Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringte til kundeservice hos djuice (Telenor) på fredagen og lurte på hvilken dato de hadde. Kundebehandleren spurte hvilken farge jeg skulle ha, på den gule var datoen 29 nov. (Vet ikke om det er andre datoer på andre farger, gadd ikke å spørre). Lurte på om jeg kunne forhåndsbestille, men det kunne jeg ikke før den kom i nettbutikken, noe den skulle gjøre 29 nov. mener jeg han sa. Forklarte at jeg var litt redd for at de skulle bli utsolgt med én gang, men han kunne berolige meg med at når Nokia først sender ut telefoner så sender de ut et stort parti - ikke slik som Apple som leverer noen få telefoner for å skape etterspørsel (hans ord).

Pris visste han ikke noe om, den fikk de først ved leveranse påsto han, men tidligere kundekonsulenter jeg har snakket med har antydet rundt 3000kr med Komplett M.

Dette er i likhet med hva Leirdueredet skriver tidligere BARE tull. Nokia er i mange tilfeller veldig trege, med å få ut volum.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Avbestiller hos One Call i morgen. Så avventer jeg til 29.11 og ser hvem som har den tilgjengelig. Takk for infoen.

Ingen årsak :) Men husk at alt kundebehandlere sier må tas med en klype salt, man kan ofte få servert ganske forskjellig info fra person til person.

Dette er rett og slett bullshitt!!

Jeg har selv erfaring med Nokia fra 808 og Nokia er helt sykt treg med å få ut nok volum fra starten av.

Stusset litt over det kundebehandleren sa, da jeg husker å ha lest her på forumet at enkelte har vært plaget med å få tak i telefoner fra Nokia ved lansering. Anyhow, siden forhåndsbestilling fra Telenor ikke er mulig før de får den inn, og jeg heller mer og mer mot abb. med nedbetaling av tlf, så avventer jeg til de har den på lager. Evt. noen andre som får den inn 29 nov, for jeg SKAL ha den ved lansering. Forhåndsbestilling i dette tilfellet virker på meg mest som en loddtrekning.. :roll:

Endret av Gandulf
Lenke til kommentar

Ingen årsak :) Men husk at alt kundebehandlere sier må tas med en klype salt, man kan ofte få servert ganske forskjellig info fra person til person.

Stusset litt over det kundebehandleren sa, da jeg husker å ha lest her på forumet at enkelte har vært plaget med å få tak i telefoner fra Nokia ved lansering. Anyhow, siden forhåndsbestilling fra Telenor ikke er mulig før de får den inn, og jeg heller mer og mer mot abb. med nedbetaling av tlf, så avventer jeg til de har den på lager. Evt. noen andre som får den inn 29 nov, for jeg SKAL ha den ved lansering. Forhåndsbestilling i dette tilfellet virker på meg mest som en loddtrekning.. :roll:

En smule irriterende med absolutt INGEN informasjon på Telenor sine sider... Noen som har vært inne på nettbutikken til Telenor med mobilen?

På min htc Radar går det treeeeegt å få opp noe. Trykker på Nokia og det tar evigheter før det skjer noe. Er det bare på min eller er det flere som har det samme?

Lenke til kommentar

bruke å komme på telenor sine sider, en til to uker før den er tilgjengelig.

har iallefall vært slik før..

de har kun lumia 800 inne, de skal vel selge de siste 50 før de legger ut noe nytt fra nokia, tenker jeg.

sidene deres er generelt trege til tider, fra pc og.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk å bestille en 8X siden chess har de på lager atm pga. er ikke sikker på at jeg orker å vente. Noen som har en sammenligning av de to, som ikke kun viser specs?

For meg er det hovedsakelig kameraet, skjermstørrelsen, oppløsningen og batteriet som gjør at jeg har valgt 920 over 8X. Ikke småting altså. Batteriet på sistnevnte er det minste av de tre toppmodellene. Sitat fra techradars test (HTC 8X):

"We took our unit off charge at 8am. We had Wi-Fi on and Bluetooth connected for about 20 mins to the car stereo. We sent about 25 text messages over the course of the day, a handful of emails, took 13 photos, one video and browsed the web for 40 mins or so. By just after 5pm, the battery was down to 10%."

Med Lumia 920 har du kanskje ikke veldig mye bedre batteritid, men du har trådløs lading som et alternativ. Av det jeg har hørt er trådløs lading en vane som fort tilegnes og får det til å virke som om mobilen har et evigvarende batteri. Du legger den bare fra deg på platen på skrivebordet, i stedet for ved siden av platen på skrivebordet. For å sette det på spissen. Det var jo også en sak om at Nokia deler ut gratis trådløs ladeplate - men for alt jeg vet gjelder ikke dette i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å bestille denne fra UK, men da må jeg visstnok ut med 25% avgift, så det vil ikke lønne seg for meg... Kanskje jeg finner noen i UK som kan ta imot og sende videre som gave.

Edit: det er ikke store gevinsten der, egentlig. Er 5% dyrere moms her enn der.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ser ut som den tåler juling :)

I motsetning til et par andre mobiler testet av samme...

iPhone 5 tåler usannsynlig mye også, så det virker som det begynner genereltl sett å bli bedre blant de større aktørene. Når det er sagt så synes synes jeg iPhone 4s hadde et bedre design enn 5en. Jeg liker litt vekt i mobilen og hvorfor skal den være så tynn!?!?! Igjen, jeg vet ikke om en eneste person som trekker frem tykkelse/vekt som en avgjørende faktor. Ikke blant kompiser og kollegaer hvertfall.
Lenke til kommentar

iPhone 5 tåler usannsynlig mye også, så det virker som det begynner genereltl sett å bli bedre blant de større aktørene. Når det er sagt så synes synes jeg iPhone 4s hadde et bedre design enn 5en. Jeg liker litt vekt i mobilen og hvorfor skal den være så tynn!?!?! Igjen, jeg vet ikke om en eneste person som trekker frem tykkelse/vekt som en avgjørende faktor. Ikke blant kompiser og kollegaer hvertfall.

Samme test på YouTube med ip5 og s3, begge med knust skjerm...

Og ja, vekt tror jeg ikke blir noe problem. Høres ut som en ikke-sak for de som har fått tak i 920.

Foretrekker en mobil jeg kan bruke uten case. En case øker både vekt og tykkelse og ser IKKE bra ut...

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Morsomt at den lille ungen klarer og holde en telefon som flere voksne mennesker har skrevet er ekstremt tung! :p

Bra å se at den tåler litt, men er vel med den som med alle andre telefoner at lander den forkjært så ryker skjærmen. Ser en som har kommentert i linken at han klarte å knuse sin mot et flislagt gulv :/ Floor-tiles vs. Live-Tiles 1-0

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille denne fra UK, men da må jeg visstnok ut med 25% avgift, så det vil ikke lønne seg for meg... Kanskje jeg finner noen i UK som kan ta imot og sende videre som gave.

Edit: det er ikke store gevinsten der, egentlig. Er 5% dyrere moms her enn der.

Jeg bestilte fra clove.co.uk tidligere i dag. Inkl frakt kom det på ca 4100, så kommer 25% moms i tillegg. Blir vel totalt 5200 ca. Synes det er OK pris. Blir sendt i morgen med DHL ekspress shipping. De bruker som regel bare 1 dag på shippingen :-]

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...