Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg tilbake min fra service nr 2. "Oppgradert software, resatt telefon".

Samme som sist gang, så nå skal jeg bare bekrefte reboot så søkes heving i morgen.

Virker jo ikke som de har giddi å prøvd å finne ut hva som får den til å feile på 4G engang. Ett enkelt Google søk hadde gitt de en drøss med resultater ang simtray

 

Også har de klart å lage en tynn liten ripe på skjermen. Jippi!

Endret av phewBAR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og poenget er? Rent bortsett fra trolling selvsagt.

 

At Nokia kan gjøre en stor forbedring på neste Lumia. 920 har et så stort ytre, at den faktisk kunne ha hatt 4,9" skjerm, om den hadde hatt samme ratio som modellen ved siden av. Jeg er selv småfan av WP, men Lumia`n er en mobil som er såpass stor, at den ikke appellerer til de unge i markedet. Jeg har sendt mail til Nokia om dette. Så får håpe de gjør en endring frem mot neste. La oss håpe at neste modell blir under 9mm, 30-40 gram lettere, mye bedre ratio på skjerm vs ramme, samt at de opprettholder den gode bildestabilisatoren. Først da vil den bli mye mer konkurransedyktig på flere segmenter, enn den er idag.

Endret av Open-Source
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan opplever dere temperaturen på telefonen under load? Jeg fikk min lumia her om dagen, og har merket at den blir ekstremt varm i den øvre delen når jeg spiller i 10-15 minutter. Den minner litt om min samboers gamle hp-laptop, som ble et sted mellom 90 og 100 grader før den slo seg av. Når jeg slutter å spille synker temperaturen riktignok veldig raskt, men er dette normalt?

 

Og hvor lenge bør batteriet holde på en oppladning ved moderat bruk (to-tre korte samtaler, 0-10 sms, litt surfing og bruk av spotify)? Min konker i sjutiden på kvelden når jeg har ladet den natten før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Nokia kan gjøre en stor forbedring på neste Lumia. 920 har et så stort ytre, at den faktisk kunne ha hatt 4,9" skjerm, om den hadde hatt samme ratio som modellen ved siden av. Jeg er selv småfan av WP, men Lumia`n er en mobil som er såpass stor, at den ikke appellerer til de unge i markedet. Jeg har sendt mail til Nokia om dette. Så får håpe de gjør en endring frem mot neste. La oss håpe at neste modell blir under 9mm, 30-40 gram lettere, mye bedre ratio på skjerm vs ramme, samt at de opprettholder den gode bildestabilisatoren. Først da vil den bli mye mer konkurransedyktig på flere segmenter, enn den er idag.

 

Først og fremst...det blir feil og hele tiden sammenligne telefoner som kommer og som ble lansert for bare dager siden, mot telefoner som har vært her en stund og ble lansert for måneder siden.

 

Samtidig snakker vi om to forskjellige produsenter, med to vidt forskjellige ståsteder. Nokia pusher på kamerasiden, de har garantert gjort trådløs lading til noe for alle (noe Palm aldri klarte), de har revolusjonert stabilisering i bilde og spesielt i videopptak (prøv å film en kjøretur på en vanlig norsk vei med Lumia 920 og en annen telefon, se hvilken som er best), de har gjort mobilkamera vesentlig bedre i mørke forhold (hvor vi før ha fått helt latterlige resultater). For ikke å glemme hvor deilig det er i slalåmbakken når jeg kan åpne telefonen, ta en samtale for så å legge den vekk igjen uten å ta av meg hanskene.

 

Nokia har forøvrig virkelig gjennomtenkt designet. Det er en pen telefon, jeg kan ikke ta deg seriøst om du mener noe annet, spesielt om du baserer hva som er pent på 30 gram og 0.X" i skjermstørrelse. 4.5" er jo ikke galt i det hele tatt, selv om skjermen ikke går helt ut i kantene (ytterst få telefoner går ut i kantene...enda.) For enkelte er 4.5" for stort, for andre er det ikke det. Det kalles valgmuligheter, og det er flott for oss forbrukere!

 

Det er hyggelig at Samsung tar skrittet videre ved å holde telefonen liten, men skjermen større, missforstå meg rett. Jeg synes det er genialt! Det er nettopp det jeg ønsker :) Det pusher alle produsenter, til å gjøre nye ting og gi oss teknologi vi bare for noen år siden kunne drømme om. Neste gang kan det være Nokia sin tur...med større skjerm, tynnere og lettere telefon (selv om jeg personlig ikke bryr meg særlig om vekten, den merkes jo knapt!), ekte Purieview, høyere oppløsning, trådløs lading osv osv.

 

Det er det som er spennende! Og det er det som gir valgmuligheter. Jeg er dønn fornøyd med Lumia 920, helt ærlig, den beste telefonen jeg så langt har hatt. Har aldri klaget på Samsung, rent bortsett fra at jeg synes de mangler gode designere. Men deres innovasjon på enkelte områder er flott! Hadde de bare vært hakket mer dedikert på Windows Phone siden også, så hadde jeg kanskje vurdert de. Men ikke med Android enn så lenge. Har vært der i mange år, men har ingen planer om å gå tilbake med det første.

 

En ting er iallefall sikkert: å lage en mobil som er perfekt for alle mennesker, er fullstendig umulig. Og det blir spennende å se hva Nokia kan få til neste gang. Synes iallefall de har lagt seg i en bane som jeg liker godt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor det går datatrafikk på telenor når jeg er koblet gjennom wifi hjemme? Det er ikke snakk om mye, 5-8 kroner daglig, men det blir litt i måneden...

 

Jeg må forresten LE av de som mener 920 er for stor og tung med tanke på konkurrente. Det er så latterlig at jeg nesten har problemer med å ta det seriøst. Snakk om sutring. Nokias største svakhet her føler jeg er softwaren, har helt klart forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar

hei, jeg har problemer med å sende bilder gjennom MMS,får bare beskjed om at bildet ikke er sendt, deretter fikk jeg tips om å slå på mobildata før jeg sender, da virker den som at bildet er sendt fra min telefon, men er dessverre ikke kommet fram til mottakeren. Har andre samme problemet?

 

Problem nr.2 er bluetooth,en. jeg har en bluetooth enhet(øretelefon) påslått, og en halvmeter fra telefonen min, likevel klarer ikke bluetoothe,en på telefonen å finne den, den står på søker i det uendelig.

Noen som kan hjelpe meg?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen.( nokia Lumia 920)

 

Jofe

Lenke til kommentar

Synes jeg så noe om at Nokia måtte forbedre seg for å henge med og for å være konkurransedyktige...

 

Gleder meg til enda bedre lyd på 920 med HD Voice, og se hvem som støtter det...

 

Fra Amobil...

http://www.amobil.no/artikler/vil-du-ha-mye-bedre-lydkvalitet-pa-telefonsamtalene/130758

 

"Såvidt vi kjenner til er det foreløpig bare noen utvalgte Nokia-telefoner. Vi får opplyst fra Nokia Scandinavia at blant annet Nokia Lumia 610, 620, 800, 820, 900 og 920 støtter HD Voice via både 2G og 3G, i tillegg til at en rekke andre modeller også har denne støtten.."

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Hvordan opplever dere temperaturen på telefonen under load? Jeg fikk min lumia her om dagen, og har merket at den blir ekstremt varm i den øvre delen når jeg spiller i 10-15 minutter. Den minner litt om min samboers gamle hp-laptop, som ble et sted mellom 90 og 100 grader før den slo seg av. Når jeg slutter å spille synker temperaturen riktignok veldig raskt, men er dette normalt?

 

Og hvor lenge bør batteriet holde på en oppladning ved moderat bruk (to-tre korte samtaler, 0-10 sms, litt surfing og bruk av spotify)? Min konker i sjutiden på kvelden når jeg har ladet den natten før.

Eneste jeg merker til varmgang er når jeg spiller Asphalt 7...

Da er Lumia'n brukbar som håndvarmer.

Forøvrig et rått spill, imponert over at det funker uten rykk og napp og bare flyter... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...