur for pcn, forresten.

Hvert sitt behov selvsagt, men til mitt bruk har jeg plenty plass med de ca 80GB jeg har på min 808 :)

Jeg har mediaspiller i tillegg så der har jeg tilgang til youtube, flickr etc.

Lenke til kommentar

Synes DLNA er noe crap via mobiler. Skal du ha en skikkelig løsning så setter du opp en NAS hjemme

Hva er problemet med DLNA da ?? Den bruker riktignok ett lite sekund på å opprettet forbindelsen men utover det er det ingen problem hos meg iallfall.

Det fine er og att man kan zoome inn på bilder osv. og alt med å kun ha mobilen i hånda :)

Jeg syns Nokia sine løsninger for DLNA har fungert bra.

Lenke til kommentar
Hva er problemet med DLNA da ?? Den bruker riktignok ett lite sekund på å opprettet forbindelsen men utover det er det ingen problem hos meg iallfall. Det fine er og att man kan zoome inn på bilder osv. og alt med å kun ha mobilen i hånda :) Jeg syns Nokia sine løsninger for DLNA har fungert bra.
For bilder så kan jeg forstå det. Men du kan og synke dette opp mot Skydrive og andre cloud-tjenester dersom det skulle vær et alternativ. Da slipper du i det minste ledninger osv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...