Balder1962 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 En liten oppdatering på mine problemer. Har de siste ukene hatt 2 frys av tlf. Begge har vært i forbindelse med handsfree i bil. Bluetooth er generelt det som skaper problemer her. Opplever også at det opprettes forbindelse via handsfree når noen ringer, men kan ikke høre dem som ringer og de i andre enden hører ikke meg heller. I tillegg har jeg nå opplevd at når jeg får tekstmeldinger når jeg er ute og kjører tror handsfree tydeligvis at det er en innkommende samtale og prøver å koble seg til. Videre har jeg opplevd en gang til at låseknappfunksjonen ikke fungerer. Når jeg slår av og på tlf igjen virker det som normalt. Når det gjelder trådløs lading har jeg ungått å ha tlf på lading over natt på ladeplaten. Hiver den på lading når jeg kommer på jobb og den ladingen jeg da får i løpet av arbeidsdagen er stort sett nok til å holde tlf med strøm kveld og natt. Det blir en del smålading i løpet av dagen da jeg selvfølgelig må ta tlf av ladeplate når jeg skal bruke den. Så vet ikke om det er så bra for batteriet? Venter nå på at det kommer offisielle oppdateringer fra nokia/microsoft tilgjengelig for Norge. Hvis de oppdateringene ikke løser bluetooth problemene jeg har blir det neste å levere inn tlf til sjekk. Er ellers meget fornøyd med både telefon og wp8. Og forhåpentligvis vil det bli bedre og bedre etter hvert. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 En liten oppdatering på mine problemer. Har de siste ukene hatt 2 frys av tlf. Begge har vært i forbindelse med handsfree i bil. Bluetooth er generelt det som skaper problemer her. Opplever også at det opprettes forbindelse via handsfree når noen ringer, men kan ikke høre dem som ringer og de i andre enden hører ikke meg heller. I tillegg har jeg nå opplevd at når jeg får tekstmeldinger når jeg er ute og kjører tror handsfree tydeligvis at det er en innkommende samtale og prøver å koble seg til. Har også hatt de samme problemene med bluetooth i bilen. Kobler opp, men folk kan ikke høre meg. Og har også fått innkommende tekstmelding på skjermen i bilen Lenke til kommentar
Slai Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Gjør ingenting å lade litt og ta av og lade litt og ta av, det er bare bra med klattlading. Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Har også hatt de samme problemene med bluetooth i bilen. Kobler opp, men folk kan ikke høre meg. Og har også fått innkommende tekstmelding på skjermen i bilen Får håpe oppdateringene løser dette da. Har ikke lyst å levere tlf inn til reperasjon. Å måtte ta i bruk min Motorola defy igjen blir liksom ikke det samme! Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Gjør ingenting å lade litt og ta av og lade litt og ta av, det er bare bra med klattlading. Godt å høre! Må si at jeg bevisst innimellom tapper batteriet helt og setter den på full lading. Regner med at det ikke er uheldig heller? Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Godt å høre! Må si at jeg bevisst innimellom tapper batteriet helt og setter den på full lading. Regner med at det ikke er uheldig heller? Her strides vel de lærde. Men jeg har lest en plass at det å tømme batteriet helt ikke er noe man skal gjøre hele tiden hvertfall Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Her strides vel de lærde. Men jeg har lest en plass at det å tømme batteriet helt ikke er noe man skal gjøre hele tiden hvertfall Såvidt jeg har fått med meg så er det lurt å lade helt ut og helt opp av og til for at alle cellene skal få kjørt seg og ikke "tørke" ut. Se på jobblaptop som står i docken med 100% batteri dagen lang hver dag, det finnes knapt noen batterier som blir busta like fort som de. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Her strides vel de lærde. Men jeg har lest en plass at det å tømme batteriet helt ikke er noe man skal gjøre hele tiden hvertfall Her er en post (engelsk riktignok) fra en som ser ut til å ha peiling: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/201339-lets-talk-about-battery-charging-wired-vs-wireless.html#post1833002 Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Her er en post (engelsk riktignok) fra en som ser ut til å ha peiling: http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/201339-lets-talk-about-battery-charging-wired-vs-wireless.html#post1833002 Grei informasjon fra en som tydeligvis hadde mer kunskap om dette enn de fleste av oss. Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Merker jeg begynner å bli litt smålei alle som skriver at telefonen fryser, re-booter eller at batteriet er ustabilt. DET ER FOR LENGST ANNONSERT FIRMWARE SOM SKAL FIKSE DETTE! Portico har begynt å rulle ut i Tyskland og Italia, og de europeiske landene vil fortløpende få oppdateringen. Slapp av, og vær litt tolmodig da. Det blir liksom ikke mer bekreftet at WP8 har issues som de ikke rakk å fikse eller kvalitetssikre godt nok før release. Sånn var det med Android, også. Apple har alltid hatt det enklere der, siden de har 100% kontroll over både software og hardware. Tråden blir langt mer interessant om vi nå dropper dette, og diskuterer andre forbedringer som heller bør komme i fremtidige updates. Evt er det noen tips eller ukjente triks og funksjoner som ikke er så kjent for alle i WP8?? 1 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Blir litt nysgjerrig, så til dere som har så sabla mye problemer med telefonene deres, hvor er den kjøpt? Er den Telenor låst? Har 3 ulåste fra det som jeg tror var første batch hos Lefdal og ingen av de har disse problemene. Fungert perfekt fra dag 1 (29. November) til dags dato uten reboots og det som er. Endret 27. januar 2013 av Cappo Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Blir litt nysgjerrig, så til dere som har så sabla mye problemer med telefonene deres, hvor er den kjøpt? Er den Telenor låst? Tror ikke dette har noe med Telenor å gjøre. Hvis du leser litt i andre internasjonale forum så ser du at Lumia 920 rebooter og fryser i alle verdensdeler ... Endret 27. januar 2013 av helsten2 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Tror ikke dette har noe med Telenor å gjøre. Hvis du leser litt i andre internasjonale forum så ser du at Lumia 920 rebooter og fryser i alle verdensdeler ... Selvfølgelig kan det ha noe med Telenor å gjøre. De Telenor låste telefonene har jo egen software. På samme måte som at operatørlåste telefoner i andre land mest sannsynligvis også har egen software sammenlignet med fullstendig ulåste telefoner. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Har 3 telenor-låste i hus og alle fungerer uten kluss. Gul, rød og den nyeste er svart. Den svarte hadde 3 restart den andre dagen, men etter det har den fungert flott. Gul og rød har vært uten tull hele tiden. Nå er vel forhåpentligvis oppdatering snart her så alle får oppleve hvordan Lumia 920 SKAL være. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2013 Min er kjøpt på Lefdal. Minimalt med reboots, men det har skjedd. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Noen som vet noe mer om Portico? Endret 28. januar 2013 av Dinsdale Lenke til kommentar
n900 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser nå jeg har fått endel støv under glasset til front kameraet, noen andre som har det? Noe å gjøre med det? 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser nå jeg har fått endel støv under glasset til front kameraet, noen andre som har det? Noe å gjøre med det? Dette er (enda et) kjent problem med Lumia 920: Front Camera Dust Problem 1 Lenke til kommentar
nokianman Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser nå jeg har fått endel støv under glasset til front kameraet, noen andre som har det? Noe å gjøre med det? Ja samme her også. Masse støv. Ser det veldig tydelig med lupe. Og den sensoren (avlangt spor til venstre for frontkamera) som regulerer skjermbildet når en prater i telefonen er også en skikkelig støvsamler. Var egentlig dette sporet jeg skulle sjekke når jeg oppdaget masse støv på frontkamera også.Skal man ha det bort må en vel glass av/demontering og blåses rent. Og for denne type telefon blir det vel å levere inn til serviceverksted. Så blir jo spørsmålet hvor lang tid det går igjen får nytt støv har samlet seg og kostnader. Grunnen for at det samler seg støv lett er vel siden denne kameralinsa ligger helt ut i kanten på glasset og støvet får kort vei. Kanskje en konstruksjonssvakhet.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Sensoren er vel til høyre for frontkameraet? Støvsamleren min er høyttaleren, der samler det seg litt. Men under kameralinsen og sensoren har jeg ikke noe støv. Svart 920 om det har noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå