Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som får sin egen Xbox avatar opp i livetilen? Min dukker ikke opp, bare en grå fjåsete en (sånn standard illustrasjon).

Edit: fiksa det. Måtte bare gå inn å redigere noe på avataren, lagre også dukket den opp :)

Min dukka også opp (måtte øke størrelsen på flisa...) ganske artig "krangel" mellom avatar og x-boxlogo... :p

Ganske så herlig å kunne sitte midt i sola og se alt på skjermen like godt. Fantastisk lysstyrke :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Der fikk jeg min første reboot :) . Telefonen ble også varm på øverste 1/3 like etterpå.

Snodig snodig. Spent på hvordan det blir fremover og hvorvidt portico blir å fikse eller forverre det.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Heisann!

Kan ikke si det var så veldig mye hyggelig lesing her for meg som sterkt vurderer en ny lumia 920..:)

Men etter å gått litt lei av båda Android og ios må jeg si en wp8 telefon frister.

Er det noen erfaring på om nyere telefoner som er levert er "mer stabile"? Lurer på dette da noen butikker kan ha modeller som har "ligget på lager noen måneder"..

MVH =)

Lenke til kommentar

Jeg har en rimelig ny 920 (svart), en av de siste batchene i norge vil jeg tro. Men jeg har hatt den lenge nok til å si noe om at den 'fryser' eller 'rebooter', dette er ukjent for meg etter rundt 14 dagers intensiv bruk.

Har lastet ned og testet massevis av apper. konfigurert opp telefonen med LinkedIn, Skype, Facebook, exchange mail (jobb) og Gmail for privat post. Har også lastet ned dedikerte apper for Skydrive, Skype og LinkedIn. Spill har jeg ikke lastet ned, da det er utenfor mitt interesseområde. Men nytteapper for NSB med månedskort, Norsk Tipping via Bypas, DnB nettbank osv. fungerer smertefritt. I det hele tatt fungerer telefonen veldig bra, superrask (ingen lagging), kjempeskjerm osv.

Jeg har ikke fått Portico oppdateringen enda.

Problemene som noen har er at den fryser, man må ta reboot og enkelte får støv inn på linsen for kameraet på skjermsiden (ikke hos meg).

Veldig vanskelig å si hva problemene skyldes. Kan være dårlig monteringen av de første telefonene (innkjøringsproblemer i produksjonen), feil på Firmware fra Nokia, dårlig skrevne apper eller feil i OSet fra Microsoft. Tilslutt kan det være konfigurasjonsoppsettet på noen telefoner som gir problemer. Eller en kombinasjon av alle tidligere nevnte problemer. Noen sier forøvrig at telefonen ble bra etter å ha fjernet 'Skype' og eller 'whats app'.

Vi får nok en løsning for de som har problemer etterhvert, men de fleste har det nok som meg, ingen eller svært få problemer. :)

Lenke til kommentar

Fikk min sorte 920 (Jobbtelefon) den 30. I dag ble abonnemanget åpnet. Ingen frys eller noenting. Hvordan sjekker man OS versjon og firmware?

Da har jeg støttet Nokia bra mener jeg, med en 920 jobbtelefon, og en 808 privat.

Gå inn på innstillinger, om...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann!

Kan ikke si det var så veldig mye hyggelig lesing her for meg som sterkt vurderer en ny lumia 920..:)

Men etter å gått litt lei av båda Android og ios må jeg si en wp8 telefon frister.

Er det noen erfaring på om nyere telefoner som er levert er "mer stabile"? Lurer på dette da noen butikker kan ha modeller som har "ligget på lager noen måneder"..

MVH =)

Fikk min fra første parti som kom til Telenor i slutten i november.

Ingen restarter eller tull. Batteriet var ikke bra første uka, men tok seg opp etter et par helt tømt/lade lenge...

Tror nok ikke det er noen som ligger lenge, ser ut som de går ut igjen med en gang de kommer inn. De rekker ikke å samle støv på lager ;)

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Det nærmer seg vel 5 millioner solgte Lumia 920 for Nokia, og at noen har hatt små-problemer er ikke til å komme bort fra. Det gjelder Android og det gjelder iPhone. Mobiler med feil kan man reklamere på. De små-feilene som ellers måtte være, er godt nok for meg at Nokia/ Microsoft fikser med oppdateringer. Jeg hadde problemer med iPhone og med Galaxy Note, så det finnes ingen merker som ikke har feil.

Kona sin 920 har hun hatt i ca. 2 uker nå. Alt funker som smør.

Løp og kjøp en spennende Windows mobil :wee:

Lenke til kommentar

Min 920 fra Telenor har det ikke vært mye problemer med, men knappe 2 min etter jeg hadde oppdatert til Portico startet helvete. Telefon er helt ubrukelig. Den fryser og rebooter seg hele tiden. Er jeg i en App så kræsjer hele telefon. Samme hvilken. Ikke alltid den trenger noen App heller. Plukke opp telefon for å sjekke klokka så står den på "trykk sim kode" skjermen.

For noe tull! Anbefaler alle som har en telefon som fungerer om å holde seg unna denne oppdateringen. Er det hardware tru? Kan ikke si jeg har lest noe om Ativ S som har problemer etter Portico. Heller ikke så mye 8X, men nå har jo også disse solgt veldig mye mindre enn 920.

Jeg er ihvertfall dritt lei etter 3 dager med dette. Den gamle 3210 var mer smart enn min 920 er nå om dagen.

Jeg skal prøve en hard reset, må bare få tid til å lagre alt som skal tas vare på, men ikke så lett når telefon knapt holder 3 min i bruk før den får nok.

Funker ikke det går den i retur til Telenor og jeg skal ha en ny, den havner på Finn.no og jeg finner meg noe annet. Synd for jeg veldig sansen for WP8, veldig smooth og enkelt. Digger også design på 920, men det er viktigere å en telefon som fungerer.

Lenke til kommentar

men det hjelper vel strengt tatt ikke å sende den inn og be om en ny, de har jo rett på seg til å reparere problemet opptil 3 ganger før man har krav på ny.

Forøvrig har jeg hatt 2 frys nå etter oppdateringen, den ene kom når jeg puttet i laderen, den andre kom mens jeg filmet en videosnutt :(

Lenke til kommentar

men det hjelper vel strengt tatt ikke å sende den inn og be om en ny, de har jo rett på seg til å reparere problemet opptil 3 ganger før man har krav på ny.

Forøvrig har jeg hatt 2 frys nå etter oppdateringen, den ene kom når jeg puttet i laderen, den andre kom mens jeg filmet en videosnutt :(

Joda, sant nok men her bekrefter de nok feil og swapper enhet.

Den nye har neppe problemer da, så kanskje ikke vits å selge på finn.

Men ta sjansen på det, lettere å få solgt en ubrukt enn en som er brukt.

Og om det skulle være feil på den nye, ikke morsomt å selge en privat som du vet har feil.

Har nå telefon på lading, Skulle ut med bikkja og la merke til at den hadde restartet. Slo pin koden og lot telefon fortsette å lade, gikk ut med bikkja.. maks 5 min kommer inn og sjekker telefon igjen, joda.. må trykke pin kode igjen.

Skal se om jeg får filmet dette her, for dette må være en av verdens værste at the moment.

Trur det ble noe alvorlig feil med SW etter oppdatering.

Lenke til kommentar

har da handlet meg en 920, men telefonen finner ikke operatøren min(telenor)? Har gjort alt til pungt og prikke så skal da ikke være noen vesentlige innstillinger som må til så telefonen finner operatøren min? Har prøvd å søke manuelt uten hell..

Noen tips? eller er dette mest trolig en feil på telefonen?

MVH

Endret av superglenn
Lenke til kommentar

Hei, Superglenn! Sjekk følgende, det kan være elementært, men alikevel.

1. SIM kort er satt inn rett vei / riktig i telefonen
  2. SIM kortet er aktivert, (nettside eller KS hos operatør)
  3. PIN-kode er selfølgelig tastet inn
  4. Sjekk at den ikke står i 'flymodus'.
  5. Dersom mulig, sjekk SIM kortet i annen telefon
  6. Dersom ovennevnte er 100%, mistenker jeg feil på telefonen

Lykke til!

Lenke til kommentar

"Men ta sjansen på det, lettere å få solgt en ubrukt enn en som er brukt.

Og om det skulle være feil på den nye, ikke morsomt å selge en privat som du vet har feil."

Sjangsen er nok veldig stor for at erstatningen funker fint. Hvis ikke sender du inn igjen og får ny enda en gang, så selger du bare den på finn (da hadde jeg og blitt sur nok til å bytte til en annen produsent).

Eller... Jeg hadde ringt nokia direkte og forklart situasjonen kliss ærlig og sett hva de var villige til å gjøre for meg. Men det er meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...