Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Har Android multitasking? Trodde bare n900/n9 hadde multitasking.

Synd du har fått en tlf som sliter med reboots.. Blir heldigvis fikset i updaten, men dritkjipt likevel.

Dette med ripene er også snodig. Jeg har ikke noen småriper, og ikke min sgs3 heller. Samme som deg; opp/ut av lomme, av og til slenges i sofaen, legges på gulv/bord i ny og ne, og av/på ladeputen.

Leirdue: Nokias gode rykte? Husker du N97en din? Selv N900 (som du sikkert vet fra eget bruk) hadde snodige løsninger i selve designet (kickstanden feks).

Tonnevis av bugs på n8 så vidt jeg husker. Og mye mangler, mener jeg og huske.

Og såklart Symbian s60v5 og Symbian^3.

Så Nokia har mye bæsj på leggen.

De har mye bra og, og feks reboots er ikke et nokiaproblem, det er et microsoftproblem. Som har blitt fikset. Ikke Nokias feil, though.

Ja, det er synd MS sitt OS gjør at noen får freezes og reboots.

Knirking og liknende er jo kjipt for de som er berørt. Som alle produksjonsfeil er. På alle mobiler.

Husker det fra N8, og andre mobiler.

Ser ikke ut til at det er noe mer eller mindre trøbbel med 920 enn andre mobiler jeg har hatt, når det gjelder slike ting.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leirdueredet;

Selv om DU ikke skal kjøpe Lumia 920, gir det deg da "rett" til å rakke ned på en mobil du ikke har prøvd ut? Og med prøvd ut mener jeg ikke å evnt. ha holdt den, sett bilde av den...

Hvis du ikke vil ha 920, helt greit, men slutt å slenge dritt.

Er det greit om jeg evnt. kaller 808 en gammeldags haug med skrot som Nokia aldri burde ha funnet på å lage...? Nei, tror ikke det. 808 er sikkert en bra mobil, i likhet med Lumia 920...

Og noe riktig har nok Nokia gjort... http://conversations.nokia.com/2012/12/31/12-awards-the-nokia-lumia-920-won-in-2012/?cid=ncomprod-fw-scl-na-na-na-facebook-areag-en-1todtmxb30ed2

Ikke se deg blind på at det finnes feil og mangler, de fleste produkter har feilvarer/barnesykdommer, men ta med de av oss som faktisk ikke har hatt tull med mobilen også, heldigvis er det fortsatt flertallet...

Er fortsatt kjempefornøyd med Lumia 920, absolutt beste mobil jeg noen gang har eid :)

Håper fix dukker opp snart som ordner frys/restart hos dere som har det, skjønner at det må være enormt frustrerende. Opplevelsen av en Lumia uten restart og annet tull er i alle fall fantastisk, håper alle snart har det samme

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke se deg blind på at det finnes feil og mangler, de fleste produkter har feilvarer/barnesykdommer, men ta med de av oss som faktisk ikke har hatt tull med mobilen også, heldigvis er det fortsatt flertallet...

Er fortsatt kjempefornøyd med Lumia 920, absolutt beste mobil jeg noen gang har eid :)

Tja. Jeg syntes at antall reboots nesten overgår det som er akseptabelt. Det skulle ikke være nødvendig at en topp-mobil i 2012-13 skulle ha dette problemet så ekstensivt. Min restarter til tider 4 ganger per dag, og det er ihvertfall 2 hard-reset i uken. Jeg mistenker at det er apps som forårsaker dette, for den var ikke slik i starten, så jeg søker svar på ev. apps som kan lage krøll.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tja. Jeg syntes at antall reboots nesten overgår det som er akseptabelt. Det skulle ikke være nødvendig at en topp-mobil i 2012-13 skulle ha dette problemet så ekstensivt. Min restarter til tider 4 ganger per dag, og det er ihvertfall 2 hard-reset i uken. Jeg mistenker at det er apps som forårsaker dette, for den var ikke slik i starten, så jeg søker svar på ev. apps som kan lage krøll.

Skrev også at jeg skjønner godt at det er frustrerende med restarter...

Godt mulig at det er apper som gjør dette, men er enig i at det ikke bør forekomme.

Lenke til kommentar

Har generelt ikke mye problemer med min Lumia 920. Eneste appen jeg har opplevd problemer med er Minesveiper, ved tilfeldige tidspunkt (gjerne midt i en animasjon) vil appen henge seg opp. Skjermen går i svart, mens knappene nederst fortsetter å lyse i ca et minutt før de slukker. Deretter er telefonen uresponsiv i mellom 1 til 5 minutter. Ved trykk på strømknappen vil etter hvert knappene nederst begynne å lyse, og til slutt dukker telefonens låseskjerm opp kort tid etter.

En større bekymring jeg har er at jeg på den korte måneden jeg har hatt telefonen har fått utrolig mange klager over dårlig/hakkete lyd i samtaler. Hjemme må jeg nå gå unna pcen for å over hodet kunne snakke med folk, og tidvis er kvaliteten så lav at jeg ikke kan høre hva andre sier engang. Har ikke fått lest meg opp på tråden her, men er det noen som kjenner seg igjen i liknende problem?

Til sist, opplevde spesielt i starten at folk som prøvde å ringe meg ikke kom igjennom (gikk rett til svarer) - dette skjer også tidvis med tekstmeldinger som kan finne på å tikke inn et døgn i etterkant (fortsatt med orginal dato/klokkeslett synlig). Har aldri opplevd dette på tidligere telefoner, så blir veldig skeptisk på Lumiaen =/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dinsdale: men reboots er ikke en lumia 920 ting, men en WP-ting, som hat blitt fikset alt.

Skylden er vel på hvem det enn er som har ansvaret for at oppdateringen ikke er kommet til Norge enda.

Sikker på det? Hører ikke om dette fra HTC-brukere. En 820 som jeg har brukt en stund hadde ikke dette problemet. Derfor tror jeg det handler om selve mobilen (920). At WP i tillegg restarter gjør jo bare problemet større. Titan restartet "aldri".

Lenke til kommentar

Ja, er sikker på det. Var jo en stor greie med HTC sine, mener de var enda mer prone to reboots om jeg husker rett fra WPcentral.

Men de fikk jo oppdateringen for en stund siden globalt om jeg husker rett, mens nokia ville pakke inn kamerafiks osv i samme patch, og kom litt senere.

Lenke til kommentar

Dinsdale: men reboots er ikke en lumia 920 ting, men en WP-ting, som hat blitt fikset alt.

Skylden er vel på hvem det enn er som har ansvaret for at oppdateringen ikke er kommet til Norge enda.

Skulle også gjerne visst om jeg skal mase på MS, Nokia eller Telenor... ;)

Er jo også mulig å få oppdatering allerede, men på eget ansvar...

http://www.wpcentral.com/want-update-windows-phone-portico-your-lumia-920-here-s-do-it-yourself-guide

Lenke til kommentar
Ja, er sikker på det. Var jo en stor greie med HTC sine, mener de var enda mer prone to reboots om jeg husker rett fra WPcentral. Men de fikk jo oppdateringen for en stund siden globalt om jeg husker rett, mens nokia ville pakke inn kamerafiks osv i samme patch, og kom litt senere.

Menn Nokia 820 hadde ikke disse problemene, og det er et tankekors

Lenke til kommentar

Er nok nokia, da den så vidt jeg vet kun er kommet til at&t?

Glad jeg ikke sliter med reboots selv, dog. Hadde jeg hatt det harde jeg bare flashet nyeste oppdatering selv.

Dinsdale: det tankekorset blir vel negated av at flere 920 ikke har det problemet heller.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Er nok nokia, da den så vidt jeg vet kun er kommet til at&t?

Glad jeg ikke sliter med reboots selv, dog. Hadde jeg hatt det harde jeg bare flashet nyeste oppdatering selv.

Dinsdale: det tankekorset blir vel negated av at flere 920 ikke har det problemet heller.

Jeg sier ikke verken det ene eller det andre. Vil bare at det skal fungere. Men man gjør seg jo tanker. 820` jeg har er ulåst.

Alle 920 sliter ikke like mye, og noen nesten ikke, og det er interessant. At Portico ikke fikser alt for alle gjør at jeg tenker apps og ikke operativsystem alene.

(forrige 920 jeg hadde var Motorola 920. Den var fin :-))

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om man får song pop på WP8 eller om det finnes på nokia store ? Selv hadde jeg store forventninger både til 920 og WP 8 , men når jeg leser i tråden her så føler jeg ikke for noe kjøp idag. Venter heller på en oppdatering og ser ann hvordan mobilen fungerer da. Personlig vil jeg si at når man lanserer ett nytt produkt i veldig konkurranse utsatt bransje som telefoni har blitt, burde man sjekket ut slike barnesykdommer og heller ventet med lansering frem til produktet fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...