Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Kommer sikkert med noen spørsmål om ikke lenge!

Bring it on, utrolig mange hjelpsomme dyr her inne (:

..og grættis med telefon! For min del føles det fremdeles som om jeg er 5år igjen, hver gang jeg aktiviserer telefonen (:

sitter forøvrig på verandaen i solsteika og leker med telefonen og er imponert over skjermen, i dette lyset så jeg ikke et pøkk med den gamle Androiden(:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned Connectivity shortcuts og lage snarveier til innstillingene. Selve tilen kan ikke endre innstillingene, så det blir ett trykk ekstra (trykke på tile, så trykke på off).

Live tiles og widgets er ikke helt det samme. En widget i android kan gjøre omtrent hva den vil, slik som å være et lite program. En live tile er "bare" en knapp som i tillegg viser informasjon fra appen.

Lenke til kommentar

Er det noen muligheter for å slå av/på wifi og 3G, aktivere flymodus og slikt uten å måtte gå inn på innstillinger?

Er "Live Tiles" Windows svar på "Widgets"? Sikkert dumt spørsmål, but still :p

Ellers kan du og teste ut "Connectivity Tiles".

Har prøvd dem begge og like denne best.

smak og behag, testing er gøy :)

Lenke til kommentar

Satt i bilen å skulle sjekke en liten video, å lyden på videoen var borte. Kom hjem å skulle ta tak i problemet, men da var lyden der.

Neste dag, igjen i bilen å skulle se på en Youtub video. Lyden borte. Javel, hva var forskjellig fra hjemme å i bilen? Jo, bluethooth er kopla opp med bilen. Slo av bluethooth å fikk lyd.

Noe jeg kan gjøre for å få lyd på videoer når bluethooth er kopla opp med bilen?

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen i et døgn og her er noen inntrykk så langt:

Pluss:

- WP8 er flyter helt drøyt bra. Har ikke opplevd en eneste lagg siden jeg slo på telefonen første gang.

- Telefonen er vanvittig fin! Bra designjobb av Nokia.

- De medfølgende hodetelefonene var en positiv overaskelse. Bra bass og volum. Kan ikke sammenlignes med de som fulgte med Huaweien jeg kjøpte sist. Likte også at det fulgte med ekstra puter som passet ørene mine bedre.

- App-utvalget var mye bedre enn fryktet.

- Nye Spotify fungerer utmerket. Var og gikk på rulleskøyter, samt kjørte en del bil og appen låste seg ikke en eneste gang. Musikken stoppet heller ikke på noe tidspunkt.

Nøytrale:

- Vekta på telefonen. Den er tung, men det plager meg ikke i det hele tatt. Merker det ikke når jeg har den i lomma, og den er også helt grei og holde i hånden. Får heller et inntrykk av at telefonen er solid.

- Batteritiden. Telefonen varte i 22 timer fra første oppladning til første utladning. Dette innebærte relativt mye bruk (nedlasting av apper, litt spilling, generell flikking og lek, noen telefoner og tekstmeldinger, samt musikk på treningstur og i bilen). Dette var også uten noen form for batterisparing aktivert. Når folk i tillegg sier at batteritiden blir bedre etter hvert, kan dette punktet fort havne på plussiden.

Minus:

- At jeg ikke kan sette UC Browser som standardnettleser. Det betyr at jeg foreløpig kommer til å bruke søkeknappen ganske lite, som igjen betyr Microsoft har en Bing-bruker mindre enn de kunne hatt.

- At man ikke kan ha 1x4 fliser. 2x4 flisene funker bra, men synes av og til at de kan bli litt for store og da hadde 1x4 vært bra. 1x1 og 2x2-flisene er fine.

- Kan ikke sende video med Swapchat! Noen som vet om dette kommer?

Hvilken batteriapp viser mest nøyaktig informasjon på livetilen sin? Har henta ned en som heter Zapi og den viser ganske oppdatert info for det meste. Noen som er enda mer nøyaktige?

Noen som kan linke til en oversikt over anbefalt apper?

Lenke til kommentar

Damn... Høytaleren på tlf er død... Altså den du vruler når du prater med folk, ikke den eksterne(til å høre musikk etc.. )

mye mulig at jeg har fått vann/sand inni den...

synd at 1020'en er så langt unna. Er sugen på en NY tlf, og ikke ny lumia 920... What to do?

Lenke til kommentar

Damn... Høytaleren på tlf er død... Altså den du vruler når du prater med folk, ikke den eksterne(til å høre musikk etc.. )

mye mulig at jeg har fått vann/sand inni den...

synd at 1020'en er så langt unna. Er sugen på en NY tlf, og ikke ny lumia 920... What to do?

Forsøk en soft reset,

volum ned + Power i 13-14 sek.

Verdt et forsøk hvis det er softwareklikk...

Lenke til kommentar

Mange som kommer til å oppgradere eller?

Har binding som går ut i november, 920'n fungerer flott og skal bli moro når oppdateringene kommer med camera pro ++

Meeen... mulig 1020 blir litt for fristende etterhvert ;)

spesielt når den tydeligvis også får 64gb...

Men i mellomtiden, gleder meg til oppdateringen til kameraet med manuell fokus og annet snacks :)

Nokia Drive har sluttet å fungere, i store kommer beskjeden om at følgende beskjed: Denne appen er ikke tilgjenglig for din mobil" Har en 920 med netcom abb, og den fungerte for noen dager siden. Noen flere som har samme problem?

Hat visst vært noen bugs i appen som gjorde at de fjernet den midlertidig

• Liker 1
Lenke til kommentar

Drive er en av appene jeg bruker mest :) Garmin-gps'n ligger i en skuff...

Har brukt Drive i hele dag, både i Sverige og Norge og den fungerer så godt at den nærmest er gøy å bruke - også når jeg egentlig ikke har behov for den :)

Det eneste jeg har å utsette på den er meterangivelsene for når jeg skal "ta av" til annen vei.

noen ganger er det korrekt - viser "22.8km " + et høyre/venstre eller rett-frem-tegn, mens andre ganger viser den ant. meter til neste generelle vei, uavhengig om jeg skal dit eller ikke..Dette kan virke litt masete fordi det stadig kommer nye veier og meterangivelsen sjelden blir høyere enn 500m...

Må derfor slutte å se på dette og heller holde fokus på selve den blå-tegnede stripen i navigasjonskartet som er oversiktlig nok til at det går greit.

Lenke til kommentar

Mange som kommer til å oppgradere eller?

Er det noen grunn til at man ikke skulle ville oppgradere?

Jeg gleder meg ihvertfall stort og har allerede fått en varslingsmail om at den nærmer seg.

Noen som vet nøyaktig når den kommer hit til oss, og kanhenvise meg til et nettsted hvor man kan lese detaljert om hva oppgraderingen vil inneholde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...