Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Det virker i tråden som om de som har ulåste men telenorkjøpte mobiler fikk oppdatere samtidig som de med telenorlåste, eller har jeg lest feil? Var basert på det jeg har lest i tråden jeg spurte, siden det du sa er stikk motsatt av inntrykket.

Hvordan er iphone5 sin skjerm bedre enn 920 sin, forresten? Har ikke sett på sammenligninger, bare lurer om den har bedre kontrast, oppløsning, PPI, bedre synlighet i direkte sollys, fargegjengovning, osv.

Eneste jeg vet er at den har mindre skjerm og dermed dårligere på visning sånnsett, og ikke har den hanskegreia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye frem og tilbake med Nokia Care ønsket de å prøve å reparere telefonen (Det vil si de alt for ofte rebootsene).. Så nå er Lumian levert inn på reperasjon og Iphone 5 handlet inn, får satse på at denne er mer stabil enn Lumiaen.........

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er iphone5 sin skjerm bedre enn 920 sin, forresten? Har ikke sett på sammenligninger, bare lurer om den har bedre kontrast, oppløsning, PPI, bedre synlighet i direkte sollys, fargegjengovning, osv.

Det er gjort noen uavhengige sammenligninger og de teoretiske specs er lett å sammenligne. Bare å Google litt :)

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Det er gjort noen uavhengige sammenligninger og de teoretiske specs er lett å sammenligne.

http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-display-compared-to-nokia-lumia-920-has-its-most-advanced-title-taken-away/

Etter å ha sammenlignet med en kamerats ip5 er vi enige (motvillig fra kamerat... :p) om at Lumiaskjermen er overlegen i alle henseende... :)

Responstid, berøringsfølsomhet ( kan til og med bruke tømmermannsblyant som skjermpenn) synbarhet i lys, behagelig å se/bruke ++

Ser til og med bedre ut når den ikke er på... ;)

Bare å se på omtrent samtlige omtaler/reviews som alle trekker fram skjermen på Lumia som outstanding.

Eneste kan muligens være strømforbruk, regner med at mindre (avansert) skjerm bruker mindre strøm ??

Lenke til kommentar

Hvis du savner Spotify, hvorfor ikke prøve Xbox live musikkgreia?

Theo: nei, heller motsatt, siden Telenor sine har fått portico. Hva er det du snakker om?

Har PS3 (vet ikke om det har noe å si), men er mer tilhenger av Spotify så er vel et savn etter noe som man er vant til å bruke og eksisterer på de fleste plattformene som jeg har. Derfor skulle jeg ønske at de hadde klart å levere det til WP8 etter over 2 måneder siden release på Lumia 920 i Norge. :(

Lenke til kommentar

Xbox Music brukte jeg i en måned og det var ikke et alternativ for meg til Spotify. Spotify er virkelig i en savnet affære på Windows Phone 8, men forhåpentligvis venter vi på noe godt.

Min teori er at den blir lansert på Nokia sin konferanse 25. februar.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål. Nå har jeg hatt lumia 920 siden lansering, og har blitt plaget av at telefonen fryser titt og ofte slik at jeg må resette mobilen. Jeg digger mobilen og har egentlig bare ventet på oppdateringen og forventet at alt skulle bli bedre nå. Jeg oppdaterte mobilen og alt gikk bra det første døgnet. Pluttselig i dag har telefonen fryst to ganger på fire timer.

Har jeg en hardware feil, eller er dette bare et WP8 problem?

Lenke til kommentar

Ja det kan være svært frustrerende og det må vel innrømmes at Apple er et hestehode foran de andre på akkurat dette. Spesielt kjedelig er det selvfølgelig når et produkt har større problemer, men å gå fra f.eks ICS til JellyBean på Android klarer jeg å vente et par uker på, om produktet i utgangspunktet fungerer.

Mulig Apple er det, men uansett tror jeg Apple også hadde slitt like mye om de var like fragmentert som Android telefoner. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det virker i tråden som om de som har ulåste men telenorkjøpte mobiler fikk oppdatere samtidig som de med telenorlåste, eller har jeg lest feil? Var basert på det jeg har lest i tråden jeg spurte, siden det du sa er stikk motsatt av inntrykket.

Det var nettopp fordi det var så mye frem og tilbake at jeg spurte. Men så spurte/svarte jeg også før jeg hadde lest alle sidene med innlegg om det.

Jeg har ikke sagt at iP5 er bedre men spurte om kilder til påstanden om det motsatte da jeg er like interesert i fakta som deg :)

Eneste jeg vet er at den har mindre skjerm og dermed dårligere på visning sånnsett, og ikke har den hanskegreia.
Jeg vet ikke hva du mener med "hanskegreia" men du kan styre iP5 med hanske dog ikke på samme måte som 920. Mindre skjerm er ikke ensbetydende med dårligere. En høyoppløselig 4" 16:9 skjerm synes jeg fungerte godt og blir det mye større blir det fort en phablet. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Etter å ha sammenlignet med en kamerats ip5 er vi enige (motvillig fra kamerat... :p) om at Lumiaskjermen er overlegen i alle henseende... :)

Eks. kan skjermen til SGS2 "se bedre ut" ved første øyekast ift. iP4, men sjekker man nøyere og leser tester er det motsatt.

Responstid, berøringsfølsomhet
Dette kan dere sikkert lage en enkel filmsnutt av mens de ligger ved siden av hverandre. Seeing is believing.
kan til og med bruke tømmermannsblyant som skjermpenn
Jeg vet ikke om jeg ville brukt så hardt materiale på skjermen, men kjekt at det går.
synbarhet i lys
Det virker som dette helt klart er en styrke selv om jeg ikke har fått testet iP5 i sterk sol ennå. Vet at 4ern ikke var god i sterk sol.
behagelig å se/bruke ++
Jeg synes 5ern var vesentlig bedre en 4 og 4S og meget behagelig å bruke og se på.
Ser til og med bedre ut når den ikke er på.
Jeg synes min hvite iPhone 5 så fantastisk ut når den ikke var på, men enig i at Lumia 920 ser flott ut selv om den er litt stor og klumpete.

Bare å se på omtrent samtlige omtaler/reviews som alle trekker fram skjermen på Lumia som outstanding.
Det er ingen tvil om at skjermen er god, men det er uavhengige sammenligninger som er ønskelig. Det hjelper lite om 2 skjermer får toppkarakter i hver sin test.
Eneste kan muligens være strømforbruk, regner med at mindre (avansert) skjerm bruker mindre strøm ??
Dette er rimelig enkelt å sjekke opp og det går vel mer på skjermteknologi og den slags enn hva man selv ser som avansert (tømmermannsblyant osv.).

NB! At man kan bruke 920 med en hvilken som helst hanske er et stort pluss.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo: spørsmålet var mer generelt mot de som vet slikt om skjermer :) .

Med hanskegreia mener jeg sensitiviteten på skjermen som lar meg bruke telefonen nøyaktig selv med hansker på og lar meg bruke elrøyken min som stylus.

Er uenig i at større skjerm ikke gir bedre visningsopplevelse gitt samme specs ellers. Mer skjerm er alltid bedre for visningsopplevelsen (ratio ekskludert).

Lenke til kommentar

2 dager etter Portico og Nokia oppdatering. Ingen frys, ingen re-boots og skarpere dags foto. Mulig innbildning, men jeg synes skjermen nå flyter enda bedre. Langt bedre enn iPhone 5 etter min mening. Altså superfornøyd.

Kona sin røde likeså. Men hennes har en fin durelyd på vibrering, og ikke slik skranglelyd. Akkurat det irriterer litt. Spørs om jeg ikke leverer den til Nokia Care i håp at de fikser vibrasonsskranglinga. Noen som har fått fikset dette?

Lenke til kommentar

Synd at det er så mange som har problemer med sin Lumia.

Nå som Galaxy S2´en min er på ferie i verkstedland, lurer jeg på å kjøpe en Lumia 920... Så kan jeg selge S2´en på bruktmarkedet når den endelig kommer hjem igjen.

Galaxy´en er på Deltaservice, NetCom sitt foretrukne verksted for det jeg håper er en garantisak.

Noen erfaringer med hvor lenge det pleier å vare? En uke? To måneder?

Er det vits å kjøpe telefon, eller er den hjemme igjen snart?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

For de som til stadighet lurer på hvorfor den ene eller andre varianten kommer tidligst.

Produsenten bestemmer hvilken variant som får oppdatering først og det legges ut i batcher.

I dette tilfellet har Nokia tydeligvis valgt Telenor varianten først og sannsynligvis er det basert på at det er den varianten som har solgt mest. Det er også derfor det stort sett er den generiske som kommer først, fordi det er den flest har kjøpt. Ganske enkelt egentlig....

Det er aldri en operatør som bestemmer noe rundt slipp av oppdateringer men ene og alene produsenten. De klarer ikke slippe alt på samme tid og dermed blir det en prioritert rekkefølge fra deres side, og uansett hva de gjør vil noen måtte vente 1-2 uker lenger.

dette er feil, i alle tidligere tilfeller hos Nokia har operatørene hatt noe å si i forhold til slipp av oppdateringer. De får programvaren til testing for nett, egne innlagte tjenester osv. - altså for branding. Dette har spesielt vært et tema for utenlandske operatører da enkelte dynger ned telefonene med egne splash screens og apps. Forøvrig så selger Telenor og andre ofte operatørlåste og ulåste telefoner, men felles er at de er "eid" av Telenor evt andre. Derfor inngår de i Telenors batch og får oppdateringen samtidig. Operatørene må godkjenne oppdateringer.

Det vanlige har vært at Nokia har sluppet oppdatering til operatørfrie telefoner først da de ikke trenger noen godkjenning, men med siste lumiaserie ser det ut til at opertørtilknyttete enheter får oppdateringen før andre. Nytt regime på g?? Her kan jeg bare spekulere i antall solgte enheter, eller om det kan ha noe med 4g netta hvor Nokia ønsker full kontroll på at det funker...

• Liker 1
Lenke til kommentar

2 dager etter Portico og Nokia oppdatering. Ingen frys, ingen re-boots og skarpere dags foto. Mulig innbildning, men jeg synes skjermen nå flyter enda bedre. Langt bedre enn iPhone 5 etter min mening. Altså superfornøyd.

Kona sin røde likeså. Men hennes har en fin durelyd på vibrering, og ikke slik skranglelyd. Akkurat det irriterer litt. Spørs om jeg ikke leverer den til Nokia Care i håp at de fikser vibrasonsskranglinga. Noen som har fått fikset dette?

Samme her, alt funker flott. Synes også at skjermen/mobilen har blitt ennå raskere/"smoothere", herlig å ikke ha antydning til lagg eller heng, har aldri opplevd før at en mobil funker så glatt :)

Lenke til kommentar

Har et spørsmål. Nå har jeg hatt lumia 920 siden lansering, og har blitt plaget av at telefonen fryser titt og ofte slik at jeg må resette mobilen. Jeg digger mobilen og har egentlig bare ventet på oppdateringen og forventet at alt skulle bli bedre nå. Jeg oppdaterte mobilen og alt gikk bra det første døgnet. Pluttselig i dag har telefonen fryst to ganger på fire timer.

Har jeg en hardware feil, eller er dette bare et WP8 problem?

Er vel ikke fastslått ennå, men personlig synes jeg det ligner minnefeil, har bygd mange pc'er og ved evnt. restart-feil var det som regel defekt minnebrikke...

Systemet er jo ganske likt på en mobil.

Edit; en ting som kan prøves; sett nett til 3G for å se om det hjelper...

Ville uansett tatt kontakt med Nokia Care. Mobilen skal absolutt ikke være sånn, opplevelsen av en flott mobil blir jo ødelagt hvis den stadig restarter.

Har heldigvis fortsatt ikke hatt tull og alt funker, både før og etter oppdatering.

Tre i familien her nå med Lumia 920 og alle er storfornøyde, hadde absolutt ikke godtatt sånne feil på en ny og dyr mobil.

http://www.nokia.com/no-no/support/kontakt/

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...