6arken Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 @6arken For å ikke bruke data, gå til innstillinger/mobilnettverk og slå av dataforbindelse/og still inn ikke bruk roaming i utlandet. Forskjellig volum kommer antagelig i en oppdatering... Takk for bra svar, må bare konkretisere; kartene vil da fortsatt funke med stemmenavigering når dataforbindelse/og ikke bruk roaming i utlandet. er avslått? Igjen takk for svar. Venter i spenning på de forskjellige volum-oppdateringene, som jeg håper kommer snart. Er som sagt strålende fornøyd ellers. Lenke til kommentar
Gadget58 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Yes, navigasjonen vil fungere. Når kartene er nedlastet vil de forholde seg til posisjonsdataene som kommer fra GPSen. GPSen bruker ikke datadelen for å få inn posisjoner. Nokia benytter både standard GPS og det russiske navigeringssystemet for navigasjon, begge er satelittbaserte, altså ingen datakommunikasjon (betyr gratis). God tur! 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Takk for bra svar, må bare konkretisere; kartene vil da fortsatt funke med stemmenavigering når dataforbindelse/og ikke bruk roaming i utlandet. er avslått? Igjen takk for svar. Venter i spenning på de forskjellige volum-oppdateringene, som jeg håper kommer snart. Er som sagt strålende fornøyd ellers. Drive med stemmenavigering bør funke greit når den ligger inne på mobilen (har ikke forsøkt i utlandet) men husk å LASTE ned stemme Er i innstillinger hvis du ikke har den allerede. 1 Lenke til kommentar
Ztil Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Jeg har dog et par spørsmål i tillegg, som jeg ikke har klart å finne i denne tråden: Jeg har lasta ned kart til Here Drive, men hvis jeg skal bruke den i utlandet, hvordan bruker jeg den "offline"? slik at jeg ikke pådrar meg skyhøy regning for mobildata. NB Det er et eget valg for "Tilkobling" under "Innstillinger" i Drive-appen. Hvis du har slått av dataforbindelsen eller satt telefon til ikke å bruke dataroaming i utlandet (under system/innstillinger) så må du sette "Tilkobling" i Drive-appen til "Frakoblet" for at GPSen skal funke Endret 9. mars 2013 av Ztil 1 Lenke til kommentar
k-sundvo Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Noen anelse hva det koster å bytte ut skjermen? Fått ei grei skrape på den. Ikke synlig egentlig, men ganske lang. Tenkte sjekke pris men finner ikke en rimelig måte å ta kontakt med nokia Care på. kjøpte ny skjerm på ebay og byttet skjermen selv nå i dag enkelt. Kostet 151,66 dollar. http://www.wpcentral...apart-diy-crowd Endret 9. mars 2013 av k-sundvo 1 Lenke til kommentar
6arken Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Tusen takk for bra forklaringer alle sammen, tilsammen ble det dynamitt og meget forståelig og i tillegg har jeg lært noe, Det er ikke værst. Hvilket ikon blir brukt ved 4G forresten? Jeg har skjønt at 3G=H, og turbo 3G=H+ Endret 9. mars 2013 av 6arken Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Er vistnok L som blir brukt til 4G 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvilket ikon blir brukt ved 4G forresten? Jeg har skjønt at 3G=H, og turbo 3G=H+ Fra en tidligere post: http://www.diskusjon...ttach_id=517018 LTE ble visstnok endret til L etter siste firmware oppdatering ... 1 Lenke til kommentar
Manny ASD Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Fra en tidligere post: http://www.diskusjon...ttach_id=517018 LTE ble visstnok endret til L etter siste firmware oppdatering ... Hos meg står det fremdeles 4G og ikke L. Sjekket også nettopp etter oppdatering, der var det ingen. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Sto 4G på min i går på jobb, har bare H her hjemme. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Min fra UK viser L. Men jeg har kun valget mellom 2g og 3g i settings... Takk for info om skjerm, godt mulig jeg gjør det selv ja Nokia skulle ha 2000,-. Endret 9. mars 2013 av Slai Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Da har jeg fått et nytt problem: DEAD Tiles Det har skjedd flere ganger at live tiles plutselig har sluttet å fungere. Har alltid klart å få de igang igjen vha. unpin/pin, slå av/på background task, evt. avinstallere og installere på nytt. Men ikke denne gangen.... Her er det som skjedde: 1. Installerte en App som hadde background task 2. Ønsket ikke background task så jeg slo av dette for denne Appen 3. Da kræsjet Appen ved oppstart - hver gang 4. Jeg avinstallerer Appen. 5. Jeg oppdager at samtlige Live tiles har sluttet å funke 6. Prøver alle triks jeg nevnte over. Hjelper ikke. 7. I et siste desperat forsøk så slår jeg på backgound task i en App som jeg egentlig ikke bruker. Da funker Live tiles igjen! 8. Jeg slår så av background task på denne ubrukte Appen. Da slutter alle Live tiles å funke! Så jeg har en telefon med DEAD tiles. Blir det mere moro nå, så .... Lenke til kommentar
Gadget58 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Tydelig at den appen er feilprogramert. Hvilken app er det? Fint å få greie på det for oss andre, så vi slipper de samme problemene. Og ja, du har selvfølgelig avinnstallert den. 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Tydelig at den appen er feilprogramert. Hvilken app er det? Fint å få greie på det for oss andre, så vi slipper de samme problemene. VIA Greit nok at det er en bug i Appen, men den skal da ikke kunne ta ut OS funksjoner .... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Oh boy oh boy oh boy! Proximity sensoren har klikket for 2. gang! ca 1 måned etter at jeg fikk den igjen sist for samme feil..... Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Da har jeg prøvd mobilen ut en del, liker vekta og skjermen særskilt. Det skriker kvalitetstelefon. Uheldigvis holder ikke softwaren helt følge. Når jeg feks skal synce musikken mellom Pc og telefon så er det latterlig satt opp slik at jeg må ha all musikken jeg overfører på telefonen til en hver tid på maskinen? Hvis ikke vil alt bli slettet neste gang jeg vil overføre mere musikk fra masking til mobil? Telefonen tuller også med spillelistene og putter flere sanger i forskjellige mapper, til tross for at de burde ligge under samme album (låtinformasjon er helt korrekt). Noen sanger får også vilkårlig nummer foran seg låtnavn, uten at jeg har spurt om det... Ikke kan jeg heller justere ringevolum (hvis det da ikke er slik at jeg må ha telefonen på høyt generelt volum for å få det tilsvarende når det ringer)? Isåfall idiotisk løsning. Og en ting til, hvordan spoler man fram og tilbake både i feks youtube og i musikkfiler? Må man drive å trykke stykkevis som gjør at man hopper fram og/eller tilbake i korte sekvenser? Jeg får tydeligvis ikke til å bare trykke på tidslinja slik at jeg havner direkte der jeg vil være. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Du kan jo bruke "dra og dropp" når du overfører til telefonen, du må ikke synkronisere den. Jeg har aldri mistet noe på telefonen grunnet en synkronisering. Ringevolumet går ut ifra lydnivået på telefonen, 0 - 30. Derimot spiller alarmlyden uansett hva du har nivået på, selv på 0. Litt irriterende, men når man blir vant til det så kan man leve med det. Regner med at det blir muligheter for å endre lydnivået på hver funksjon i fremtiden. Du kan ikke spole sømløst, du må trykke stykkevis enn så lenge. Forøvrig er Lync 2013 ute til Windows Phone 8 dersom noen bruker dette på jobb etc. Knall! Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Da er min 920 levert inn til Nokia Care Point i Oslo pga at den fryser i tide og utide og må vekkes med soft reset. Fyren foran meg i køen hadde en 920 med samme problem. Litt komisk Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Kjipt! Jo flere som leverer den, klager osv jo viktigere er det for Nokia å ordne dette problemet. Så det er jo iallefall litt positivt. Heldigvis har jeg ikke hatt store problemene, så jeg har vært heldig der Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Jaja. Skjer det en gang til så er det å heve kjøpet og kvitte meg med Nokia for godt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå