Stig-Arne Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Har du opplevd andre problemer med telefonen, og er det noen ting du har slått av slik som 4G og NFC ? Telefonen har fryst ett par ganger ja. Har slått av 4G og det hjalp. Nå er telefonen inne pga. defekt LED blitz. Ellers har jeg ikke opplevd noe tull Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hah, hva betaler man ekstra for litt stoff + fatboy-logo? Lite issue med telefonen de siste dagene: Når jeg prater i telefon er skjermen svart, og jeg får ikke trykket på ting. Slik som "end call" osv. Ikke hatt problemer med det tidligere. Ser for meg det er en nærhetssensor jeg har fått noe på eller noe slikt, som gjør at skjermen er avskrudd slik at man ikke skal trykke på ting med øret/kinnet. Oppdaget det på den kjipe måten i går når jeg ringte en kamerat og han ikke svarte, og samtalen gikk over til å legge igjen en beskjed. Han fikk en veeeldig lang, stille beskjed før jeg klarte å få lagt på. Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Balder: ja, fatboy er nøyaktig samme ladeplate, men den ligger i en pute. Du kan åpne puten og ta ut platen. Så det er akkurat samme kabel ja . Har søkt litt på nettet men finner ikke foreløbig den type strømkabel med 2,5mm kabel i begge ender. Clas Ohlson pleier å ha mye rart, men kanskje litt nytt enda? Et alternativ for deg hvis du ikke kan lappe den sammen må da være å kjøpe deg en vanlig ladeplate og bruke den ledningen, men fortsatt dyrt da. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Balder: ja, fatboy er nøyaktig samme ladeplate, men den ligger i en pute. Du kan åpne puten og ta ut platen. Så det er akkurat samme kabel ja . aha, bare ledning... så for meg grillet lader og strihåret katt... Så lenge kontakten passer i laderen kan du bruke hva som helst fra radio eller andre ting. Selger vel også disse løst for noen kroner i el-sjapper... Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Regner med at jeg får min tlf i løpet av et par dager nå. Sitter på Android nå og aner ikke hvordan jeg skal få kopiert alle kontakter, meldinger og kalenderavtaler over til Nokiaen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Regner med at jeg får min tlf i løpet av et par dager nå. Sitter på Android nå og aner ikke hvordan jeg skal få kopiert alle kontakter, meldinger og kalenderavtaler over til Nokiaen. Noen som vet? Synkroniser kontaktene mot google kontoen din, så ordner Nokian resten når du legger til google kontoen der:) Lenke til kommentar
Trond2013 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Kopiering av kontakter: Nå har jeg ikke en Android tlf men vil tro du kan synke kontaktene opp mot outlook eller outlook express. Da kan du eksportere alle kontakten som Windos kommadelte verdier.( I mitt tilfelle så ble de lagret som et Exelark). I Microsoft kontoen så kan du importere kontaktene som en CSV fil Importere kontakter Trinn 1 Hvis du vil hente kontaktene dine inn i Outlook, må du først gå inn i den andre e-posttjenesten og eksportere dem til en fil. Deretter kan du komme tilbake hit. Trinn 2 Velg tjenesten du skal importere kontakter fra: Microsoft Outlook (bruker CSV) Outlook Trinn 3 Velg filen som skal importeres: Jeg brukte dette og funket fint som bare det. Finnes sikkert andre måter også men vil tro at de fleste sitter på en pc med enten Outlook eller Outlook ekspress. Hvordan du overfører meldinger og kalender fra Android er jeg mere usikker på...men Google er et utmerket verktøy for dette :-) Endret 13. januar 2013 av Trond2013 Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Lite issue med telefonen de siste dagene: Når jeg prater i telefon er skjermen svart, og jeg får ikke trykket på ting. Slik som "end call" osv. Ikke hatt problemer med det tidligere. Ser for meg det er en nærhetssensor jeg har fått noe på eller noe slikt, som gjør at skjermen er avskrudd slik at man ikke skal trykke på ting med øret/kinnet. Så en på facebook skrev om hvordan han løste dette: Øverst midt på skjermen på Lumia 920 er det en spalte,her legger det seg støv som påvirker sensoren. Brukte en liten børste og børstet støvet vekk samtidig som jeg blåste forsiktig. Problemet med svart skjerm under samtaler var fikset. Siden har den fungert utmerket. Se om det virker 1 Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Synkroniser kontaktene mot google kontoen din, så ordner Nokian resten når du legger til google kontoen der:) den tar vel ikke med meldinger og kalenderavtaler? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 den tar vel ikke med meldinger og kalenderavtaler? Tar kalenderavtaler om du vil det.. Meldinger får du ikke over. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 den tar vel ikke med meldinger og kalenderavtaler? Nokia-appen "overfør mine data" (finner den i store når du får satt opp Lumia'n) skal fungere til å overføre kontakter og meldinger. Kalender bør synces mot en outlook/hotmail-konto, kommer da automatisk inn på mobilen når du legger inn konto. Sync kalender opp før du setter opp mobilen. (husk sikkerhetskopiering av Androiden FØRST ) Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Se om det virker Takk for svar. Der hadde det satt seg litt hundehår, gitt. Fjernet og alt er som det skal! Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 OK jeg har synkronisert kalender og kontakter via Google nå, så får satse på at det kommer inn på Lumiaen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Om du bruker andre kalendere i Google enn standard-kalenderen må du sette opp sync for disse manuelt etter du har lagt inn Google kontoen. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Om du bruker andre kalendere i Google enn standard-kalenderen må du sette opp sync for disse manuelt etter du har lagt inn Google kontoen. Jeg har brukt standard kalender på telefonen, altså fra HTC Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Fikk først 3G SIM fra Telenor: frys og reboot (første frys/reboot skjedde før jeg hadde installert noen apps selv) Fikk så brev fra Telenor med informasjon om at telefonen støttet 4G og de sendte ny SIM for dette: fremdeles frys og reboot Fikk så SMS fra Telenor om at telefonen støttet 4G og at jeg kunne gi beskjed og få tilsendt simkort med 4G ... (jeg har ikke gjort det, nei) Telefonen har vært litt mer stabil denne uka etter at jeg gikk inn og slo av de fleste "background tasks". Ved (trådløs) lading over natten så setter jeg telefon i "flight mode". Har ikke hatt frys etter dette (enda). Ulempen/fordelen er at du ikke vil motta telefoner/sms i denne perioden. Men vekkeklokka virker EDIT: Men det er jo litt dumt å slå av alt som gjør din "smart-phone" smart, eller ...??? Den tredje natten jeg nå hadde lagt telefonen på trådløs lading om kvelden var den gått i svart slik at jeg måtte restarte den om morgenen. Litt dumt da jeg hadde satt telefonen på vekking og våknet dermed en time etter at jeg skulle opp. Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har hatt min Lumia siden 29 november og er veldig fornøyd med telefonen.Har hatt kanskje 5-6 restarter siden jeg fikk den og aldri opplevd av telefonen fryser seg. Eneste jeg stusser på er at det skjer ofte at når folk ringer meg dem kommer ikke gjennom og jeg får melding fra min telefon svar at noen har prøvd å ringe meg. Opplever samme problemet. Stadig vekk folk som prøver å ringe meg, men som ikke kommer fram. Har sittet og stirret på telefonen, mens personen ved siden av meg har prøvd å ringe, men kommer bare til en beskjed om at telefonen er skrudd av. Opplever også at det tar veldig lang tid å ringe noen. Altså, fra nummeret er slått, til det faktisk ringer. Kan ta så mye som 20 sekunder, noe som er litt i det lengste laget. Tipper det er sim kortet det er problemer med, men så langt har ikke telenor kommet med en god løsning. Dette begynner å bli et såpass stort problem, at jeg må enten bytte inn hele telefonen, eller abonnementet Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Opplever samme problemet. Stadig vekk folk som prøver å ringe meg, men som ikke kommer fram. Har sittet og stirret på telefonen, mens personen ved siden av meg har prøvd å ringe, men kommer bare til en beskjed om at telefonen er skrudd av. Opplever også at det tar veldig lang tid å ringe noen. Altså, fra nummeret er slått, til det faktisk ringer. Kan ta så mye som 20 sekunder, noe som er litt i det lengste laget. Tipper det er sim kortet det er problemer med, men så langt har ikke telenor kommet med en god løsning. Dette begynner å bli et såpass stort problem, at jeg må enten bytte inn hele telefonen, eller abonnementet Ja du har rett at det kan ta langt tid før det begynner å ringe i den andre enden,jeg trodde bare at det er jeg som overdriver.Håper dette blir fikset med oppdateringen,jeg har Telio sitt SIM kort. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Den tredje natten jeg nå hadde lagt telefonen på trådløs lading om kvelden var den gått i svart slik at jeg måtte restarte den om morgenen. Litt dumt da jeg hadde satt telefonen på vekking og våknet dermed en time etter at jeg skulle opp. Prøvd med telefonen i "Flight Mode" under lading? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå