Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Ingen telefoner, iOS, Android eller WP, kan kjøre java applets.

"BankId på telefon" er at du kan bruke telefonen din isteden for kodebrikken.

Da er det rart jeg ikke får det til nå. Har installert BankId før etter å ha skiftet SIM-kort (som nå), uten problemer. En gang på iPhone 5 og en gang på Samsung Galaxy S3. Bruker Telenor, og har nå et 4G-SIM-kort i telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det rart jeg ikke får det til nå. Har installert BankId før etter å ha skiftet SIM-kort (som nå), uten problemer. En gang på iPhone 5 og en gang på Samsung Galaxy S3. Bruker Telenor, og har nå et 4G-SIM-kort i telefonen.

Husk at om du skal legge inn BankID på ny telefon så må du sannsynligvis ringe banken og få de til å fjerne det gamle. Det måtte i alle fall jeg når jeg byttet telefon

Lenke til kommentar

Det er også viktig å holde tunga rett i munnen her, er det en applikasjon tilsvarende "Engangskode på mobil" du har hatt tidligere, eller er det "Bankid på mobil" som kun støttes av Telenor, Djuice og Talkmore det prøves på? Sånn jeg forstår det er det sistnevnte her, men av erfaring fra jobben min er det en fordel å spørre en ekstra gang. :)

Lenke til kommentar

Et par ting...

For det første fant jeg ut at jeg hadde vært fra mobilnettet (Telenor) hele dagen. Oppdaget det da jeg sjekket dekning i forbindelse med at oppretting av BankId ikke virket. Dermed kom det inn diverse SMSer folk hadde sendt i løpet av dagen. Hadde oppdaget det tidligere dersom jeg hadde selv hadde prøvd å ringe eller sende SMS. Andre som har opplevd dette med 920?

For det andre funker ikke BankId med telefonen (eller OSet) det beror på at Internet Explorer ikke støtter Java. Veldig gøy... :(

Først, installer app fra nettbanken (DnB, sb1...)

Du må inn på nettbanken, slette bank-id for mobil, logge ut av nettbanken, logge inn i nettbanken, opprette ny bank-id for mobil...

Kan ta en del ganger... systemet til DnB er ganske tregt enkelte ganger...

Lenke til kommentar

Om du får nytt sim kort må du inn i nettbanken og bare bestille ny BankID. Da kobler banken seg opp mot ditt nye sim og registrerer det som aktivt kort. Dette er pga sikkerhet.

Lenke til kommentar

Først, installer app fra nettbanken (DnB, sb1...)

Du må inn på nettbanken, slette bank-id for mobil, logge ut av nettbanken, logge inn i nettbanken, opprette ny bank-id for mobil...

Kan ta en del ganger... systemet til DnB er ganske tregt enkelte ganger...

Systemet må har vært tregt, ja. Jeg prøvde nemlig flere ganger, akkurat slik du har skrevet, men uten å lykkes. Dermed kontaktet jeg DNB via chat. De ordnet opp, og nå virker det fint!

Om du får nytt sim kort må du inn i nettbanken og bare bestille ny BankID. Da kobler banken seg opp mot ditt nye sim og registrerer det som aktivt kort. Dette er pga sikkerhet.

Det er helt korrekt, men nå har det ordnet seg, heldigvis. Kontaktet DNB på chat, og dermed er problemet ute av verden :)

Tusen takk til deg, og alle andre som har svart angående dette spørsmålet. Appreciate it! :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Sjøl har jeg ikke hatt problemer, kun gleder med Lumia 920. Jeg synes heller ikke den mangler noe spesielt, men gleder meg til at kameraet tar litt skarpere dagsbilder. På kveldsbilder er den overlegen. Så drar enkelte til stadighet fram Nokia 808, og at dens kamera er så mye bedre. Jeg har deltatt i mang en lyd og bilde forum, og litt av det samme der. Diskuteres tv-skjermer drars frem den gamle Pioneer plasmaen. Den hadde knall bilde og sortnivå, men manglet mange andre ting, som dagens modeller har. Dersom kamera var aller viktigst for meg, så finnes langt bedre kompakt kamera og enda bedre speil refleks til en rimelig penge! Men smart mobil er mye mer enn kun kamera. Minner om hva Amobil skrev om Nokia 808:

TEST Nokia PureView 808

Her er verdens beste mobilkamera

... dessverre henger ikke brukeropplevelsen på greip.

FINN JARLE KVALHEIM – 27. juli 2012 13:12

Og oppsummert:

Kort sagt:

Pluss

– Solid bygget

– Designen skiller seg ut

Minus

– Tung

– Stor

– Svært lavoppløst skjerm

– Treg

– Ulogiske menyer

– Mye bugs

Totalvurdering: terningkast 3

Så det var og er med all respekt å melde stort sett kameraet som var knall.

Jeg har selv lest denne testen og må si det er rimelig langt fra virkeligheten etter å ha brukt 808 mye selv.

Riktignok kom det en oppdatering etter denne testen ble utført (FP2) der disse "bugsa" ble rettet opp, men allikvell...

Hvordan de kom til en 3èr i karakter der er for meg ganske uforståelig uansett. Se heller på testen til mer anerkjente nettsider som eks. gsmarena.com, de har en helt annen vurdering av mobilen og går mye dypere i det meste.

Og "tung" ?? Selvsagt ønsker alle lettest mulig mobil men det er jo ett kompromiss mellom teknologi og vekt da. Om man skal ha mye teknologi presset inn i en liten enhet så klart det går utover tyngden, sånn er det bare....

Hva forventer man egentlig når man pakker omtren ALT som er av teknologi inn i en mobil (bortsett fra 4G og 3D kamera omtrent)...

De som har problem med å bære med seg en mobil på 180 gram bør vell strengt tatt se seg om etter noe lettere ja :tease: hehe....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Ingen telefoner, iOS, Android eller WP, kan kjøre java applets.

Mener huske at microB-browseren i maemo5 gjorde det. Mulig jeg husker feil.

Dette er ikke riktig!!

Nokia har støttet Java på sine modeller, hva de gjør nå med WP skal ikke jeg si sikkert, men Nokia har iallfall gjort det hittil....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...