Slai Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Klart kommentarer blir kommentert. Det er generelt slik forumer funker . 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Derav unødvendig å stadig komme med "dette er en lumia 920 tråd" når slike kommentarer komenteres? 1 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 "Jeg valgte iPhone fordi den er best" poster hører ikke hjemme her. Om man har noe konkret som omhandler iPhone og Lumia 920, bring it on 4 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Forskjell på å kommentere en sånn kommentar og å starte en stor diskusjon omkring en helt annen mobilmodell uten sammenheng. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) "Jeg valgte iPhone fordi den er best" poster hører ikke hjemme her. Om man har noe konkret som omhandler iPhone og Lumia 920, bring it on Hvor sier jeg noe slikt? Kanskje man må bli flinkere til å holde seg til topic selv om man ikke ønsker kommentarer på emner utenfor topic. Forskjell på å kommentere en sånn kommentar og å starte en stor diskusjon omkring en helt annen mobilmodell uten sammenheng. Krever det ikke flere for å diskutere? Der i blant deg? kommentar: iphone bla bla svar på kommentar: bla bla. Der ville da "diskusjonen" kunne vært avsluttet, men når den fortsetter fra den som først kommenterte er det vel den personen som skaper diskusjonen. Når dere påpeker retningslinjer får dere vise at dere selv kan holde dere til retningslinjene Det er jo rimelig enkelt å gå tilbake å se hvem det er som starter med off-topic og drar inn iPhone. Endret 25. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Det er klart at Triple_DES er et troll. Ikke mat ham. Jeg har selv ingen planer om å bytte ut 920-en med iPhone (som jeg kom fra). Den eneste andre telefonen som virker interessant er Samsung sin Ativ S. Nå når disse telefonene også får Drive+ er det litt hipp som happ hvilken telefon man havner på. Er det flere enn meg som er irritert over trenden på applikasjoner som blir oppdatert ikke inneholder changelog? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Det jeg sa var at den spesifikke diskusjonen som ble ledet opp mot kanskje var best å ta i iphonetråden da den hører hjemme der. Har ikke laget noen retningslinjer, Men det utelukker ikke en kommentar på en insinuerende påstand i ny og ne. Endret 25. januar 2013 av Slai 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Er det flere enn meg som er irritert over trenden på applikasjoner som blir oppdatert ikke inneholder changelog? changelog hadde helt klart vært greit å ha med... Lenke til kommentar
lydonen Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg kom fra SGS3 og ville prøve noe nytt. Ga iP5 en sjanse men synes den var håpløst begrenset samtidig som den opplevdes som for smal i skjermen og fryktelig låst mot Apple. Så da ble det Lumia920 som på alle måter er bedre enn iP5 bortsett fra på app-utvalget. Salgstallene i Q4 er vel uinteressante da Lumia920 først kom mot slutten av året og ingen fikk, iP5 kom langt tidligere og alle kunne få.. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Er det flere enn meg som er irritert over trenden på applikasjoner som blir oppdatert ikke inneholder changelog? Ja, var det i starten. De fleste apps jeg har nå har blitt flinkere til å legge inn noe vettugt der nå. Det er jo faktisk en flott måte å reklamere for ny funksjonalitet. Virker derimot som mange har fikset bugs og ikke tør innrømme at det i utgangspunktet var noe feil med appen. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg sjekket mitt data forbruk hos Telenor i dag tidlig: 219MB. Jeg har vært på WiFi i hele dag (såvidt jeg vet), ikke hatt en eneste samtale eller SMS og nå har jeg et dataforbruk på: 224MB (har surfet, mottatt epost, fikk et par App oppdateringer,,,, og dett-er-dett) Jeg har altså brukt 5MB idag. Jeg trodde forbruket ville være 0MB så lenge jeg var på WiFi ... Noen som har en forklaring på dette? 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Når telefonen er låst, fungerer ikke wifi lenger, og diverse oppdatering på mail osv går over mobil nettverket. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Nei det var snodig, kan det ha med å gjøre at du ikke har portico enda (med den konstant WiFi fiksen for å kjøre WiFi under låseskjermen)? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Ups, jeg glemte å si det: Jeg har flashet med Portico så jeg har "Keep WiFi on when screen times out". EDIT: Fins det en enkel måte å teste om WiFi brukes under låseskjermen? Endret 25. januar 2013 av helsten2 Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Hvor sier jeg noe slikt? Kanskje man må bli flinkere til å holde seg til topic selv om man ikke ønsker kommentarer på emner utenfor topic. Jeg har da ikke nevnt deg, har jeg? Det var en generell kommentar om tråden. Ikke noe annet Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Da begynner virkelig å tålmodigheten min å renne ut.. Hatt Lumia 920 siden november, og begynner nå å se flere ulemper med telefonen. - Ringer og sitter mye i telefonen og anropsloggen er helt elendig - Reboots (Har blitt mindre med tida) - Kalenderen synket opp mot outlook er ikke bra nok (for meg), er uoversiktlig - Mail grensesnittet er heller ikke bra nok, er uoversiktlig (Får i gjennomsnitt 50-60 jobbmails om dagen) - Opplever at batteritiden har blitt dårlig Var ekstremt fornøyd den første måneden, men etterhvert som jeg har blitt kjent med telefonen så begynner jeg å se ulempene jeg har beskrevet ovenfor. Regner heller ikke med at dette er noe som vil bli gjort noe med fra MS/Nokia sin side med det første, derfor har jeg nå bestemt å bytte tilbake til Apple - enn så lenge. Om neste generasjon 920 blir annerledes, byttes det igjen! Too bad, for jeg liker telefonen.. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Hva mener du med "kalenderen synket opp mot outlook er ikke bra nok"? Du kan synce mot andre kalendere, evt. få outlook til å synce med google og så syncer du mot outlook. Eller er det noe annet? Jeg har ikke prøvd mails på iPhone, så kan ikke uttale meg. Selv synes jeg mails i WP8 er på lik linje med Android. Bedre på en del måter, dårligere på andre, og ellers er det bare forskjellige måter å gjøre ting på. Hva er det som du synes gjør det uoversiktlig? Jeg får ikke så mye mails som deg, kanskje 10-20 samtaler i løpet av dagen, og synes det fungerer greit når de blir slått sammen. Men folk har forskjellige behov, ingen telefon er best på alt. Ang. batteritid som har blitt dårligere er nok noen apps du har installert eller lignende. Endret 26. januar 2013 av Matsemann Lenke til kommentar
Gadget58 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Enig, kalendern er for dårlig, men har lastet ned ekstra app. Så jeg har nå mye bedre oversikt. Mail fungerer fint, men syncer mot exchange. Min private Gmail konto fungerer også brå. Men layout og mulighet for hurtigtaster er dårlig. Videre synes jeg Drive+beta er elendig ifht. Symbian versjonen. Den navigerer bta, men mangler varling om fartskameraer og endel funksjoner som Symbian har. Jeh har veldig lite reboot på min telefon. Faktisk er min gamle Symbian N8 vesentlig bedre på alle ovennevnte punkter. Men 920 er veldig god på andre områder, den har også en kjempegod skjerm, den er kjapp og er en fornøyelse å surfe med. Så jeg er meget godt fornøyd og venter bare på oppgraderinger for å bedre ovennevnte. Det er nok mange som har kritisert det samme, så løsningene kommer. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Er enig, telefonloggen er for dårlig. Side opp og side ned med,de samme kontaktene i stedet for å slå sammen samme kontakten. synes også at kalenderen er litt uoversiktlig. bortsett fra dette er det kun litt flere/bedre spill ejg savner. er ellers kjempefornøyd! Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg er godt fornøyd med telefonen etter å ha fiklet og fomlet med den i cirka et døgn nå. Det er dog et par mangler jeg har rukket å oppdage... Mangler Teamviewer. Dette er en dealbreaker mtp jobbsammenheng, og da blir det nok kjøpt en Note 2 til jobben. Mangler filutforsker. Mangler mulighet for å streame musikk og video fra nettverkshares hjemme. Mangler mulighet til å bytte fra IE10 til Chrome / Firefox. Jeg savner synkronisering av bokmerker mellom hjemmepc'en og mobilen. Jeg har ikke fått pin koden min enda, så har ikke testet ringing og sms. De positive overraskelsene er: Hadde hørt på forhånd at skjermen skulle være god. Men ante ikke at den skulle være så enormt mye bedre en Galaxy S2. Byggekvaliteten! Greit, telefonen er noe tyngre enn S2, men det gjør absolutt ingenting for min del. De "skarpe" kantene i bunn på telefonen gjør bare at den ligger bedre i hånden. Jeg holder telefonen med venstrehånden, og bunnen hviler på en strak lillefinger. Ladeputen er genial! Tilpasningsmuligheter på hjemmeskjermen. "Store" inneholder ganske mange bra applikasjoner, og det vil forhåpentligvis vokse videre fremover. Mange av de gode som er gratis på Android, må man betale 10-20kr for på Windows Phone. Sannsynligvis fordi det er mindre antall brukere av Windows Phone. Når vi snakker om apps, er også flere av de jeg har lastet ned bedre enn på Android. Spesielt vil jeg dra frem appen til Liverpool.no. Dette kan bli virkelig bra etterhvert som plattformen vokser og blir mer populær. Windows Phone 8 er et herlig brukergrensesnitt, selv om det føles ungt enda. Er allerede såpass fornøyd med hjemmeskjermen at jeg vegrer meg litt for å bruke Android igjen. Kameraet tar enormt gode (lyssterke) bilder innendørs i svak belysning uten bruk av blits. Har ikke testet det noe gjennomgående, men har ikke sett noe av fokus problemene som har vært nevnt. Batteriet. Etter seks timer med nedlasting, fikling, videoavspilling, og oppsett av telefonen var batteriet kun nede på 74%. Med Galaxy S2'en kunne jeg fort sett på rundt 30-40% med samme bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå