Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Gleder meg til oppdateringen på kamera! Er jo ikke så verst nå heller da, men kommer fra n8 og der var nok kamera noe bedre.

 

Det stemmer det ja att N8 har bedre kamera enn Lumia 920, sykt imponerende når man vet att N8 er 2,5 år gammel nå.. Har sett tester av disse selv og det stemmer faktisk, omtrent eneste omgivelse 920 kan være bedre er i kombinasjon av lav belysning og motiv i bevegelse, dette pga OIS.

ND-filter og Xenon gjør att N8 også har flere fortrinn.

 

Dette er nettopp noe jeg ikke liker med utviklingen i Nokia om dagene (Lumia serien)... Men uansett det står sinnsyk respekt av hva Nokia fikk til for 2,5 år siden, de var sinnsykt langt fremme på kamerateknologi når denne kom i 2010 og pr idag er det vell (såvidt jeg vet) ingen andre konkurrenter som slår N8 heller :)

Man skulle ikke tro dette var mulig med tanke på den superraske teknologiske utviklingen vi har idag, men det er faktisk tilfelle.. kudos til Nokia :w00t:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har med stor undring lest at man ikke vet noe om Spotify for WP8 telefoner, sist i blogg hos Mobil.se som sier at det ikke finnes noen informasjon om dette og at det er uvisst om det kommer. Jeg tok et raskt google søk og se hva jeg fant på denne linken http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2412028,00.asp i tillegg til masse annen informasjon om dette temaet. Det samme gjelder for Instagram osv.

 

Jeg anbefaler alle med denne telefonen å lese blogger som den på Mobil.se, når de svarer på spørsmål om WP8 telefoner så er enten svarene feil, man vet ikke osv. De er faktisk sensasjonelt uvitende til å være en sk. mobil site. Google search har de heller ikke lært seg kan det virke som. Men iPhone5 og Android kan de mye om og de roser disse opp i skyene, merkelig.

Lenke til kommentar

Virkelig artig å lese på svenske Mobil.se sin blogg med generelle mobilspørsmål som de la ut nå på fredag. Anbefaler andre å ta en titt, det kan virke som om de ikke helt vil vedstå seg at WP8 er noe man skal forholde seg til, de er skikkelig ignorante hver gang et spørsmål om disse telefonene kommer opp og de gidder ikke sjekke fakta og svarer heller feil. Det samme var tilfelle da de tidligere la ut en blogg med spørsmål om WP8 spesielt. Ta en titt på denne: :confused:

 

Alex Del Piero: Om man gillar nya Nokia Lumia 920 och funderar på att köpa den,vad skulle du säga är så unikt med telefonen?

Daniel Hessel: Än så länge är den någorlunda unik med sitt stöd för trådlös laddning.

Lenke til kommentar

 

 

Det stemmer det ja att N8 har bedre kamera enn Lumia 920, sykt imponerende når man vet att N8 er 2,5 år gammel nå.. Har sett tester av disse selv og det stemmer faktisk, omtrent eneste omgivelse 920 kan være bedre er i kombinasjon av lav belysning og motiv i bevegelse, dette pga OIS.

ND-filter og Xenon gjør att N8 også har flere fortrinn.

 

Dette er nettopp noe jeg ikke liker med utviklingen i Nokia om dagene (Lumia serien)... Men uansett det står sinnsyk respekt av hva Nokia fikk til for 2,5 år siden, de var sinnsykt langt fremme på kamerateknologi når denne kom i 2010 og pr idag er det vell (såvidt jeg vet) ingen andre konkurrenter som slår N8 heller :)

Man skulle ikke tro dette var mulig med tanke på den superraske teknologiske utviklingen vi har idag, men det er faktisk tilfelle.. kudos til Nokia :w00t:

 

Er ganske fornøyd med kameraet på 920 :) Kameraets store styrke er innendørs, ikke minst under dårlige lysforhold. Testet det skikkelig, og er imponert over hvor mye det tåler av dårlig belysning, og allikevel klarer det å ta bra bilder. Har aldri sett maken.

 

Videokameraet er også meget oppegående, men jeg trenger å teste det litt mer.

Lenke til kommentar

Jeg har med stor undring lest at man ikke vet noe om Spotify for WP8 telefoner, sist i blogg hos Mobil.se som sier at det ikke finnes noen informasjon om dette og at det er uvisst om det kommer. Jeg tok et raskt google søk og se hva jeg fant på denne linken http://www.pcmag.com...,2412028,00.asp i tillegg til masse annen informasjon om dette temaet. Det samme gjelder for Instagram osv.

 

Jeg anbefaler alle med denne telefonen å lese blogger som den på Mobil.se, når de svarer på spørsmål om WP8 telefoner så er enten svarene feil, man vet ikke osv. De er faktisk sensasjonelt uvitende til å være en sk. mobil site. Google search har de heller ikke lært seg kan det virke som. Men iPhone5 og Android kan de mye om og de roser disse opp i skyene, merkelig.

 

Kan se ut som om de har utvikkla fanboytendenser. Å det er ikke bra. Kan jo skimte sånt i mange artikler fra svært mange redaksjoner.

 

Uansett så trenger ingen være redd for at apper til WP8 ikke kommer. Android har fått en sterk konkurent som er strømlinjeformet så det holder. Å de som er seriøse lagere av apper har allerede fått det med seg også vil jeg tro :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder kart og navigasjon, er jeg ikke helt med...

 

Her er det to Nokia-apps på telefonen, Nokia Maps og Nokia Drive. Sistnevnte er helt Sovjet, mens den andre er bra.

 

Har logget meg inn på min Nokia-konto, og i Nokia Maps ligger mine gamle favoritter inne, som jeg la inn langt tilbake i tid, da jeg brukte Symbiantelefoner fra Nokia. Konge!

 

Det jeg lurer veldig på, er om de kartene jeg har lagret på telefonen i Nokia Drive også brukes av Nokia Maps. Eller laster Nokia Maps kartene ned ved bruk, og dermed belaster mobilregningen når jeg ikke bruker wi-fi?

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd med kameraet på 920 :) Kameraets store styrke er innendørs, ikke minst under dårlige lysforhold. Testet det skikkelig, og er imponert over hvor mye det tåler av dårlig belysning, og allikevel klarer det å ta bra bilder. Har aldri sett maken.

 

Videokameraet er også meget oppegående, men jeg trenger å teste det litt mer.

 

Kameraet er bra. Testa det mot iphone 4S i nesten mørkt rom og der ble det bokstavelig talt natt og dag. hehe

Men i godt lys blir ikke bildene helt skarpe. Dette er vel ett kjent problem, som det snart kommer en oppdatering for.

Ellers er telefonen en drøm. :)

Lenke til kommentar

Kameraet er bra. Testa det mot iphone 4S i nesten mørkt rom og der ble det bokstavelig talt natt og dag. hehe

Men i godt lys blir ikke bildene helt skarpe. Dette er vel ett kjent problem, som det snart kommer en oppdatering for.

Ellers er telefonen en drøm. :)

 

Det kommer nok veldig ann på hvilken mobil man har hatt tidligere, sånn som KragHack som har hatt Nokia N8 så blir det en nedtur, ikke tvil om det...

Det er jo ingen som sier kameraet på 920 er ræva, men det imponerer heller ikke...

Når det gjelder bilder i mørke er det ingen problem å få mye lys utav mørke sålenge man over-eksponerer, men da ødelegger man ofte stemningen i bildet... Å øke ISO er en kjent metode for å få bildet lysere, men resultatet blir uansett ikke bedre enn det opptikken i kameraet tillater, sånn er det bare..

Man kan også ta bilde med blitz i ett helt mørkt rom og få det til å se ut som det er "full lys dag" med hvilket som helst kamera hvis det er ønskelig (såfremt motivet er innenfor blitzen`s rekkevidde).

Lenke til kommentar

Syns tlf har blitt litt knirkete/squeeky i det siste. Hører små knake lyder fra den når den brukes. Ganske irriterende faktisk.

 

har lagt merke til dette selv, etter noen dager bare har bunnen av tlf fått "knirkelyder".

 

er det kommet en fiks for restarter? etter at jeg ladet mobilen med usb isted har den restartet seg 3 ganger på 3 timer.. etter trådløs lading igår har den ikke restartet seg før i dag.. dette er faktisk utrolig irriterende på en mobil til 5k.

 

og netcom; seriøst! få til 4G ASAP!!!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns tlf har blitt litt knirkete/squeeky i det siste. Hører små knake lyder fra den når den brukes. Ganske irriterende faktisk.

 

^ This. Blir snart gal jeg. Den klikker/popper/knaser mange steder, også i normal bruk, men spesielt om jeg trykker på siden og bak. Tok den tilogmed til Nokia Care. De sa det var normalt, men åpna den likevel og stramma skruer. Hjalp ingenting. Virker som endel bare er sånn - og mange blir sikkert sånn med tiden. Har gul utgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da klarte jeg å knuse glasset på skjermen min. Helvete altså. Noen som veit hvor mye det koster å skifte? La telefonen på vaskemaskina med musikk på når jeg vaska kåken, og den var selvfølgelig på. Så mobilen har rista ut over kanten på vaskemaskina. Hørte bare et brak, og det var det glasset. Tror den landa på det mest kritiske punktet på mobilen. Fikk en smekk nesten helt på hjørnet ned på steinharde fliser. Ahh, bad luck altså og samt en massiv dose med urutt..

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Jeg skal definitivt forsikre mobilen. Hvem bør jeg forsikre hos? Ikke meningen å gå litt OT.

 

Har du Telenor/djuice, så koster mobilforsikring for tiden 39,- hos dem. Litt morsomt at denne forsikringen dekker alle telefoner bortsett fra iPhone, som koster hele 99,- mnd :laugh: Se ikke bort fra at vilkårene på iPhone-forsikringen også er annerledes :p

 

Da min Desire HD som nevnt gikk i bakken og fikk knust skjerm og glass undersøkte jeg både med mobilforsikringen hos Telenor, samt forsikringsselskapet mitt med tanke på reise/innboforsikring. Det viste seg at mobilforsikringen var mye bedre å bruke til skadene som hadde oppstått enn reiseforsikringen, bl.a. pga. høy egenandel.

 

39 kr i mnd. er en liten pris å betale for å gardere seg mot dyre reparasjoner, evt. tap. (mener ikke å gni det inn altså -Lasse).

Lenke til kommentar

Jeg har spart Kr. 2340 på ikke å forsikre min siste telefon før Lumia 920. De ville selge meg en tabbeforsikring til Lumia 920 i butikken også, men avslo selvfølgelig.

 

Tar jeg med den nest siste telefonen jeg hadde, så sparte jeg Kr. 3276 på ikke og forsikre den, med Kr.39 pr mnd. Mulig det var billigere å forsikre telefonen for et tiår siden.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...