Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg om WP8 gjør det mulig å bruke telefonene som kablet modem?

Har WP7,5 nå, og her er det ikke mulig. Resultat: Telefonen bruker mer strøm enn den klarer å lade, og slår seg av til slutt.

Med dette på plass blir det enten 920 eller Ativ S.

Ville definitivt gått for 920 dersom den klarer det. Ellers ville jeg heller kjørt seperat mobilt bredbånd enn å ha Ativ S. Ser ut som et plastleketøy og Samsung lager mobiler som har en del slark/knirking, ikke solide greier her. Har du brukt mobilen via strømkabel eller usb i pc?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen flere synspunkter fra dere som har fått telefonen?

 

Sitter nå våken og venter på at batteriet skal bli full-ladet. Det tar utrolig lang tid over USB. Her kommer noen trøtte tanker etter et par timers bruk:

 

- Det ytre oser kvalitet. Min Galaxy S3 kjennes nesten ut som en billig plastleke i forhold.

- Skjermen er veldig klar og fin. Den automatiske lysstyrken er flere lysår bedre enn den jeg er vant til fra min S3. Ble litt overrasket over at jeg faktisk kunne bruke telefonen selv med mine tykke skinnhansker på.

- WP8 er utrolig lekkert og raskt.

- Skjermtastaturet fungerer veldig bra. Kunne fra første stund skrive mye raskere enn jeg noen gang har klart med min S3.

- Det medfølgende kartet fra Nokia klarte ikke finne min nåværende posisjon.

Lenke til kommentar

nor50: lade fullt opp og ut et par ganger for kalibrere batteriet, vil jeg anta.

Aner ikke om det er noe poeng i det, men jeg klattlader med en gang, min 920 har enda ikke vært over 70% batteri.

 

Veggladeren min blir sykt varm når jeg lader 920en, forresten. Bruker den runde hvite til Nokia (den som kom med Lumia 800 og Nokia N9 if you know), og den tar HELT av på temperatur mens jeg lader 920en.

 

Noen andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar
nor50: lade fullt opp og ut et par ganger for kalibrere batteriet, vil jeg anta. Aner ikke om det er noe poeng i det, men jeg klattlader med en gang, min 920 har enda ikke vært over 70% batteri. Veggladeren min blir sykt varm når jeg lader 920en, forresten. Bruker den runde hvite til Nokia (den som kom med Lumia 800 og Nokia N9 if you know), og den tar HELT av på temperatur mens jeg lader 920en. Noen andre som har samme erfaring?
Har hørt mye forskjellig men er mest for at batteriet skal måles riktig såvidt jeg vet.
Lenke til kommentar

Til dere som har telefonen:

 

Hvilken farge har dere? og er dere fornøyd? Jeg har jo helst lyst på den i cyan, i og med at den ser kul ut og er matt og ikke blank. Men cyan kommer jo ikke i Norge med det første.

Leste noe om at de som er blanke har lett for å bli nokså glatte om du er f.eks. litt våt på hendene og skal ta opp mobilen, og ser også på reviews at kladdemerker synes bedre på de blanke. Jeg hadde egentlig håpet på en spennende farge, men om det de sier om de blanke stemmer så går jeg nok for den svarte som er matt.

Lenke til kommentar

Jeg har hvit med blank finish, jeg har ikke merket noe til merker på unibodyen, litt fingeravtrykk på skjermen såklart. Glatt... med Nille-hansker blir jo alt glatt, såklart, men i hånda er den solid. Samme som hvit SGS3, magenta Lumia 800, sort N9, grå N8, osv.

 

Som en anbefaling:

 

Jeg hadde en magenta Lumia 800. Dette gjorde at valget av "accent" ble ganske begrenset hvis du ville det skulle se greit ut. Magenta farger, muligens lilla om du ville være "crazy". Resten så totalt ræv ut pga fargen på telefonen.

 

Jeg syntes rød lumia 920 med røde tiles ser awesome ut, samme med den gule, men jeg vet at jeg hadde blitt for låst mot accent-colours med en farget mobil.

 

Derfor ville jeg vurdert hvit/grå/sort over de fargede versjonene dersom du ønsker ha muligheten til å velge blant flere forskjellige accents.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville definitivt gått for 920 dersom den klarer det. Ellers ville jeg heller kjørt seperat mobilt bredbånd enn å ha Ativ S. Ser ut som et plastleketøy og Samsung lager mobiler som har en del slark/knirking, ikke solide greier her. Har du brukt mobilen via strømkabel eller usb i pc?

 

Mye taler for Nokia.

 

Størrelse, minnekort, utskiftbart batteri og lav vekt taler for Ativ S. Mange har positive tilbakemeldinger etter første møte med denne telefonen til tross for tynt, bøyelig bakdeksel i plast.

 

Min gamle HTC Mozart (WP7,5) overfører ikke data via kabel, kun bilder og annet innhold. Når jeg vil bruke pc via telefonen, blir det trådløs internet sharing. Det er snakk om timer før batteriet er tomt, og da blir det fikling med sim-kort og over i min gamle Nokia N82 og kabeloverføring.

I perioder bruker jeg telefon/pc slik, og da kan det også tenkes at batteriet vil miste noe av kapasiteten etter hvert, og må skiftes.

Lenke til kommentar
Mye taler for Nokia. Størrelse, minnekort, utskiftbart batteri og lav vekt taler for Ativ S. Mange har positive tilbakemeldinger etter første møte med denne telefonen til tross for tynt, bøyelig bakdeksel i plast. Min gamle HTC Mozart (WP7,5) overfører ikke data via kabel, kun bilder og annet innhold. Når jeg vil bruke pc via telefonen, blir det trådløs internet sharing. Det er snakk om timer før batteriet er tomt, og da blir det fikling med sim-kort og over i min gamle Nokia N82 og kabeloverføring. I perioder bruker jeg telefon/pc slik, og da kan det også tenkes at batteriet vil miste noe av kapasiteten etter hvert, og må skiftes.
Det er ca 29 GB ledig plass på Nokia Lumia 920, usikker på Ativ S.
Lenke til kommentar

Merker jeg svetter litt i skinkesprekken angående fargevalget....rød. På en side vil jeg ha noe som gleder meg, som lyser opp hverdagen og skiller seg litt ut. På en annen side er det en fordel om flisene fungerer med flere farger enn rød. Det kan jo selvsagt hende den gjør det...får nesten bare vente å se. Satser alt på ett kort nå :p

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Det er ca 29 GB ledig plass på Nokia Lumia 920, usikker på Ativ S.

Den Ativ S jeg har (tidlig prototype) har 10GB ledig. Men som sagt kan den utvides med minnekort. Største problemet med lite internminne er at man ikke får lagt musikk fra type WIMP og offline kart til navigasjonsprogrammer på minnekortet.

Lenke til kommentar

Nå er det nesten en måned siden jeg forhåndsbestilte så jeg kan ikke forsvare logikken, men jeg gikk for rød. Er enda ikke for sent å skifte farge, dog. Liker ikke at den skinner, men jeg har for øyeblikket en 2,5 år gammel Galaxy S med pianolakk og det har aldri vært et problem med fingeravtrykk, så jeg tror det går greit. En fin julefarge.

 

EDIT:

Det er sikkert mange som kjøper denne fremfor andre WP8-telefoner på grunn av kameraet. Om det ikke har blitt postet så er det her en lenke til en Flickr-gruppe hvor alle bildene er tatt med Lumia 920: http://www.flickr.com/groups/nokia_lumia_920/

 

Synes det er nyttig med sånne grupper for å vurdere bildekvalitet, da det er real world-bruk og mer representativt for hvordan kameraet *kan* yte. Samt er det veldig mange ulike brukere med varierende fotografiske evner. Og så oppdateres innholdet hele tiden. Det er så klart ikke gitt at bildene kommer rett fra mobilen, men interessant likevel!

Endret av IceImp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...