Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Har nå hatt min lumia 920 i 2 dager, så langt er jeg egentlig godt fornøyd med telefonen og operativsystemet, men det er et par ting jeg stresser litt med:

Telefonen fryser ganske ofte. De to dagene har den frosset sikkert 5-6 ganger og jeg har blitt tvunget til og softresette.

Batteriet holder ikke lenge, selv om jeg bruker telefonen ganske mye og trykker rundt, så synes jeg batteriet ryker rimelig fort, og går fra full lading til ca 20% på 3 timer med aktiv bruk.. jeg vet ikke om det er normalt?

Har jeg gjort noe feil med batteriet? jeg skrudde på telefonen før jeg fikk koblet til laderen når jeg fikk den..

Er det eventuelt byttegrunnlag?

Må forøvrig si at det er en rålekker telefon, synes min røde 920 ser utrolig bra ut, og kvalitets følelsen er helt på topp, OSet ser ogso vanvittig bra ut, og fungerer greit. Savner ett litt enklere system for å ringe til kontakten mine, ala det som android har, der du enkelt kan finne kontakter med telefonknappene, men det finnes sikkert en app for dette...

Hei

Det ser ikke ut til at det er noe fasitsvar for hvorfor den av og til fryser. Men det er forventet løst i neste update. 8X skal ha blitt oppdatert med en mini update for å fjerne dette problemet og Ativ S kom såpass sent at den også fikk luket bort dette.

Batteriet har jeg aldri hatt problemer med. Jeg har brukt mer eller mindre alt av konkurrerende modeller og 920 kommer ikke noe dårligere ut på batteriet etter min mening. Du har nok ikke gjort noe feil som skader batteriet, det tviler jeg sterkt på.

Forsøk å endre innstillinger for å finne kilden, slik som å slå av bakgrunnsprogrammer, sync mot xbox og evt posisjon.

Til det siste, last ned Finn Folk så har du enkel søking i adresseboken.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har pratet med One Call om når de vil få inn 920, og eventuelt pris? Fikk svar fra dem i dag, etter omtrent en uke, om at jeg selv måtte ta kontakt med mobilavdelingen.. Som om de ikke kunne bare tatt en telefon selv og funnet svaret..

Lenke til kommentar

Noen som har fått telefonen reparert for tilfeldig omstart osv? Så drit lei av å sjekke telefonen å finne den fryst på nokia skjermen. Kom for sent på jobb i dag..

I tillegg til knirkete deksel og dårlige musikk appene så savner jeg nesten Omnia W'en.

Lenke til kommentar

En ting jeg stusser over er: Det virker jo på meg som denne telefonen er noe av det beste man kan få idag, men hvorfor er det så lite promotering av den? Var innom 2 Elkjøp her om dagen. Den ene (Megastore) hadde den ikke en gang utstilt. Men han hadde en ny en låst inne i et skap som jeg kunne få se på. Han sa dog at telefonen var helt rå. Virker på meg som om de får bedre prosenter av å fronte iPhone og Samsung enn Nokia, og dermed ikke gidder?

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg noe grenseløst er den forbannade "Portico" og "Firmware" oppdateringa.

Hvorfor i svarteste skal det ta 3+ mnd å få ut en relativt viktig fix for de her i Europa?

Kameraet er ganske middelmådig i dagslys, det finnes en fix men Nokia bare velger å vente i 3 mnd?

Og Portico som skal fikse batteri og random boots, ikke akkurat noen småting, ble sluppet i fjor i USA, og vi skal måtte vente til en par måneder til? Makes no sense!

Her har de virkelig noe å lære av Apple.

Og en siste ting, noe er alvorlig feil når jeg ligger med telefon på sofaen og spiller "Where's my water" med lader i og batteri synker fra 66% til 35% iløpet av 30min med spilling. Noen andre som kan teste ut dette å se om det samme skjer?

Lenke til kommentar

En ting jeg stusser over er: Det virker jo på meg som denne telefonen er noe av det beste man kan få idag, men hvorfor er det så lite promotering av den? Var innom 2 Elkjøp her om dagen. Den ene (Megastore) hadde den ikke en gang utstilt. Men han hadde en ny en låst inne i et skap som jeg kunne få se på. Han sa dog at telefonen var helt rå. Virker på meg som om de får bedre prosenter av å fronte iPhone og Samsung enn Nokia, og dermed ikke gidder?

Har oppdaget, og stusset over det samme. Jeg var storfan av Android i flere år, til jeg tok sjansen på en HTC titan med WP 7,5, og kjøpte meg 920 for en mnd siden. Og ingen telefoner jeg har sett og tafset på den siste tiden, har hatt noe å stille opp med mot lumian... Det eneste ankepunktet per i dag er apps-utvalget, men har stort sett det jeg trenger. Eneste jeg mangler er Spotify...

men, har vært i masse butikker og jeg ser nesten aldri en 920 framme. Jeg vet også at de har den inne på feks elkjøp Hammerfest, men de har den ikke framme i hyllene... Hvorfor? Jeg er sikker på at hvis 920 hadde vært mere synlig, så ville salgstallene vært annerledes.

Lenke til kommentar

Vedrørende promotering av NOKIA 920. Jeg skjønner godt Elkjøp, de er opptatt av omsetning dag for dag. Nokia har foreløpig ikke klart å levere denne telefonen i volumer, Elkjøp og andre butikker vil derfor promotere de varene/telefonene de kan levere. Dette er mest av alt et spørsmål om krav til omsetning satt opp mot tilgang på varer, tror nok Elkjøp mer enn gjerne promoterer denne telefonen så lenge de har visshet om tilgangen.

For min egen del, som NetCom kunde, venter jeg fortsatt på min telefon som jeg bestilte 1 november 2012. De sier nå levering fom. 10/1, dersom ikke noe skjer da håper jeg at de er redelige nok og forteller oss kunder at de ikke har klart å inngå avtaler med NOKIA som sikrer kundene telefoner. Håper i det miste på en telefon i løpet av februar, men nå ser jeg at det kommer en ny utgave i aluminium, lekker telefon etter bildene å dømme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vedrørende promotering av NOKIA 920. Jeg skjønner godt Elkjøp, de er opptatt av omsetning dag for dag. Nokia har foreløpig ikke klart å levere denne telefonen i volumer, Elkjøp og andre butikker vil derfor promotere de varene/telefonene de kan levere. Dette er mest av alt et spørsmål om krav til omsetning satt opp mot tilgang på varer, tror nok Elkjøp mer enn gjerne promoterer denne telefonen så lenge de har visshet om tilgangen.

For min egen del, som NetCom kunde, venter jeg fortsatt på min telefon som jeg bestilte 1 november 2012. De sier nå levering fom. 10/1, dersom ikke noe skjer da håper jeg at de er redelige nok og forteller oss kunder at de ikke har klart å inngå avtaler med NOKIA som sikrer kundene telefoner. Håper i det miste på en telefon i løpet av februar, men nå ser jeg at det kommer en ny utgave i aluminium, lekker telefon etter bildene å dømme.

Har nok med det å gjøre ja, at de kun har noen få mobiler på lager.

Er ikke noe poeng å sette i gang en kjempekampanje hvis de ikke kan levere.

Til og med Telenor er tomme, med unntak av den røde. ( som forøvrig er lekker :) sønnen min fikk til jul (egentlig litt før...) og den er like fin som min gule.)

Skal ha en svart også (datter) men må vente :( ubekreftet 11.1

Foreløpig har begge fungert uten problemer, ingen restarter, frys eller annet tull. Eneste var batteri på min som var elendig på begynnelsen, men har tatt seg opp til "normalt". (står på 3G)

Venter også på oppdatering, blant annet for å få bedre batteritid, og ser at kameraet klart har potensiale til å levere enda bedre bilder.

Er ikke direkte dårlig nå heller, men noen bilder blir uklare. Mye med innstillinger å gjøre, noen bilder blir flotte, men innimellom blir det ikke bra.

Fortsatt definitivt beste mobil jeg har hatt :)

Hadde nok ikke vært like fornøyd med stadige restarter, håper begynnelsen av februar for oppdatering ikke blir utsatt videre...

Også kjempefornøyd med min nye "skjermpenn", en Staedtler tømmermannsblyant... :p

Lenke til kommentar

Noen som har fått mobilen fra OneCall? Bestilte den gule, 24. oktober.

Fikk først beskjed om at den skulle sendes 29. november, deretter 17 desember. Tok kontakt med kundeservice igjen i går, og fikk beskjed om at de skulle få den inn nå den 7.

Lenke til kommentar

Noen som har fått mobilen fra OneCall? Bestilte den gule, 24. oktober.

Fikk først beskjed om at den skulle sendes 29. november, deretter 17 desember. Tok kontakt med kundeservice igjen i går, og fikk beskjed om at de skulle få den inn nå den 7.

Hvor mye kostet den da du kjøpte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...