Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Instance V2 BETA er klar til nedlasting for de som har meldt seg på! http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/instance/dacc888f-4eb4-4a1f-a204-3c8348f74bdd

Ser nydelig ut og fungerer meget bra. Utrolig rask! Faktisk raskere enn 6tag, og for meg er det viktig.

Edit: Mulig jeg var litt kjapp på avtrekkeren...den har noen betafeil enda..litt hakkete. Så enn så lenge er 6tag valget mitt, så sender jeg litt forslag til utvikleren på mail :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Instance V2 BETA er klar til nedlasting for de som har meldt seg på! http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/instance/dacc888f-4eb4-4a1f-a204-3c8348f74bdd

Ser nydelig ut og fungerer meget bra. Utrolig rask! Faktisk raskere enn 6tag, og for meg er det viktig.

Edit: Mulig jeg var litt kjapp på avtrekkeren...den har noen betafeil enda..litt hakkete. Så enn så lenge er 6tag valget mitt, så sender jeg litt forslag til utvikleren på mail :)

Jeg har slete som hel....helt siden Instance kom...og aldri fått svar eller hjelp hverken fra publisher eller app-service et eller annet...

slet med 6tag de første dagene og...men har nå fungert fantastisk den siste uka.

I hele tatt å laste ned noen ny Instance for å teste er for meg humoristisk...

Meget typisk at det kommer nye greier til Instance akkurat nå da, tror de har mistet noen 1000(00000) brukere etter at 6tag kom :)

Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte har min telefon som andres fått høyere strømforbruk. Men skalaen ser riktigere ut, ikke 6 timer på 99% før den faller. Men etter å slå av WI-FI har batterilevetiden blitt mye bedre

Jeg opplever i tillegg at det tar lengre tid å lade telefonen også..logisk ved høyere standby forbruk, men det burde ike ugjøre rare forskjellen såklart..

i tillegg har jeg nå en liten forsinkelse, 4-5sekunder, fra jeg legger telefonen på ladeplaten til den begynner å lade..merkelig..

Merker jeg savner sårt en batteri-app på nivå med den nye "data sense". En app som overvåker hvilke funksjoner/apper blablabla som har brukt mest og minst batteri.

Har nå testet 5 stk og studert info på ca 20 batteriapper uten å finne noen.

(sist jeg lette etter noe, fantes det allerede i telefonens default..men nå har jeg virkelig lett overalt)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Noen som bruker nrk.no Appen? (altså ikke NRK TV).

Hadde en lei tendens til å kræsje før Amber oppdateringa, men nå har den vært rimelig stabil hos meg :)

MEN: Jeg har slått på Få Nyhetsvarsel og det funket bra før Amber. Nå kommer varselet ca. 2 uker etter at nyheten inntraff!! :thumbdown:

Andre med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang. lading av min 920.

som sagt opplever jeg noen rariteter med batteriet etter Amber-oppdateringen.

Jeg har en Powerbank som er meget nyttig når man er ute på reiser - denne ladet 920`n meget raskt, opp til 5-6 ganger før den var tom.

Jeg mistet orginal-ladekabelen (som kun var 15cm) på samme tidspunkt som Amber smekka inn på telefon.

Etter dette måtte jeg bruke en reservekabel jeg hadde med meg på reisen, en standard Samsung-ladekabel på 2m. (USB-MikroUSB)

Nå opplever jeg at ladehastigheten går utrolig seigt, fra Powerbank til 920 og lurer på om dette kan ha med kabelen og gjøre? Nå får jeg i tillegg kun ladet telefonen 3-4 ganger fra powerbanken.

Er det forskjell på kablene, m/tanke på hvor kjapt strømmen går i kabelen eller er det enten eller, on/off?

I så fall bekrefter dette nok en gang at det har skjedd noe med batteriet etter oppdateringen.

Hvis det jeg tenker bare er tull, og det faktisk er forskjell på ladehastighet fra kabel til kabel - hvilken er den beste kabelen å kjøpe?

Takk!

Lenke til kommentar

En lang kabel har større elektrisk motstand enn en kort kabel, og en tynn kabel har større elektrisk motstand enn en tykk kabel, så valg av kabel kan påvirke ladingen.

Men ladingen er også påvirket av både hardware og software i telefonen, så det kan like gjerne være noe ifm Amber som er årsaken. Hvis telefonen bruker strøm samtidig som den lades opp, så vil det helt klart virke som at det tar lengre tid å lade den opp.

Hvis telefonen i tillegg er mer utladet når du starter å lade den opp igjen, så vil ikke PowerBank'en holde til like mange oppladinger som før.

Lenke til kommentar

Angående batteritid

Bruker Battery Sense til å sjekke batteriet, dette er den beste appen jeg har brukt

Det jeg reagerer på, ifra jeg tok den av lading i dag klokken 0615

Ifra 0615 til ca klokken 0900 så hadde den en utlading på 0,8% /timen

Så brukte jeg telefonen pittelitt rundt klokken 9, som jo medførte at forbruket av strøm gikk opp, men etter jeg var ferdig å bruke telefonen så gikk utladingen ned, men fortsatte i samme duren.

Noen som har en god forklaring på hvorfor telefonen ikke klarte å gå tilbake til 0,8% ?

Skal legges til at forbruket som er rundt 0600-0700 er blåtann forbruk når jeg kjører på jobb

Se skjermbilde:

post-3342-0-17218900-1377873501_thumb.png

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Angående batteritid

Bruker Battery Sense til å sjekke batteriet, dette er den beste appen jeg har brukt

Så brukte jeg telefonen pittelitt rundt klokken 9, som jo medførte at forbruket av strøm gikk opp, men etter jeg var ferdig å bruke telefonen så gikk utladingen ned, men fortsatte i samme duren.

Noen som har en god forklaring på hvorfor telefonen ikke klarte å gå tilbake til 0,8% ?

Skal legges til at forbruket som er rundt 0600-0700 er blåtann forbruk når jeg kjører på jobb

Se skjermbilde:

Brukte den appen før, men etter jeg byttet til battery pro+, så synes jeg batteriet mitt er blitt mye bedre...

Lenke til kommentar

Gir en siste oppdatering på reklamasjonssaken min. Telefonen har skrudd seg av uregelmessig, og har sendt den inn 3 ganger for service.

Etter litt krangling med Lefdal bestemte de seg for å heve kjøpet. Selv om de på tredje service ikke "klarte" å finne feilen, men var hyggelig nok til å gi meg en fin beskrivelse om hvordan jeg løste problemet som "ikke" fantes.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at å ha på 4G suger mye batteri(?) hvor godt utbygd er egentlig 4G her til lands, er det i det hele tatt noen vits å ha det på? Det er utrolig sjelden jeg får 4G ikonet øverst i skjermen og jeg vil tro den konstant leter og jobber med saken når man er utenfor 4G områder.

Etter Amber kan jeg endelig ha på 4G uten å få reboots, men har igjen skrudd den av og det ser ut som om batteriet fungerer mye bedre nå.

Lenke til kommentar

Angående batteritid

Se skjermbilde:

Hei Stig Arne

Jeg mener ikke å være flåsete nå, men hva i all verden får du ut av denne appen?

Jeg tester den nå og har også testet de andre som er nevnt over her som gode apper, men jeg fatter ikke hva man får ut av de?

Grafene forteller meg ingenting, annet enn at jeg kan se at for en time siden var jeg svært aktiv og brukte så og så mye batteri...(??)

Nei, WP-Store trenger virkelig en Battery-sense app, en som på like linje som Amber-Data-Sense, en nydelig app.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...