Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke dårlig, men det dukker fortsatt opp litt rariteter som får meg til å undres på om de virkelig HAR testet eller om det er klipp og lim og Guuggel translate...

 

Sitat:

'FULL KONTROLL: Via denne skjermen kan du ta kontroll over alle aspektene utenom ett: Dato og klokkeslett. Det må stå der, på engelsk, merkelig nok. (Skjermdump: Ole Petter Baugerød Stokke)'

 

??? så lenge jeg har stilt inn på norsk område og språk er da også dato på norsk...???????????????

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt farvel med min 920, solgte den til en kollega på jobben. Fordelene med telefonen var først og fremst skjermen som er veldig bra i dagslys og dessuten kan brukes med hansker. Kameraet er OK men ingen dealbreaker. Likte ikke anropsloggen og savnet funsjonalitet for å sende sms til en som hadde ringt og sånne ting men synes ellers telefonen var fin til samtaler og sms.

 

Dessverre for oss som kom fra android er ikke støtten mot google-kalender god nok og jeg savnet også apper som sonos, rema1000 middagsplanlegger, quiz battle og en hel del andre ting jeg liker å bruke.

 

Alt i alt en helt ok telefon med det skjedde noe pussig da jeg hadde solgt den; det tok 12-15 timer å gjenopprette den! Den bare stod og jobba med de tannhjulene i sving på displayet. HELT UTROLIG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sende sms til en som har ringt er da bare å trykke på nummeret, da kommer det opp valg om å ringe eller sende sms...

 

OK, var vant til å trykke og holde på et navn i loggen så det var sikkert meg som ikke hadde konvertert godt nok. Anropsloggen var uansett ikke spesielt bra..

Lenke til kommentar

Min telefon er på service døde helt.

blå skjerm og ressetting hele tiden.

NÅ ER DET NOK FÅ OPP BRUKEROPPLEVELSEN PÅ TLF IGENN.

Når tlf var ny kjempe opplevelse,nå dritt.lagger og virker som en tlf til 1 krone.

 

Etter å ha vært på service 2 ganger klarer den fortsatt ikke å la være å reboote 5-6 ganger i løpet av en dag om jeg velger å ha den tilkoblet 4G.

 

Men det som fikk meg til å legge inn en forhåndsbestilling på en HTC One var når jeg nylig var på besøk hos mine Foreldre, og de lurte på hvorfor jeg aldri tar telefon når de ringer. Satt som ett spørsmåltegn, sjekket jeg loggen på den gamle Galaxy GEO telefonen de har, og joda. De har de tydelig prøvd å ringe meg, men ingenting på er dukket opp på min ende. Så nå søkes heving av kjøpet. Dette gidder jeg ikke mer.

Kanskje jeg prøver WP igjen om noen år om det har vokst seg stort nok til at utviklere ikke bare slipper Apper på platformen, men prøver å optimalisere de også, men Nokia er jeg helt ferdig med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha vært på service 2 ganger klarer den fortsatt ikke å la være å reboote 5-6 ganger i løpet av en dag om jeg velger å ha den tilkoblet 4G.

 

Men det som fikk meg til å legge inn en forhåndsbestilling på en HTC One var når jeg nylig var på besøk hos mine Foreldre, og de lurte på hvorfor jeg aldri tar telefon når de ringer. Satt som ett spørsmåltegn, sjekket jeg loggen på den gamle Galaxy GEO telefonen de har, og joda. De har de tydelig prøvd å ringe meg, men ingenting på er dukket opp på min ende. Så nå søkes heving av kjøpet. Dette gidder jeg ikke mer.

Kanskje jeg prøver WP igjen om noen år om det har vokst seg stort nok til at utviklere ikke bare slipper Apper på platformen, men prøver å optimalisere de også, men Nokia er jeg helt ferdig med.

 

Jeg opplever det samme phewBAR - at ingen telefonsamtaler kommer igjennom spesielt når jeg er i 2G nett. Er det kun når du er på et 4G-nett at telefonsamtaler ikke kommer igjennom?

 

Jeg har hatt min på rep 2 ganger uten hell. Venter på ny telefon nå. Hvis den har samme feilen må jeg prøve å få hevet kjøpet. Går det greit med heving av kjøp? Sier selger noe?

Lenke til kommentar

Jeg opplever det samme phewBAR - at ingen telefonsamtaler kommer igjennom spesielt når jeg er i 2G nett. Er det kun når du er på et 4G-nett at telefonsamtaler ikke kommer igjennom?

 

Jeg har hatt min på rep 2 ganger uten hell. Venter på ny telefon nå. Hvis den har samme feilen må jeg prøve å få hevet kjøpet. Går det greit med heving av kjøp? Sier selger noe?

 

Nei på 4G er telefon ubrukelig, så det holder jeg meg unna. Velger 3G, men er godt mulig den hopper ned til 2G noen steder og det er da de har prøvd å ringe meg. Har ikke peiling. Visste ikke om problemet før nå nylig at folk ikke fikk ringt meg heller.

Lenke til kommentar

Guide - 1. post i denne tråden:

Fix for bricked 920's after reset. Flash Process defined inside!

 

NaviFirm:

RM-821 VAR EU NO TELENOR MOBILE BLACK 1232.5957.1308.0002

(farge som din telefon. Og du må bruke Telenor, ja ...)

 

EDIT:

Du mister alle data, og du må bygge startskjermen på nytt (kan være lurt å ta et screenshot hvis du har mye ...)

Alle Apps blir lastet ned automatisk - hvis du har aktivert backup. Du blir spurt om du vil ta en Recovery første gang du logger på med din Microsoft Live account (du får kun et forsøk!)

 

Men du må konfigurere Apps-ene på nytt. Så hvis du har noen avanserte settings så kan det være lurt å skrive det ned (evt. screenshot og lagre på SkyDrive)

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Guide - 1. post i denne tråden:

Fix for bricked 920's after reset. Flash Process defined inside!

 

NaviFirm:

RM-821 VAR EU NO TELENOR MOBILE BLACK 1232.5957.1308.0002

(farge som din telefon)

 

EDIT:

Du mister alle data, og du må bygge startskjermen på nytt (kan være lurt å ta et screenshot hvis du har mye ...)

Alle Apps blir lastet ned automatisk - hvis du har aktivert backup. Du blir spurt om du vil ta en Recovery første gang du logger på med din Microsoft Live account (du får kun et forsøk!)

 

Men du må konfigurere Apps-ene på nytt. Så hvis du har noen avanserte settings så kan det være lurt å skrive det ned (evt. screenshot og lagre på SkyDrive)

 

Tusen takk for svar!

 

Ja, så den videoen, ser greit ut det. Når det gjelder Firmware-versjon, jeg har i dag "CV GB" (telefonen er fra komplett levert med denne,) er det da best med telenor-versjonen? Er den branda med logoer etc.?

 

Tenkte litt på å teste RM-821_CV_norway_VAR267639.... osv.

 

Er et forskell på om LTE er aktivert eller ikke på de foskjellige?

 

Ble mange spm. dette, på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Firmware-versjon, jeg har i dag "CV GB" (telefonen er fra komplett levert med denne,) er det da best med telenor-versjonen? Er den branda med logoer etc.?

Ingen Telenor logo, nei ...

 

Tenkte litt på å teste RM-821_CV_norway_VAR267639.... osv.

Denne vet jeg ingenting om, så det må du bare prøve ...

Er et forskell på om LTE er aktivert eller ikke på de foskjellige?

Det vet jeg heller ikke. Telenor har ihvertfall LTE ...

 

Som du skjønner, jeg har kun flashet med Telenor firmware, så jeg kan ikke gå god for andre ...

 

Men i verste fall så kan du ende opp med en "murstein" ... og jeg tror garantien ryker ...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor det går datatrafikk på telenor når jeg er koblet gjennom wifi hjemme? Det er ikke snakk om mye, 5-8 kroner daglig, men det blir litt i måneden...Bump

 

Har du sjekket av Keep WiFi on when screen times out under Advanced Wifi settings? Da skal det vel egentlig ikke skje ...

Sikker på at du har connection hele tiden? Sjekket loggen på ruteren?

Mener også jeg leste et sted at Skype kunne finne på å bruke mobildata selv om WiFi var tilgjengelig ...

 

EDIT:

Et par ting til:

- Såvidt jeg vet så oppdateres ikke Telenors database i sanntid (har sett at jeg har fått registrert trafikk dagen etter at jeg faktisk lastet ned ting)

- Jeg lurer også om Store funksjonen bruker mobildata for å lete etter Apps oppdateringer. Når jeg har slått av mobildata så har jeg ihvertfall aldri fått beskjed om at oppdateringer venter ... (nedlasting av oppdateringen vil bruke WiFi hvis tilgjengelig)

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...