Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Hei, Superglenn! Sjekk følgende, det kan være elementært, men alikevel.

1. SIM kort er satt inn rett vei / riktig i telefonen
  2. SIM kortet er aktivert, (nettside eller KS hos operatør)
  3. PIN-kode er selfølgelig tastet inn
  4. Sjekk at den ikke står i 'flymodus'.
  5. Dersom mulig, sjekk SIM kortet i annen telefon
  6. Dersom ovennevnte er 100%, mistenker jeg feil på telefonen

Lykke til!

Hehe, ja har gått igjennom såppass før jeg måtte ty til forumet her , men takk for tipsene =)

Og det er dekning her og kortet er aktivert... fungerer også fint på min s3 samt fruens s3..

Da er den nok deffekt da -.-

MVH

Endret av superglenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en lumia 920 (hvit) til min samboer i begynnelsen av januar som også har problemer med at den fryser og restarter helt tilfeldig (henger på "nokia"-skjermen, eller gir beskjed om å taste PIN) . Telefonen blir også varm øverst, og kan begynne å sluke batteri. En gang tømte den batteriet i løpet av natta.

En gang hun snakket i telefonen under lading ble den fryktelig varm, og da hun så på skjermen etterpå viste den bare" hvit støy", som en tv som ikke er innstilt på noen kanal. Telefonen har, såvidt jeg vet, ikke fått siste oppdatering ennå.

Bortsett fra dette er samboeren storfornøyd med telefonen. Hun gikk fra en Desire HD, som begynte å skrante etter to års bruk (og x antall turer i bakken). Spørsmålet er om det er noen vits å reklamere på dette, eller om feilen er såpass utbredt at det blir ren bingo. Jeg har sett at det virker som problemet oppstå både med 920, 820,og HTC 8X, så det kan jo tyde på at det ligger i WP8. Noen som har noen idé om det lønner seg å kontakte nettbutikken der telefonen er kjøpt, eller Nokia (care) direkte med tanke på raskest og mest mulig smertefri service? Som nevnt ble den kjøpt i begynnelsen av januar, så hun har ikke engang hatt den en måned ennå. Hennes gamle telefon er nå helt død, så det hadde vært greit å slippe å være for lenge uten tlf.

Lenke til kommentar

Min 920 har vært feilfri hele veien, og jeg er svært fornøyd både før og etter oppdateringen. Ingen frys eller reboots (bank i bordet). Telefonen er rask og smooth.

Det er trist å lese om alle de som opplever feil ved telefonen, slik som frys og reboots. Etter å ha fulgt med i dette forumet og andre internasjonale forumer fremstår det for meg at det ikke er noen klar systematikk. Det er telefoner som var perfekte før oppdateringen som slår seg vrange etter oppdatering, og omvendt.

Skyldes dette HW eller SW feil? Jeg er ikke noen ekspert, men det er vel (tror jeg) slik at enten virker en HW komponent eller så virker den ikke. Eventuelt er ikke HW komponentene samstemte med hverandre( jeg er som sikkert mange av dere skjønner er ikke alt for teknisk detaljert). Vi har altså at telefoner som før oppdatering har vært perfekte, men som etter oppdateringen blir helt ubrukelige. Jeg har en telefon som har vært eksemplarisk både før og etter oppdatering.

For meg lukter det av at telefonene kan ha noen ulikheter i SW, f.eks avhengig av hvor de er produsert. Skulle vel tro at en SW er den samme uavhengig av produksjonssted?

Dette et kun noen tanker fra meg. For alt jeg vet tar jeg skrekkelig feil når det kommer til endelig fakta. Uansett, jeg opplever 920 som en av de beste pr i dag. Jeg har erfaring med konkurrende os. Vil sette pris på om noen som virkelig har peiling kan gi et svar i dette forumet.

Lenke til kommentar

Ok. Takk. Husket det ikke siden skjermen ikke funker :hm:

Ski-man: Jeg trodde også jeg var en av de heldige helt frem til 15 min siden. Nesten komisk, styrer telefonen fra bluetooth nå. Alt fungerer, unntatt skjermen som er hvit støy/svart. For meg virker det som en ekstrem noobfeil at skjermen blir til hvit støy. Aldri opplevd det på mobiler før.

Endret av blinc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er trist å lese om alle de som opplever feil ved telefonen, slik som frys og reboots. Etter å ha fulgt med i dette forumet og andre internasjonale forumer fremstår det for meg at det ikke er noen klar systematikk. Det er telefoner som var perfekte før oppdateringen som slår seg vrange etter oppdatering, og omvendt.

Skyldes dette HW eller SW feil? Jeg er ikke noen ekspert, men det er vel (tror jeg) slik at enten virker en HW komponent eller så virker den ikke. Eventuelt er ikke HW komponentene samstemte med hverandre( jeg er som sikkert mange av dere skjønner er ikke alt for teknisk detaljert). Vi har altså at telefoner som før oppdatering har vært perfekte, men som etter oppdateringen blir helt ubrukelige. Jeg har en telefon som har vært eksemplarisk både før og etter oppdatering.

For meg lukter det av at telefonene kan ha noen ulikheter i SW, f.eks avhengig av hvor de er produsert. Skulle vel tro at en SW er den samme uavhengig av produksjonssted?

Jeg har en telefon som fryser/rebooter i "hytt-og-pine" (men den har blitt bedre etter Portico).

Har også vært rundt i diverse forum for å få tips. Som du sier, så er det ikke noe klart mønster ... det er vel derfor det går såpass lang tid uten en skikkelig FIX.

Men det som også er klart er at dette gjelder ikke bare Nokia's telefoner - HTC og Samsung sliter med det samme. Jeg gjetter derfor på at det må være et software/driver-problem. Noen skylder på Apps, men i et moderne OS så skal det ikke værei mulig for Apps å "kille" OSet.

Det som også overrasker meg er hvor lite som skrives om dette i (mobil) data-pressen. Så senest idag en liste på Window Phone Central over de 8 viktigste tingene som burde komme i neste versjon av OSet. Frys og reboot var ikke nevnt med et ord. Helt utrolig, spør du meg ... begynner å lure på om noen er kjøpt og betalt ....

EDIT:

Et par bugs som jeg har observert:

1. Av og til blir tiles borte fra start siden etter en omstart

2. Av og til "glemmer" WP8 hva som er start-siden og velger en annen "tilfeldig (?)" side (idag har jeg kjørt med epost-leseren som start ...). Denne nye siden kan du deretter ikke avslutte vha tilbake-tasten. Du kan fremdeles aktivere den korrekte start-siden vha Start (Windows)-knappen og avslutte (!) den vha Tilbake-tasten. Restart fikser problemet.

Endret av helsten2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja har gått igjennom såppass før jeg måtte ty til forumet her , men takk for tipsene =)

Og det er dekning her og kortet er aktivert... fungerer også fint på min s3 samt fruens s3..

Da er den nok deffekt da -.-

MVH

Restart telefon med sim kort i. Husker jeg måtte det når jeg fikk min "låste" Telenor 920 og kun hadde ett fra Talkmore tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Har alltid vært fornøyd med min 920! ingen frys eller reboots. Den er smooth og kjapp.

Jeg skjønner allikvel at jeg ikke skal være for sikker på min 920, selv om den har oppført seg perfekt pr pt. og jeg føler med de som har problemer.

Vet ikke om det hjelper; men: hvis min telefon klikker vet jeg hva jeg vil gjøre. Det er helt klart at både Microsoft og Nokia vet hva som er problemet! Sånn er det, men problemet er ikke kjent for kjøperne.

For Microsoft er WP8 et stort satsningsområde. For Nokia er WP snakk om liv eller død! Med WP8 skal Nokia være på plass igjen i "high-end" markedet. Mislykkes de vil Nokia på sikt kunne bli en masseprodusent som en hvilken som helst asiatisk produkjonsbedrift.

Det er dessverre en liten andel (men allikevel mange kunder) av Lumia 920 kjøpere som opplever reelle problemer med telefonen.

Min telefon oppfører seg (foreløpig?) perfekt. Jeg mener allikevel at Nokia/Microsoft skylder sine kunder en forklaring på hva som er problemet og hvordan (og når) de regner å løse det.

Hvis jeg hadde hatt reelle problemer med min Nokia 920 ville derfor heller henvendt meg dirkete til Nokia Norge. Dersom Nokia Norge ser sin posisjon i markedet i dag, opp mot den forvendtede markedsandel, bør de kjenne sin besøkelsestid. De bør innrømme at det forekommer feil. Nokia er nødt til å levere jevnt over gode produkter i det segmentet som produktet tilhører.

Endret av Ski-man
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen ekspert, men det er vel (tror jeg) slik at enten virker en HW komponent eller så virker den ikke. Eventuelt er ikke HW komponentene samstemte med hverandre( jeg er som sikkert mange av dere skjønner er ikke alt for teknisk detaljert).

Jeg har jobbet med reparasjon av pc'er i mange år, og joda en HW komponent kan ha periodisk feil og f.eks gjøre at en pc fryser/restarter periodisk, så antar det gjelder på mobiler også. På pc'er skyldtes dette som regel harddisken da....

Lenke til kommentar

Klart kjedelig når ting streiker eller får feil. Fikk det som sagt på min Galaxy Note, og da jeg søkte opp feilen på diverse forum fikk jeg følelsen av at veldig mange hadde samme feilen (etter oppdatering til ICS). På forumene virket problemet veldig omfattende og at det berørte veldig mange. Det gjorde det sikkert ikke.

Så om man reklamerer på telefonen eller får de på Nokia Care til å se på den, er det stor sjanse for at man får fikset problemet eller får en ny uten feil. Vet flere som har 920, og de har vært helt feilfrie. Men alle de tusen eller 100.000 som har en feilfri 920, skriver ikke om dette her inne.

For øvrig, Slai:

Etter å følge rådet ditt mtp kalibrering av batteriet, så ser det ut til at det har normalisert seg. Skal kjøre dette 2-3 sykluser til, og håper da batteriet er tilbake til slik det var. Takk for tipset :)

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Jeg har en telefon som fryser/rebooter i "hytt-og-pine" (men den har blitt bedre etter Portico).

Har også vært rundt i diverse forum for å få tips. Som du sier, så er det ikke noe klart mønster ... det er vel derfor det går såpass lang tid uten en skikkelig FIX.

Men det som også er klart er at dette gjelder ikke bare Nokia's telefoner - HTC og Samsung sliter med det samme. Jeg gjetter derfor på at det må være et software/driver-problem. Noen skylder på Apps, men i et moderne OS så skal det ikke værei mulig for Apps å "kille" OSet.

Det som også overrasker meg er hvor lite som skrives om dette i (mobil) data-pressen. Så senest idag en liste på Window Phone Central over de 8 viktigste tingene som burde komme i neste versjon av OSet. Frys og reboot var ikke nevnt med et ord. Helt utrolig, spør du meg ... begynner å lure på om noen er kjøpt og betalt ....

EDIT:

Et par bugs som jeg har observert:

1. Av og til blir tiles borte fra start siden etter en omstart

2. Av og til "glemmer" WP8 hva som er start-siden og velger en annen "tilfeldig (?)" side (idag har jeg kjørt med epost-leseren som start ...). Denne nye siden kan du deretter ikke avslutte vha tilbake-tasten. Du kan fremdeles aktivere den korrekte start-siden vha Start (Windows)-knappen og avslutte (!) den vha Tilbake-tasten. Restart fikser problemet.

Jeg er helt enig i det du skriver!

Det som forundrer meg også litt er at jeg har snakket med 3 ulike "kundebehandlere" på Nokia Care og de sier bare "jøss, reboots? Det har vi ikke hørt noe om før.. Du må nok sende den inn til reperasjon, og husk at hvis vi ikke finner noen feil så må du betale et gebyr..." :eek: Har sendt de en mail om hva jeg mener om dette...

Må innrømme at det var deilig å gå tilbake til Iphone 5 og slippe alle problemene jeg har hatt!

Lenke til kommentar

Der fikk jeg min første reboot . Telefonen ble også varm på øverste 1/3 like etterpå.

Snodig snodig. Spent på hvordan det blir fremover og hvorvidt portico blir å fikse eller forverre det.

Ja, greit å gå tilbake til ting som iPhone, n8, n9 o.l. men jeg hadde savnet for mye selv.

Så jeg hadde heller fått meg en feilfri lumia920.

Så du har byttet?

Lenke til kommentar

Spør du meg skyldes periodiske feil ofte minnefeil. Hvilke deler av minnet som brukes er helt tilfeldig, så om noen sektorer er ødelagte vil telefonen kunne fryse når de sektorene taes i bruk.

På pc'er det mye oftere sektorfeil på disken enn minnet.

Når det er sagt tror jeg problemene med frys osv skyldes software og ikke hardware, spesielt siden Samsung og HTC har samme problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...