havsula Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Hei Ifølge alle nettbutikker (og Nokia) så støtter 920 kun bluetooth 3.1 og ikkje 4.0. Men denne liken http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-920-and-nokia-lumia-820-passes-bluetooth-4-0-certification/ sier at 920 er klar for bluetooth 4.0. Er det nokon som har meir info? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Nokiaen er sertifisert som 4.0, men frem til det blir gjort tester får man være uvitende om det. Ser at Teliasonera (som eier NetCom og Chess) har 25.11.12 som dato. Æsj. Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 like etter at 920 er i salg, så vil oppdatering til Bluetooth 4.0 bli tilgjengelig. Uansett er Bluetooth 3.1 og 4.0 såpass like, at den største forskjellen i praksis er at 4.0 er mer energibesparende. I tillegg er det få andre 4.0-enheter å "snakke" med, så ergo ikke noe bråhast å oppdatere. https://www.bluetooth.org/tpg/EPL_Detail.cfm?ProductID=23788 http://www.neowin.net/news/lumia-920-and-820-get-bluetooth-40-certification Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Lumia 920 hadde vært den perfekte telefonen, hvertfall for min del, hadde det bare ikke vært for enorm høy SAR-verdi! Hvorfor inn i hampen skal alle Nokia telefoner stråle så mye! Lumia 920 har 1,36 W/kg, mens HTC 8X bare har 0,35! Kilde: http://www.prisjakt....1418731,1398669 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Lumia 920 hadde vært den perfekte telefonen, hvertfall for min del, hadde det bare ikke vært for enorm høy SAR-verdi! Hvorfor inn i hampen skal alle Nokia telefoner stråle så mye! Lumia 920 har 1,36 W/kg, mens HTC 8X bare har 0,35! Kilde: http://www.prisjakt....1418731,1398669 Folkehelseinstituttet konkluderer med at det er ingen beviser for at stråling fra mobiltelefoner er helseskadelig. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) nokia skulle laget en telefon, med operativsystemet til n9, kameraet til n8 og størrelsen og utseende til lumia 920, da hadde de hatt en vinner.. suveren multitasking, åpent system, og et bra kamera Tja... N8 har ett veldig bra kamera men det er ikke bra nok i forhold til det som er idag mht lossless-zoom og pixelbinning som Pureview har på 808. Jeg har hatt N8 tidligere så kjenner den godt, å få en mobil med zoom er som ett generasjonskifte innen mobilkamera Vekta/størrelsen på 920 mener jeg er for stor, nesten 200gram for en mobil med ganske ordinært kameralinse er for mye, tro det eller ei men 808 veier faktisk mindre enn 920 Ellers enig i att Meego er ett suverent OS på multitasking, forøvrig er både Meego og Belle OS jeg ville foretrukket fremfor WP.... Foretrekker åpne OS med alle muligheter Endret 31. oktober 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
IKKE_I_BRUK!"!!! Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Folkehelseinstituttet konkluderer med at det er ingen beviser for at stråling fra mobiltelefoner er helseskadelig. Men hvorfor har da Lumia såpass høy, mens 8X har 1W/kg mindre? Det er ikke nødvendig å utsette seg for mer enn "minimum" av stårling. Vi har heller ikke langtidsstudier, så jeg følger føre var- prinsippet. Men 920 er en smekker telefon, det skal nevnes. Det er godt mulig at det etterhvert sniker seg en ned i bukselommen Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Men hvorfor har da Lumia såpass høy, mens 8X har 1W/kg mindre? Men 920 er en smekker telefon, det skal nevnes. Det er godt mulig at det etterhvert sniker seg en ned i bukselommen Neimen om jeg vet Kanskje Nokia kan svare på det. Helt ærlig så tenker jeg aldri over det...jeg vet liksom ikke om noen tilfeller jeg har hørt om enda hvor skader og dødsfall pga bruk av mobiltelefon er dokumentert. Jeg snuser, antar vel at det er "farligere" enn å bruke mobiltelefon. Den sniker seg snart ned i denne bukselommen selv...den er oppvarmet og klar!! Har rydda plass Lenke til kommentar
iMono Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Anmeldelse av WP8 fra GSMArena Key features: Multi-core processor and multiple screen resolution support Clean, uncluttered UI with distinctive design language DirectX graphics support Excellent MS Office mobile implementation Top-notch social integration Cloud services (SkyDrive, Windows Live, Xbox Live) Wireless sync of multimedia content Internal memory expandable via microSD card slot (Jaja, vi har ihvertfall SkyDrive) USB Mass Storage mode Multi-tasking DivX/XviD video support (Fett!) Nokia-powered Bing Maps Children's corner Data Sense Class-leading JavaScript performance NFC support Bluetooth file transfers Main disadvantages: No system-wide file manager (hvis du har Windows-maskin, kan du bruke den til å sortere/overføre filer) No voice-guided navigation (Nokia Lumia 920 har Nokia Drive - No issue) No music player equalizers (Stemmer ikke.) No lockscreen shortcuts (kanskje litt dumt, men det hadde blokkert Kids Corner) Maximum supported resolution still lower than Android (Jeg mener 1280x768 med 332 PPI er mer enn nok, jeg er ikke ut etter å få en 920 som er enda større enn det den er) Endret 31. oktober 2012 av iMono 1 Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 http://www.itavisen.no/905222/slik-foles-nokias-toppmobil ... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jepp, som jeg tenkte, en ren resume funksjon. Hvordan vil det fungere hvis jeg skal kjøre Endomondo Pro og Spotify samtidig? Det fungerer greit på iOS og Android. Det skal gå fint. GPS og musikk-apps kan kjøre under lockscreen. Endomondo blir en GPS-app å regne. Absolutt en GPS app, så det er toppers. Da kan det hende at dette rundt "multitasking" generelt sett ikke er en issue i det hele tatt . Man husker jo disse diskusjonene rundt "ekte" multitasking på android vs. iOS, men det fungerere jo bruksmessig som forventet på begge plattformer. Ellers har jeg også hørt det som "Heiper" sier (tror det ble sagt på en video ett eller annet sted), så å kjøre Endomondo Pro og Spotify samtidig bør gå fintNeida, ikke krass, bare opplysende . Flott at du sendte meg linken slik at jeg kunne sette meg inn i hvordan det faktisk fungerer i WP8. Mitt svar var bare for å informere om sammenhengen jeg kommenterte i for selv vet jeg ikke nok om WP8 og dette er vel tråden jeg forsøker å lære i, slik at jeg etterhvert kan ta et valg på hva som skal erstatte min snart 2,5 år gamle telefon. (NB! må bare huske å ikke ta enhver testers ord for faktaopplysning og i dette tilfellet en random "unboxing" video) Endret 31. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg lurer på to ting. Dette gjelder induksjonslading. Er magnetfeltet så kraftig at det går gjennom stoff? Tenkte det ville være mulig å trekke ladereren inn i trekket på sofaen. Da er det bare å legge telefonen på armlenet og vips så lader den. Vil all induksjon fungere? kan man legge den på stekeovnen dersom man har glemt lader? Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 http://www.itavisen.no/905222/slik-foles-nokias-toppmobil ... Skjønte ikke helt hva ITAvisen mente med at OSet ikke er kjapt...det jeg har sett av OSet på Youtube så er det flyt, kjapt og ingen lag. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Fatboy laderen er egentlig bare den vanlige ladeplaten til Nokia lagt inn i en liten stoffpose, så det burde jo faktisk kunne fungere slik du beskriver det Se her: http://www.dinside.no/905155/slik-fungerer-traadlos-lading-paa-nokia-lumia-920-og-820 Jeg vil ikke anbefale deg å legge den på stekeovnen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) chrisAK: Jeg la selv merke til at den virket "noe treg" (i området xxx ms) på enkelte handlinger i videoen, men det virker å være UI animasjoner og effekter som ga meg det inntrykket. Når det ble skrevet i et søkefelt/tekstfelt så var den like responsiv som enhver annen telefon. Eks. kan jo splashscreens, UI effekter og annet gi feilaktige inntrykk av hvor rask enheten er og hvor responsiv den er (fra man tar på skjermen til noe skjer eller blir ferdig). Et eksempel er hvis den sliter med å få tak i en webside, da er det eks. ikke nødvendigvis OSet eller nettleseren som er treg men det kan være et utall andre variabler som forårsaker det. Selv slike tester hvor man lar to telefoner laste samme nettside samtidig kan være direkte misvisende da ingen kan garantere like forhold i hele prosessen. Man skal teste rimelig mange nettsider under forskjellige forhold og x antall ganger per forhold/side for å få noe godt cirka-inntrykk. Likeså kan starten av en nettleser også virke treg pga. ymse forhold eller noe så enkelt som en proxy. Endret 31. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) http://www.itavisen....okias-toppmobil ... Skjønte ikke helt hva ITAvisen mente med at OSet ikke er kjapt...det jeg har sett av OSet på Youtube så er det flyt, kjapt og ingen lag. Vi snakker om Trond Bie her...han er den største klovnen på internettet. Han finner regelrett på noe å klage på, samme hva det er, så lenge det ikke omhandler iPhone 5, som han på død og liv ikke kritiserer før alle andre nettaviser har kritisert den først. Han er en fjompenisse, enkelt og greit. Endret 31. oktober 2012 av TheMoonMan 4 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Anmeldelse av WP8 fra GSMArena Key features: Multi-core processor and multiple screen resolution support Clean, uncluttered UI with distinctive design language DirectX graphics support Excellent MS Office mobile implementation Top-notch social integration Cloud services (SkyDrive, Windows Live, Xbox Live) Wireless sync of multimedia content Internal memory expandable via microSD card slot (Jaja, vi har ihvertfall SkyDrive) USB Mass Storage mode Multi-tasking DivX/XviD video support (Fett!) Nokia-powered Bing Maps Children's corner Data Sense Class-leading JavaScript performance NFC support Bluetooth file transfers Main disadvantages: No system-wide file manager (hvis du har Windows-maskin, kan du bruke den til å sortere/overføre filer) No voice-guided navigation (Nokia Lumia 920 har Nokia Drive - No issue) No music player equalizers (Stemmer ikke.) No lockscreen shortcuts (kanskje litt dumt, men det hadde blokkert Kids Corner) Maximum supported resolution still lower than Android (Jeg mener 1280x768 med 332 PPI er mer enn nok, jeg er ikke ut etter å få en 920 som er enda større enn det den er) Direkte fil-tilgang fra PC, blåtann overføring og minnekort er jo egentlig noe man tar som selvfølge på en toppmodell idag så skulle egentlig bare mangle att det ikke var med... 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Mange journalister lever av å skape blest om produkter. Høye besøkstall og gjerne mange kommentarer kan sees på som suksess i tjenester som inkasserer inntektene sine basert på disse faktorene. Leirduedet: Det er vel heller kanskje at disse funksjonen ses på som en ulempe om de mangler, men enig med deg at det ikke nødvendigvis er et +. Det som også er et minus for noen trenger ikke å ha betydning for andre. Dette med Equalizer er også vagt. eks. kan equalizeren virke for den innebygde musikkavspilleren men ikke for 3. part som Spotify ol. PS! Høyere PPI gir ikke nødvendigvis en større enhet, men også enig i at det er unødvendig. Selv er jeg veldig spent på hvordan Xbox Live vil bli på WP8 produkter. Endret 31. oktober 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 http://www.itavisen.no/905222/slik-foles-nokias-toppmobil ... Skjønte ikke helt hva ITAvisen mente med at OSet ikke er kjapt...det jeg har sett av OSet på Youtube så er det flyt, kjapt og ingen lag. Har litt problemer med å ta it-avisen veldig alvorlig... Litt it-medias se&hør... 2 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Jeg merker jeg blir mer og mer interessert i Lumia-en Tror jeg ender opp med å kjøpe meg en. Hvilke farge er det dere har mest lyst på? Er veldig i tvil selv. Synes den røde var veldig sexy i videoen lenger opp på siden her, men lurer litt på om det kanskje blir litt for spenstig. Den sorte er også veldig pen, om enn litt anonym. Hmm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå