Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med flashing av telefonen vha NaviFirmPlus og Nokia Care Suite?

Var inne og sjekket databasen og fant følgende:

1232.2109.1242.1001 (som jeg antar er original versjon):

post-206045-0-04146500-1358626787_thumb.png

Hvordan vet jeg hvilken av disse to jeg har? Burde vel være LTE siden jeg har 4G SIM, men jeg fikk jo først telefonen med 3G SIM. 4G kom i posten noen uker senere, men jeg fikk ingen firmware oppdatering ...

Jeg fant også en versjon til som jeg lurer på hva er.

1232.5951.1249.1002:

post-206045-0-54583100-1358627096_thumb.png

Noen som vet hva dette er?

Regner med at hvis jeg flasher så ryker garantien.

Jeg mister vel også alt jeg har på telefonen. Jeg har tatt backup til "the cloud", men hva får jeg egentlig tibake? Apps? Settings? Telefonkatalog? SMS?

Hvis noen har prøvd å flashe, så lurer jeg jo også på om dere ble kvitt evt. problemer. Jeg plages først og fremst av random frys og reboot.

Lenke til kommentar

Må virkelig si at batteritiden har tatt seg drastisk opp etter et par ukers bruk.

Den første uka var det helt ok, med vesentlig bruk og tatt av laderen klokken 07:00 hadd jeg som regel 10 - 20 % igjen kl 23:00.

I de siste dagene nå har jeg tatt av laderen omtrent samtidig, men sitter med 50 - 60% batteri igjen ved omtrent samme bruk på samme tidspunkt.

Ellers har jeg enda ikke hatt feil, reboots, hangups eller noe som helst av problemer. Har vært en drøm siden jeg startet den opp. Føler med dere som sliter, så vi krysser fingrene for at oppdateringen som snart kommer fikser det :)

Lenke til kommentar

Den siste er Portico updaten med kamerafiks, bluetoothfiks og annet småfiks, men for min del gjorde den telefonen utrolig ustabil i forhold til den første

Takker! Så du anbefaler ikke å installere denne?

Ustabil=frys og reboot? Hadde du slike problemer før Portico også?

Lenke til kommentar

Takker! Så du anbefaler ikke å installere denne?

Ustabil=frys og reboot? Hadde du slike problemer før Portico også?

Har akkurat bestilt denne telefonen. Disse frys og reboot tingene skremmer meg litt. :hm:

Hvor ofte skjer det? Flere som har slike problemer?

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Haha jeg er så amatør, lette hele tida etter en søk-knapp

Bra det ordna seg. :)

Har akkurat bestilt denne telefonen. Disse frys og reboot tingene skremmer meg litt. :hm:

Får du slike problemer lever du inn igjen telefonen. Så ikke noe å uroe seg for, synes jeg.

Selv ikke opplevd noe slikt, bank i bordet.

Lenke til kommentar

Frys og reboot er kjente problemer, ja. Men det er absolutt ikke alle som plages med dette ;)

Reboot skjer i snitt en gang per dag hos meg, men det kan godt komme 2-3 stk på noen få minutter. Har hatt 6 frys på 7 uker - alle under eller umiddelbart etter lading. Setter nå telefonen i "flight mode" under lading og har ikke hatt frys etter dette (kan dermed ikke motta samtaler, SMS eller data under lading - ikke så veldig smart, spør du meg :no: )

Lenke til kommentar

Vedrørende frys og restart av telefonen. Nå har jeg hatt telefonen noen dager og er meget godt fornøyd. Jeg fikk en frys situasjon, men det skyldes eget rot ved en nedlasting, resatte telefonen og alt var OK. Har definert opp alle funksjoner og lastet ned en rekke apper, telefonen har fungert prikkfritt etter det.

Kan jo hende jeg får noen problemer, men det ser uansett ut til å være rimelig enkelt å løse opp i, for min det minste.

Løp å kjøp, du kommer ikke til å angre! :)

Lenke til kommentar

Har også hatt min 920 i 2 dager...alt fungerer smertefritt. fikk den opp å gå 2 dager før sim ble aktivert, så fikk satt opp tlf før den kom på telefonnettet. Ikke hatt noe problem av noe slag. Batterilevetid er upåklagelig...varer i 2 dager uten problem før den må lades. Og jeg har lekt en god del med den da.

Så jeg er enig med Gadget 58, løp å kjøp :)

Og hvis man tror at det finnes noe som er feilfritt, ja da må man droppe å kjøpe noe som helst.

Problemer (les utfordringer) oppstår med allt av elektronikk produkter...i mer eller mindre grad.

Har et spm: får opp en bokstav...H ved siden av signalstyrke. Noen som vet hva det betyr. Mener det indikerer hvilket nett du bruker. Men finner ikke noe om H.

Lenke til kommentar

Har hatt min lumia 920 siden først i desember.

Super telefon! :)

I dag fikk jeg en trådløs lader. Var litt spent på hvordan det funket, men det var utrolig kult og funka bra. Regner med at dette er fremtiden innen lading av mobil.

Arti å ha teknologi ingen andre har enda. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge telenor bruker på å reparere telefoner? Hard reset fungerte ikke ved 'blåskjerm'.

Kjøpte min gjennom djuice og de bruker mcare til reparasjoner. Leverte den inn forrige torsdag på posten, og og har den vel tilbake på tirsdag som kommer. Så i underkant av to uker for min del. Telefonen var to dager inne på verksted

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med flashing av telefonen vha NaviFirmPlus og Nokia Care Suite?

Var inne og sjekket databasen og fant følgende:

1232.2109.1242.1001 (som jeg antar er original versjon):

post-206045-0-04146500-1358626787_thumb.png

Hvordan vet jeg hvilken av disse to jeg har? Burde vel være LTE siden jeg har 4G SIM, men jeg fikk jo først telefonen med 3G SIM. 4G kom i posten noen uker senere, men jeg fikk ingen firmware oppdatering ...

Jeg fant også en versjon til som jeg lurer på hva er.

1232.5951.1249.1002:

post-206045-0-54583100-1358627096_thumb.png

Noen som vet hva dette er?

Regner med at hvis jeg flasher så ryker garantien.

Jeg mister vel også alt jeg har på telefonen. Jeg har tatt backup til "the cloud", men hva får jeg egentlig tibake? Apps? Settings? Telefonkatalog? SMS?

Hvis noen har prøvd å flashe, så lurer jeg jo også på om dere ble kvitt evt. problemer. Jeg plages først og fremst av random frys og reboot.

For å finne versjonen du har gå på innstillinger, om, mer informasjon. Se på fastvareversjonsnummer... (for et flott norsk ord) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...