Mathiassen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Er det ingen som har problemer med kameraet? Noen som vet hvordan det kan bli fikset? Endret 11. desember 2012 av Mathiassen 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det er litt "soft", mener Nokia har satt siste uke før jul som mål, men aner ikke. Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Er det ingen som har problemer med kameraet? Noen som vet hvordan det kan bli fikset? Kjenner ikke til det problemet du beskriver. Ikke sett noen andre her inne rapportere det heller. Jeg ville prøvd en "hard reset" for å se om det kan løse det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Du skrev "dårlig levert", og ergo tolket jeg ikke at det hadde noe med kvalitetssikring å gjøre. Du skrev nemlig ikke noe om dette med kvalitetssikring. Du skrev " merkverdig dårlig levert". Hadde jeg ment "dårlig design" ville jeg vel skrevet det? At det er "dårlig levert" er vel rimelig klart at handler om produksjon og leveranse? Om jeg mistolket deg, beklager jeg det, men ikke beskyld meg for ikke å lese bedre. Da burde du i såfall ha brukt et annet uttrykk enn "dårlig levert", som kan bety flere ting. Mer presise ord og setninger gir mindre rom for tolkninger:-)Noen ganger virker det som hensiktsmessig for synspunktet å misforstå rimelig enkel ordbruk. Hva er en betydelig mengde? Vet du hvor mange 920 som er solgt? Like lite som jeg aner "hvor mange" som fikk levert iP5 med skrammer. Kun at det virker å være en betydelig mengde. Av antall millioner som selges av et slikt produkt skal det ikke mange % til før det blir godt lagt merke til. Hva er en betydelig mengde lest ut i fra forum? Om du googler problemet, og dette nevnes på flere forum, kan det være svært misvisende å konkludere med et visst antall ut fra dette. Jeg har f.eks forskjellige nick names på forskjellige forum. Og rapporterer jeg om 1 feil på 10 forum, med forskjellige nicks; ja så kan det virke som om 10 personer rapporterer denne feilen. Gjør 10 stk det samme som meg, så har tallet plutselig blitt til at 100 personer på nettet rapporterer om skranglete vibrering, selv om det kanskje i realiteten kun er 2 som har opplevd dette. Så å konkludere med "at en del" melder om dette, så etterlyser jeg noen tall og litt fakta bak tallene. Ellers blir det meningsløst å si "en del" etter min mening...På samme måte kan man annta at det ligger grums bak de fleste tilbakemeldinger om svakheter på produkter, det blir litt for enkelt. Av erfaring fra eget yrke så skal man være veldig forsiktig med å konkludere, før alle fakta er på bordet. Vi vet ingenting om årsaken her, og de som rapporterer dette, kan like godt ha telefoner som har fått en røff behandling som noe annet. Av eget yrke vet jeg at man fint kan se og annerkjenne situasjonen uten å ennå kjenne årsakene og sammenhengene. Man ser resultatet og forsøker å finne årsaken og bakgrunn. Det er ingen som konkluderer med noe mer enn det som blir vist ifb. med et visst antall klager. At iPhone 5 er blitt levert med riper tror jeg ikke på før jeg selv ser det. Dette er påstander som godt mange kan henge seg på etter ett par dagers bruk, hvor de oppdager riper. Hadde det vært den nøyaktig samme ripa/ skaden på noen tusen iPhone 5, så hadde skaden trolig skjedd pga deffekt produksjonsutstyr eller utstyr som ikke var riktig kalibrert. Samme skade på samme sted. Men når det rapporteres om riper både her og der, tipper jeg de aller fleste har påført disse selv. De var ikke klar over at den ripet så lett ift feks 4S, og kan som sagt fort henge seg på " ja, min var også ripete da jeg pakket den opp, og jeg vil ha ny"...En interesant vinkling når dette også ble rapportert fra anmeldere mens de pakket opp produktet. En av mine bekjente fikk også dette påvist mens ekspeditører pakket opp og sjekket produktet i kassen før det ble levert, de pakket opp en til som virket ripefri og ble solgt. Denne saken er rimelig viden kjent. Vi som fulgte produktlanseringen antok at dette var tidlige produksjonsproblemer og ville rette seg opp noe jeg fortsatt tror. EDIT: Men tilbake til produktet, dette var kun for å svare på innlegget og ikke for å dra denne diskusjonen lenger Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Igjen. Jeg har ikke angret på kjøpet av Lumia 920. Hvis det er evt. problemer som oppstår, så vet jeg at Nokia ikke har råd til å ignorere brukerne. Er ganske sikker på at hvis du kjøper en Lumia 920 så får du den best supporten både i forhold til evt. bugs og evt. hardware-problemer. Vi har i tillegg verdens best kjøpslov i bakhånd hvis Nokia skulle komme til kort med å innrømme/fikse feil. Jeg sier, løp og kjøp. Telefonen er allerede det beste kjøpet jeg har gjort av teknologiske dippedutter (iPad, Macbook Air, iPhone medregnet), og jeg gleder meg til fortsettelsen. Har til og med begynt å sette meg inn i programmering for å utforske enda mer mulighetene som ligger i kryssplattformen MS har lansert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Like lite som man skulle frykte å kjøpe iPhone4 pga. "antennagate" eller iPhone5 pga. "skrammer" trenger man heller ikke å frykte å kjøpe Lumia 920 pga. eventuelle ting som skulle dukke opp. Ingen har heller ment at man ikke får hjelp om det skulle være et problem Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kjenner ikke til det problemet du beskriver. Ikke sett noen andre her inne rapportere det heller. Jeg ville prøvd en "hard reset" for å se om det kan løse det. Hard reset? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hard reset? http://www.hard-reset.com/nokia-lumia-920-hard-reset.html Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Virker innimellom som om de som har mest problemer med 920 er de som IKKE har den... Eller de som vurderer et kjøp og sitter på gjerdet og venter på tilbakemeldinger fra de som eier den og anmeldere Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Like lite som man skulle frykte å kjøpe iPhone4 pga. "antennagate" eller iPhone5 pga. "skrammer" trenger man heller ikke å frykte å kjøpe Lumia 920 pga. eventuelle ting som skulle dukke opp. Ingen har heller ment at man ikke får hjelp om det skulle være et problem Vel, jeg hadde en iPhone 4 med antennagate. Ikke faen om jeg fikk byttet den. Klarte også å knuse baksiden tidlig, og den skulle de ha 5390,- for å skifte. Er med andre ord ikke helt enig med deg. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Det som er kjipt er at det ikke er noe informasjon om fabrikkfeil. Som hvor mange affekterte enheter er det? Er det eliminert etter første batch og enheter produsert i ettertid er fri for problemene? Etcetera etcetera. MAO kan det for mange som søker opp informasjon om telefonen virke som om det er 80% av enhetene som har problemer, mens det er i realiteten kan være 4%, og av de prosentene kan det være kun fra første batch og alle i salg nå er helt fine. Man vet liksom ikke, og det er kjipt for salget for Nokia og utbredelsen av OSet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Vel, jeg hadde en iPhone 4 med antennagate. Ikke faen om jeg fikk byttet den. Klarte også å knuse baksiden tidlig, og den skulle de ha 5390,- for å skifte. Jeg hadde aldri antennagate problemet, men jeg fornekter ikke at andre kan ha opplevd det . Personlig har jeg ikke hatt behov for å forsøke meg på garanti, reklamasjon eller kjøpsloven ifb. med Apple produkter men bekjente har byttet produkt uten problem og tom. fått oppgradert til et bedre produkt pga. ulempen, uten ekstra kostnad. Så det er vel som med Lumia, man har forskjellige opplevelser? Hva tar Nokia Care hvis du knuser Lumia 920? 5390,- for å skifte glasset på baksiden må jeg nesten se dokumentasjon på. Apple Care+ selv utenfor norske lover og regler. Every iPhone comes with one year of hardware repair coverage and 90 days of telephone technical support. AppleCare+ for iPhone extends repair coverage and technical support to two years from the original purchase date of your iPhone and adds coverage for up to two incidents of accidental damage due to handling, each subject to a $49 service fee plus applicable tax.1 With AppleCare+ for iPhone, Apple experts can help troubleshoot issues over the phone or at an Apple Retail Store. They’ll answer questions about iOS, Apple iPhone apps such as Mail, iMessage, and Calendar, and help you solve interconnectivity issues between your iPhone and Mac or PC. And if your iPhone needs service under the plan, Apple technical support representatives can even set up a repair during the same call. Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 http://www.hard-rese...hard-reset.html Da har jeg prøvd å hard resete den også. Kameraet fungerer fortsatt ikke! Den var flunk ny i går. Jeg vurderer å gå bort å klage. Men litt kjipt midt i eksamensforberedelser. Har ikke tid til å klage nå! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Veldig rart. Dra innom butikken, det tar ikke så lang tid. De bør gi deg en ny på flekken. Du har en halvtimes tid, ta med deg en matbit i bilen så slår du det sammen med lunsjen, da blirre god stemning . Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg vurderer å gå bort å klage. Du har jo fått et produkt som ikke fungerer, selvsagt skal du klage. Slik er det med ALT man kjøper, er det noe galt så går man dit man kjøpte produktet. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) MAO kan det for mange som søker opp informasjon om telefonen virke som om det er 80% av enhetene som har problemer, mens det er i realiteten kan være 4%, og av de prosentene kan det være kun fra første batch og alle i salg nå er helt fine.Jeg ser at du insistere på at andre snakker om 80-90% men det er sagt flere ganger at meget få % kan utgjøre en stor mengde enheter. Så det kan virke som om 90% av alle enhetene har problemer hvis man baserer seg på det inntrykket. Av antall millioner som selges av et slikt produkt skal det ikke mange % til før det blir godt lagt merke til. Som jeg også har nevnt både her og i iPhone 5 tråden er slike problemer oftest relatert til de første batchene og rettes opp i produksjonen så fort som mulig etter at det blir kjent og annerkjent. Hvis produsenten "stakk hodet i sanden" uten å følge det opp ville det ikke bedret seg. Slik som Apple annerkjente at "antennagate" ble et problem for noen og tilbød en gratis løsning for alle selv om de ikke hadde problemet. Endret 11. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Veldig rart. Dra innom butikken, det tar ikke så lang tid. De bør gi deg en ny på flekken. Du har en halvtimes tid, ta med deg en matbit i bilen så slår du det sammen med lunsjen, da blirre god stemning . Oppfordrer til å gjøre dette og rapportere tilbake til oss her. Lenke til kommentar
newnick Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Jeg har 4G aktivert med Telenors 4G SIM. Rebooter alikevel .... Ja, MS har vel innrømmet problemt så da kan man altså konkludere med at de som påstod at samtlige 4g telefoner har dette problemet, som vi nå vet kun er å finne på wp8 telefoner, drev med vill gjetting. Men her er problemet jeg belyste tidligere. Det er umulig for de som sitter på gjerde og vurderer denne telefonen når enkelte, ja brorparten, i denne tråden nærmest fornekter ethvert problem som blir rapportert... Endret 11. desember 2012 av newnick 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg ser at du insistere på at andre snakker om 80-90% men det er sagt flere ganger at meget få % kan utgjøre en stor mengde enheter. Hm nei, da ser du feil. Jeg insisterer ikke på at noen snakker om noen prosent, jeg sier at for en person som bare kommer inn på et forum og leser om 920 kan det lett virke som om en høy prosentandel enheter har problemer. Derfor valgte jeg 80 fordi det er et godt eksempel på et høy prosenttall. Såklart kan en lav % utgjøre mange enheter. Har aldri sagt noe annet. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 (endret) Tja det tror jeg neppe. Men du må da inrømme at det er en del barnesykdommer på denne modellen, men for meg virker det som om det i hovedsak er softwarefeil, men noen er i benektelse modus Dette var en av telefonene jeg seriøst vurderte når jeg måtte investere for 2. gang i år, så derfor følger jeg med i tråden. Men sitter med et inntrykk av at det ikke er helt nøytral informasjon å finne i denne tråden. Og det er synd for de som søker nøytral informasjon før et eventuellt kjøp. Har utfordret i denne tråden rundt reboot problemet, og opplevde da at enkelte nærmest gikk i svart og problemet ble generalisert til alle 4g telefoner, noe jeg finner merkelig da jeg ikke har lest om det i andre tråder enn de som omhandler 920. Og jeg leser daglig i note 2 tråder, og den levers som kjent også i en 4g versjon. Det spørs vel litt hva du mener med nøytral informasjon Men vil gi deg rett i barnesykdommer på Lumia/WP8, men bortsett fra batteritid og at kamera ikke skarpstiller godt nok (Nokia og MS er tydeligvis klar over dette og kommer med en fix) Har også skrevet om dette... (ikke fornektet ) Ang. kameraet så kan jeg leve med at det kun er like godt som på iPhone 5 og bedre i lavt lys... MEN utover det så er Nokia Lumia 920 den klart beste mobilen jeg har hatt/prøvd Synes designet er flott, god å holde, solid bygd, kvalitetsfølelse jeg ikke har opplevd før på en mobil, kan se skjermen i direkte sollys, kan bruke mobilen med svære forete arbeidshansker, stavekontroll/ordbok er bare genialt og skjermen er nydelig å taste på, videobilde og lyd er så bra at videokameraet er pensjonert, kameraet er bra og blir forhåpentligvis enda etter sw-oppdatering, e-post og officepakka er helt topp, Nokia drive + er såpass bra at Gps'n også blir pensjonert, liker appene til Nokia godt og at Nokia også er gode på oppdateringer og oppfølging. Os'et Windows Phone 8 er også etter min mening det klart beste, alt flyter glatt og raskt, har vært så heldig foreløpig å ikke ha restart eller andre issues. Kort sagt så er min egen helt fullstendig subjektive mening at Lumia 920 er "The best ever" ;-) Nokia og Microsoft har levert og lagd MIN mobil. Om det er fornektelse vet jeg ikke helt, men mener at andre os/mobiler ikke er i nærheten. Men det er meg, andre kan like og kjøpe hvilken mobil de vil, men glem å prøve å overbevise meg om at Lumia ikke duger... Endret 11. desember 2012 av Xaphoon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå