ZoomZoom McMoen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Nå har jeg også lagt inn Portico... Egentlig veldig greit og enkelt å gjøre... Endret 15. mai 2013 av janvmoen Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? Jeg får stort sett 1-2 av 5. Tok en kjapp sammenligning med min 7 år gamle SonyEricsson W710i: Lumia 920: 1 bar W710i: 4 bars Ikke veldig imponerende ... men det matcher vel bare trenden ....(alt var bedre før) Lenke til kommentar
Inspektør Dingseboms Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? Jeg får stort sett 1-2 av 5. Tok en kjapp sammenligning med min 7 år gamle SonyEricsson W710i: Lumia 920: 1 bar W710i: 4 bars Ikke veldig imponerende ... men det matcher vel bare trenden ....(alt var bedre før) Det eneste jeg vet er at jeg har langt bedre dekning enn det jeg hadde med iPhone 4. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? tviler på at antall streker mellom forskjellige telefoner er en god indikator. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det er ikke noe standard på hvor godt signal en strek er blant produsentene.er helt utrolig synes jeg at noe så banalt som signalstyrke ikke har en global standard Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Alt fra 1-5 på 3G. Men har dekning og god lyd der mine 4 forrige mobiler har sluknet... Har også satt ned til 2G (er da konstant på 5), men da kommer det nytt 4G sim fra Telenor... Batteriet blir veldig påvirket av hvor godt signalet er... Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Har fått nok av reboots og telefon-heng, så nå har jeg også lagt inn Portico... Egentlig veldig greit og enkelt å gjøre... Så får vi håpe det hjelper. Gir du tilbakemelding hvordan det går ? Tror jeg venter ettersom min ikke har frys/restart... Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Avstemning... Lumia 920... http://www.fonearena.com/blog/60137/google-nexus-4-vs-nokia-lumia-920-botf12-round-2.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? Jeg får stort sett 1-2 av 5. Tok en kjapp sammenligning med min 7 år gamle SonyEricsson W710i: Lumia 920: 1 bar W710i: 4 bars Ikke veldig imponerende ... men det matcher vel bare trenden ....(alt var bedre før) Alt var mindre kompleks før. Sammenlign alle komunikasjonsstandarder og antenneteknologier de nevnte telefoner innehar, så ser du noen mulige årsaker. Endret 6. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 (endret) Alt fra 1-5 på 3G. Men har dekning og god lyd der mine 4 forrige mobiler har sluknet... Har også satt ned til 2G (er da konstant på 5), men da kommer det nytt 4G sim fra Telenor... Batteriet blir veldig påvirket av hvor godt signalet er... Jeg synes Lumia 920 er blant de beste. I forhold til f.eks Samsung Galaxy S3, iPhone 4S, iPhone 5, HTC One S har Lumia'en jevnt over bedre antenneutslag, og jeg har ikke hatt problemer med dekning der jeg har brukt den. Men det er her snakk om flere ulike telefoner fra flere produsenter, og hvor nøyaktige antenne-indikatorene er, er uvisst. Jeg har eller har brukt alle de telefonene jeg har nevnt over, og alle har klart seg for min bruk. Blant annet er det ikke all verdens dekningsforhold på jobb, men samtlige har klart å holde forbindelsen. Men har et klart inntrykk av at Lumia 920 klarer seg best. EDIT: Jeg har vært tilkoblet 2G- eller 3G-nett. Lumia 920 er min første 4G-telefon, og jeg har et 4G-simkort i den. Har likevel koblet bort 4G, da dette likevel ikke er tilgjengelig i mitt nærområde ennå. Endret 6. januar 2013 av CellularDude Lenke til kommentar
n900 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Tenkte bare på de som klager på reboots og fryst tlf. jeg har brukt telefonen vel en mnd nå. Uten 4g aktivert. Og jeg har ikke hatt noen av de problemene som noen av dere har hatt. eneste jeg sliter med, er når jeg hører på musikk/etc. Så får jeg ikke spole på det sporet jeg hører på, samme når jeg justere volumet på siden av telefon,mens jeg hører på musikk,så skjer det ikke noe med lyden. Lenke til kommentar
ZoomZoom McMoen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg har ulåst telefon kjøpt fra Lefdal. Fikk den i slutten av november. Har kun hatt 3G, aldri hatt valget om 4G. Mulig det har vært noe program jeg har lagt inn som har forårsaket frys + reboot, men det har ikke vært levelig noe lenger enn dette. Regnet med at Nokia skulle pushe ut oppdateringen ganske raskt, men når den ble utsatt bestemte jeg mer for å avvente. Men når man har 2 - 4 reboot om dagen, folk får ikke tak i deg... Så valgte jeg å oppdatere selv. Enn så lenge ingen reboots, men er enda tidlig... Blir spennende å se om det blir bedre over flere dager. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Avstemning... Lumia 920... http://www.fonearena...12-round-2.html Ser ut som Nokia tar både 1 og 2 plass her Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Clearly en våsete avstemning . Gøy tho. Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? Jeg får stort sett 1-2 av 5. Tok en kjapp sammenligning med min 7 år gamle SonyEricsson W710i: Lumia 920: 1 bar W710i: 4 bars Ikke veldig imponerende ... men det matcher vel bare trenden ....(alt var bedre før) Det er ikke bare du som mener dette http://www.tu.no/tester/2013/01/03/-sjokkerende-darlige-antenner-i-smarttelefoner Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Noen som har sjekket hvor godt signal de får inn? Jeg får stort sett 1-2 av 5. Tok en kjapp sammenligning med min 7 år gamle SonyEricsson W710i: Lumia 920: 1 bar W710i: 4 bars Ikke veldig imponerende ... men det matcher vel bare trenden ....(alt var bedre før) Jeg fikk "testet" dette ganske bra i går kveld med ymse telefoner. Stedet vi befant oss var i en leilighet på St.Hanshaugen i Oslo og alle telefonene var på mer eller eller mindre samme sted i leiligheten. Min Lumia 920 hadde 4G og en "Free speed test" ga 25mbit ned og hmm tror 3-4 opp (dette var tilogmed bedre enn de andre fikk på Wifi'en i leiligheten ) Kompisene sine: iPhone 5: edge iPhone 4S: 3g Samsung S3: edge siste tror jeg var en Samsung S2, og denne sjekket jeg ikke selv, bare hørte en masse klaging om at ingen datatrafikk fungerte i det hele tatt. OG - alle sammen foruten sistnevnte har Telenor, så dekningen skulle være helt den samme. Dette styrker oppfatningen jeg hadde allerede. Det er noen steder i hverdagen jeg VET dekningen er dårlig og hvor min gamle iPhone 3G, 4S og samsung s3 slet. 920'en har på alle de vanlige stedene fungert helt ypperlig. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Stedet vi befant oss var i en leilighet på St.Hanshaugen i Oslo Er ikke dette et av områdene i Norge hvor du har best dekning (en drøss av basestasjoner rundt omkring)? Hvor mange "stolper (bars)" indikerte hver av telefonene? (Jeg er klar over at dette ikke er standardisert og derfor ikke er direkte sammenlignbart, men det gir ihvertfall en pekepinn ...) Det positive er ihvertfall at L920 ikke kommer dårligere ut enn de andre smart-telefonene! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Er ikke dette et av områdene i Norge hvor du har best dekning (en drøss av basestasjoner rundt omkring)? Hvor mange "stolper (bars)" indikerte hver av telefonene? (Jeg er klar over at dette ikke er standardisert og derfor ikke er direkte sammenlignbart, men det gir ihvertfall en pekepinn ...) Det positive er ihvertfall at L920 ikke kommer dårligere ut enn de andre smart-telefonene! Disse stolpene er ganske uinteressant. Jeg husker når det stormet som verst rundt iPhone og dekningen og de oppdaterte telefonen slik at stolpene skulle vise et mer representativt bilde. Virker som de fleste andre produsenter fulgte etter for å forhindre tilsvarende fokus på seg selv. Det er nok også derfor eldre telefoner viser såpass høy dekning rett og slett fordi de gjerne viste full pupp selv om dekningen lå på f.eks 50%, og 4 stolper på 30% osv Og, jo, det er ganske midt i Oslo hvor dekningen skal være bra, men det er ganske avslørende når du ser hvordan de andre telefonene hadde det med dekningen. Kan forøvrig nevne at de få månedene jeg hadde Netcom og Samsung S3 så hadde jeg ikke datadekning på Karl Johan hverken på kontoret eller mcdonalds Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Det er nok også derfor eldre telefoner viser såpass høy dekning rett og slett fordi de gjerne viste full pupp selv om dekningen lå på f.eks 50%, og 4 stolper på 30% osv Dette er ikke riktig. Eldre mobiler har/hadde mye bedre antenner en dagens smart-telefoner - ref. de to linkene over (TU og digi.no). 1 Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Hei. Har nå fått simkortet fra jobben til telefonen. Så i morgen skal jeg ta den i bruk på jobb og få testet ut hvordan den virker i jobbsammenheng. Skal bli greit å få sjekket ut kvaliteten på tale som en del klager på. Samtidig får jeg mange mail i løpet av en dag og mange telefonsamtaler. Skal derfor bli spennende å få testet ut hvor lenge batteriet holder. Inntrykket mitt hittil kun med surfing og "lek" med telefonen hjemme er at batterikapasiteten ikke er særlig imponerende. Men har kjørt med alt på så kanskje jeg må justere innstillingene på telefonen litt. Når det gjelder frys har jeg kun opplevd en gang at selve telefonen gikk helt i svart. Etter mye om og men fant jeg ut at jeg måtte holde inne volum og låsetast for å få liv i telefonen igjen. Etter den ene gangen har jeg ikke opplevd slikt igjen. Vedrørende knirking var min hvite telefon knirkfri da jeg mottok den. Men nå etter en stund har det begynt å knirke når jeg trykker nederst til venstre på telefonen. Litt irriterende og håper ikke det utvikler seg etter hvert. Utvalget av apper kunne også vært bedre, men det kommer seg vel etter hvert? Har samtidig hatt litt problemer med at enkelte apper fungerer dårlig. Slet lenge med å få bank appen til DNB til å fungere. Måtte ringe kundeservice og de slettet mitt bank på mobil oppsett slik at jeg måtte registrere telefonen på nytt. Etter en del prøv og feil fikk jeg det omsider til å fungere. Har ikke opplevd dette med tidligere android telefoner. Blir spennende å se hvordan telefonen vil fungere i jobbsammenheng. Får samtidig håpe det kommer en oppdatering snart som luker bort de feilene som mange sliter med. Men knirkingen vil vel ikke bli bedre pga oppdateringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå