Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Eh...? Hvor skrev jeg "spesielt bra"? Jeg skrev "bra" bilder, hvilket ikke betyr best, men som Amobil skriver så er det on-par med de beste i dag. Så dersom det ikke er bra, så har vi sikkert forskjellig oppfatning av hva som er bra...

 

Okei, bra da :)

Joda spørs hva man legger i "de beste" isåfall. Syns Itavisen oppsummerte det litt bedre:

 

Det siste poenget som skiller Lumia 920 fra andre er kameraet. Det tar bilder med ganske tradisjonell 8.9 megapiksels-oppløsning, men bruker ellers noen av teknologiene som faller under PureView-paraplyet til Nokia. Når det er sagt - kvaliteten er langt unna de fenomenale bildene vi tok med Nokia 808

 

Jeg syns altid Nokia imponererer enormt med mobilkamera, men denne gangen ble jeg ikke så imponert..

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spent på å se om de kommer med noen oppdatering som skal forbedre kameraet. Vet jo at Nokia kan mobilkamera fra både N8 og 808 så det sku da bare mangle at de klarte å levere et av de beste kameraene nå og:)

 

Xavier des Horts fra Nokia Frankrike har bekreftet software oppdatering på Twitter (http://wmpoweruser.com/nokia-to-fix-nokia-lumia-920-daylight-performance/) som fokuserer på kameraets evne til å ta bilder i dagslys, så det er bare å krysse fingrene.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er i usa på jobb, og ser at denne lanseres i morgen til 600$ på bestbuy (unlocked). Er det noen forskjeller på modellene som selges i usa og europa?

Såvidt jeg vet så vil den ikke fungere på 4G i Norge. (foreløpig) Godt mulig dette endrer seg uansett. Spørs om du får norsk språkpakke på den.

Lenke til kommentar

Xavier des Horts fra Nokia Frankrike har bekreftet software oppdatering på Twitter (http://wmpoweruser.c...ht-performance/) som fokuserer på kameraets evne til å ta bilder i dagslys, så det er bare å krysse fingrene.

oppdatering før telefonen er i salg.. jaja, tyder på ennå en hastemobil fra nokia.

synd nokia ikke klarte å henge med, når smarttelefonene tok inntog.

omtrent alle de siste telefonene deres, har vært et desperat forsøk på brannslukking for å ikke miste kunder.,

ingen har vært ferdige når de ble lansert., og ingen har kommet i tide.

Lenke til kommentar

 

oppdatering før telefonen er i salg.. jaja, tyder på ennå en hastemobil fra nokia.

synd nokia ikke klarte å henge med, når smarttelefonene tok inntog.

omtrent alle de siste telefonene deres, har vært et desperat forsøk på brannslukking for å ikke miste kunder.,

ingen har vært ferdige når de ble lansert., og ingen har kommet i tide.

 

skjønner ikke at du ser på det som negativt... Er jo meget bra at de faktisk er så kjappe med å komme med en oppdatering(hvis dette er sannt).

 

Hadde det vært bedre hvis de ventet til over nyttår?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

skjønner ikke at du ser på det som negativt... Er jo meget bra at de faktisk er så kjappe med å komme med en oppdatering(hvis dette er sannt).

 

Hadde det vært bedre hvis de ventet til over nyttår?

Er en av grunnene til at jeg flytter tilbake til Nokia etter 15 år med mange forskjellige mobiler.

Ser ut som de har begynt å ta oppfølging virkelig på alvor.

Kan ikke si det samme om HTC som jeg har nå... Etter kjøp har det skjedd absolutt ingenting, samme med forrige HTC.

Skal nå gi Nokia en sjanse til å overbevise, og hvis det er så at noe må fikses og de ordner det så å si med en gang, må jeg si at det er utelukkende positivt :)

Har sett bilder tatt med "prototyper" av 920 og de var MEGET bra.

Hvis det viser seg å være feil med software er det egentlig ikke noe problem, håper det ikke er noe med linse div.

Fikk problemer med fokus på min htc Radar etter å ha lagt til en linse-app... Den fokuserte forbi der bildet på skjermen var skarpt og lagde slørete bilder.

Løste seg etter å ha fjernet app og resatt mobilen...

Lenke til kommentar

Har plutselig blitt usikker på hvilken farge jeg skal ha... Hadde bestemt meg for sort, men av en eller annen forfengelig grunn, så har jeg lyst på en knæsj farge, kanskje litt for å gjøre andre nyagjerrige på hva slags tlf jeg har;) i tillegg er den jo litt lettere å finne når den rampete 2-åringen jeg har hjemme har rotet bort tlf.

 

Skal definitivt ha ladeplate/pute på soverommet. Er lei av å fikle med lwdninger i mørket!

Lenke til kommentar

 

Jeg syns de ga den riktig karakter. Men jeg følte alt var negativt mens jeg leste testen..

  • At 2000-batteri ikke er nok syns jeg var en rar kommentar. (De fleste vet jo at de første ladningene ikke er så veldig representative? Hvor mange ganger/dager brukte de den før de vurderte batteriet?) Min 920 har forresten gått 2 dager uten ladning nå. Står den varer 3 dager til også. (men jeg har ikke sim i min)
  • Kameraet på 920 har kanskje også vært hypet litt vel mye, men å nevne det som en negative side syns jeg er å ta det litt langt. Galaxy S3 fikk "Godt kamera" som et plusspoeng og en 6-er..
  • Og kan folk slutte å kalle den "svært stor og tung"? Den er litt tyngre og litt større. (Føles mindre enn S3 og kan lettere brukes med en hånd).
    S3 fikk også pluss for "stor god skjerm" mens 920 fikk minus fordi den er stor (men fortsatt mindre enn S3)

Sånn da var jeg ferdig å rante på dinside. :)

 

Her er testen for S3 som ble testet i mai hvis dere vil sammenligne vurderinger. http://www.dinside.no/896382/samsung-galaxy-s-iii-s3

Endret av Vakuum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har plutselig blitt usikker på hvilken farge jeg skal ha... Hadde bestemt meg for sort, men av en eller annen forfengelig grunn, så har jeg lyst på en knæsj farge, kanskje litt for å gjøre andre nyagjerrige på hva slags tlf jeg har;) i tillegg er den jo litt lettere å finne når den rampete 2-åringen jeg har hjemme har rotet bort tlf.

 

Skal definitivt ha ladeplate/pute på soverommet. Er lei av å fikle med lwdninger i mørket!

Skal også ha knallfarge, den gule er bare... vel, gul... :)

Er VELDIG lei av grå/svarte mobiler.

Ser ut som Danmark har mer tilbehør, med bla. skråstilt ladeplate...

Blir nok en sånn + jbl høyttaler.

http://www.nokia.com/dk-da/produkter/tilbehoer/dt-910/

Lenke til kommentar

Har nå hatt 920-en i 4 dager. Har ikke brukt den med sim-kort, men har fått testet en god del forskjellig. Kommer kun til å vurdere ting for 920-en, og ikke Windows Phone generelt.

  • Den er 3-5mm lavere enn Galaxy S3, og ganske nøyaktig like bred. Den er ganske nøyaktig like tykk som Lumia 800. Altså en stor telefon på lik linje med Galaxy S3, men med noe større vekt.
    Vekten er ikke et problem, og dukker kun opp som et tema når man står og sammenligner telefoner. (Litt det samme som at man står og myser for å se piksler)
  • Skjermen er den beste jeg noen gang har sett. Usikker om det er pga Microsoft sin cleartype teknologi, men tekst virker jevnere og finere enn på Galaxy S3 eller iPhone 5.
  • Byggkvaliteten er den beste jeg har sett på noen Nokia telefon, og noe av det beste på markedet. Det er mange små detaljer som gir den ekstra premium-følelsen. Spesielt metallet rundt micro-usb og mini-jack syns jeg ser veldig bra ut og hindrer merker etter mye bruk. Mobilen føles bunnsolid.
  • Kameraet tar gode bilder og videoer, men kunne vært noe bedre i gode forhold. Jevnt over er kameraet mye bedre enn konkurrentene, men i perfekte forhold er iPhone 5 noe bedre. Tar du bilder/video på en konsert er 920-en en garantert vinner.
  • At man kan bruke hansker er kanskje den beste featuren for skandinaviske brukere. Jeg har brukt mobilen med disse hanskene og klarte skrive en melding med de på. Jeg har opplevd at super-touch saken til tider slutter å fungere, for så å fungere igjen etter noen sekunder. Antar dette er pga jeg har en dev-telefon eller at det kan fikses i en software-update. Det var ganske hyggelig (for min del) å gå rundt i Frognerparken kl 22 om kvelden og ta bilder mens dama gikk rundt uten hansker med sin iPhone 5. :p
    Med litt strammere hansker (f.eks ski-hansker) tror jeg man kan bruke mobilen som vanlig.
  • Batteritiden virker å være god. Har som sagt ikke sim-kort i min, men den lever ca 2-4 dager ved lite bruk, og mer enn nok for 1 dag med "benchmark"-bruk.

Positivt

  • Meget god skjerm
  • Fungerer med hansker
  • Solid byggkvalitet

Lunkent

  • Den er like stor som Galaxy S3. For noen er dette perfekt, for andre blir dette litt stort.
  • Den er kanskje litt tung for barn.

Negativt

  • Kameraet er bra, men kunne vært bedre (håper på fremtidig oppdatering)
  • Super-touchen sluttet noen ganger å fungere i noen sekunder

Endret av Vakuum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette med att kameraet på 920 egner seg for konsertopptak tror jeg ikke helt stemmer. Etter hva jeg har lest er det ikke mulig å zoome i video mens man filmer (muligheten er blokkert) visstnok...

Om dette stemmer vil konsertopptak bli ganske begrenset da man ikke kan zoome frem mot scenen etc, noe som er helt nødvendig ved filming i slike forhold.

 

NB! Her snakker jeg ikke om lossless-zoom som 808 har (tapsfri) men vanlig zoom som gir betydelig dårligere kvalitet jo mer man zoomer. Etter hva jeg har lest er ikke engang dette mulig på 920.

De som har fått mobilen kan kansje bekrefte dette ?

Lenke til kommentar

Noen spm til de som faktisk har tlf.

1. Er samme kontakten slått sammen i tlf-loggen? Slik at jeg slipper å se feks 5 ubesvarte fra "sjefen" øverst i loggen?

 

2. Har de lagt til lyd-vibrasjon-stille på lydknappene/øverst på skjermen?(irriterende å møtte gå på innstiller hver gang)

 

3. Kan man se sendte eposter i epostklientem?

 

4. Har de gjort noe med fanene i internet explorer?(aka lettere å få de fram)

 

5. Smartdial?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...