Slai Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Av og til er det værre å vente enn å lansere. Det er nok flere faktorer involvert, som feks avtalevilkår, ansvar ovenfor aksjeholdere, prosjekterte planer og mye dall. Du tror vel virkelig ikke nokia og MS satt og bare "fuckit, what will be will be!"? Det er nok ikke det at de gir faen og satser på at ingen merker det... That being said virker mesteparten storfornøyde med 920 ut fra brukere såvist jeg kan se, så selv om det er sunt å være skeptisk, vil jeg ikke si det er noen større grunn til å være skeptisk ovenfor 920 mer enn feks sgs2 når den kom. Var mye trøbbel med den og for mange. Men knall tlf likevel. Lenke til kommentar
suggas Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 iOS og android er makedsledene og kan enkelte ganger gå på en blemme. Det har de råd til. De har mange produkter som står sterkt i markedet og dermed så er fallhøyden ikke så stor. Er du ny så har du på en måte ingenting å gå på. Merkevaren er ikke sterk og dermed er fallhøyden større. Derfor er jeg på en måte skuffet over at slike feil ikke er luket ut før man sender produktet ut til kundene. Disse feilene burde være luket ut spesielt det at telefonen slår seg av eller at kameraet tar litt uklare bilder i dagslys når fokuset til Nokia spesielt var på kamera biten. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Som sagt syntes jeg og det bør være fikset før launch, men av og til er det bare ikke mulig. Lenke til kommentar
suggas Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Ok. Good men hva med song pop? Er den til WP 8 eller nedlasting på Nokia store. Har sjekket men ikke funnet noe. Lenke til kommentar
Inspektør Dingseboms Skrevet 3. januar 2013 Del Skrevet 3. januar 2013 Hva er "song pop"? Lenke til kommentar
muttok Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Kjørte inn ny oppdatering (1232.5951.1249.1001) og ser ut til å være kvitt problemet med reboots. Kamera virker også tilsynelatende bedre og skarpere. Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ok. Good men hva med song pop? Er den til WP 8 eller nedlasting på Nokia store. Har sjekket men ikke funnet noe. Songpop finnes per i dag ikke til Windows Phone 8. Songpop er et spill der du skal gjette hvilken sang du hører et klipp fra, IIRC Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Kjørte inn ny oppdatering (1232.5951.1249.1001) og ser ut til å være kvitt problemet med reboots. Kamera virker også tilsynelatende bedre og skarpere. la du inn manuelt? Lenke til kommentar
muttok Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Jup kjørte inn ny rom manuelt ja Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 http://www.theverge....e-aluminum-body Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Da har jeg hatt mobilen i drøye en måned. Jeg er alt i alt fornøyd med den. Likevel er det noen små problemer jeg har med den: Når jeg ringer med den og holder mobilen med et visst grep, så hører ikke den personen jeg ringer til meg. Jeg tror jeg holder på antennen eller noe. Er det andre som har problemer med antennen? Mobilen ble levert med en fabrikkansjosfeil. Kameraet fungerte ikke. Jeg gikk til forhandleren for å klage. Og de har bestilt ny. Har ikke hørt noe fra dem enda. Og det var den 12. Desember jeg klaget. Derfor har jeg ikke fått prøvd ut kameraet. Og når kameraet er ute av funksjon er det mange apper som automatisk ikke fungerer. App store er skuffende. Jeg håper virkelig at det tar seg opp nå i 2013. Hvor er f. eks spotify, instagram, snapchat? Jeg savner andre lokale apper også. Ordboken på SMS skrivingen har jeg ikke helt skjønt enda. Jeg skriver noenganger på dialekt. Og når jeg har lagt inn et ord, så tror den at det skal være store bokstaver. Så hver gang jeg skriver det, blir det store bokstaver. Er det noen som vet om det går ann å resete ordboken? Siste ting som irriterer meg litt er når jeg har låst skjermen og lagt mobilen i lommen eller på bordet, så lager den en slags rar ringetone. Tror den heter "broken tones". Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Noen som har hatt problemer med å avslutte apps? Skjer "av og til" hos meg. Eksempel: Her har jeg t.o.m. avsluttet WP's start skjerm, men IE kan ikke avsluttes! Får tilbake start skjermen ved å trykke på Start-knappen (Windows ikonet), men det er helt umulig å avlutte IE. Må da være en bug? Lenke til kommentar
Ski-man Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ser at det har vært en del innlegg og diskusjoner om barnesykdommer på Lumia 920. Jeg har hatt telefonen siden lanseringsdato 29/11 og er svært fornøyd. Har ikke hatt problemer med reboots eller at telefonen låser seg (bank i bordet). Ingen riper. Ingen knirking. Batteritiden er som forventet.Telefonen har oppført seg "smooth" hele veien. Har installert ca 30 apper, jeg streamer filmer, spiller, leser mail osv. Dog, er jeg litt "nøye" på hvilke apper jeg laster ned. Jeg bruker gps'en nesten daglig og den fungerer helt fint til å være på en telefon - det er altså en gratis navigasjonsløsning når en først har kjøpt telefonen. Operativsystemet er foreløpig ungt. Mye står på spill både for Microsoft og Nokia og jeg velger å tro at vi vil få hyppige oppdateringer som vil gjøre telefonen enda bedre. De hindringer som Google i disse dager forsøker å etablere velger jeg å tolke (for egen regning) som at de ser potensialet til Windows konseptet. Jeg er ingen utpreget Nokia fanboy selv om jeg har hatt N95, N97 og N8. Har gode brukeropplevelser også fra iphone og er sikker på at Android også er et utmerket operativsystem. For å unngå "duopol" på operativsystemer til smarttelefoner tror jeg det er viktig for oss brukere at et tredje operativsystem kan spise noen markedsandeler. Det vil sikre konkurransen. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er at jeg synes telefonen har fått ufortjent mye "tyn" i tråden. Det er ofte de som er misfornøyd som ytrer seg, og det er de som blir lagt merke til. I tillegg ser jeg at enkelte i denne tråden ikke har telefonen selv, men benytter enhver anledning til å rakke ned på Lumia 920 eller å promtere den telefonen de selv har. Selvsagt, svakheter med telefonen skal også frem, men da skal en vite hva en uttaler seg om - i tillegg er det alltid en fordel å ha lest brukermanualen (evt søkt på nettet) før en langer ut. Mitt poeng er at det er langt fra alle som opplever barnesykdommer på telefonen. Tro meg, får jeg en frys, reboot eller annet rusk, så skal jeg selvfølgelig også være åpen på det. Foreløpig kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med Lumia 920!!! 2 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Foreløpig kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med Lumia 920!!! +1 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ikke misforstå, jeg er fornøyd. jeg omfavner også Win 8 og har pc og skal kjøpe nettbrett. Digger det. Jeg nevner kun ting som er dårligere enn på andre mobiler og som burde være en saga blott. Gjentakende reboots er ikke noe man "må regne med" Noe annet enn det klager jeg ikke på. Det jeg er mest fornøyde med faktisk er trådløs lading. "Hvor vanskelig er det å plugge i en kabel liksom!" Dette hører man ennå, spesielt fra iPhone-brukere siden Apple har sagt at trådløs lading er tøv. men det er det ikke. Hør bare. Mitt behov og tanker rundt lading har "forsvunnet" På jobb legger jeg mobilen fra meg, og den lader. Samme hjemme. Man tenker ikke på at man "må lade" lenger, man legger bare fra seg mobilen. Når ladebordene kommer og dette blir integrert i laptops og nettbrett lader disse når de står på bordet. "Å sette noe på lading" forsvinner som begrep. Til info fungerer også flere billige ladeplater med 820 og 920 hvertfall. Prøv spilltilbehør f.eks. Det er billigere og fungerer like godt som Nokias ladeplater. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Er også strålende fornøyd og hadde også definitivt sagt fra hvis det er noe som ikke fungerer... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Amazon UK har listet Purity Pro headset nå. Men leveringstid "1-3 måneder" sier ikke å mye. Og da har de dukket opp hos Dustin også. Link. Har skrevet til dem og spurt om antatt leveringstid. Geir Lenke til kommentar
suggas Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Bra å høre. Viktig at det positive kommer frem også. Grunnen til at jeg ville velge nokia 920 var kamera, navi og at operativsytemet så veldig bra ut. Moro å prøve noe nytt også. Det er ikke til å stikke under en stol at tilbakemld her på forumet har satt meg litt på gjerdet. Men forum er flott og tråden her er bra så at jeg hopper ned på en 920 er slett ikke utenkelig. Apps er foreløpig dårlig sammenligning med andre, men det kommer nok med tiden hvis de selger nok mob med WP. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Skal også sies at de fleste apps jeg brukte til mine androidmobiler er apps som blir uvesentlige på wp8. Så selv om det er mindre apps, er det ikke noe spesielt utenom snes/psx emulatore jeg mangler (i farta iallfall). Lenke til kommentar
GIsken Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Har nå hatt min lumia 920 i 2 dager, så langt er jeg egentlig godt fornøyd med telefonen og operativsystemet, men det er et par ting jeg stresser litt med: Telefonen fryser ganske ofte. De to dagene har den frosset sikkert 5-6 ganger og jeg har blitt tvunget til og softresette. Batteriet holder ikke lenge, selv om jeg bruker telefonen ganske mye og trykker rundt, så synes jeg batteriet ryker rimelig fort, og går fra full lading til ca 20% på 3 timer med aktiv bruk.. jeg vet ikke om det er normalt? Har jeg gjort noe feil med batteriet? jeg skrudde på telefonen før jeg fikk koblet til laderen når jeg fikk den.. Er det eventuelt byttegrunnlag? Må forøvrig si at det er en rålekker telefon, synes min røde 920 ser utrolig bra ut, og kvalitets følelsen er helt på topp, OSet ser ogso vanvittig bra ut, og fungerer greit. Savner ett litt enklere system for å ringe til kontakten mine, ala det som android har, der du enkelt kan finne kontakter med telefonknappene, men det finnes sikkert en app for dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå