Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Noen spm til de som faktisk har tlf.

1. Er samme kontakten slått sammen i tlf-loggen? Slik at jeg slipper å se feks 5 ubesvarte fra "sjefen" øverst i loggen?

2. Har de lagt til lyd-vibrasjon-stille på lydknappene/øverst på skjermen?(irriterende å møtte gå på innstiller hver gang)

3. Kan man se sendte eposter i epostklientem?

4. Har de gjort noe med fanene i internet explorer?(aka lettere å få de fram)

5. Smartdial?

1. Nei
  2. Nei
  3. Har ikke fått testet dette, men usikker. Men tror da man kan se mappen "Sendte" i både wp7 og wp8?
  4. Du kan velge hvilken knapp du skal ha i IE10, om det er tilbake, refresh eller tabs-knappen. Så ja.
  5. Nei, men her finnes det et par alternativer i marketplace.

Dette med att kameraet på 920 egner seg for konsertopptak tror jeg ikke helt stemmer.

Jeg tenker mer på å ta bilde av stemningen. Dvs folkene du er med etc uten at alt bare er sort.

Når det gjelder zoom så har jeg ikke testet, men jeg tror det kun er digital zoom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, bra da :)

Joda spørs hva man legger i "de beste" isåfall. Syns Itavisen oppsummerte det litt bedre:

Jeg syns altid Nokia imponererer enormt med mobilkamera, men denne gangen ble jeg ikke så imponert..

Satser på at FW oppdateringen fikser det siste. Objektiv og sensor skal være godt nok til å overgå iPhone 5 ved alle forhold, tror jeg. Så får vi kanskje det samme kameraet ineste års modell som nå sitter i 808:-)

Lenke til kommentar

Jeg tenker mer på å ta bilde av stemningen. Dvs folkene du er med etc uten at alt bare er sort.

Når det gjelder zoom så har jeg ikke testet, men jeg tror det kun er digital zoom.

Joda men etter hva jeg har lest så kan man ikke bruke digital zoom engang mens man filmer på 920...

Jeg kan ikke bekrefte dette men det er iallfall hva jeg har lest. Om det stemmer så har man isåfall lite muligheter mht video-opptak.

Lenke til kommentar

Joda men etter hva jeg har lest så kan man ikke bruke digital zoom engang mens man filmer på 920...

Jeg kan ikke bekrefte dette men det er iallfall hva jeg har lest. Om det stemmer så har man isåfall lite muligheter mht video-opptak.

Hvis du tenker vs. et ordentlig kamera eller 880 så helt klar. Men jeg tenker mer på konserter jeg har vært på hvor man gjerne skulle tatt et bilde og alt man får er et nesten sort bilde eller noen blurry farger fra lysene. 920 har iallefall potensialet til å bedre dette. :)

Men det er mer snakk om facebook-minner ja :p

Lenke til kommentar

.

Dobbeltsjekket. Nå er datoen 19.12.12! Det er lovlig sent!

Etter egen erfaring så styrer jeg unna One Call. De var HELT sikre i sin sak at den skulle komme 30.10.2012. Nei takk, holder meg til seriøse aktører som Telenor som i det minste sier de ikke vet når den kommer.
Lenke til kommentar

Har nå hatt 920-en i 4 dager. Har ikke brukt den med sim-kort, men har fått testet en god del forskjellig. Kommer kun til å vurdere ting for 920-en, og ikke Windows Phone generelt.

• Den er 3-5mm lavere enn Galaxy S3, og ganske nøyaktig like bred. Den er ganske nøyaktig like tykk som Lumia 800. Altså en stor telefon på lik linje med Galaxy S3, men med noe større vekt.
    Vekten er ikke et problem, og dukker kun opp som et tema når man står og sammenligner telefoner. (Litt det samme som at man står og myser for å se piksler)
  • Skjermen er den beste jeg noen gang har sett. Usikker om det er pga Microsoft sin cleartype teknologi, men tekst virker jevnere og finere enn på Galaxy S3 eller iPhone 5.
  • Byggkvaliteten er den beste jeg har sett på noen Nokia telefon, og noe av det beste på markedet. Det er mange små detaljer som gir den ekstra premium-følelsen. Spesielt metallet rundt micro-usb og mini-jack syns jeg ser veldig bra ut og hindrer merker etter mye bruk. Mobilen føles bunnsolid.
  • Kameraet tar gode bilder og videoer, men kunne vært noe bedre i gode forhold. Jevnt over er kameraet mye bedre enn konkurrentene, men i perfekte forhold er iPhone 5 noe bedre. Tar du bilder/video på en konsert er 920-en en garantert vinner.
  • At man kan bruke hansker er kanskje den beste featuren for skandinaviske brukere. Jeg har brukt mobilen med disse hanskene og klarte skrive en melding med de på. Jeg har opplevd at super-touch saken til tider slutter å fungere, for så å fungere igjen etter noen sekunder. Antar dette er pga jeg har en dev-telefon eller at det kan fikses i en software-update. Det var ganske hyggelig (for min del) å gå rundt i Frognerparken kl 22 om kvelden og ta bilder mens dama gikk rundt uten hansker med sin iPhone 5. :p
    Med litt strammere hansker (f.eks ski-hansker) tror jeg man kan bruke mobilen som vanlig.
  • Batteritiden virker å være god. Har som sagt ikke sim-kort i min, men den lever ca 2-4 dager ved lite bruk, og mer enn nok for 1 dag med "benchmark"-bruk.

Positivt

• Meget god skjerm
  • Fungerer med hansker
  • Solid byggkvalitet

Lunkent

• Den er like stor som Galaxy S3. For noen er dette perfekt, for andre blir dette litt stort.
  • Den er kanskje litt tung for barn.

Negativt

• Kameraet er bra, men kunne vært bedre (håper på fremtidig oppdatering)
  • Super-touchen sluttet noen ganger å fungere i noen sekunder

OOh, du hjelper ikke akkurat tålmodigheten min! Jeg holdt i en Lumia 900 som er 25g lettere og kan ærlig si at den ekstra vekten ga kvalitetsfølelse og ikke inntrykk av at den var tung på noen så helst måte. Personlig så har jeg aldri brydd meg om hvor tykk/tung en mobil er, og vet ikke hvorfor produsenter fokuserer så mye på det. Det er mye mer viktig med solid konstruksjon og batteritid, noe jeg ville trodd betyr mer for de fleste. Anyway, takk for gode innblikk!

• Liker 1
Lenke til kommentar

virker som dere leter etter en test som sier det dere vil høre,

klart testene er forskjellige ettersom det er forskjellige som tester den.

noen liker ditt, andre datt.

setter de den opp mot forskjellige telefoner, så er det jo greit å vite hvordan den er i forhold til det man har fra før. så klart greit å lese flere tester og synspunkter.

hadde de vært testet likt, hadde nok testene vært mere lik og.

beste er nok å ha den i hende selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...