Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Forhåpentligvis kommer tlf om 10 dager. Bestillt fra onecall :w00t:

Er rett å slett forelsket i den :eek:

Hvorfor tror du den kommer om 10 dager? Nokia sier 29.11.12 og One Call bekreftet for meg i går (via en av sjefene hos One Call) at One Call får den inn 19.12.12.

 

Dersom de får den inn den 19.desember, så rekker den ikke frem til meg til julaften en gang. Og alle vet hvordan det er med postgangen i romjula. Da går det ikke akkurat kjapt. Så kommer nyttårsaften og 1.nyttårsdag...Trolig vil vi som har bestilt av One Call tidligst vil ha den i postkassa fra 3.-4.jaunuar og utover. Uaktuelt for meg. Da blir det Telenor eller kontantkjøp fra Elkjøp eller CDON.com.

Endret av chrisAK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tror du den kommer om 10 dager? Nokia sier 29.11.12 og One Call bekreftet for meg i går (via en av sjefene hos One Call) at One Call får den inn 19.12.12.

 

Dersom de får den inn den 19.desember, så rekker den ikke frem til meg til julaften en gang. Og alle vet hvordan det er med postgangen i romjula. Da går det ikke akkurat kjapt. Så kommer nyttårsaften og 1.nyttårsdag...Trolig vil vi som har bestilt av One Call tidligst vil ha den i postkassa fra 3.-4.jaunuar og utover. Uaktuelt for meg. Da blir det Telenor eller kontantkjøp fra Elkjøp eller CDON.com.

 

 

Jeg forholder meg til det jeg har fått beskjed om fra onecall, ikke hva du har fått av informasjon :)

Lenke til kommentar

Dersom jeg bestiller fra Elkjøp, så ser jeg det står "telefonen er låst til Telenor". Jeg skjønner jo hva det betyr når man kjøper en mobil med et spesifikt abonnement. Men hos Elkjøp koster telefonen kr 4895, så hvorfor står det at den er låst til Telenor? Betyr det at når jeg kjøper denne hos Elkjøp så MÅ jeg ta et abonnement fra Telenor etterpå? Synes ikke noe om Telenor sine abonnement. Kunne heller tenkt meg Djuice eller fortsatt med mitt One Call abonnement. Synspunkt?

Lenke til kommentar

Jeg forholder meg til det jeg har fått beskjed om fra onecall, ikke hva du har fått av informasjon :)

Problemet med One Call i denne saken, er at de har gitt alle forskjellige datoer. Jeg fikk til og med beskjed i går at de fikk den inn den 20.11.12; altså 9 dager FØR Nokia sier den blir tilgjengelig i Norge. Så hvordan du også klarer å få den FØR Nokia lanserer den, vet ikke jeg. Datoen jeg har fått kan du jo velge å ta med en klype salt, men nå har det seg slik at jeg tok direkte kontakt etterpå med One2Cel, som er de som leverer telefonene til One Call. Her er svaret jeg fikk, ift at One Call sier 19.12.12 før de får sendt den:

 

Hei!

Datoen vi har fått fra Nokia er 17/12, så det stemmer ganske bra dessverre.

Med vennlig hilsen

Kristel

Kundekonsulent One2Cel

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Er nok ikke usannsynlig nei :) Disse to er jo ikke sammenlignbare en gang, blir som å sammenligne en BMW mot en Toyota :rofl: (ja jeg har ikke mye til overs for lekebiler.. ;) )

 

Enig!

Det har overrasket meg hvor stor forskjellen er på kameraet her vs Nokia 808. Hadde ikke trodde det skulle være så stor forskjell, det blir som en BMW og Toyota ja :tease: hehe...

Lenke til kommentar

Telefonene ligger ute på Teleringen

 

Finner bare ubekreftet datoer i januar og en tidlig i desember jeg?

 

Problemet med One Call i denne saken, er at de har gitt alle forskjellige datoer. Jeg fikk til og med beskjed i går at de fikk den inn den 20.11.12; altså 9 dager FØR Nokia sier den blir tilgjengelig i Norge. Så hvordan du også klarer å få den FØR Nokia lanserer den, vet ikke jeg. Datoen jeg har fått kan du jo velge å ta med en klype salt, men nå har det seg slik at jeg tok direkte kontakt etterpå med One2Cel, som er de som leverer telefonene til One Call. Her er svaret jeg fikk, ift at One Call sier 19.12.12 før de får sendt den:

 

Hei!

Datoen vi har fått fra Nokia er 17/12, så det stemmer ganske bra dessverre.

Med vennlig hilsen

Kristel

Kundekonsulent One2Cel

 

:hrm:

 

Den stemmer fint med hva jeg vet, men forstår ikke grunnen enda da. Om denne kommer til clove.co.uk først, så tror jeg nesten jeg kjøper derfra...ser enkelte butikker sier januar nå...blir for dumt. Men forøvrig - snakket med en fra teknisk ukeblad under gulltasten, han hadde testet 920, men mente at LTE som for meg er viktigst ikke er noe noen trenger, 42,2 mbps holdt lenge - med mindre mobilen skulle vært hotspot vel og merke, men da undres jeg på hvor lenge den holder batterimessig. Forøvrig sier leverandøren min på Sony V at den kommer i desember, nesten fristende å bestille den siden den også tåler fukt etc...så får WP8 seile sin egen sjø litt..

Lenke til kommentar

Enig!

Det har overrasket meg hvor stor forskjellen er på kameraet her vs Nokia 808. Hadde ikke trodde det skulle være så stor forskjell, det blir som en BMW og Toyota ja :tease: hehe...

Kanskje så har 920 uten at jeg vet det så sikkert, veldige fordeler når det gjelder operativsystem og andre funksjoner.

Men, for de som ønsker en telefon å ringe, sende sms med og samtidig få verdens beste kamera i mobil, et valg.

 

Nokia 808.

Lenke til kommentar

Dersom jeg bestiller fra Elkjøp, så ser jeg det står "telefonen er låst til Telenor". Jeg skjønner jo hva det betyr når man kjøper en mobil med et spesifikt abonnement. Men hos Elkjøp koster telefonen kr 4895, så hvorfor står det at den er låst til Telenor? Betyr det at når jeg kjøper denne hos Elkjøp så MÅ jeg ta et abonnement fra Telenor etterpå? Synes ikke noe om Telenor sine abonnement. Kunne heller tenkt meg Djuice eller fortsatt med mitt One Call abonnement. Synspunkt?

 

Er ikke alle telefonene som er låst til telenor, de som ikke er låst til telenor har sendes dato 04.12.12 ;)

Lenke til kommentar

Noen som har tatt kontakt med Telenor/djuice ennå og fått en slippdato derfra?

 

Ringte til kundeservice hos djuice (Telenor) på fredagen og lurte på hvilken dato de hadde. Kundebehandleren spurte hvilken farge jeg skulle ha, på den gule var datoen 29 nov. (Vet ikke om det er andre datoer på andre farger, gadd ikke å spørre). Lurte på om jeg kunne forhåndsbestille, men det kunne jeg ikke før den kom i nettbutikken, noe den skulle gjøre 29 nov. mener jeg han sa. Forklarte at jeg var litt redd for at de skulle bli utsolgt med én gang, men han kunne berolige meg med at når Nokia først sender ut telefoner så sender de ut et stort parti - ikke slik som Apple som leverer noen få telefoner for å skape etterspørsel (hans ord).

 

Pris visste han ikke noe om, den fikk de først ved leveranse påsto han, men tidligere kundekonsulenter jeg har snakket med har antydet rundt 3000kr med Komplett M.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ringte til kundeservice hos djuice (Telenor) på fredagen og lurte på hvilken dato de hadde. Kundebehandleren spurte hvilken farge jeg skulle ha, på den gule var datoen 29 nov. (Vet ikke om det er andre datoer på andre farger, gadd ikke å spørre). Lurte på om jeg kunne forhåndsbestille, men det kunne jeg ikke før den kom i nettbutikken, noe den skulle gjøre 29 nov. mener jeg han sa. Forklarte at jeg var litt redd for at de skulle bli utsolgt med én gang, men han kunne berolige meg med at når Nokia først sender ut telefoner så sender de ut et stort parti - ikke slik som Apple som leverer noen få telefoner for å skape etterspørsel (hans ord).

 

Pris visste han ikke noe om, den fikk de først ved leveranse påsto han, men tidligere kundekonsulenter jeg har snakket med har antydet rundt 3000kr med Komplett M.

blir nok ikke dyrere enn fra teleringen med komplett m

Lenke til kommentar

 

 

Ringte til kundeservice hos djuice (Telenor) på fredagen og lurte på hvilken dato de hadde. Kundebehandleren spurte hvilken farge jeg skulle ha, på den gule var datoen 29 nov. (Vet ikke om det er andre datoer på andre farger, gadd ikke å spørre). Lurte på om jeg kunne forhåndsbestille, men det kunne jeg ikke før den kom i nettbutikken, noe den skulle gjøre 29 nov. mener jeg han sa. Forklarte at jeg var litt redd for at de skulle bli utsolgt med én gang, men han kunne berolige meg med at når Nokia først sender ut telefoner så sender de ut et stort parti - ikke slik som Apple som leverer noen få telefoner for å skape etterspørsel (hans ord).

 

Pris visste han ikke noe om, den fikk de først ved leveranse påsto han, men tidligere kundekonsulenter jeg har snakket med har antydet rundt 3000kr med Komplett M.

Avbestiller hos One Call i morgen. Så avventer jeg til 29.11 og ser hvem som har den tilgjengelig. Takk for infoen.

Lenke til kommentar

Forklarte at jeg var litt redd for at de skulle bli utsolgt med én gang, men han kunne berolige meg med at når Nokia først sender ut telefoner så sender de ut et stort parti - ikke slik som Apple som leverer noen få telefoner for å skape etterspørsel (hans ord).

 

Dette er rett og slett bullshitt!!

Jeg har selv erfaring med Nokia fra 808 og Nokia er helt sykt treg med å få ut nok volum fra starten av. Fra juni til august fikk de fleste nettbutikker inn kun parti på 10-20 stk i hver leveranse. Dette fikk jeg beskjed om fra komplett.no/Dustin home etc.. , dette resulterte følgelig i ventelister som gikk på hver leveranse som kom inn. Jeg var heldigvis tidlig ute i køen men mange måtte vente ett par mnd før de fikk den.

Ett godt eksempel er att Amobil.no fikk sitt testeksemplar nesten 2mnd etter jeg fikk min, hehe....

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...