newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå legger du alt til rette for en skikkelig fanboy krig Poenget er at hvis du for eksempel går inn i en annen tråd om en annen telefon, så vil du se at man ikke fornekter problemer, men diskuterer dem og belyser dem, slik at man har større sjanse for å få dem rettet. Unntaket er vel i en hvilken som helst Apple tråd Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå legger du alt til rette for en skikkelig fanboy krig Nå er det vel de som maser om "fornektelse" som lager en unødvendig diskusjon, her.. 1 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå legger du alt til rette for en skikkelig fanboy krig Poenget er at hvis du for eksempel går inn i en annen tråd om en annen telefon, så vil du se at man ikke fornekter problemer, men diskuterer dem og belyser dem, slik at man har større sjanse for å få dem rettet. Unntaket er vel i en hvilken som helst Apple tråd Å være veldig fornøyd med en mobil er å fornekte problemer...? 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Nå er det vel de som maser om "fornektelse" som lager en unødvendig diskusjon, her.. Vel, hvis du mener at man ikke skal stille spørsmål og kommentere svakheter i en tråd dedikert til en bestemt telefon, så er jeg enig. Men tror kanskje de fleste mener det er naturlig å stille spørsmål om produktet i en slik tråd, også de kritiske. Og man må forvente seriøse svar og ikke fanboys som går rett i forsvar. ... 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det hadde helt klart vært fint om man kunne komme med enkle betraktninger og enkle forespørsler rundt et produkt uten å havne i en langtekkelig diskusjon som går langt utenfor det man er her for, å lære og lese om produktet. Såvidt jeg fikk med meg var det en forespørsel rundt batteri som trigget diskusjonen med newnick? Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Poenget er at hvis du for eksempel går inn i en annen tråd om en annen telefon, så vil du se at man ikke fornekter problemer, men diskuterer dem og belyser dem, slik at man har større sjanse for å få dem rettet. Unntaket er vel i en hvilken som helst Apple tråd Har nå vært i både n900tråden, sgs2, n9, n8, lumia800, sgs3 og mange andre jeg har lest og fulgt men ikke deltatt aktivt i, og det er ganske mye fornekting, hodet-i-sanden og bortforklaringer og backwards rationalizing i alle sammen. Spesielt i starten når det kommer kritikk, eller feil/mangler dukker opp, evt OS-debatter. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Å være veldig fornøyd med en mobil er å fornekte problemer...? Jeg opplever at enkelt gjør akkurat det ja. Jeg er veldig fornøyd med min telefon, men det kunne ikke falt meg inn å forlede noen til å tro at den ikke har svakheter hvis de spørr i den dedikerte tråden for min telefon. ... Men gå inn i en hvilken som helst Apple tråd, så vil du oppdage at dere er på tur rett inn i samme spor. .. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 ...hvis du mener at man ikke skal stille spørsmål og kommentere svakheter i en tråd dedikert til en bestemt telefon... Det har jeg aldri skrevet, om du ønsker seriøse svar kan du holde herske-teknikker ute fra dine egne innlegg. Også kjipt å diskutere med folk som oppfører seg som om alle som er uenige er fanboys, mens de selv har et perfekt, nyansert syn på ting. Ja, enkelte telefoner har problemer med rebooting, det er det ingen som fornekter. Det skjer WP8 generelt, ikke bare Lumia920. Men i de fleste tilfeller er det relatert til folk med 4G aktivert uten 4G-simkort. Barnesykdom som telefonen absolutt ikke burde hatt, men *veldig* lett å fikse selv om det er det som er problemet. Dumt at problemet er der, men ikke så ille som enkelte skal ha det til. Det betyr ikke at jeg løper rundt og fornekter ting. Batteri-issues kommer som regel av apps i bakgrunnen, og kan også lett fikses selv. Enkelte, slik som Slai, har hatt så store problemer at telefonen må byttes ut. Det er det ingen som fornekter, men vi påpeker at det er noe en kan gjøre noe med selv og når man har gjort det er det heller ikke et stort problem for de fleste. Hvor mange som har disse problemene (eller andre) er umulig å spå. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Har nå vært i både n900tråden, sgs2, n9, n8, lumia800, sgs3 og mange andre jeg har lest og fulgt men ikke deltatt aktivt i, og det er ganske mye fornekting, hodet-i-sanden og bortforklaringer og backwards rationalizing i alle sammen. Spesielt i starten når det kommer kritikk, eller feil/mangler dukker opp, evt OS-debatter. Os debatt er fanboy krig. Og jeg har lest i sgs3 tråden, men ser ikke denne fornektingen du beskriver. Samme i one x tråden. Samme i note 2 tråden. Men i hvilken som helst Apple tråd er denne fornektingen vanlig, dessverre. .. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jau, OS debatt er fanboykrig normalt sett, men langt i fra alltid. SGS3tråden er det kanskje lite i, mest siden SGS3 er en helt sinnsykt bra mobiltelefon. Selv kommer jeg ikke på noen svakheter med den mobilen, den er bortimot perfekt. Så det kan være sant . Utenom småting, som at skjermen ripes relativt lett, byggekvaliteten føles ikke så enormt solid ut, og muligens et par slike ting som ikke er store problemer. 1 Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det har jeg aldri skrevet, om du ønsker seriøse svar kan du holde herske-teknikker ute fra dine egne innlegg. Også kjipt å diskutere med folk som oppfører seg som om alle som er uenige er fanboys, mens de selv har et perfekt, nyansert syn på ting. Ja, enkelte telefoner har problemer med rebooting, det er det ingen som fornekter. Det skjer WP8 generelt, ikke bare Lumia920. Men i de fleste tilfeller er det relatert til folk med 4G aktivert uten 4G-simkort. Barnesykdom som telefonen absolutt ikke burde hatt, men *veldig* lett å fikse selv om det er det som er problemet. Dumt at problemet er der, men ikke så ille som enkelte skal ha det til. Det betyr ikke at jeg løper rundt og fornekter ting. Batteri-issues kommer som regel av apps i bakgrunnen, og kan også lett fikses selv. Enkelte, slik som Slai, har hatt så store problemer at telefonen må byttes ut. Det er det ingen som fornekter, men vi påpeker at det er noe en kan gjøre noe med selv og når man har gjort det er det heller ikke et stort problem for de fleste. Hvor mange som har disse problemene (eller andre) er umulig å spå. Du verden. Herskerteknikk er vel når du beskylder andre for å benytte seg av det. Å diskutere med folk som setter ting i perspektiv, føles vel ubehagelig? Og her er poenget. Du vet ikke hva som forårsaker batteri drain, men du frikjenner automatisk telefonen og legger skylden over på 3parts leverandører. Det kan jo hende det er en bug i FW som gjør at oset ikke klarer å lukke apper korrekt? Det har vært et kjent problem på andre os så hvorfor du frikjenner wp8 så fort er jo litt rart. 4g med 3g kort er vel ikke det som får telefonen til å reboote da andre wp8 telefoner har samme problemet uten at de har 4g.... igjen en seriøs bug fra ms.... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jeg forsøkte å ta opp Googles standpunkt ift. minnekort i telefoner i SGS3 tråden som er grunnlaget for deres strategi på Nexus produktene. Det ble ikke tatt pent opp og jeg så mildt sagt de samme tendensene der som andre steder. Rimelig tydelig. Så det er vel ikke helt riktig det newnick. Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det kan jo hende det er en bug i FW som gjør at oset ikke klarer å lukke apper korrekt? Det har vært et kjent problem på andre os så hvorfor du frikjenner wp8 så fort er jo litt rart. Er ikke dette løst alt? Såklart kan batteriproblemer komme av flere ting, men MS eller Nokia (husker ikke hvem) har vel gått ut og sagt "ja, dette med batteriet er ikke bra, vi fikser det i oppdatering straks". Case closed? Slikt skjer. Vi husker hvordan det var med Android og dlink routere og det der. Det går over. Endret 11. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg forsøkte å ta opp Googles standpunkt ift. minnekort i telefoner i SGS3 tråden som er grunnlaget for deres strategi på Nexus produktene. Det ble ikke tatt pent opp og jeg så mildt sagt de samme tendensene der som andre steder. Rimelig tydelig. Så det er vel ikke helt riktig det newnick. Dette kjenner jeg ikke til, men hvis du tenker på muligheten for å lage apps på minnekort, så har dette vært diskutert i note2 tråden, der løsningen ble å kontakte samsung for å høre hvordan de stilte seg til problemet. Det var ingen som prøvde å bortforklare det eller legge skylden på andre. Hvordan ble det mottatt i sgs3 tråden? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Og her er poenget. Du vet ikke hva som forårsaker batteri drain, men du frikjenner automatisk telefonen og legger skylden over på 3parts leverandører. Nei, jeg skrev: Batteri-issues kommer som regel av apps i bakgrunnen. Enkelte, slik som Slai, har hatt så store problemer at telefonen må byttes ut. Det er det ingen som fornekter, Beklager at jeg har satt ting i perspektiv ved å se det fra begge sider. Synd du må anklage meg for å skrive ting jeg ikke har gjort. Du verden. Herskerteknikk er vel når du beskylder andre for å benytte seg av det. Å diskutere med folk som setter ting i perspektiv, føles vel ubehagelig? Nå brukte du deg nettopp av stråmann-angrep ved å argumentere mot påstander jeg ikke har lagt frem. Det må jeg nesten få lov til å påpeke. Takk for meg. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Er ikke dette løst alt? Såklart kan batteriproblemer komme av flere ting, men MS eller Nokia (husker ikke hvem) har vel gått ut og sagt "ja, dette med batteriet er ikke bra, vi fikser det i oppdatering straks". Case closed? En annen ting du kan merke deg er at 920 ikke klarer å stenge nfc korrekt, slik at det vil forsette å dra strøm selv om du lukker nfc. Løsningen er å reboote telefonen etter at du har deaktivert nfc. Ikke akkurat optimalt, Sør du meg, men det gjør du vel ikke... Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 @matsemann. Tror kanskje du skulle fokusere mer på sak, og ikke så mye på person. Problemet med apper som ikke blir lukket korrekt er vel i all hovedsak et os problem. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Det du må skjønne, newnick, er at vi ser problemene. Vi synes bare ikke de er store nok til å ødelegge hele opplevelsen. Det er ikke fornektelse. Alle produkter har fordeler, ulemper, bugs osv., så får man finne det produktet man kan leve med. At Lumia 920 ikke har minnekort er f. eks. et minus for de fleste, men har funnet ut av at det ikke gjør noe for min type bruk. Det er forøvrig ikke lett å diskutere sak med deg når du påstår jeg har skrevet ting jeg ikke har gjort i de to innleggene dine mote meg. Blir veldig lite konstruktiv diskusjon av det, og jeg vet hvem sin feil det er. Endret 11. desember 2012 av Matsemann 1 Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Sånn. Bestilte hos Djuice allikevel. Noen mener jeg nevnte at Telenor/Djuice telefonene var uten lås. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 En annen ting du kan merke deg er at 920 ikke klarer å stenge nfc korrekt, slik at det vil forsette å dra strøm selv om du lukker nfc. Løsningen er å reboote telefonen etter at du har deaktivert nfc. Ikke akkurat optimalt, Sør du meg, men det gjør du vel ikke... Nå skal jeg FORNEKTE noe Har brukt nfc og ikke hatt problem med å slå den av uten å reboote... Ja, den ble slått av... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå