Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Hva er positive specs :s ? Hva/hvem tenker du på her egentlig?

Fytterakkern: Snarveiene tar deg bare til Settings, så må du toggle av/på, og gå ut av Settings igjen. Veldig tungvindt.

Jeg tenkte på en som mente at det ikke var zoomfunksjon uansett om en zoomer før eller etter en har startet opptak.på Lumia 920, men som ikke har telefonen.

Ok ang. snarvei. Skulle vært mulighet til av/på funksjon på flisa med maks to trykk. Men det er muligheter for at det kommer med en oppdatering.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, det er jo ganske nice. Var under inntrykk av blandt annet leirdueredet at det ikke var mulig.

Ja etter hva jeg har lest går ikke det ann å zoome mens man filmer, stemmer ikke det ?

Uansett:

1. Å zoome FØR man starter å filme har ikke mye for seg, det blir iallfall en kjedelig video med fixed-zoom gjennom hele videoen, hehe..

2. Zoom uten pureview er vell i seg selv meningsløst da kvaliteten blir "dass" jo mer man zoomer...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jo du har rett, som jeg skrev var jeg under inntrykk av at zooming på videodelen var umulig.

Og, jo klart det har noe for seg. Er jeg på konsert vil jeg heller ha zoomet litt inn dersom det passer seg best, for så å filme, enn å ikke gjøre det. Klart jeg kan gjøre det i etterbehandlingsprogram, men det blir jo samme kvalitetstap ettersom jeg skjønner.

Det er da ikke meningsløst.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Til dere som er så opptatt av dette med "fornektelse", så ha det i hvertfall for meg vært sånn at de problemer som måtte være nå, vil bli løst. Ergo, er de for meg ikke et stort problem. Noe som ikke er det samme som å fornekte. Jeg ser feks på problemet med at iPhone 5 ikke ble levert med 4G for Norge som et avgjørende problem/ mangel for meg. Noe som ikke lar seg fikse fullt så fort.

Sjøl har jeg ikke hatt problemer, kun gleder med Lumia 920. Jeg synes heller ikke den mangler noe spesielt, men gleder meg til at kameraet tar litt skarpere dagsbilder. På kveldsbilder er den overlegen. Så drar enkelte til stadighet fram Nokia 808, og at dens kamera er så mye bedre. Jeg har deltatt i mang en lyd og bilde forum, og litt av det samme der. Diskuteres tv-skjermer drars frem den gamle Pioneer plasmaen. Den hadde knall bilde og sortnivå, men manglet mange andre ting, som dagens modeller har. Dersom kamera var aller viktigst for meg, så finnes langt bedre kompakt kamera og enda bedre speil refleks til en rimelig penge! Men smart mobil er mye mer enn kun kamera. Minner om hva Amobil skrev om Nokia 808:

TEST Nokia PureView 808

Her er verdens beste mobilkamera

... dessverre henger ikke brukeropplevelsen på greip.

FINN JARLE KVALHEIM – 27. juli 2012 13:12

Og oppsummert:

Kort sagt:

Pluss

– Solid bygget

– Designen skiller seg ut

Minus

– Tung

– Stor

– Svært lavoppløst skjerm

– Treg

– Ulogiske menyer

– Mye bugs

Totalvurdering: terningkast 3

Så det var og er med all respekt å melde stort sett kameraet som var knall.

I dag har jeg brukt 920 mye; surfing, flere samtaler, gps navi i Oslo mm. Batteriet er på 17% og har stått på i 1 døgn og 4 timer!

Har ingen re-boot og har Telenor låst med Djuice 4G sim-kort. Slo av 4G men det var for å spare strøm.

Om vi diskuterer feil og mangler ETTER den store oppdateringen som nå snart ankommer, så vil det være mer reelt og mer interessant. Alle skjønner at både MS og Nokia har vært presset på tiden, og at ting vil være noe uferdig. Slik var det da iPhone 3G/ 3GS kom, og det samme da Android kom. Litt tolmodighet, så vil mye være på plass.

Og om dette er fornektelse, well, so be it.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet kamera noe særlig, men jeg så litt på bildene i linkene Slai postet nå. Jeg forlanger ikke noe mer av et mobilkamera, og kommer det en oppdaterings som gjør den enda bedre så er det bra. Prøvde å ta et panorambilde i dunkel belysning, det ble sinnsykt bra i mine øyne. Mange ganger når folk klager over prestanda på kamera, så skyldes dette brukerfeil. Dette gjelder også DSLR.

At dette kamera heller ikke zoomer under filminnspilling er heller ikke plagsomt for mitt vedkommende. Skal jeg zoome, så har jeg både DSLR og videokamera.

Var 28% igjen på batterikapasitet før jeg ladet i kveld. 3 dager og 10 timer siden siste lading. Etter lading var den på 100% og 3 dager til tom. Nå skal det sies at telefon ikke er så mye brukt, men litt ringing, sms , surfing og fikling i menyer. Jeg er fornøyd med batteri til mitt bruk.

Eller så må jeg bare si at det og rote med en USB ledning for å lade er helt ut. Jeg har stuet bort den ledningen. :-)

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Til dere som er så opptatt av dette med "fornektelse", så ha det i hvertfall for meg vært sånn at de problemer som måtte være nå, vil bli løst. Ergo, er de for meg ikke et stort problem. Noe som ikke er det samme som å fornekte. Jeg ser feks på problemet med at iPhone 5 ikke ble levert med 4G for Norge som et avgjørende problem/ mangel for meg. Noe som ikke lar seg fikse fullt så fort.

Sjøl har jeg ikke hatt problemer, kun gleder med Lumia 920. Jeg synes heller ikke den mangler noe spesielt, men gleder meg til at kameraet tar litt skarpere dagsbilder. På kveldsbilder er den overlegen. Så drar enkelte til stadighet fram Nokia 808, og at dens kamera er så mye bedre. Jeg har deltatt i mang en lyd og bilde forum, og litt av det samme der. Diskuteres tv-skjermer drars frem den gamle Pioneer plasmaen. Den hadde knall bilde og sortnivå, men manglet mange andre ting, som dagens modeller har. Dersom kamera var aller viktigst for meg, så finnes langt bedre kompakt kamera og enda bedre speil refleks til en rimelig penge! Men smart mobil er mye mer enn kun kamera. Minner om hva Amobil skrev om Nokia 808:

TEST Nokia PureView 808

Her er verdens beste mobilkamera

... dessverre henger ikke brukeropplevelsen på greip.

FINN JARLE KVALHEIM – 27. juli 2012 13:12

Og oppsummert:

Kort sagt:

Pluss

– Solid bygget

– Designen skiller seg ut

Minus

– Tung

– Stor

– Svært lavoppløst skjerm

– Treg

– Ulogiske menyer

– Mye bugs

Totalvurdering: terningkast 3

Så det var og er med all respekt å melde stort sett kameraet som var knall.

I dag har jeg brukt 920 mye; surfing, flere samtaler, gps navi i Oslo mm. Batteriet er på 17% og har stått på i 1 døgn og 4 timer!

Har ingen re-boot og har Telenor låst med Djuice 4G sim-kort. Slo av 4G men det var for å spare strøm.

Om vi diskuterer feil og mangler ETTER den store oppdateringen som nå snart ankommer, så vil det være mer reelt og mer interessant. Alle skjønner at både MS og Nokia har vært presset på tiden, og at ting vil være noe uferdig. Slik var det da iPhone 3G/ 3GS kom, og det samme da Android kom. Litt tolmodighet, så vil mye være på plass.

Og om dette er fornektelse, well, so be it.

Er vel stort sett enig med deg.

Jeg snuste lenge på 920, etter jeg hadde kjøpt 808.

Men, da det å ha et veldig bra kamera og slippe enda en "dings" i lomma betydde mest, så la jeg vekk tanker om 920 og beholdt 808, da jeg nester bare bruker tlf til foto/video, ringing, sms og litt mail.

Som smartlf forøvrig er nok 920 langt bedre vil jeg tro For 808 er elendig til det bruk.

Til og med min "gamle" SII var langt bedre smartlf.

Det er nok derfor 808 har blitt en nisjetlf for oss "raringene".

Jeg ser forøvrig artikler på nett om at 920 har fått voldsomme avtaler der ute (China), så kanskje den kan redde noe for Nokia.

Endret av cirka
Lenke til kommentar

FM-radio er helt OK, men synes det hadde vært bedre f.eks med DAB. Vet ikke helt hvordan det er med strømforbruk med slike chipper; de finnes sikkert ikke for små enheter heller.

BT4.0 derimot er svært ønsket med tanke på evt. tilbehør som gjøres mye bedre med den nye standarden.

Lenke til kommentar

Var innom Nokia Care i går og hørte med de ang. at 920en min fryser/dauer og må vekkes med soft reset. De sa at dette er et kjent problem og vil bli fikset i en update. Han ene der hadde samme problem på sin telefon.

Har skjedd tre ganger på et par uker for meg. Seinest i natt, så ble ikke vekt av alarmen i dag og kom for seint på jobb :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...