Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

En skikkelig kalender, à la CalenGoo med flere, hadde jeg vært høyst komfortabel med WP8. Opplever også noe trøbbel med BankID for mobil. Ellers har WP8 det jeg trenger.

 

Derfor er jeg ennå litt avventende til WP, der jeg står. Mitt ståsted er pr dato:

 

- et foreløpig goodbye to IOS. Apple må modernisere IOS og komme med noe mer fristende enn iPhone 5.

 

- ett bein pluss i Android-leiren.

 

Nokia Lumia 920 er en rå telefon, men savner ting beskrevet over. En del begrenser seg til operativsystemet, og Microsoft må stå seriøst på for å kapre markedsandeler. De har sterke konkurrenter, og konkurransen blir bare tøffere. Bare se på Nokia, som sov for lenge i timen; en (for meg uforståelig) gavepakke, ikke minst til Samsung.

 

du må lage ny BankID via nettbanken din. Har Lumia 920 med Djuice og DNB som bank, og bankID fungerer utmerket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du må lage ny BankID via nettbanken din. Har Lumia 920 med Djuice og DNB som bank, og bankID fungerer utmerket.

 

Jeg slettet og laget ny BankID (DNB) da jeg fikk nytt sim-kort i forbindelse med kjøp av Lumia 920. Det virker, men kunne virket bedre. Har også brukt BankID med Samsung Galaxy S3, uten problemer. På Lumia merket jeg at det tok lengre tid, eller jeg måtte prøve på nytt med innloggingen. På S3 "vekkes" telefonen og innloggingssiden kommer opp. På 920 har jeg måttet være på startskjermen.

 

Nå bruker jeg ikke BankID så ofte fra mobilen, så det er ikke noen krise.

Lenke til kommentar

Musikkspilleren i Lumia 920 er ikke all verden, men den har equalizer, og lyden er etter min mening meget bra. Godt med bass, men samtidig ganske så klar og fin lyd. I tillegg er det godt med bass også når jeg bruker TuneIn Radio nettradioapp. Det har jeg vel ikke opplevd før.

 

Det eneste jeg liker dårlig med 920 er at den er vond å holde lenge i, mest grunnet vekten, kombinert med de skarpe kantene. Merker det veldig godt når jeg holder den like store, men adskillig lettere Samsung Galaxy S 3, som i tillegg er rundere i kantene. Lumia 800 har samme fasong som 920, men den lavere vekten gjør at den ikke er så vond å holde i, selv om kantene er like skarpe. Men 920 er en klart bedre mobil.

 

Det er greit at det mangler noen få av mine yndlingapper (spesielt kalenderprogrammet CalenGoo) for Windowsmobiler, men det er til å leve med, og skyldes sannsynligvis begrensninger i operativsystemet.

 

Er faktisk helt enig med deg, men fant et grep som har hjulpet meg. (kanskje lett for folk med store hender)

Jeg lar faktisk telefonen hvile på lillefingeren, så har jeg 3 fingre på en side av telefonen og 1 der det ikke er noen knapper ^^.

Da har jeg klart å glemme hele vekt problemet :)

 

Kanskje virker dumt at jeg sier det. Men noen ganger tenker man ikke over lette løsninger ^^

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen i en ukes tid har jeg følgende erfaringer, i tide og utide målt opp mot min forrige telefon: Samsung Galaxy S:

 

- Ser bra ut

 

- Stor og fin skjerm

 

- God å holde i, men hele venstre siden av mobilen knirker veldig, så det er umulig å holde den på en måte som skjuler dette. Selv om det er en produksjonsfeil er det vanskelig å legge godviljen til her. Man kan si hva man vil om Samsung-plastikk, men mitt eksemplar knirker ikke. Når det er sagt føles den feil etter å ha brukt Nokia’en.

 

- (Uten oppdatering) Kameraet er bare noe å rope hurra for når man bedyrer at det er et mobilkamera. Det blir aldri et førstevalg for meg, men sammenlignet med andre mobiler er dette helt i toppsjiktet. Veldig godt i mørke omgivelser. Har store problemer med sterke lyskilder. Ekstrem lensflare.

 

- En veldig rask opplevelse. Alt går som smurt. Gikk tilbake til Galaxy’en og skjønner ikke hvordan jeg har holdt ut all den ventetiden.

 

- Kan foreløpig kun se bilder på Instagram og ikke poste. Gjør at jeg må benytte Galaxy’en likevel – men kan bruke bilder fra 920 takket være Skydrive som fungerer utmerket.

 

- Kontaktlisten var veldig knotete å få til. Kunne ikke bare vise fra SIM, måtte importere fra SIM til Hotmail-kontoen der alle virus-menneskene lusker. Ble en ganske tidkrevende opprydning før alt var tilfredsstillende. Savner også Androids geniale bokstav-navigasjon med et alfabet helt til høyre uten å måtte gå inn i en egen meny.

 

- Har ladet den tre ganger på en uke, men aldri helt ut eller helt opp.

 

Etter å ha fått 920 bruker jeg mobilen mye mindre. Sannsynligvis fordi det går så raskt og er så lett å holde seg oppdatert. Jeg liker den ganske godt og det største problemet jeg ser er den fæle knirkingen.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig mindre knirking på svart utgaver, da de ikke er i samme materiale. Men de svarte har jo hatt sine egne ting å slite med, som avstand mellom skjerm og resten. Nokia care mente alle knirka litt. Men noen er mer uheldig enn andre. Beste mulighet er nok angrerett, den er perfekt til alle sånne ting.

Lenke til kommentar

- Kontaktlisten var veldig knotete å få til. Kunne ikke bare vise fra SIM, måtte importere fra SIM til Hotmail-kontoen der alle virus-menneskene lusker. Ble en ganske tidkrevende opprydning før alt var tilfredsstillende. Savner også Androids geniale bokstav-navigasjon med et alfabet helt til høyre uten å måtte gå inn i en egen meny.

 

Kontakter på SIM er noe man brukte frem til ca 2003.

Etter det har man brukt andre løsninger..

Det du ellers kunne gjort var selvsagt å importere alle kontaktene til Gmail, noe du kunne gjort enkelt ved å eksportere alle SIM-kontaktene til en CSV-fil som du så importerte til gmail.

WP støtter nemlig gmail-kontakter (ellers hadde WP vært dødt allerede)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...