Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Åpent spørsmål. Når jeg har en telefonsamtale kommer tlf.nr. og navn opp, men ikke bildet som er lagt til kontakten. På min gamle Nokia N8 og på iPhone og Android går dette greit, bildet kommer opp ved samtale.

Er det noe i settings som er feil eller er virkelig ikke dette mulig i WP8??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har aldri fått opp bildet. Idet jeg trykker på nummeret kommer et nytt skjermbilde uten bildet av kontakten opp, samme ved innkommende samtale, kun navn og nummer. Min telefon har vært slik hele tiden. Jævlig irriterende og finner ikke noe i settings for dette.

Lenke til kommentar

Noen som har noen ide om hvorfor jeg ikke får opp min lokasjon på facebook-appen? Fungerer når jeg går inn på facebok.com. Har huket av at den skal få lov til å finne min posisjon, men får bare følgende feilmelding: "Unable to determine location"

Endret av fleur
Lenke til kommentar

Slai. Det er mest direkte innlagte, men også noe FB og LikedIn. Kan det være at jeg har valgt for stor tekst som default på telefonen?

Har resatt telefonen et par ganger av andre årsaker, ingen forskjell. Skal til Nokia Care for å få Portico på torsdag, får spørre der. Ellers er jo telefonen veldig bra, men MS har en jobb å gjøre med endel av appene og Skype må de jo få opp på riktig nivå dvs. iPhone og Android nivå.

Lenke til kommentar

Heisann!

Noen som vet om det er en funksjon på kamera appen til 920'n som fjerne røde øyne? Samtlige portrett bilder med blits gir røde øyne, noe som er utrolig plagsomt. og ei finner jeg noen muligheter for å fjerne dette. utrolig plagsomt! Må man virkelig laste ned en annen kamera app el.l for å få denne funksjonen? Noen tips? =)

Lenke til kommentar

Fikk telefonen forrige fredag, og siden søndag har jeg brukt ca 300MB. Noe jeg synes er veldig mye da jeg stort sett bare bruker datatrafikk på trikk o.l. Er på wifi hjemme og på jobb.

Har opplevd det samme.

Skydrive synk av bilder i høykvalitet sto på 3G+WiFi

Wimp henter data online fra offline lister så lenge du er online - gå offline så fikses det.

men mitt dataproblem tror jeg kom av bilde og video synk. 300mb på 20 dager. Hele januar gikk greit, men så fikk jeg nytt varsel 1 uke inn i februar om at datamengden var brukt opp..

håper på data-monitor app snarest for noe bruker data uten lov..

Lenke til kommentar

Heisann!

Noen som vet om det er en funksjon på kamera appen til 920'n som fjerne røde øyne? Samtlige portrett bilder med blits gir røde øyne, noe som er utrolig plagsomt. og ei finner jeg noen muligheter for å fjerne dette. utrolig plagsomt! Må man virkelig laste ned en annen kamera app el.l for å få denne funksjonen? Noen tips? =)

Skal være en funksjon i Nokia kreativt studio...

Lenke til kommentar

Noen andre som sliter med at telefonen plutselig låser seg?

Da må jeg bare trykke tastelås av og på igjen så fungerer det, det skjer oftest når jeg er på kindle men skjer av og til i navigasjonsmenyen.

Har ikke prøvd å hard-resette den enda men føler jeg har gjort det så mye siden jeg fikk den at jeg begynner å bli litt lei.

Lenke til kommentar

Virker som flere opplever problemer, noe som gjør meg skeptisk... Vurderte sterkt å kjøpe denne, men til en pris på nesten 5K, så forventer jeg en mobil med lite feil... så kanskje vente til den ryktedes nokia lumia "eos" kommer?

<Vel, jeg har Nokia 920 og har hatt minimalt med problemer, et par 'frys' som jeg enkelt fikset med soft resett. Soft resett er egentlig ikke stort mer komplisert enn å slå telefonen av og på, man må i tillegg sette dato og klokkeslett på nytt (enkelt via instillinger).

De som har problemer vil forståelig nok være veldig aktive på diverse fora, det kan nok derfor virke som om det er flere som har problemer enn det virkelig er. De som ikke har problemer, stresser ikke rundt på diverse fora for å fortelle at alt er OK med deres telefon.

Nå i kveld fikk jeg også den store Portico oppdateringen og forventer da at telefonen blir minst like stabil som iPhones og Samsung Galaxy av diverse modeller.

Ja, det er rykte om en ny 920 EOS (fotosensor og brikke fra Nokia 808 38/42 megapixels). Men den vil helt sikkert ikke være tilgjengelig før godt ut på høsten dersom den kommer. Den vil også være WP8 basert og vil ha de samme 'feilene' med Windows sitt OS (ikke det at det er så mange feil nå).

Med min erfaring vil jeg ikke ha noe problem med å anbefale denne telefonen, men du må være klar over at du får en telefon med et veldig nytt OS og med endel mangler på app. siden, men det er du nok klar over. Telefonen kan uansett gjøre det meste av det man normalt ønsker fra en smart telefon, men er man veldig opptatt av spill og 'morsomme' apps så må man se seg om etter noe annet.

Lykke til! Uansett hva du velger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...