MobilNerd Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Du kunne søkt heving av kjøp på 3. gang samme feil. 4 ganger forskjellige feil. Når dette er alt som skjer deg regner jeg med min kommer tilbake i morgen\mandag med samme "resatt software" og da skal den rett inn igjen bare jeg får bekreftet reboot, og da krever jeg heving av kjøp grunnet 3. gang samme feil. Er det ikke slik at den må ha vært inne 3 ganger til reparasjon? Synes det var det noen skrev her i en tidligere post. Lenke til kommentar
tkm Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Oppdatering til Here drive beta og Here transit ute Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Er det ikke slik at den må ha vært inne 3 ganger til reparasjon? Synes det var det noen skrev her i en tidligere post. Nei. For å ta ett eksempel da. Om jeg kjøper en bærbar PC. Harddisk ryker. Sendes inn, del byttes. Så en ukes tid så ryker den igjen. PC sendes in, del byttes. Får den tilbake og HDD ryker igjen, da kan kjøpet heves. 3 gang samme feil, da skal den krediteres. Ikke repareres så sant du ikke ønsker det. Du har nå sendt inn 3 ganger for samme feil, da kan du heve kjøpet. Hadde det vært forskjellige feil, feks støv i proxy sensor + 2 ganger reboot så må det en feil til før du kan søke. Da spiller det ingen rolle hva slags feil. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Er det ikke slik at den må ha vært inne 3 ganger til reparasjon? Synes det var det noen skrev her i en tidligere post. Kjøpsloven: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Kjøpsloven: * For å pirke litt, så er det forbrukerkjøpsloven, og ikke kjøpsloven. Kjøpsloven gjelder for kjøp mellom privatpersoner og for kjøp mellom næringsdrivende, mens forbrukerkjøpslovengjelder for kjøp som privatpersoner gjør hos en forhandler. Kort fortalt, så kvalifiserer 3 like feil til ny mobil eller heving av kjøp. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) For å pirke litt, så er det forbrukerkjøpsloven, og ikke kjøpsloven. Du har helt rett, var litt upresis der. Så for å være korrekt så henviste jeg til: LOV 2002-06-21 nr 34: Lov om forbrukerkjøp KORTTITTEL: Forbrukerkjøpsloven Endret 14. mars 2013 av helsten2 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Jaja har enda litt håp om at den virker dom gull når den kommer tilbake denne gangen. Men gjør den ikke det blir det heving av kjøp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvor mye verdi mister Lumia 920 med et par riper i skjermen? Mtp. på videresalg en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Theblue: du kan fikse det selv for rundt 200,- så jeg hadde heller solgt den med plettfri skjerm. Min er ripet opp en god del, vurderer bytte skjerm. Endret 15. mars 2013 av Slai Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Såpass? Hvordan? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Nokia Community Blog: Updates for Lumia 920, Lumia 820 and Lumia 620 Lenke til kommentar
tomtomtom Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Kjøpsloven: § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader. Jeg har sendt klage med krav om heving av kjøpt til Elkjøp på min Lumia 920 etter to reklamasjoner og en tredje gang nå i forbindelse med klagen. Elkjøp ignorer klagen min og sier at de ikke finner feilen. Føste avhjelpsforsøk var reinstallasjon av OSet og andre gang står det kun "No fault found" i verkstedsrapporten. Som sagt ignorerer Elkjøp klagen min og returnerer nå telefonen en tredje gang. Hvilken rettigheter har man når Elkjøps rutiner er så dårlige at de ikke oppdager feilen selv om internetfora florerer med klager om at telefonen skrur seg av eller restarter? Så lenge de ikke finner feilen, så har man ingen rettigheter? Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 (endret) Jeg hadde problemer me det et firma som ikke ga meg mine rettigheter, jeg hang de ut offentligt på deres Facebookside. Da ordnet de opp. Et annet firma truet jeg med offentlig publikasjon, da løste det seg der også. De var vanskelig å ha med å gjøre før dette. Endret 15. mars 2013 av Fytterakkern Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Hvilken rettigheter har man når Elkjøps rutiner er så dårlige at de ikke oppdager feilen selv om internetfora florerer med klager om at telefonen skrur seg av eller restarter? Så lenge de ikke finner feilen, så har man ingen rettigheter? Forbrukerrådet: Klage Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 15. mars 2013 Del Skrevet 15. mars 2013 Da ryker min telefon inn for 2. gang pga. feil med LED lampe. Ingen andre som opplever feil på denne? Synd, da telefonen eller fungerer uten hikke, opplever ingen av de andre problemene som taes opp i tråden her Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 (endret) PDF Leser som støtter bokmerker: PDF Reader (ingen søke-funksjon - ellers ser det bra ut) Endret 16. mars 2013 av helsten2 Lenke til kommentar
k-sundvo Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 HJELP Nå har telefonen slått seg av og kommer bare opp blå skjerm, noen som har hatt dette problemet ????. Den prøver å starte på nytt,men kommer opp nokia så blå skjerm. Så slår den seg av igjenn.Sånn holder den på. NOEN FORSLAG. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Soft reset. Hard reset. Reflash. Lenke til kommentar
KragHack Skrevet 16. mars 2013 Del Skrevet 16. mars 2013 Nå har jeg hatt min gule lumia 920 siden først i desember uten problemer. En fantastisk telefon, men nå har jeg fått problem med nærhetssensoren. Veldig dumt ettersom alt annet er gull!! Er det noe Nokia care i oslo fikser, eller må den sendes inn? Har skjønt at det tar ca 2 uker, og det blir lenge uten.... Lenke til kommentar
BollaBenny Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 Har et irriterende problem med podcaster på min 920. Aldri brukt podcast noe særlig, men har nå lastet ned en hel del fra Misjonen, Radioresepsjonen og Josimar (via iTunes). Når jeg legger disse over til telefonen med Windows Phone programmet på Macbooken så overføres samtlige 100 podcaster før jeg får bekreftelse om at overføringen var velykket. Problemet er at kun et fåtall (4-5) vises på telefonen til tross for at samtlige 100 tar opp diskplass. Sletter jeg podcastene og prøver en ny overføring kan plutselig 12 andre vises. Det virker altså helt bingo hvilke av de 100 podcastene som blir synlige for meg i Musikk og Videoer appen. Hvorfor dukker ikke alle sammen opp, er det jeg som er fullstendig tulling her? Og nei, når jeg overfører så har jeg ikke kryssa av for "Overfør kun nyeste/de som ikke er hørt osv". Takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå