helsten2 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Da jeg skulle ta den i bruk igjen var alt helt dødt. Hjalp ikke å holde inne på/av knappen og hvis jeg satte i laderen skjedde det heller ikke noe. Etter mye frem og tilbake fikk jeg liv i den ved å holde inne volumknapptasten og starttasten samtidig i 5-10 sekunder. Siden har den fungert som normalt, men får se hva som skjer videre. Andre som har hatt dette problemet? Yepp, random reboots og random frys er kjente problemer, dessverre ... Lenke til kommentar
Balder1962 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Yepp, random reboots og random frys er kjente problemer, dessverre ... Skyldes det W8 eller selve telefonen? Blir litt irriterende hvis det skal fortsette. Oppsettet på telefonen var likt etter at jeg fikk sparket liv i den igjen, men klokken/kalender hadde stilt seg tilbake til november 2012. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 (endret) Skyldes det W8 eller selve telefonen? WP8 - såvidt jeg vet (evt. drivere som er inkludert). Men problemene ser ut å gjelde alle WP8 mobiler (mer her og her). Dato/klokkeslett kan være feil etter en "varm reset", ja. Har ikke observert andre feil. Det er en fiks på gang fra Microsoft (allerede sluppet for endel kunder i USA). Ventet til resten av verden i februar. Mer info her EDIT: Jeg har vel i gj.snitt 1 random reboot per dag på min Lumia 920. Jeg har hatt 4 frys på samme telefon - på 4 uker. 3 av dem skjedde i løpet av 30 minutter - under trådløs lading. Den siste skjedde rett etter at telefonen var fulladet (via kabel) Endret 1. januar 2013 av helsten2 1 Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 For den teknisk interesserte: Disassembling Nokia Lumia 920 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Å bytte dette batteriet var jo en smal sak etter å ha sett denne flotte informative videoen. Så batteriet lå på 200 kr i dag på Ebay. Men jeg venter til garantien er over før jeg begynner og mekke. Endret 2. januar 2013 av Fytterakkern 1 Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 tips til noen gode etuier til denne tlf, helst med plass til 2-3 kort, og kanskje noen seddler? (vil ha mindre stæsj i lommene mine...) Går det forresten an å koble til f.eks amerikansk marketplace? Leser at apps har fått 1000++++ rankings der, og det vil da være lettere for meg å finne gode apps. Bruker forresten i dag: -Get -tv2 sumo -netflix -flashlight x -Contre Jour -ilomilo Savner en skikkelig versjon av original angry birds. Synes ikke de siste er noe særlig. Noen måte som kan hjelpe meg å ta bilder litt kjappere? Syns den bruker litt for mye tid på å fokusere, og får ofte litt etterslep i bildene mine når jeg ikke bruker blitz. ellers er jeg strålende fornøyd med telefonen:) bortsett fra at samtaleloggen er unødvendig knotete... Jeg trenger ikke 5 oppføringer med "mamma ubesvart" etter hverandre på lista... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Å bytte dette batteriet var jo en smal sak etter å ha sett denne flotte informative videoen. Så batteriet lå på 200 kr i dag på Ebay. Men jeg venter til garantien er over før jeg begynner og mekke. Var nesten så man til forveksling så på en video av hvordan man bytter batteri på en iPhone. Fra simkort slot til resten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Yepp, random reboots og random frys er kjente problemer, dessverre ... Hadde en "frys" i natt en gang. Måtte ta en soft reset. Alt så normalt ut etterpå, inklusive dato og klokkeslett. Geir Lenke til kommentar
gkjgikkrtuii Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noen som kan anbefale en nettside som selger Trådløs ladepute og annet tilbehør som også er effektive til og levere i tide..? Ganske dårlig utvalg på alt annet enn iphone utstyr i butikkene hos meg. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noen som kan anbefale en nettside som selger Trådløs ladepute og annet tilbehør som også er effektive til og levere i tide..? Ganske dårlig utvalg på alt annet enn iphone utstyr i butikkene hos meg. Kjøpte min hos DustinHome. Raskt og greit (men ikke billig) Lenke til kommentar
Inspektør Dingseboms Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noen andre som opplever å få betydelig bedre batteritid når de skrur av Posisjon? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Noen andre som opplever å få betydelig bedre batteritid når de skrur av Posisjon? Det matcher i såfall denne artikkelen: Nokia Lumia 920 Review (scroll ned til Battery life (excellent, but shut down that GPS!!!)) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Har finfin batteritid, og har positioning på. Men det er ikke noe som kjører som bruker det, annet enn sporadisk (track my Phone greia i settings, feks). Lenke til kommentar
Inspektør Dingseboms Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Interessant artikkel om hvordan Google legger snubletråder for WP Despite government scrutiny, Google continues to block Microsoft from offering its customers proper access to YouTube. This is an important issue because consumers value YouTube access on their phone: YouTube apps on the Android and Apple platforms were two of the most downloaded mobile applications in 2012, according to recent news reports. Yet Google still refuses to allow Windows Phone users to have the same access to YouTube that Android and Apple customers enjoy. Microsoft has continued to engage with YouTube personnel over the past two years to remedy this problem for consumers. As you might expect, it appears that YouTube itself would like all customers – on Windows Phone as on any other device – to have a great YouTube experience. But just last month we learned from YouTube that senior executives at Google told them not to enable a first-class YouTube experience on Windows Phones. Virker ikke som Google lenger er den "good guy" som flere vil ha det til. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Interessant artikkel om hvordan Google legger snubletråder for WP Virker ikke som Google lenger er den "good guy" som flere vil ha det til. Hehe ja forundrer mæ til stadighet at mange omtaler Google konsernet som en type underdog . Ikke ta det feil, jeg liker Google og bruker produktene dems masse. Men de er blitt alt annet enn underdogs . Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jaha? Men du har jo Metrotube, og den er jo rimelig bra. Lenke til kommentar
Inspektør Dingseboms Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Jaha? Men du har jo Metrotube, og den er jo rimelig bra. Metrotube aksesserer visst Youtube på en måte som ikke er helt stueren etter det jeg har lest. Lenke til kommentar
jzky Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Nå har jeg hadd telefonen i snart en mnd. De random reboots har blitt skjeldnere (men har fortsatt med en ekstra telefon..) Men når de skjer så stiller klokka seg helt tilbake til september. Når jeg surfer nettsider som viser video som f.eks Vimeo og av og til youtube så kommer denne beskjeden: Når jeg bruker f.eks Endomondo, så stopper musikken i Wimp hver gang man blir får audio coach. Og vist Endomondo ikke er "fremste" applikasjon, så går det i pause og tracker ikke - min løsning har vært å bruke SGS2 til turer og trimøkter. Og så har jeg for førstegang på seks år(!) fått advarsel og brukt opp datamengden som er inkludert i mitt abonement.. Fikk telefonen 4 desember - så disse 400mb data (som er lite) har gått veldig fort til ting jeg ikke er helt sikker på hva er.. Og for de som roper ut at det er min telefon nr 2 - så kan jeg røpe at den ikke har mobil data i det hele tatt, kun wifi. Og det å ikke bruke mobildata på 920'ern gjør at jeg ikke får mms eller andre push varsler så lenge telefonen er i dvale. Andre ting jeg har merket.. dekslet bak (rødt) har fått flere riper på en mnd enn min sgs2 som er over året gammel - begge har fått samme behandling ned i lomme, opp av lomme. Bilder som kameraet tar er ikke så bra som håpet - men så skal det vist komme en oppdatering som gjør bildene skarpere.. Ellers - sånn passe fornøyd. Uten multitasking så blir det nok å gå til bake til Android til sommeren. 1 Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Virker som det er mye feil og tull med 920 må jeg si... Greitt nok att WP8 er nytt og det men virker som ikke Nokia heller leverer den produktkvaliteten vi er vant med fra tidligere modeller... Eks. knirk, riper etc. er noe Nokia har vært utrolig dyktig med på foregående toppmodeller. Samme gjelder reboots etc. Om Nokia har ett produkt som ikke fungerer slik det skal burde de heller latt være å lansere det og vente til slike grove feil er fikset, dette ødelegger jo bare det gode ryktet til Nokia desverre... Litt feil kan man jo tåle men om kunder må begynne å ha med seg mobil nr 2. for å være sikker på å ha en mobil som fungerer (mister anrop, meldinger, etc) er det vell litt sykt Har også lite sansen for den lukkede "apple" retningen Nokia går mot nå... Som jeg har nevnt tidligere her blir Lumia 920 den første toppmodellen til Nokia jeg lar være å kjøpe i løpet av de siste 7 årene, det sier litt da jeg har vært en megastor Nokia-fan Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Android folk klager noe så sinnsykt over WP, men leste denne artikkelen: http://www.androidpo...-about-android/ Veldig god artikkel som utdyper mangler ved stock android. Her er også en ganske utfyllende artikkel som sammenligner Android/Symbian vs WP: http://www.allabouts...l_showstopp.php Endret 2. januar 2013 av leirdueredet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå