Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke enig der. Den streamer jo ikke gjennom bilens anlegg, men "rusler og går" for seg selv. Jeg har allerede radioen forhåndsprogrammert på bilen ... Dette er en bug hvis det ikke er konfigurerbart. Og jeg anser ikke reboot som konfigurering ... :hrm:

 

EDIT:

Men da skjønner jeg at det er flere med samme erfaring ...,

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Vel, slik fungerer det ikke hos meg, telefonen kobler opp mot bilens blåtann, først når jeg velger media i bilen, begynner telefonen å streame musikken, går jeg tilbake til radio så stopper musikken.

 

Er nok hvordan bilen din takler blåtann og A2DP som fører til ditt problem, men jeg skjønner problemet ja.

Men skal da vel holde å trykke pause på mobilen, så skal jo musikken stoppe? Har det fremme på låseskjermen, når jeg spiller musikk så er det nok å lete frem låseskjermen og trykke pause.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg stopper musikken før jeg går inn i bilen. Deretter kobler telefonen seg automatisk opp mot bilens blåtann. Så begynner musikken å spille igjen, men altså ikke gjennom bilens stereo anlegg... irriterende. Men ja, jeg kan stoppe den igjen og da "forholder den seg rolig" resten av turen. Så jeg anser dette som en bug.

 

EDIT:

Hvis streaming var aktiv idet jeg gikk inn i bilen, og den fortsatte via bilens stereo etter at den var koblet opp mot bilens blåtann, så hadde jeg ansett det som en funksjon.

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Hvor feilen ligger er ikke godt å si, funksjonen fungerer veldig bra for meg, mens du anser det som en bug, men jeg tror nok det ligger i hvordan blåtann kommunikasjonen fungerer, nå er jeg ikke alt for godt inne i dette, men bilen gir nok på en måte beskjed om at musikken skal starte, mens i min bil gir ikke bilen beskjed om dette før jeg fysisk velger media på anlegget.

Lenke til kommentar

Streamer ikke veldig ofte så jeg overlever nok ...

Men på meg virker det som om din funker korrekt (du velger media og det spilles over bilens anlegg). Jeg har konfigurert bilens radio som default (og den starter som den skal), men i tillegg starter telefonen streaming automatisk og spiller over telefonens egne høytalere etter at den er koblet opp mot bilens blåtann.

Ikkje bra ...

Lenke til kommentar

Ah, så det er ikke bare meg.

BUG ... :yes:

 

EDIT:

Blir faktisk ganske irriterende hvis du har telefonen i lomma og du har endel småturer hvor du må ut og inn av bilen. Musikken starter hver jæ... gang.

 

Jeg skjønner deg, hadde også blitt irritert.

 

nå er merkelig nok ikke bilen min A2DP-kompatibel med musikk, så jeg har istedet en Ipod liggende fast i bilen istedet.

Lenke til kommentar

Har en lignende situasjon med blåtann.høytaleren min, men kun når jeg bruker wimp. Ikke når jeg bruker Spotify eller lagret musikk.

 

pauser musikken, slår av høytaleren - så starter musikken igjen, kun telefonhøytalerne.

 

Har lært meg å leve med det, ingen måte å tweake dette på tror jeg.

Også en tilsvarende erfaring, hos meg er det radioappen. Jeg bruker blåtann mot Purity Pro headsettet for å høre på radio når jeg er ute og spaserer, stenger ned app og headsett og så etter en stund begynner den plutselig å spille igjen. Litt berkymringsfullt fordi det tross alt går på datamengde når jeg ikke er hjemme. Jeg vil jo ikke at den skal laste ned noe over mobildata uten at jeg har bedt om det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål:

Hvordan endres blåtann-navnet? Min kommer alltid opp som "Windows Phone" på bilen's display.

Har ikke funnet noen måte å endre dette på.Litt dumt hvis du har flere personer med WP i bilen ... du aner ikke hvilken telefon som er aktiv.

Navnet på telefonen er satt til "Lumia 920" vha Windows Phone programmet for PC (Win7). Dette vises også i Settings->About på telefonen

Lenke til kommentar

Et annet spørsmål:

Hvordan endres blåtann-navnet? Min kommer alltid opp som "Windows Phone" på bilen's display.

Har ikke funnet noen måte å endre dette på.Litt dumt hvis du har flere personer med WP i bilen ... du aner ikke hvilken telefon som er aktiv.

Navnet på telefonen er satt til "Lumia 920" vha Windows Phone programmet for PC (Win7). Dette vises også i Settings->About på telefonen

Prøv å slette den fra systemet i bilen og koble til på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...