Balder1962 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Tror ikke det irriterer en eneste person at du har levert telefonen til sjekk. Hvis du gjorde dette med SIM-rammen, og alt ble bedre, ser det jo veldig ut til å være hw relatert. Nå skrev jeg at jeg enda ikke hadde summet meg og levert den inn:-) Men tror egentlig ikke at SIM-rammen har noen betydning. Tror mer på at alt folk innstallerer på telefonen på et system som er nokså ferskt skaper kluss. Men det er min personlige mening. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hmkay, jeg har tonnevis av apps og null problemer. Virker bare fornuftig at hvis du har gjort dette med sim-rammen og ting ble fikset, virker det fornuftig å anta at det var løsningen. Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Hmkay, jeg har tonnevis av apps og null problemer. Virker bare fornuftig at hvis du har gjort dette med sim-rammen og ting ble fikset, virker det fornuftig å anta at det var løsningen. Ser den:) Prøver kun å finne årsaken til at den nå har fungert helt fint snart fire døgn på rad. Det kom jo også noen andre oppdateringer på noen Nokia apper tidligere i uken som kan ha medvirket til dette? Jeg tror fortsatt at brukermønsteret til den enkelte har medvirkende årsak til at noen får problemer. Og forhåpentligvis kommer det nye oppdateringer under veis som retter opp på de feilene som blir raportert inn. Den har uansett blitt mye bedre de siste dagene og fungerer nå supert som det "verktøyet" jeg trenger i min jobb. Må det vare! :-) Lenke til kommentar
fleur Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Ok siden igår har lyden på tlf min plutselig blitt helt borte, noen tips? Ringevolum etc står på. Redigert: Fant feilen, den kobler seg opp på bluetooth mot pc'n og av en eller annen grunn går tale og lyd via pc'n og ikke mobilen. Noen som vet hvordan jeg fjerner det? Endret 16. februar 2013 av fleur Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Ok siden igår har lyden på tlf min plutselig blitt helt borte, noen tips? Ringevolum etc står på. Redigert: Fant feilen, den kobler seg opp på bluetooth mot pc'n og av en eller annen grunn går tale og lyd via pc'n og ikke mobilen. Noen som vet hvordan jeg fjerner det? Inn på Bluetooth-innstillinger og deaktiver tilkobling til PC, evnt slå av Bluetooth... Lenke til kommentar
fleur Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Inn på Bluetooth-innstillinger og deaktiver tilkobling til PC, evnt slå av Bluetooth... Har alltid på bluetooth pga bilen. Men den kobler seg automatisk mot pc'n hver gang, men finner ikke noen plass å slå av automatisk tilkobling, ser ut som jeg må gjøre det manuelt hver gang Lenke til kommentar
teitur Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Har alltid på bluetooth pga bilen. Men den kobler seg automatisk mot pc'n hver gang, men finner ikke noen plass å slå av automatisk tilkobling, ser ut som jeg må gjøre det manuelt hver gang Det er vel mulig, enten på telefonen, pcen eller begge deler, å styre hvilke blåtanntjenester som skal brukes ved oppkobling? Edit: på en Windows-PC kan man vel gå inn på enheter og skrivere, høyreklikke telefonen, velge egenskaper, tjenester, og slå av lydtjenestene. Endret 16. februar 2013 av teitur Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Har alltid på bluetooth pga bilen. Men den kobler seg automatisk mot pc'n hver gang, men finner ikke noen plass å slå av automatisk tilkobling, ser ut som jeg må gjøre det manuelt hver gang Ser ut som evnt. pc-profil må fjernes på mobil... Trykk og hold... kunne vært noen flere valg, men er visst holdt enklest mulig å koble til? Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Flere som sliter med at folk i andre enden hører deg dårlig? Får ofte klager på at jeg detter ut og at de bare hører bruddstykker, selv om jeg hører de fint. Dette problemet har Lumia 800 også. Idag fant telefonen det for godt å avslutte samtalen selv, sto bare "Samtale avbrutt". Holder jeg telefonen feil? Hvor sitter antenna? Alle disse småfeilene begynner å irritere litt selv om telefonen har mange sterke sider. Lenke til kommentar
tkm Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 I dag tidlig har jeg hatt et merkelig databruk. Satt på trikken litt før ni og sjekket twitter o.l. som jeg pleier. Spesifikasjonen hos leverandøren sier at jeg lastet ned nesten 100MB. Lurer på hva i allverden det kan være Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 I dag har telefonen min fått kjørt seg mye både via blåtann i bilen og mye samtaler og surfing ellers. Og det uten en eneste feil hittil! Helt utrolig, nesten som jeg må levere den inn for å sjekke om det er noe gale med den. 1 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Da fikk jeg mobiltelefonen fra service i dag. Og returnerer den med engang. Kjedelige greier, selv om det var forventet siden deg kun var oppgradering av softwaren og resetting av telefonen mcare hadde gjort. Nye 14 dager uten telefon da. Det spennende er hva de gjør nå og om det virker. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Håper de fikser den for deg. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Fikk igjen 920 fra Mcare på Fredag. "Oppdater software, resatt telefon" Gikk igjennom "første gangs" installasjonen, valgte å ikke ta restore fra gammel backup. Helt clean OS. Tok ca 20 min på en helt clean WP8 så hadde jeg min første reboot igjen så da kan jeg utelukke WP8 Software eller "App" feil. Skrudde av NFC og Bluetooth, fortsatt en reboot iløpet av 20-30 min. Valgte å sette telefon på kun 3G, og da har jeg ikke hatt noen flere problemer. Så da har vel egentlig ikke Mcare fikset noen ting. Jeg prøvde jo å resette telefon pga 4G reboot problemer, men den hang seg under dette og startet aldri igjen. Så nå sitter jeg her å lurer på om jeg skal gidde å sende den inn igjen eller bare fortsette å bruke 3G. Endret 16. februar 2013 av phewBAR 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Drit i å lever og send elop eller noen en epost. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Flere som sliter med at folk i andre enden hører deg dårlig? Får ofte klager på at jeg detter ut og at de bare hører bruddstykker, selv om jeg hører de fint. Dette problemet har Lumia 800 også. Idag fant telefonen det for godt å avslutte samtalen selv, sto bare "Samtale avbrutt". Holder jeg telefonen feil? Hvor sitter antenna? Alle disse småfeilene begynner å irritere litt selv om telefonen har mange sterke sider. Min erfaring er at hvis man holder den med skulderen, så hører ikke motparten meg, hvis jeg holder fingre oppå telefonen så kan folk ha problemer med å høre. Mikrofonen sitter på toppen ved siden av 3,5mm utgangen. Samtale brudd er etter min erfaring operatørs feil, kan ha sammenheng med at man beveger seg og skifter basestasjon osv. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Fikk igjen 920 fra Mcare på Fredag. "Oppdater software, resatt telefon" Gikk igjennom "første gangs" installasjonen, valgte å ikke ta restore fra gammel backup. Helt clean OS. Tok ca 20 min på en helt clean WP8 så hadde jeg min første reboot igjen så da kan jeg utelukke WP8 Software eller "App" feil. Skrudde av NFC og Bluetooth, fortsatt en reboot iløpet av 20-30 min. Valgte å sette telefon på kun 3G, og da har jeg ikke hatt noen flere problemer. Så da har vel egentlig ikke Mcare fikset noen ting. Jeg prøvde jo å resette telefon pga 4G reboot problemer, men den hang seg under dette og startet aldri igjen. Så nå sitter jeg her å lurer på om jeg skal gidde å sende den inn igjen eller bare fortsette å bruke 3G. Men hjelper det med kun 3g da? Jeg har til og med kjørt med kun 2g og likevel har jeg hatt frys. Uten BT og NFC. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Får vel min 920 tilbake etter 2,5 uker uten... Har det kommet noen bra apps/spill på denne tiden som jeg kan se fram til? Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Men hjelper det med kun 3g da? Jeg har til og med kjørt med kun 2g og likevel har jeg hatt frys. Uten BT og NFC. Har du forsøkt det tipset vedrørende denne skuffen der sim-kortet sitter? Jeg har prøvd det meste for å få telefonen til å fungere. Etter at jeg forrige helg satte den tilbake til fabrikkinnstillinger og et par dager senere gjorde det med sim-kort skuffen er jeg nå inne i det 5. døgnet på rad der jeg ikke har hatt noe frys på tlf. Og jeg var plaget en god del med det tidligere. Nå står alt på hos meg og det har fungert helt greit. Jeg har Telenor abonnement og har installert alt av oppdateringer som er kommet fra Nokia og Microsoft. Men har foreløbig begrenset nedlasting av apps. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Lager en liste apps/spill jeg har på tlf akkurat nå. apps: Amazon Kindle Battery Status Blink Calculator^3 Cinemagraph Creative Studio Custom Tiles Maker PRO Facebook Faktura Fisheye Lens Free Recorder Hello Friends Human Japanese IMDb Jack of Tools Pro Locksider+ Lomogram Metrotube Moleskin Journal MPATool Netflix Nokia Reading Nokia Trailers NSB Panorama PC Remote PDF Reader Photobeamer Ringtones Rowi [lite] Sketch Free Skydrive Smart Shoot Soundhound Spotify Thumba Photo Editor Tileheader2 Timer TV2 TVShow Wikipedia Wordpress WPCentral Spill: Angry Birds Angry Birds Star Wars Assassins Creed Contre Jour Cut The Rope Earthworm Jim Final Fantasy Gun Bros IloMilo NFS: Hot Pursuit Chalkmaster Doom & Destiny Dragons Blade X Draw Something Dredd Vs Zombies Gears Portal Ball Portals 2D Ragdoll Run Robotek SMB2-SE Snes8x Sonic CD Soul Gambler Texas Holdem Poker Tile Path vNESLight Pro Wheres My Perry? Wheres My Water? Wizards Choice Wordfeud Endret 17. februar 2013 av Slai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå