Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snapchat (uoffisiell) er nå ute til WP8. Finner den ikke i store, måtte Google og fant en link. Funker på et vis, men går ikke an å være innlogget hele tiden, hvis den skal avsluttes må man logge ut. Blir vel bedre etter hvert.

Lenke til kommentar

Hei Geir :) Jeg lurte på en ting som tester av disse headsettene ikke kan gi svar på. Som jeg forstår kan disse HS bobles mot blåtann utsyr. Det jeg lurer på er da, om disse kan kobles med den bærbare PCen og brukes som HS på skype? Evt om du har fått noen tilbakemeldinger på kvaliteten til mikrofonen.

Jeg fikk koblet den til PC'en med blåtann og prøvet skype. Det fungerte greit det. I følge han i andre enden var lydkvaliteten helt brukbar. (Jeg prøvet bare en gang, og kvaliteten over skype kan jo varierer litt uansett.)

Jeg har også prøvet mobilsamtaler, og det funket greit det også.

Jeg har ikke prøvet det koblet med ledning mot PC, men det blir sikkert ikke noe dårligere. Nå har jeg alt et headset til PC-bruk (et SoundBlaster til en brøkdel av prisen) som fungerer minst like bra til den slags bruk. Men skal du bare ha ett så er Purity et brukbart om enn kostbart kompromiss, og skal du uansett ha et Purity så duger det til begge formål.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg fikk koblet den til PC'en med blåtann og prøvet skype. Det fungerte greit det. I følge han i andre enden var lydkvaliteten helt brukbar. (Jeg prøvet bare en gang, og kvaliteten over skype kan jo varierer litt uansett.)

Jeg har også prøvet mobilsamtaler, og det funket greit det også.

Jeg har ikke prøvet det koblet med ledning mot PC, men det blir sikkert ikke noe dårligere. Nå har jeg alt et headset til PC-bruk (et SoundBlaster til en brøkdel av prisen) som fungerer minst like bra til den slags bruk. Men skal du bare ha ett så er Purity et brukbart om enn kostbart kompromiss, og skal du uansett ha et Purity så duger det til begge formål.

Geir :)

Åkei, dette høres bra ut!, nå er det bare og vente på feriepenger eller skattepenger :)

Takk for testen da Geir ;)

Lenke til kommentar

Er denne telefonen noe tess? Bra batteri?

Ønsker bytte ut min Sony ett-eller-annet som jeg overhodet ikke er fornøyd med.

Har ikke prøvd Windows Phone enda, så denne ser veldig interesant ut nå som den har sunket en del i pris.

Vurderer denne opp mot 8x og Optimus G.

Lenke til kommentar

Telefonen er faktisk knallbra. Jeg personlig savnet litt dybden i Android, selv, men var like fornøyd med 920 som med SGS3, mao veldig fornøyd. Om enn på en annerledes måte.

Spotify dro endel batteri. Men generelt hadde jeg veldig bra batteritid. Super skjerm, bra kamera, fint design, kjapt og smooth os.

Apps er det mange av, selv savnet jeg vel bare en psx emulator sånn som jeg husker det.

Et alternativ er Samsung Ativ S, som og har falt mye i pris.

Men Nokia har soleklart best støtte. Og får mange bra exclusives før de andre.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er denne telefonen noe tess? Bra batteri?

Ønsker bytte ut min Sony ett-eller-annet som jeg overhodet ikke er fornøyd med.

Har ikke prøvd Windows Phone enda, så denne ser veldig interesant ut nå som den har sunket en del i pris.

Vurderer denne opp mot 8x og Optimus G.

den første uka mi med 920 ar nogot vrient...hadde satt meg litt fast i adroide måter å gjøre ting på og var ikke helt fornøyd..men etter dette - det er er fryd å skru den på hver eneste gang :)

Det første jeg merket i app-butikken var at det fantes færre æppær enn det jeg var vane med, men de jeg lastet ned var stort sett av meget god kvalitet. Man finner naturligvis app`s med bugs overalt, men android-market var liksom fullstappet av møk - det er ikke windows sin butikk mener nå jeg, og det har poppet opp en rekke god`æppær bare på de få månedene jeg har hatt telefonen :w00t:

Batteriet vil jeg si er meget godt, med forbehold mot at jeg mener ingen telefoner har godt nok batteri.

920 knuser Samsung Note og min eldgamle HTC Sensation ihvertfall.

noen mener tyngden er en ulempe..?

jeg tror vel de fleste idag bruker telefonen mindre og mindre opp mot øret og for min del signaliserer de ekstra gramma at dette er et kvalitetsprodukt.

sliter man med tyngden er det noe annet som er feil...for lite havregrøt tenker jeg.

I det hele tatt, selve flyten i denne telefonen gjør den meget behagelig å bruke.

Kameraet er desidert det beste jeg har vært borti på en mobiltelefon og selve foto-menyene er glatte og svæært lite irriterende å bruke, i motsetning til hvisse andre telefoner. i tillegg finnes det en del foto-apper som faktisk er brukandes, Creative Studio og PhotoSynth bør nevnes her.

Trådløs lading? helt nydelig(:

Er usikker på hvor mye den koster nå. Jeg fikk den for 3900kr, bakt inn i abbonementet med Djuice.

Lenke til kommentar

den første uka mi med 920 ar nogot vrient...hadde satt meg litt fast i adroide måter å gjøre ting på og var ikke helt fornøyd..men etter dette - det er er fryd å skru den på hver eneste gang :)

Det første jeg merket i app-butikken var at det fantes færre æppær enn det jeg var vane med, men de jeg lastet ned var stort sett av meget god kvalitet. Man finner naturligvis app`s med bugs overalt, men android-market var liksom fullstappet av møk - det er ikke windows sin butikk mener nå jeg, og det har poppet opp en rekke god`æppær bare på de få månedene jeg har hatt telefonen :w00t:

Batteriet vil jeg si er meget godt, med forbehold mot at jeg mener ingen telefoner har godt nok batteri.

920 knuser Samsung Note og min eldgamle HTC Sensation ihvertfall.

noen mener tyngden er en ulempe..?

jeg tror vel de fleste idag bruker telefonen mindre og mindre opp mot øret og for min del signaliserer de ekstra gramma at dette er et kvalitetsprodukt.

sliter man med tyngden er det noe annet som er feil...for lite havregrøt tenker jeg.

I det hele tatt, selve flyten i denne telefonen gjør den meget behagelig å bruke.

Kameraet er desidert det beste jeg har vært borti på en mobiltelefon og selve foto-menyene er glatte og svæært lite irriterende å bruke, i motsetning til hvisse andre telefoner. i tillegg finnes det en del foto-apper som faktisk er brukandes, Creative Studio og PhotoSynth bør nevnes her.

Trådløs lading? helt nydelig(:

Er usikker på hvor mye den koster nå. Jeg fikk den for 3900kr, bakt inn i abbonementet med Djuice.

Takk for fin tilbakemelding :)

Ser nok ut til at det blir en slik en.

Tyngde synes jeg egentlig er greit, da det gir en god kvalitetsfølelse. Størrelse er jeg litt mer usikker på. Kan jeg bruke den med en hånd? En middels mannehånd :p

Ser den er nesten én cm lenger enn min nåværende Xperia P, men der har du jo den stygge plastbiten på halvannen centimeter nederst på telefonen som gjør den unødvendig lang.

Og Spotify-appen på WP8, duger den? Det er vel det enete jeg kommer på som jeg er helt avhengig av hos Andriod.

Er det noe annet jeg kan vente meg som ikke er å oppdrive hos Andriod?

Ser han går får så lite som 3199,- :D Har aldri sett verdien i å blåse av 5000 på en toppmodell (for min egen del, altså. Jeg skjønner jo at andre gjør det), i så måte må jeg bare slå til her, selv om 925 vel bare er noen måneder unna.

Lenke til kommentar

Du vil ikke kunne laste ned random filer fra nettet på WP8 som du kan på Android. I tillegg vil du ikke kunne dra inn i filsystemet og hente ut feks savegames fra SNES ROMs, eller for den saks skyld noe som helst på telefonen utenom bilder og musikk og sånne basic ting.

Ellers er det såklart spill som feks Order & Chaos, Final Fantasy IV, GTA(?), Zen Bound 2(?) og slike ting, men WP8 har også noen fine spill som feks Ilomilo (WP exclusive tror jeg) og Doom&Destiny (utviklerne fokuserer på WP-versjonen av spillet foran Android-versjonen).

Se for deg å bruke en iphone du ikke kan jailbreake, men med et amazingly finere UI, så er du halvveis fremme :p

Lenke til kommentar

Takk for fin tilbakemelding :)

Ser nok ut til at det blir en slik en.

Tyngde synes jeg egentlig er greit, da det gir en god kvalitetsfølelse. Størrelse er jeg litt mer usikker på. Kan jeg bruke den med en hånd? En middels mannehånd :p

Njaa...det kommer litt ann på bruken. hoppe rundt i apper og annet gøy er ikke no problem, men med mine relativt store små-never bør jeg holde den med den ene og skrive med den andre ved sms eller div. annen skriving. :)

Telefonen er til gjengjeld Votte-vennlig :xmas:

Hele telfonen er 130,3mm X 70,8mm (X 10,7mm)

Og Spotify-appen på WP8, duger den? Det er vel det enete jeg kommer på som jeg er helt avhengig av hos Andriod.

Vel, den får middels god bruker-rating men dette må vel sies å være greit, i.o.m. at den fremdeles er i Beta-utgave?

http://www.mobili.no/apps/windows-phone-7/spotify-til-windows-phone-8/

http://www.wpcentral.com/tags/spotify

Jeg bruker Wimp jeg da, men telefonen kommer med integrert "Nokia Music" som jeg selv merkelig nok ikke har testet(!!)

Men dette er en gratis-musikk-app og den får god Rating: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/nokia-music/f5874252-1f04-4c3f-a335-4fa3b7b85329

Her er et par greie, generelle annmeldelser:

http://www.dinside.no/905578/nokia-lumia-920

http://www.amobil.no/artikler/nokia-lumia-920/114140/3

...selv om 925 vel bare er noen måneder unna.

Skal visstnok bli billigere enn 920 og dette gjør det enklere å kjøpe dem begge...hihi.. :rofl:

http://www.tu.no/tester/2013/06/04/her-er-nokias-nye-toppmodell

Lenke til kommentar

Smekka nettopp ned "Simple Calendar 2.0" og "Windows Phone Central", og har utrolig morsomt av hvor godt ting fungerer :rofl:

men noe jeg ikke helt har fått taket på er ordlista på telefonen, når man skriver sms`r osv...lagring av ord og hvordan man over tid får tilpasset ordlista til "sitt bruk"..

Noen som kan henvise meg til en god forklaring på hvordan dette fungerer? synes kanskje "hjelpen" i MyNokia blir litt snever..

spesielt, når jeg har skrevet et langt ord og eksempelvis glemt en bokstav midt inni ordet prøver jeg å trykke meg inn der for å legge til kun den ene bokstaven..men ender alltid opp med å måtte skrive hele ordet på nytt...

(liker ikke å bruke auto-spell (underveis i skrivinga) generelt)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...