Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fytterakkern: Klart det, så har du folk som tapte 5000 på å ikke forsikre, da de knuste mobilen tilfeldigvis i løpet av første måned.

 

Det er sant, men jeg synes det er sjansen verdt ved ikke å forsikre telefonen.

 

Disse forsikringene er dyre, gjelder alle tabbeforsikringene de store kjedene f.eks tilbyr på alle elektroprodukter. Ved å nekte å ta slike forsikringer, gjennom hele livet, så vil du tjene på det i lengden.

 

Jeg selvassurerer, også når det kommer til kjøretøyer. Kun lovpålagt ansvarsforsikring.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Når det gjelder kart og navigasjon, er jeg ikke helt med...

 

Her er det to Nokia-apps på telefonen, Nokia Maps og Nokia Drive. Sistnevnte er helt Sovjet, mens den andre er bra.

 

Har logget meg inn på min Nokia-konto, og i Nokia Maps ligger mine gamle favoritter inne, som jeg la inn langt tilbake i tid, da jeg brukte Symbiantelefoner fra Nokia. Konge!

 

Det jeg lurer veldig på, er om de kartene jeg har lagret på telefonen i Nokia Drive også brukes av Nokia Maps. Eller laster Nokia Maps kartene ned ved bruk, og dermed belaster mobilregningen når jeg ikke bruker wi-fi?

Gå inn på innstillinger, administrer kart og last ned de du vil ha. Da kan du bruke maps og drive uten datatilkobling.

Lenke til kommentar

39 kr mnd. blir 468,- på et helt år. Dette er en lav pris å betale når man ser alternativene; tusenvis av kroner på reparasjon av knust glass/skjerm etc. For ikke å snakke om tyveri.. der røk den 5000-lappen (evt. mer hvis man kjøpte med abb.) :yes:

 

Har hatt bortimot ti telefoner opp gjennom årene, men kun de to siste pluss 920'n har jeg hatt forsikring på. Tidligere telefoner var langt mer robuste enn dagens med sine store skjermer og glass foran (og bak), men de var også mye rimeligere, og ikke verdt å ha forsikring på etter min mening. Det er lett å si at man er forsiktig av seg og alltid passer godt på telefonen, men plutselig er den borte - eller ligger på asfalten med knust skjerm, og da er det for sent. Jeg vil ikke sitte med skjegget i postkassen i alle fall.

 

Dette er mine subjektive meninger forøvrig, før noen får lyst å kverulere :D

 

EDIT: ALT for treg her ser jeg, er jo mange som har skrevet før jeg fikk postet mitt innlegg. Damn it!

Endret av Gandulf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da klarte jeg å knuse glasset på skjermen min. Helvete altså. Noen som veit hvor mye det koster å skifte? La telefonen på vaskemaskina med musikk på når jeg vaska kåken, og den var selvfølgelig på. Så mobilen har rista ut over kanten på vaskemaskina. Hørte bare et brak, og det var det glasset. Tror den landa på det mest kritiske punktet på mobilen. Fikk en smekk nesten helt på hjørnet ned på steinharde fliser. Ahh, bad luck altså og samt en massiv dose med urutt..

Au da :( leit å høre

Kontakte Nokia Care for å høre hvor den kan fikses...?

Lenke til kommentar

39 kr mnd. blir 468,- på et helt år. Dette er en lav pris å betale når man ser alternativene; tusenvis av kroner på reparasjon av knust glass/skjerm etc. For ikke å snakke om tyveri.. der røk den 5000-lappen (evt. mer hvis man kjøpte med abb.) :yes:

 

Har hatt bortimot ti telefoner opp gjennom årene, men kun de to siste pluss 920'n har jeg hatt forsikring på. Tidligere telefoner var langt mer robuste enn dagens med sine store skjermer og glass foran (og bak), men de var også mye rimeligere, og ikke verdt å ha forsikring på etter min mening. Det er lett å si at man er forsiktig av seg og alltid passer godt på telefonen, men plutselig er den borte - eller ligger på asfalten med knust skjerm, og da er det for sent. Jeg vil ikke sitte med skjegget i postkassen i alle fall.

 

Dette er mine subjektive meninger forøvrig, før noen får lyst å kverulere :D

 

EDIT: ALT for treg her ser jeg, er jo mange som har skrevet før jeg fikk postet mitt innlegg. Damn it!

 

Bare sjekk liten skrift i forsikringen... Noen av dem dekker ikke glass... (som er det som stort sett er det som blir ødelagt :( )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå hatt Lumia 920 noen dager, og her er mine inntrykk, i kortform:

 

Liker godt:

- Skjermen

- Kunne lade trådløst

- Kunne synke med Mac og bl. a. iTunes og iPhoto med Microsofts synkeprogram for Windows Phone.

- Kvalitetsfølelsen

- Tastaturet (selv om det ikke er all verdens stort, er det overraskende presist å betjene, samt at stavekontrollen er rimelig god)

- Kameraet

- Nettleseren Internet Explorer (den er kjapp!)

- Designet

- God antennefølsomhet

- God wi-fi-antenne

- Kunne lage tiles til programmer, nettsider, kartposisjoner og mye annet

- NFC (selv om dette kun er i startfasen)

- Integrasjonen med Microsoft Office og nettsky

- Hastigheten i menyer og programmer er ganske smooth

- Nokia har bygget inn equalizer i musikkspilleren

 

 

Helt greit:

- Batteritiden (dette kommer jo veldig an på bruk og hvor mye som kjører i bakgrunnen; som for alle andre mobler)

- Vekten (ikke så gæær'n som man kan få inntrykk av når man leser tester)

- 32 GB minne (det er bra når det ikke er mulighet for minnekort)

- Bruker micro-sim, som kan byttes over til en rekke andre, nyere telefoner anno 2012 (kun iPhone bruker nano-sim)

- Lydkvaliteten i musikkspilleren er ikke blant de beste, men så absolutt til å leve med

- Lysstyrken i skjermen kan utrolig nok kun justeres i tre ulike styrker, ikke trinnløst. Et fjerde valg er automatisk justering, som på veldig mange telefoner

 

 

Liker dårlig/savner:

- Kalenderen (har man - som meg - brukt CalenGoo som kalender på iPhone eller en Androidtelefon, skjønner man spesielt godt at kalenderen på Windows Phone er bortimot rævva)

- Musikkspilleren (litt uoveriktlig å navigere seg gjennom)

- Ennå litt slakt med apps (det bedrer seg hele tiden; savner spesielt et godt kalenderprogram).

- At det ikke er direkte brytere for å aktivere/deaktivere f. eks. wi-fi, bluetooth etc (man føres til innstillingene fra tiles'ene)

- Ubeskyttet kameraglass (så godt som helt i plan med dekslet - lett utsatt for riper. Vet ikke om glasset er ripebeskyttet eller simpel plastikk)

- Ikke nedtrekkbart felt for meldinger, kalendervarsler etc)

- Ikke muligheter for å samle apps i mapper (lista over apps kan bli laaaang)

- Telefonen gir ikke så godt grep (litt ukomfortabel i det man må konsentrere seg for mye om at den ikke glipper ut av hendene. Her er telefonens vekt ikke akkurat til noen hjelp...)

- Ikke separat voluminnstilling for media og ringetoner

- For lavt volum i høyttaleren (i livlige/støyende omgivelser kan man gå glipp av kalendervarsler, meldingsvarler m. m.)

- Kunne vært flere innstillingsmuligheter for selv telefonen/OS'et og i apps (merkes godt dersom man er vant med Android.)

- Wi-fi virker ikke når skjermlås er aktivert

 

 

Noe av det som er oppgitt som "mangler" ovenfor, blir etter alt å dømme lagt til eller forbedret i firmareoppdateringer.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/208756-lumia-920-receive-software-update-%93-month%94.html

 

920 SW update denne måneden.

 

Helt greit:

- Lysstyrken i skjermen kan utrolig nok kun justeres i tre ulike styrker, ikke trinnløst. Et fjerde valg er automatisk justering, som på veldig mange telefoner

 

 

Hvorfor i nedgrevde skal du justere dette manuelt uansett? Både SGS3 og 920 har for meg funket helt sykt solid på auto. Justerer seg selv nydelig etter nødvendighet.

 

Liker dårlig/savner:

 

- Ubeskyttet kameraglass (så godt som helt i plan med dekslet - lett utsatt for riper. Vet ikke om glasset er ripebeskyttet eller simpel plastikk)

 

Mitt er nedsunket under keramikk-delen og telefonbodyen.

 

- Ikke nedtrekkbart felt for meldinger, kalendervarsler etc)

 

Men Livetile for meldinger, kalendervarsler, etc. Det er viktig at det er nedtrekkbart?

Det kommer som du vet et notification centre, men jeg vet ikke om det blir nedtrekkbart.

 

- Ikke muligheter for å samle apps i mapper (lista over apps kan bli laaaang)

 

Er dette viktig? Jeg føler det blir en iOS/Android-måte å bruke mobilen på. Selv har jeg det jeg bruker på hjemmeskjermen, og grupperer det fint der, MAO appslista kan bli så lang den vil, det vil ikke bli mindre oversiktlig av den grunn.

 

- Wi-fi virker ikke når skjermlås er aktivert

 

Kommer i løpet av mnd antageligvis :) .

Lenke til kommentar

Fikk sett på en rød 920 i butikken forleden og det gjorde ikke ventetiden lettere. Det eneste litt uheldige var hvor lett det er å se hvor skjermen slutter, når den er avslått - fremfor å gå i ett med rammen. Ellers var det den klart fineste telefonen i butikken. Forhåndsbestillingen min har foreløpig sendingsdato i morgen 17. desember, i følge mail fra kundeservice for halvannen måned siden. Krysser fingrene.

 

Synes det er bra dere anbefaler apps her, for oss som ikke har erfaring med OS-et. Er spent på hvordan brukeropplevelsen kommer til å bli.

 

Litt OT: For mitt bruk ser WP8 veldig bra ut. Angående apps så har jeg lagt merke til at jeg stort sett bare benytter de som ligger på hjem-skjermen på min Android-telefon. Rundt 16 stykker, og det inkluderer kalkulator, notatblokk, stoppeklokke og en helt nødvendig task killer da telefonens ytelse er meget ujevn. Er også stuck med versjon 2,3 av Android (som for øvrig tok 10 måneder å få og var den første versjonen som ikke hakket), så sutringen om at de eldre Lumia-modellene kun får 7.8 er litt tilsvarende og kanskje ikke like katastrofalt gjort som mange vil ha det til. Det skjer jo hele tiden, men de siste versjonene blir jo alltid bedre, så det er kanskje ikke krise om man sitter fast på en av dem. Blir spennende å se hvordan WP8 oppdateres fremover.

Lenke til kommentar

Prøvd

Week View 8 ? Litt bedre, ihvertfall ...

 

Bruker Week View 8, og som du sier, er den litt bedre. Likevel er den for knyttet til den originale kalenderen. Bruker kalender mye, og ønsker blant annet at man kan legge inn varsel f.eks. en time og en halv time før en kalenderhendelse, når ønskelig.

 

Edit:

 

Er det meget viktige kalendernotater, kan man jo alltids legge inn en vekkerklokkealarm. Den gjør jo adskillig mer ut av seg enn alarmen til kalenderen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Bruker Week View 8, og som du sier, er den litt bedre. Likevel er den for knyttet til den originale kalenderen. Bruker kalender mye, og ønsker blant annet at man kan legge inn varsel f.eks. en time og en halv time før en kalenderhendelse, når ønskelig.

Jeg legger inn avtaler i Outlook på min PC. Her spesifiserer jeg når jeg ønsker varsel. Dette synces mot Week View 8 samt default WP8 kalender, og jeg får varsel fra default kalender (samme som på PCen). Funker meget bra.

Jeg bruker Week View 8 kun for å få en bedre presentasjon av aktivitetene. Hvis jeg må legge inn aktiviteter fra telefonen så bruker jeg default WP8 kalender da denne ser ut til å funke bedre mot Outlook på PC.

Lenke til kommentar

"Google Sync was designed to allow access to Google Mail, Calendar and Contacts via the Microsoft Exchange ActiveSync® protocol. With the recent launch of CardDAV, Google now offers similar access via IMAP, CalDAV and CardDAV, making it possible to build a seamless sync experience using open protocols. Starting January 30, 2013, consumers won't be able to set up new devices using Google Sync; however, existing Google Sync connections will continue to function. Google Sync will continue to be fully supported for Google Apps for Business, Government and Education. Users of those products are unaffected by this announcement."

 

Er dette det du snakker om?

 

Ville egentlig bare brukt outlook.com (det som var hotmail tidligere), du må ha en MS konto uansett. Min gmail var min hovedmail, men den er full av spam og dritt, bruker nå hotmailkontoen.

 

Mer info om hvordan du kan fikse dette med gmail sync og slikt i tråden her: http://forums.wpcent...endars-now.html

 

Forresten god timing... "house cleaning" my ass, veldig tynt skalkeskjul.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...