Selectaa Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Synes det er interessant at denne mobilen og benytter seg av GLONASS posisjonerings system , Navstar GPS har lenge vært brukt , sett at blandt andre Seismikk fartøy bruker kombinasjon av GPS og GLONASS. (for de som er heilt grønne på område, er GLONASS (Globalnaya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema) , et satelitt posisjonerings system, som Russland drifter / ble utviklet omtrent samtidig med GPS. (73 og 76) Skal være noe mer nøyaktig på nordlige breddegrader (eller var iallefall tilfelle tidligere ,begge systemene har blitt forbedret). Håper sjølvsagt på sikt at Nokia ikke satser alt på et system, -vet- de kunne lagd kule Android telefoner (har sett en N9 som kjører det). Fra Nokia sine sider så står det at Lumia 920 støtter følgende posisjoneringsteknologier: Magnetometer A-GPS Posisjonering ved hjelp av WLAN-nettverk Glonass Så da blir det både GPS og Glonass, noe som bør gi meget bra posisjonering. Spørsmålet er jo om dette vil ta ekstra mye strøm da....? Endret 25. september 2012 av Selectaa Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 (endret) Jeg har prøvd å bestille en gul Lumia 920 fra en forhandler. Følgende svar fikk jeg tilbake i dag: "I følge Nokia skal den lanseres i Norge i Hvit og i sort i første omgang. Hva som skjer videre vet ikke vi og ikke våre leverandører. Det kan være at den kommer etter hvert. Men vi vet ingenting" Ai, ai, ai!!! Dette er første gang jeg hører noe om at 920'en bare skal leveres i tradisjonelle/kjipe farger først Noen andre som har hørt noe om dette, evnt har mer informasjon? Endret 25. september 2012 av Selectaa Lenke til kommentar
Cutters Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Kjedelig hvis den i første omgang kun kommer i de fargene. Får da se hvor lenge jeg gidder å vente på gul, før jeg evt. kjøper en sort/hvit. Cyan N9 var jo også forsinket, så jeg ente opp med å kjøpe en sort. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvilken forhandler er det snakk om? Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Jeg har prøvd å bestille en gul Lumia 920 fra en forhandler. Følgende svar fikk jeg tilbake i dag: "I følge Nokia skal den lanseres i Norge i Hvit og i sort i første omgang. Hva som skjer videre vet ikke vi og ikke våre leverandører. Det kan være at den kommer etter hvert. Men vi vet ingenting" Ai, ai, ai!!! Dette er første gang jeg hører noe om at 920'en bare skal leveres i tradisjonelle/kjipe farger først Noen andre som har hørt noe om dette, evnt har mer informasjon? Merkelig. Elop sa at man kunne forvente Rød og gul ved lansering, mens grå og Cyan kunne komme ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Hvilken forhandler er det snakk om? Det var svaret jeg fikk fra Nordialog. Det jobben handler mobiler, og de pleier og ha veldig god service. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 25. september 2012 Del Skrevet 25. september 2012 Ser ut som kameraet på Lumia 920 er bedre enn på iPhone5... Video... http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-vs-apple-iphone-5-video-stabilization-test/ Kameratest, i lite lys... http://wmpoweruser.com/in-first-real-test-nokia-lumia-920-smokes-iphone-5-in-low-light-photos/ Lenke til kommentar
suggas Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Her er et intervju med konsernsjefen i Nokia Elop ,hvor noen av spørsmålene som er stilt her tidligere vil få svar på. http://www.engadget....-920-interview/ Endret 26. september 2012 av suggas Lenke til kommentar
StillHope Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Litt morsom denne ? Skulle vel også gjelde for 920. http://www.youtube.com/watch?v=OdidORzzA1g&feature=player_embedded#! Endret 26. september 2012 av StillHope Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 (endret) Når er denne ute i butikk? Endret 26. september 2012 av PerOpusen Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Når er denne ute i butikk? Ikke annonsert enda, men i Norge tror jeg du må regne med at den ikke kommer før November. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Når er denne ute i butikk? Ikke annonsert enda, men i Norge tror jeg du må regne med at den ikke kommer før November. Er veldig på vippen om jeg skal kjøpe eller ei. Har hatt HTC Titan i 2-3 mnd nå og er knallfornøyd, Men nye dingser er jo morro selvfølgelig. Tenker at det kanskje er smart å sitte litt på gjerdet og se hva ellers som dukker opp? Fikk lyst på den gule 920'n, men om den ikke kommer til Norge med første uansett - er det ikke noe løp og kjøp for min del. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 WOW... http://www.wpcentral.com/testing-lumia-920-windows-phone-low-light Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 Nokia music er en vits, spør du meg. Ja, jeg spørrer. Hva er vits med den da? Vil bare vite Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september 2012 Del Skrevet 26. september 2012 For min del, har en HTC One X nå og ingen tvil om at Nokia 920 vil bli min neste. Har flere grunner til det, bl.a sync med Office, Win apps osv. (jada, har epler og Samsung osv. inngift i familien, no bad feelings) 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Dette kan sikkert virke litt rart, men Nokia Lumia 920 frister veldig mye faktisk. Så er fullt mulig at Nokia Lumia 920 eller en høyere / nyere versjon senere blir min neste telefon, selv om det blir en liten nedgradering på skjermstørrelsen. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Skjermstørrelse er ikke alt. Velkommen tilbake forresten, har jo vært stille de siste dagene. Nå får vi satse på at WP8 og microsoft får fart på sakene. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Synes ikke det virker rart i det hele tatt at den frister Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. september 2012 Del Skrevet 27. september 2012 Og selvfølgelig så er mangel på microSD slot et stort minus. Var derfor jeg først så på Samsung ATIV S, men den ser ut til å mangle LTE støtte om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå