Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Ok, Windows Phone er nytt for meg, og jeg liker min nye 920 godt.

 

Siden jeg kommer fra en serie Symbian og nå sist N9 , så blei jeg litt skuffa over at jeg ikke engang har en klokke synlig på svartskjermen (låseskjermen)!

På min N9 fikk jeg klokke, innkommet melding, innkommet facebook,chat, alarmsymbol om alarmen er på mm.

Jeg synes det er uvant og tungvint at jeg trenger å fysisk fingre på telefonen for å sjekke hva klokka er.

 

Noen som veit om en hack eller fix for dette? Var dette likens på WP 7?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei han mener når skjermen er sort, så vil Nokia N9 og Nokia N8, blandt andre, vise klokke og notifications som at man har fått mld eller tlf. Konstant (dersom proximity sensor ikke er tildekket).

 

Yngvis: Ja, det skjer ikke på WP. Sorry mac, vet det er litt irriterende, men du overlever ;) . Kun en vanesak.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Ok, Windows Phone er nytt for meg, og jeg liker min nye 920 godt.

 

Siden jeg kommer fra en serie Symbian og nå sist N9 , så blei jeg litt skuffa over at jeg ikke engang har en klokke synlig på svartskjermen (låseskjermen)!

På min N9 fikk jeg klokke, innkommet melding, innkommet facebook,chat, alarmsymbol om alarmen er på mm.

Jeg synes det er uvant og tungvint at jeg trenger å fysisk fingre på telefonen for å sjekke hva klokka er.

 

Noen som veit om en hack eller fix for dette? Var dette likens på WP 7?

 

Dette har vell alle mobiler mulighet for å kunne vise, er vell bare å endre innstillingene eller laste ned en annen type screensaver ??

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Helsten: Nei, skjermen han mener er den sorte skjermen.

 

eksempel: [url=

 

 

 

Ja der har du ett eksempel på hva jeg mente med "svartskjermen". Hadde ikke f.eks en slik enkel klokke vært praktisk på WP8 ? :)

 

Ups, klippe og lim førte til at bildet ditt feilet...

Endret av yngvis
Lenke til kommentar

Top tip: ikke la det gå en hel helg før du sjekker nye innlegg i denne tråden, har nettopp lest gjennom 11 sider

 

Litt mer on topic.

 

Noen tanker etter 1 1/2 uke med telefonen:

Fornøyd med batteriet. Varer ca 2 dager med min bruk, da bruker jeg den "passelig mye", noen sms, noen få samtaler, littegrann surfing. Skrur stort sett av wifi når jeg ikke bruker det. Datatrafikk har jeg sjelden på. Har ikke blokkert noen apper/tjenester fra bakgrunnen, det meste er originalt, har kun installert noen få apper. 4G er AV, har ikke rebootet etter jeg forandret fra 4G til 3G.

 

Et par screenshots av batteritiden:

 

 

 

wp_ss_20121210_0001.png

 

 

 

wp_ss_20121204_0001.png

 

 

Ellers så er telefonen bra, irriterer meg kanskje en smule over at vibrasjonslyden er noe skranglete.

 

Har kun èn gang opplevd noe som kan minne om frys; telefonen reagerte ikke på berøring på mellom 5-10 sek kanskje, men plutselig virket alt som normalt igjen.

Opplever av og til at meldinger ikke vil sendes, må trykke "prøv på nytt", da går det.

 

Bør jeg lukke applikasjonene som kjører i bakgrunnen (de som vises når jeg holder inne <--), og hvordan gjør jeg dette uten å måtte trykke <-- på alle de åpne appene? Spesielt irriterende er dette i nettleseren.

Lenke til kommentar

 

Bør jeg lukke applikasjonene som kjører i bakgrunnen (de som vises når jeg holder inne <--), og hvordan gjør jeg dette uten å måtte trykke <-- på alle de åpne appene? Spesielt irriterende er dette i nettleseren.

Skal ikke være nødvendig å lukke applikasjonene da de skal ligge i dvale uten å bruke særlig med ressurser. Om ikke det påvirker ytelsen er det best å la være. Ikke noe enklere måte å lukke de på dessverre.

Lenke til kommentar

Dette har vell alle mobiler mulighet for å kunne vise, er vell bare å endre innstillingene eller laste ned en annen type screensaver ??

 

Ikke sett noe slikt til Android eller iOS eller Maemo5 eller WP7.5. Hvor fant du de appene/innstillingene til andre OS?

 

Yngvis: Er enig i at det hadde vært kjekt. That being said har jeg, siden jeg gikk fra N9 til SGS3, blitt godt vant til å ikke ha det, og det er ikke et stort problem. Bare en vanesak å dobbeltrykke låseknappen.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker telefonen med 4G simkort: Fungerer telefonen stabilt i 4G nettet til Telenor? Er det fortsatt problemer med at den skrur seg av ved bruk av 4G?

 

Litt kjipt å ikke kunne bruke 4G når man har muligheten. Begynt å lure på om jeg skal bytte tilbake til Telenor igjen.. Slik jeg har forstått det må man ha Telenor for å kunne bruke det nå. Nytter ikke å ha One Call, Talkmore etc?

Lenke til kommentar

Ikke sett noe slikt til Android eller iOS eller Maemo5 eller WP7.5. Hvor fant du de appene/innstillingene til andre OS?

 

 

På Nokia Belle er dette standardinnstillinger out-of-the-box, i tillegg kan man selvsagt laste ned apps. som eks. "sleeping screen" som gir ytterligere muligheter både visuellt og teknisk.

Det burde iallfall være en selvfølge på alle smartmobiler att man kan se varslinger/klokke/SMS etc. når mobilen ligger i dvale, :)

 

scr000126.jpg

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Ja jeg vet det, det har blitt nevnt tidligere.

Samme gjelder Meego.

Det er de eneste to OSene jeg vet om som har det. Du ordla deg som om dette var noe som fantes på flere, at det ikke var noe problem å reprodusere, derfor jeg spurte.

 

Det er litt synd, for det er virkelig en av flere ting fra Meego jeg kunne tenkt meg å se "revisited" i WP.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet det, det har blitt nevnt tidligere.

Samme gjelder Meego.

Det er de eneste to OSene jeg vet om som har det. Du ordla deg som om dette var noe som fantes på flere, at det ikke var noe problem å reprodusere, derfor jeg spurte.

 

Det er litt synd, for det er virkelig en av flere ting fra Meego jeg kunne tenkt meg å se "revisited" i WP.

 

Ja sant.

Rart hvis ikke andre enn Belle og Meego har dette da det ellers blir tungvindt å sjekke status på mobilen. Poenget er jo att man bare kan se på skjermen for å sjekke status, ett blikk er nok :)

Lenke til kommentar

Til dere som bruker telefonen med 4G simkort: Fungerer telefonen stabilt i 4G nettet til Telenor? Er det fortsatt problemer med at den skrur seg av ved bruk av 4G?

 

Litt kjipt å ikke kunne bruke 4G når man har muligheten. Begynt å lure på om jeg skal bytte tilbake til Telenor igjen.. Slik jeg har forstått det må man ha Telenor for å kunne bruke det nå. Nytter ikke å ha One Call, Talkmore etc?

Jeg har aldri opplevd noe problem med min Lumia. Husk at med 4G aktivert, må man ha 4G SIM ellers får man før eller siden noen problemer uavhengig av operatør. Det gjelder ikke bare Lumia, men alle terminaler som har aktiv 4G a'la Xperia V eller S3 4G.

Alle 4G enablet håndsett må enten inneha 4G SIM ellers må du sette telefonen til maks 3G.

 

Til ditt andre spørsmål, du får kun 4G med Telenor/Djuice. Andre har bl.a ikke 4G SIM kort pluss at en del andre ting må på plass før man kan roame på 4G.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...