Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Siden innlegget mitt er gjengitt her også, om 808 og 920, så får jeg kopiere inn mitt svar fra Nokia 808 tråden....

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For å roe ned en smule og for å si det på en annen måte, så må det da være lov å "banne litt i i kjerka".

Eller, er ikke den diskusjonen lovlig i tråden?

Altså, at man kan påpeke det som rett og slett ikke holder mål?

Det er helt riktig det du sier: at jeg ikke er "helt fornøyd" med mobilen (808). Samtidig er jeg altså helt fornøyd med kameraet.

Men, så er jo kameraet veldig prioritert for meg.

Det vil ikke si at alt er dårlig med selve telefonen.

Ankepunktet mitt er altså bare det håpløst gammeldagse operativsystemet, som jeg har opplevd langt bedre eksempler på i snart 2 år gamle telefonmodeller.

Når du sier at "vi andre her" er fornøyd med 808, (som kun er en håndfull interesserte) så er jo det akkurat like troverdig, som jeg (om jeg er den eneste), påpeker at denne telefonen mangler mye.

Hva gjelder salgstall så viser vel grafen du linker til, at Symbian er dødt i nær fremtid.

Når andelen symbian er så liten og fortsatt sterkt fallende hos Nokia, så er den allerede for utradert å regne i det totale smarttlfmarkedet.

Nettopp på grunn av at de totalt har falt av lasset i konkurransen mot "epletelefonene" og de siste par år spesielt mot androidtelefonene.

Jeg tror Lumia 920 kan bli en storselger hos Nokia. Men, vet ikke og tror ikke den blir så stor som f eks S Galaxy SIII.

Uansett så er det vel siste sjanse for Nokia til å leke med de store.

Jeg kommer vel ikke (tror jeg igjen) til å kjøpe den (920). Nettopp på grunn av kameraet.

Operatørsystemet i den, forutsetter jeg er bedre enn symbian plattformen.

Sist, så avslutter du med:

------------

"de personene du nevner som aldri har hørt om 808 må enten være blind eller uten sosialt liv i hele tatt, det er bare ikke mulig.....

Men slutt iallfall å gnål om dette om og om igjen, det kommer ikke noe konstruktivt utav, du må ha fått med deg att de fleste andre her på forumet ikke er enig med deg i dette."

------------

Jeg må bare si det en gang til.

Det er mulig jeg mangler alt av sosialt liv og de jeg ferdes sammen med det samme.

Men jeg hevder hardnakket at jeg aldri ser Nokia 808 i bruk andre steder.

Jeg er også av og til i utlandet i jobbsammenheng og det samme gjelder der.

Hvor mange og hvor ofte har dere andre sett den i bruk?

Og....

Altså, er det slik at om "alle" her (på denne tråden) er uenig med meg, så burde jeg holde kjeft om ting jeg ikke mener er bra. Ikke være meningsberettiget og avstå fra videre diskusjon?

At når hovedkonklusjonen min ikke er bare bra. Men derimot….

supert kamera/middelmådig tlf?

Da er det jeg sier bare "gnål".

Jeg er bare ikke vant til slike retningslinjer for en diskusjon.

Er jeg virkelig alene om å mene dette altså?

Ellers, så ønsker jeg deg og alle andre fortsatt en fortreffelig uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg også bestilt lumia 920 :D

Jeg bestilte fra Chess sin nettside. Kostet 4800 kr hvis jeg fortsetter å ha abonnementet jeg har der. Spørsmålet er når den kommer. På siden deres har de skrevet at den er forventet 25. November. Det synes jeg var nokså seint. Så jeg sendte en mail til Chess for å høre hva de har å si :)

Gratulerer! Da er vi ihvertfall to her inne :w00t:

Neida, vi er flere ;)

Lenke til kommentar

cirka:

Jeg var ikke ute etter å skape noen noe blest om deg, jeg var interessert i tilbakemeldinger på det som sies om 920. Personlig mener jeg det må være lov å diskutere alle sider av et produkt for å danne seg et godt inntrykk. Mangler og sterke sider så lenge man forholder seg saklig og konkret.

:)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det ikke litt pussig å diskutere negative sider om et produkt eller et OS som enda ikke er testet av noen i sin helhet? Selvsagt er det testet av "noen", men ingen har enda stått frem med en ordentlig test av verken telefonene som har Windows Phone 8, eller Windows Phone 8.

Så frem til jeg selv får testet den når den dukker opp hos meg, eller noen andre gjør en ordentlig test, så velger iallefall jeg å belyse de positive sidene, som vi selvsagt også vet mest om akkurat nå :)

Endret av TheMoonMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å diskutere alle sider av et produkt skjer ved alle lanseringer. At man ikke danner seg et endelig inntrykk før det er testet i ferdig form er også rimelig vanlig og mange (inkludert meg) lar ikke det ferdige inntrykket komme på plass før man har brukt produktet selv en god stund. Dvs. jeg dømmer ikke et produkt nord og ned (for egen del) før jeg selv har vært bruker, med mindre det er noe veldig fremtredende.

EDIT:

Jeg har redigert sitatet slik at det blir enklere å se poengene som tas frem ift. Lumia 920 fremfor alt det andre i innlegget som er mindre interesant (latskap rett før puta).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle det være pussig å diskutere alle sider av et produkt før det er tilgjengelig for kjøp?

Jeg har aldri sagt at det er pussig å diskutere noe før det et tilgjengelig for kjøp, det er meningen med tråden ;)

Kommentaren var forøvrig ikke myntet på deg, men på noen få som ser ut til å mene noe om absolutt alt, men som egentlig ikke ser ut til å ha satt seg grundig nok inn i stoffet FØR de mener noe om det. :xmas:

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at det er pussig å diskutere noe før det et tilgjengelig for kjøp, det er meningen med tråden ;)

Alle sider inkluderer også de svake sidene, manglene eller "negativene" om du vil.

Er det ikke litt pussig å diskutere negative sider om et produkt eller et OS som enda ikke er testet av noen i sin helhet?

Da basert på den konkrete informasjonen man har om produktet. Men tilbake til Lumia 920 :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Alle sider inkluderer også de svake sidene, manglene eller "negative" om du vil.

Poenget mitt er at enkelte av de negative sidene som noen tar opp ikke ser ut til å være konkrete beviste fakta om produktet, fordi det ganske enkelt ikke er gjort noen grundige undersøkelser/tester rundt produktet enda.

Men jeg melder meg ikke inn i diskusjonen deres av den grunn, så for all del: fortsett :) Så tar jeg de negative OG positive sidene når jeg selv har hatt produktet en uke. Før det blir alt spekulasjoner.

Er ikke mange dagene igjen, så ser uansett frem mot å holde vidunderet i mine egne hender :wee: Håper forøvrig da at vi kan diskutere stort og smått i denne tråden!

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst, det eksisterte ingen "deres" diskusjon, jeg klippet inn dette fra en annen diskusjon for å få tilbakemeldinger på det konkrete rundt 920. Det ble vi to som diskuterte dette her.

Jeg ser ikke helt hvorfor du sier "ikke ser ut til å være konkrete beviste fakta".

Det som nevnes rundt Pureview og Mono er vel rimelig enkle fakta å sjekke ut fra tilgjengelig og konkret informasjon?

Hadde det vært helt ville og vage påstander skulle jeg vært enig med deg. Når det gjelder dette som nevnes ifb. om det blir en salgsuksess eller ei tar jeg det kun som en betraktning fra et individ og fokuserer på innspillet rundt egenskapene til produktet.

Selv har jeg stor tro på produktet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det som nevnes rundt Pureview, Mono osv. er vel rimelig enkle fakta å sjekke ut fra tilgjengelig og konkret informasjon?

Selvsagt. Men leser man mer om teknologien er det mer bak Pureview enn hva som blir nevnt her, og derfor er min påstand at enkelte (les igjen, ikke deg) ikke har satt seg inn i den samme informasjonen som jeg har gjort, eller som er tilgjengelig. Sammenligningen med f eks 808 er grei den. 808 har ting 920 ikke har, og 920 har ting ikke 808 har, på kamerasiden. :)

Ditto :w00t:

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Det som nevnes rundt Pureview, Mono osv. er vel rimelig enkle fakta å sjekke ut fra tilgjengelig og konkret informasjon?

Selvsagt. Men leser man mer om teknologien er det mer bak Pureview enn hva som blir nevnt her, og derfor er min påstand at enkelte (les igjen, ikke deg) ikke har satt seg inn i den samme informasjonen som jeg har gjort, eller som er tilgjengelig. Sammenligningen med f eks 808 er grei den. 808 har ting 920 ikke har, og 920 har ting ikke 808 har, på kamerasiden. :)

Ditto :w00t:

Helt enig i det som du nevner der. Alt for mange "tror" de vet noe og så stemmer det ikke allikevell, det finner man mange eksempler på desverre..

Som det nettopp ble nevnt her er detaljer ang. pureview, mono-lyd osv. veldig lett å sjekke opp så det er igrunn ikke noe å diskutere.

Når det er sagt så har også 920 noe som 808 ikke har og det er nemlig OIS, det vil gi stødigere bilde enn 808 gir, men selve bildekvaliteten er nok ett stykke unna 808 uansett utifra de teknisk spesifikasjonene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

cirka:

Jeg var ikke ute etter å skape noen noe blest om deg, jeg var interessert i tilbakemeldinger på det som sies om 920. Personlig mener jeg det må være lov å diskutere alle sider av et produkt for å danne seg et godt inntrykk. Mangler og sterke sider så lenge man forholder seg saklig og konkret.

:)

Bare for ordens skyld, så ser jeg du nå har redigert og det er ikke jeg som skriver det, som er blitt stående igjen.

Det er min motdebatant.

Lenke til kommentar

Cirka:

Jepp det var disse tingene jeg tenkte på men jeg lot feil nick stå igjen, rettes :)

EDIT:

Det var disse poengene jeg ville ha frem og du kom bare med i hele sitatet.

Lumia serien har jeg liten tro på att vil selge noe bra (det er kun en gjetning fra meg selvsagt), salgstallene hittil har jo ikke vært mye å skryte av heller...

Da har jeg heller mer tro på Asha som gjør det veldig bra hos Nokia på smartmobiler (se grafe i linken over).

Men om du heller vil ha 920 så kjøp den, men helt ærlig må jeg si att den virker som en stor skuffelse fra Nokia, att de i hele tatt vil "misbruke" pureview navnet på en slik mobil skjønner jeg ikke.... Den har hverken zoom eller pixelbinning og burde aldri hatt pureview navnet, på toppen av det hele tar den kun opp lyd i mono (!) (ja tro det eller ei i år 2012).....

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har den kommet i nettbutikken til Elkjøp. Var innom den lokale butikken, og de regnet med å få den inn tidligst en uke etter den ankom Oslo pga. frakt osv. Operatørlåst telefon fra Telenor kom nok noen dager senere inn enn åpen. Han var ikke 100% sikker, men mente at prisen ville bli ca 1800kr med djuice All in 1 M (mnd.pris 399,- med nedbetaling av tlf.) Fargene som var bestilt var svart, hvit, rød og gul (ja jeg vet svart og hvit ikke er farger.. :roll: ).

Spørs om det ikke blir forhåndsbestilling fra Elkjøp da.. :new_woot:

Lenke til kommentar

Da har den kommet i nettbutikken til Elkjøp. Var innom den lokale butikken, og de regnet med å få den inn tidligst en uke etter den ankom Oslo pga. frakt osv. Operatørlåst telefon fra Telenor kom nok noen dager senere inn enn åpen. Han var ikke 100% sikker, men mente at prisen ville bli ca 1800kr med djuice All in 1 M (mnd.pris 399,- med nedbetaling av tlf.) Fargene som var bestilt var svart, hvit, rød og gul (ja jeg vet svart og hvit ikke er farger.. :roll: ).

Spørs om det ikke blir forhåndsbestilling fra Elkjøp da.. :new_woot:

Når tlf kommer til oslo, spiller meget liten rolle, da alle elkjøpene får varene sine fra rett fra jønkøping... Men den er nok like rundt hjørnet likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...