Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal innom elkjøp i dag og legge av en hvit lumia 920, de skal få den i mndskiftet. (jobben betaler tlf, så må vente til de får den inn der).

Skal se om jeg finner meg ett slags skinnetui som beskytter tlf. Noen norske sider som har fått inn now utstyr?

Lenke til kommentar

Tror ikke du egentlig trenger noe for å beskytte telefonen. Så en kar hamre inn en spiker i en planke ved å bruke 920en som hammer med skjermen mot spikerhodet, og den funka finfint etterpå.

Den tåler en god del :p .

Jobber er del med temmelig skittene greier. Jobber innenfor farlig avfall, dvs spillolje, septikk, mye jobbing ute. Jeg blir SKITTEN på hendene, og vil ikke få oljeflekker på den hvite tlf min...

Lenke til kommentar
Jobber er del med temmelig skittene greier. Jobber innenfor farlig avfall, dvs spillolje, septikk, mye jobbing ute. Jeg blir SKITTEN på hendene, og vil ikke få oljeflekker på den hvite tlf min...
Da ville jeg brukt en dumb phone på jobb
Lenke til kommentar

Jeg sikler etter denne telefonen, selv om den etter mine preferanser/bruk har noen mangler. Jeg har i dag Nokia N8 og har vært veldig fornøyd med den. Den begynner imidlertid å bli moden for utskiftning.

Etter hva jeg skjønner har ikke Lumia 920 hverken FM radio/FM sender eller HDMI. FM radio/sender skal jeg alltids klare meg uten, men HDMI for å koble telefonen til tv for å se på bilder og videoer kommer jeg til å savne.

Så hvordan kan jeg få koblet en 920 til tv'en uten HDMI?

Mener å ha hørt om at det finnes noe en kan koble til HDMI inngangen på tv? Regner med at dette er en type trådløs overføring mellom telefonen og tv? Stemmer det og vil i så fall funke på 920? Hvis det stemmer, hva heter dette?

Håper noen kan hjelpe meg med svar. Det er i grunn kun dette som gjør at jeg ennå ikke har bestilt en Lumia 920 :-)

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare koble mobilen til pcn som er koblet til tvn, enkelt og greit?

Eller bare koble mobilen rett til tvn med usbkabel?

Eller siden alt synes til skydrive, bruke en browser på tvn evt pcn du har koblet til tvn for å se media fra tlf?

Ser virkelig ikke det store med HDMI... Brukte det sjelden når jeg hadde n8 selv engang.

Lenke til kommentar

Jeg sikler etter denne telefonen, selv om den etter mine preferanser/bruk har noen mangler. Jeg har i dag Nokia N8 og har vært veldig fornøyd med den. Den begynner imidlertid å bli moden for utskiftning.

Etter hva jeg skjønner har ikke Lumia 920 hverken FM radio/FM sender eller HDMI. FM radio/sender skal jeg alltids klare meg uten, men HDMI for å koble telefonen til tv for å se på bilder og videoer kommer jeg til å savne.

Så hvordan kan jeg få koblet en 920 til tv'en uten HDMI?

Mener å ha hørt om at det finnes noe en kan koble til HDMI inngangen på tv? Regner med at dette er en type trådløs overføring mellom telefonen og tv? Stemmer det og vil i så fall funke på 920? Hvis det stemmer, hva heter dette?

Håper noen kan hjelpe meg med svar. Det er i grunn kun dette som gjør at jeg ennå ikke har bestilt en Lumia 920 :-)

Hvorfor kjøper du ikke heller Nokia 808 da ??

Der har du alt dette, både HDMI, FM-radio, FM-sender, bedre kamera, xenon, minnekort ++++

I tillegg får du også DLNA som du kan vise bilder/video/musikk trådløst til TV`n, da slipper du noen kabel i hele tatt og det fungerer strålende :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Mulig jeg har en for gammel tv fra 2008 (Sony Bravia KDL-40V4000). Den har ikke USB, men har bl.a tre HDMI innganger og en VGA inngang for pc.

Litt av poenget for meg er at det skal være kjapt og lettvint og koble telefon og tv opp mot hverandre.

Av den grunn lurte jeg på om det fantes en fiks løsning på trådløs overføring mellom Lumia 920 og en tv med HDMI inngang :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har en for gammel tv fra 2008 (Sony Bravia KDL-40V4000). Den har ikke USB, men har bl.a tre HDMI innganger og en VGA inngang for pc.

Litt av poenget for meg er at det skal være kjapt og lettvint og koble telefon og tv opp mot hverandre.

Av den grunn lurte jeg på om det fantes en fiks løsning på trådløs overføring mellom Lumia 920 og en tv med HDMI inngang :)

Okei.. Er usikker på om KDL40V4000 har DLNA, men jeg har selv KDL40W5500 og den kobler seg trådløst til min mobil sålenge jeg er i stua hvor den står, tar ett lite sekund så er video/bildet/musikk på TV`n :) Vil tro du også har valget mellom å bruke HDMI eller DLNA, men skal ikke si det sikkert...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøper du ikke heller Nokia 808 da ??

Der har du alt dette, både HDMI, FM-radio, FM-sender, bedre kamera, xenon, minnekort ++++

I tillegg får du også DLNA som du kan vise bilder/video/musikk trådløst til TV`n, da slipper du noen kabel i hele tatt og det fungerer strålende :)

Jeg har vurdert 808 som kjører Symbian. Den tilfredsstiller i og for seg de ønskene jeg har. Har hatt N95, N97 og N8 og kjenner (og liker) Symbian godt. Allikevel er det vel slik at Symbian er et utdøende operativsystem.

Jeg ønsker å følge med i utviklingen på operativsystem-fronten. Lumia 920 ser flott ut, er helt i front på ny teknologi og har et operativsystem jeg ønsker å prøve ut. Av den grunn håper jeg noen kan meg noen gode råd om det går ann å overføre bilder og video på en lettvint måte mellom Lumia 920 og en tv med HDMI inngang.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert 808 som kjører Symbian. Den tilfredsstiller i og for seg de ønskene jeg har. Har hatt N95, N97 og N8 og kjenner (og liker) Symbian godt. Allikevel er det vel slik at Symbian er et utdøende operativsystem.

Jeg ønsker å følge med i utviklingen på operativsystem-fronten. Lumia 920 ser flott ut, er helt i front på ny teknologi og har et operativsystem jeg ønsker å prøve ut. Av den grunn håper jeg noen kan meg noen gode råd om det går ann å overføre bilder og video på en lettvint måte mellom Lumia 920 og en tv med HDMI inngang.

Okei skjønner... Joda 920 har ett mer moderne OS men så henger den også etter på HW siden på enkelte områder som du ser, så det er ett kompromiss om hva som er viktigst for deg selvsagt :)

Jeg kjenner iallfall ikke til noen mulighet for å bruke HDMI løsning på 920 desverre..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Aner ikke om 920 har TV ut via jackpluggen slik som n900?

Jeg vil vel uansett si at kobling via en PC som er koblet til tvn er mye enklere og bedre enn HDMI, men det er kanskje enda noen som ikke har en PC koblet til tvn?

Det er en weird problemstilling å ha behov for HDMI på telefonen i mine øyne, litt som å behøve diskettstasjon på pcn. Men det er vel de som trenger det og :)

edit: ville ikke sagt at en PC uten diskettstasjon henger etter på HW, men...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...