Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

woooaaooo det var en dårlig artikkel, eller dårlig info/FEIL meninger i den. Jeg tror han fyren der rett og slett har bestemt seg for at nei, WP skal jeg ikke like!

Og du har bestemt deg for at WP skal bli en suksess? Microsoft har langt å gå før de klarer å levere en like strømlinjeformet brukeropplevelse som det Apple klarer, spesielt med tanke på iTunes vs Windows Phone sync.

Er det blitt sluppet noen tall på antall solgte WP8 devices for november?

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

woooaaooo det var en dårlig artikkel, eller dårlig info/FEIL meninger i den. Jeg tror han fyren der rett og slett har bestemt seg for at nei, WP skal jeg ikke like!

 

Tja, syns nå ikke dette var så ille, man må jo se realistisk på det og da... Jeg tror nok også WP vil være en "lilleputt" i forhold til IOS og Android, men det er jo bare en gjetning fra min side..

 

NB!! Du kan ikke si att noen har "feil meninger", det blir helt feil. Du kan si att fakta er feil, men ikke bruke det om meninger ;)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Det kan du veldig lett si om meninger. Du mener for eksempel at det er feil å mene at man kan si at folk har feil meninger.

 

That being said; meh, elendig artikkel. Jeg vil absolutt ikke si at min youtubeerfaring fra Android var spesielt bedre enn den jeg har fra metrotube, for eksempel. Heller vil jeg ikke si at gmail er noe jeg støter mye borti, de fleste har Hotmail eller outlook som mail.

 

Men det er jo såklart ikke nødvendigvis representativt for noe... Trodde grunnen til at så mange hadde gmail var fordi så mange har android, og dermed også må ha en gmailkonto, ikke at folk brukte den som primærmail nødvendigvis.

 

edit: alt er jo lilleputt i forhold til ios og android. ingen shocker der. men nå var også android og ios lilleputter når de startet.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heller vil jeg ikke si at gmail er noe jeg støter mye borti, de fleste har Hotmail eller outlook som mail.

 

Men det er jo såklart ikke nødvendigvis representativt for noe... Trodde grunnen til at så mange hadde gmail var fordi så mange har android, og dermed også må ha en gmailkonto, ikke at folk brukte den som primærmail nødvendigvis.

 

Tja, er mye Gmail som blir brukt idag, min oppfatning er att de fleste bruker hotmail eller gmail...

Mot bedriftsmarkedet er jo Google/gmail også representativt, jeg jobber selv i ett stort selskap (over 1000 ansatte) og der er det Google mail det går i, og de tar stadig større deler av markedet ww..

Lenke til kommentar

Såpass? De fleste bedrifter jeg har vært borti selv har brukt Microsoft sine løsninger, men som jeg sa er det ikke nødvendigvis representativt for markedet i sin helhet :) .

 

De fleste privatpersoner jeg kjenner har en gmailkonto, som ligger og mottar spam og er noe drit, så har de en hotmailkonto til ordentlig mailbruk.

 

Kanskje jeg bare kjenner rotehuer :( .

Lenke til kommentar

MS og Nokia har litt finpuss igjen ja, men jeg er knakende fornøyd foreløpig med et visst unntak. Lumiaen blånekter å koble seg til bluetoothen i bilen og det er veldig irriterende.

Jeg sleit litt mot min XC60 selv, men den kom etter hvert. Uansett, jeg måtte søke opp mobilen fra bilens bluetooth og koble til fra bilens menystyring. Om jeg søkte opp bilen fra mobilen så fikk jeg bare feil når jeg forsøkte å koble til.

Lenke til kommentar

Microsoft har langt å gå før de klarer å levere en like strømlinjeformet brukeropplevelse som det Apple klarer, spesielt med tanke på iTunes vs Windows Phone sync.

Seriøst?? Har du prøvd WP8 sammen med W8?

 

Jeg har hatt iPhone selv i det lengste, og er support for et sted mellom 5 og 10 familiemedlemmer, og kan med hånden på hjertet si at iTunes er langt fra "strømlinjeformet" mtp syncing.

 

La oss ta for oss noen eksempler - Jeg kjøper en iPhone og en Lumia 920 og vil putte musikken min på de:

 

Lumia 920

- Koble til microusb-kabel (Dukker opp i My Computer omtrent som en USB stick)

- Kopiere musikken til "Music"-katalogen (ligger i root sammen med Pictures, Documents, Ringtones og Videos; ikke så lett å ta feil kort sagt.)

 

iPhone

- Laste ned og installere iTunes, om man ikke har det.

- Koble i telefonen og parre den med iTunes, samt sette opp en haug greier, transfer purchases, varsler om backups, og en masse greier jeg ikke husker som å autorisere akkurat den iTunes-installasjonen for å kunne bruke kjøpte greier++

- Importere all musikken til iTunes om det er første gangen. Forhåpentligvis er det også den eneste maskinen du har slik at all musikken ligger der for biblioteket slettes om du syncer mot iTunes på en annen maskin

- Synce mot telefonen

Her er altså akkurat denne maskinens iTunes-installasjon "speilet" opp mot iPhonen. Ganske lite fleksibelt mao.

 

Hva så om du vil kopiere noe musikk en kompis har laget, eller du har andre maskiner du vil kopiere ut ting fra?

Lumia 920

- Koble i -> My Computer -> copy/paste

 

iPhone

- hummm.. jailbreak/wipe & sync mot kompis/annen maskin sin iTunes?

 

Eller hva om du har lastet ned en film og vil kopiere over?

Lumia 920

- Koble i -> My Computer -> copy/paste

- Er filmen i "feil" format så tilbyr Windows å konvertere den for deg og gjør det samtidig som du kopierer over automatisk. (Tror ikke mkv funket, men alt annet jeg har prøvd)

 

iPhone

- Passe på at filmen er i riktig format, og er den ikke det så må du få tak i et konverteringsprogram og konvertere den til et format iTunes skjønner

- importere til iTunes

- sjekke settings for syncing, muligens huke av filmen du vil ha over så ikke alt overføres, osv

- sync

 

Bilder?

Lumia 920

- Plugge i -> kopierer automatisk ut alle nye bilder fra telefonen i det jeg kobler den til (en setting du må huke av på PC'en om jeg husker rett)

- evt. My Computer -> copy/paste, eller via appen som er høyst forståelig om man har brukt W8 litt

 

iPhone, her er det lett å bli forvirret. På PC kan du gå inn i My Computer og kopiere de ut, mens på Mac har du ikke dette valget.

 

Ahum, jeg kunne fortsatt, men dette ble lenger enn jeg trodde og det er vel allerede nå ingen som gidder å lese å mye :D

 

Det lange poenget mitt var i alle fall at jeg er 1000% uenig i at iPhone/iTunes er så smidig du skal ha det til. Og for teh record har jeg selv en iPhone, iPad, Macbook Air, Mac Mini, solgte nylig en iMac og kjøpte nylig en iPhone 5 til madammen, så det er ikke det at jeg misliker Apple, snarere tvert imot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei

Endelig fått meg ein svart 920 :)

Mye bra, men trenger nok litt tid å venne meg til systemet etter å ha brukt android mange år.

 

Har slått av fb chatten. liker ikke at det blander seg med sms meldinger. Rart at fb chatten på mobilen ikke oppdaterer seg hvis jeg skriver noen meldinger på pc og noen fra mobilen.

 

Noen anbefalinger om hva som er beste fb app? Trenger en app med push notificasjon, slik både ios og android har.

 

La også merke til at app listen nå blir sotert alfabetisk med A B C osv, slik var det ikke før. Kan det være en oppdatering?

Lenke til kommentar

 

Seriøst?? Har du prøvd WP8 sammen med W8?

 

 

Kan skrive under på at det er en ny opplevelse :D

Har fram til nå brukt xp.... :p

Var en tur innom Vista, reinstallerte xp etter 14 dager og Vista-plata havnet i søpla...

 

Men tenkte at nå ER det på tide å prøve en ny Windows, lastet ned oppdatering til Windows 8 Pro for kr. 249,-, satte opp og plugget inn Lumia'n...

 

Drag and drop og automatisk sync...

Dette var bare moro :D

Alt av overføring går som en drøm. Tar nok litt tid å finne ut resten av Windows 8, men er ikke helt senil ennå så det skal gå :p

En smule uvant etter mange år med xp, har fortsatt dualboot med xp så jeg får ta litt etterhvert på 8.

Men her har MS virkelig lagd noe Jeg liker... :D (i tillegg til WP8)

Lenke til kommentar

Da var all musikk og kontakter/kalender syncet, og min "lille" gule telefon er testet og funnet bryet verd.

 

Men, ingen spotify. Og ingen som kan si noe om når den kommer. Det liker jeg ikke, siden jeg betaler for et premium abonnement vil jeg jo gjerne ha det på mobilen også. Noen som har hørt noe?

 

Skal jeg eventuelt bytte fra Spotify til Wimp eller noe annet? Forslag?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...