Fytterakkern Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Hva er positive specs :s ? Hva/hvem tenker du på her egentlig? Fytterakkern: Snarveiene tar deg bare til Settings, så må du toggle av/på, og gå ut av Settings igjen. Veldig tungvindt. Jeg tenkte på en som mente at det ikke var zoomfunksjon uansett om en zoomer før eller etter en har startet opptak.på Lumia 920, men som ikke har telefonen. Ok ang. snarvei. Skulle vært mulighet til av/på funksjon på flisa med maks to trykk. Men det er muligheter for at det kommer med en oppdatering. Endret 11. desember 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ah sånnsett. Ja, MS kommer garantert med en løsning på toasts/notifications (det har de sagt), og forhåpentligvis legger de under samme flisa at toggles kommer med det. Spent på implementeringen. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kanskje noen kan lage ei ny avstemming? Synes den farge avstemminga er litt lite matnyttig. Hva med f.eks Restart? 1 gang 5 ganger 10 ganger flere? Synes det hadde vært en god del bedre Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvor er "ingen"-alternativet, Roar? Da kan vi heller stemme for noe mer underholdende eller matnyttig, syntes nå jeg. 1 Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Joda, ser nytta i den "ingen" å vøtt Kan kanskje ha to forskjellige avstemminger? Hvis det går? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Syntes ikke det er noe vits å fokusere på hvor mange resets man har hatt, det er hverken til hjelp for de som har restarts, eller spesielt positivt for folk som vurderer å kjøpe en Lumia 920. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Ok, det er jo ganske nice. Var under inntrykk av blandt annet leirdueredet at det ikke var mulig. Ja etter hva jeg har lest går ikke det ann å zoome mens man filmer, stemmer ikke det ? Uansett: 1. Å zoome FØR man starter å filme har ikke mye for seg, det blir iallfall en kjedelig video med fixed-zoom gjennom hele videoen, hehe.. 2. Zoom uten pureview er vell i seg selv meningsløst da kvaliteten blir "dass" jo mer man zoomer... Endret 11. desember 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jo du har rett, som jeg skrev var jeg under inntrykk av at zooming på videodelen var umulig. Og, jo klart det har noe for seg. Er jeg på konsert vil jeg heller ha zoomet litt inn dersom det passer seg best, for så å filme, enn å ikke gjøre det. Klart jeg kan gjøre det i etterbehandlingsprogram, men det blir jo samme kvalitetstap ettersom jeg skjønner. Det er da ikke meningsløst. Endret 11. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Noen som bruker xbox music? Appen hakker som en gal når jeg trykker neste. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Selve appen bruker jeg vel, det er vel den som er standard musikkapp? Funker fjell for meg når jeg bruker den med MP3er. Du mener sikkert streamingtjenesten, kan jeg tro? btw: syntes nå kameraet ser ganske bra ut. feks. http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/200218-1.htm har ganske mange av varierende kvalitet. Endret 11. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Til dere som er så opptatt av dette med "fornektelse", så ha det i hvertfall for meg vært sånn at de problemer som måtte være nå, vil bli løst. Ergo, er de for meg ikke et stort problem. Noe som ikke er det samme som å fornekte. Jeg ser feks på problemet med at iPhone 5 ikke ble levert med 4G for Norge som et avgjørende problem/ mangel for meg. Noe som ikke lar seg fikse fullt så fort. Sjøl har jeg ikke hatt problemer, kun gleder med Lumia 920. Jeg synes heller ikke den mangler noe spesielt, men gleder meg til at kameraet tar litt skarpere dagsbilder. På kveldsbilder er den overlegen. Så drar enkelte til stadighet fram Nokia 808, og at dens kamera er så mye bedre. Jeg har deltatt i mang en lyd og bilde forum, og litt av det samme der. Diskuteres tv-skjermer drars frem den gamle Pioneer plasmaen. Den hadde knall bilde og sortnivå, men manglet mange andre ting, som dagens modeller har. Dersom kamera var aller viktigst for meg, så finnes langt bedre kompakt kamera og enda bedre speil refleks til en rimelig penge! Men smart mobil er mye mer enn kun kamera. Minner om hva Amobil skrev om Nokia 808: TEST Nokia PureView 808 Her er verdens beste mobilkamera ... dessverre henger ikke brukeropplevelsen på greip. FINN JARLE KVALHEIM – 27. juli 2012 13:12 Og oppsummert: Kort sagt: Pluss – Solid bygget – Designen skiller seg ut Minus – Tung – Stor – Svært lavoppløst skjerm – Treg – Ulogiske menyer – Mye bugs Totalvurdering: terningkast 3 Så det var og er med all respekt å melde stort sett kameraet som var knall. I dag har jeg brukt 920 mye; surfing, flere samtaler, gps navi i Oslo mm. Batteriet er på 17% og har stått på i 1 døgn og 4 timer! Har ingen re-boot og har Telenor låst med Djuice 4G sim-kort. Slo av 4G men det var for å spare strøm. Om vi diskuterer feil og mangler ETTER den store oppdateringen som nå snart ankommer, så vil det være mer reelt og mer interessant. Alle skjønner at både MS og Nokia har vært presset på tiden, og at ting vil være noe uferdig. Slik var det da iPhone 3G/ 3GS kom, og det samme da Android kom. Litt tolmodighet, så vil mye være på plass. Og om dette er fornektelse, well, so be it. 4 Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Jeg har ikke testet kamera noe særlig, men jeg så litt på bildene i linkene Slai postet nå. Jeg forlanger ikke noe mer av et mobilkamera, og kommer det en oppdaterings som gjør den enda bedre så er det bra. Prøvde å ta et panorambilde i dunkel belysning, det ble sinnsykt bra i mine øyne. Mange ganger når folk klager over prestanda på kamera, så skyldes dette brukerfeil. Dette gjelder også DSLR. At dette kamera heller ikke zoomer under filminnspilling er heller ikke plagsomt for mitt vedkommende. Skal jeg zoome, så har jeg både DSLR og videokamera. Var 28% igjen på batterikapasitet før jeg ladet i kveld. 3 dager og 10 timer siden siste lading. Etter lading var den på 100% og 3 dager til tom. Nå skal det sies at telefon ikke er så mye brukt, men litt ringing, sms , surfing og fikling i menyer. Jeg er fornøyd med batteri til mitt bruk. Eller så må jeg bare si at det og rote med en USB ledning for å lade er helt ut. Jeg har stuet bort den ledningen. :-) Endret 12. desember 2012 av Fytterakkern Lenke til kommentar
cirka Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Til dere som er så opptatt av dette med "fornektelse", så ha det i hvertfall for meg vært sånn at de problemer som måtte være nå, vil bli løst. Ergo, er de for meg ikke et stort problem. Noe som ikke er det samme som å fornekte. Jeg ser feks på problemet med at iPhone 5 ikke ble levert med 4G for Norge som et avgjørende problem/ mangel for meg. Noe som ikke lar seg fikse fullt så fort. Sjøl har jeg ikke hatt problemer, kun gleder med Lumia 920. Jeg synes heller ikke den mangler noe spesielt, men gleder meg til at kameraet tar litt skarpere dagsbilder. På kveldsbilder er den overlegen. Så drar enkelte til stadighet fram Nokia 808, og at dens kamera er så mye bedre. Jeg har deltatt i mang en lyd og bilde forum, og litt av det samme der. Diskuteres tv-skjermer drars frem den gamle Pioneer plasmaen. Den hadde knall bilde og sortnivå, men manglet mange andre ting, som dagens modeller har. Dersom kamera var aller viktigst for meg, så finnes langt bedre kompakt kamera og enda bedre speil refleks til en rimelig penge! Men smart mobil er mye mer enn kun kamera. Minner om hva Amobil skrev om Nokia 808: TEST Nokia PureView 808 Her er verdens beste mobilkamera ... dessverre henger ikke brukeropplevelsen på greip. FINN JARLE KVALHEIM – 27. juli 2012 13:12 Og oppsummert: Kort sagt: Pluss – Solid bygget – Designen skiller seg ut Minus – Tung – Stor – Svært lavoppløst skjerm – Treg – Ulogiske menyer – Mye bugs Totalvurdering: terningkast 3 Så det var og er med all respekt å melde stort sett kameraet som var knall. I dag har jeg brukt 920 mye; surfing, flere samtaler, gps navi i Oslo mm. Batteriet er på 17% og har stått på i 1 døgn og 4 timer! Har ingen re-boot og har Telenor låst med Djuice 4G sim-kort. Slo av 4G men det var for å spare strøm. Om vi diskuterer feil og mangler ETTER den store oppdateringen som nå snart ankommer, så vil det være mer reelt og mer interessant. Alle skjønner at både MS og Nokia har vært presset på tiden, og at ting vil være noe uferdig. Slik var det da iPhone 3G/ 3GS kom, og det samme da Android kom. Litt tolmodighet, så vil mye være på plass. Og om dette er fornektelse, well, so be it. Er vel stort sett enig med deg. Jeg snuste lenge på 920, etter jeg hadde kjøpt 808. Men, da det å ha et veldig bra kamera og slippe enda en "dings" i lomma betydde mest, så la jeg vekk tanker om 920 og beholdt 808, da jeg nester bare bruker tlf til foto/video, ringing, sms og litt mail. Som smartlf forøvrig er nok 920 langt bedre vil jeg tro For 808 er elendig til det bruk. Til og med min "gamle" SII var langt bedre smartlf. Det er nok derfor 808 har blitt en nisjetlf for oss "raringene". Jeg ser forøvrig artikler på nett om at 920 har fått voldsomme avtaler der ute (China), så kanskje den kan redde noe for Nokia. Endret 12. desember 2012 av cirka Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Den kinesiske 920T (tror jeg den heter) kjører visstnok samme versjon av wp8 som oppdateringen som kom til 8x, så det går nok fort før vi har den. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Sjekk ut WeatherFlow sin WP8-oppdatering: http://www.wpcentral.com/stunning-weather-flow-gets-updated-win-phone-8-and-brings-lockscreen-goodness Imponerende. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 En liten funny: Har installert TuneIn Radio, ser at samme app har dukket opp i Nokia Collection og da fikk jeg installert den en gang til o.0 Høre radio i kvadrofoni...? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Til informasjon: http://www.mobili.no/nyheter/wp8-kan-fa-fm-radio-og-bluetooth-4-0/ Flott hvis det kommer både Bluetooth 4.0 og fm-radio med bare en pw-oppdatering Og jeg som har kjøpt en Sony Ericsson MW 600... (fm-radio, Bluetooth handsfree) Men radioen er kjempe, og deilig å slippe ledning fra mobilen... Endret 12. desember 2012 av Xaphoon Lenke til kommentar
iMono Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 FM-radio er helt OK, men synes det hadde vært bedre f.eks med DAB. Vet ikke helt hvordan det er med strømforbruk med slike chipper; de finnes sikkert ikke for små enheter heller. BT4.0 derimot er svært ønsket med tanke på evt. tilbehør som gjøres mye bedre med den nye standarden. Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Var innom Nokia Care i går og hørte med de ang. at 920en min fryser/dauer og må vekkes med soft reset. De sa at dette er et kjent problem og vil bli fikset i en update. Han ene der hadde samme problem på sin telefon. Har skjedd tre ganger på et par uker for meg. Seinest i natt, så ble ikke vekt av alarmen i dag og kom for seint på jobb Lenke til kommentar
chrisAK Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Siden HTC 8x er Windows telefonen som Microsoft har avtale med, og som skal være WP8 telefonen de reklamerer for først; ja så er det neppe lang tid igjen før den store fw update kommer til Lumia 920. Endret 12. desember 2012 av chrisAK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå