Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd dette, måtte bruke nevnte løsning med å holde tre knapper ned for å vekk den til liv. Men den var ikke helt død, for jeg ringte til telefonen, og den ringte. Jeg kunne føre en samtale med en tilkoblet bluetooth.

Min var død på den måten at skjermen var svart, men virket ellers. Du vet ikke om din var som min?

Jeg har nevnt dette tidligere i tråden.

Jeg har opplevd det motsatte - skjermen ville ikke skru seg av og den var helt låst. Men OS'et fungerte. En kjapp tvungen reboot og det var fiksa :) Eneste gangen mobilen har vært ustabil eller låst seg. Dette gjelder en ulåst 920, altså ikke 4G eller Telenor sw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er endel problemer folk har med 920 virker det som..

Er ikke det samme gode kvaliteten som Nokia altid pleier å levere, eller er det pga produksjonen nå er outsourcet til kina ??

Jeg har iallfall hatt veldig god erfaring med Nokia på de mobiler jeg har hatt og stusser derfor på att de er så mye på 920 (iallfall virker det sånn her i tråden)...

Det er vel sånn sett at det stort sett er det negative og de med negative erfaringer som skriver på forum etc.

Lenke til kommentar

Det er vel sånn sett at det stort sett er det negative og de med negative erfaringer som skriver på forum etc.

Det er en sannhet i det. Det er jo slik at om man er fornøyd så forteller man det til 1. Er man derimot missfornøyd forteller man det til 10.

De fleste butikker o.l. bruker dette argumentet når de snakker om kunder og omtale, og ikke minst hvor viktig det er med fornøyde kunder, kunden har alltid rett osv. For faktum er jo at en kunde IKKE alltid har rett, men det koster altså omtale å fortelle kunden det ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det motsatte - skjermen ville ikke skru seg av og den var helt låst. Men OS'et fungerte. En kjapp tvungen reboot og det var fiksa :) Eneste gangen mobilen har vært ustabil eller låst seg. Dette gjelder en ulåst 920, altså ikke 4G eller Telenor sw.

Dette opplevde jeg i dag. Dvs. at alle knapper fungerte, til og med på/av-knappen - men den ville ikke registrere et kort trykk. Bare et langt trykk for å slå av mobilen fungerte.
Lenke til kommentar

Da er min Lumia 920 stein død - etter 10 dager. Ladet den til 100%, la den på pulten og da jeg skulle bruke den noen minutter senere var den død. Ingenting virker, reagerer ikke på USB-tilkobling eller bruk av av/på knapp ...

Og nå kan jeg heller ikke bruke min forrige mobil (7 år gammel, like god, men ikke "smart") siden den ikke har mikro-SIM...

HERLIG!!!

Lenke til kommentar

Da er min Lumia 920 stein død - etter 10 dager. Ladet den til 100%, la den på pulten og da jeg skulle bruke den noen minutter senere var den død. Ingenting virker, reagerer ikke på USB-tilkobling eller bruk av av/på knapp ...

Og nå kan jeg heller ikke bruke min forrige mobil (7 år gammel, like god, men ikke "smart") siden den ikke har mikro-SIM...

HERLIG!!!

Er det ikke slik at du da kan trykke på powerknappen og volume ned i 10 sekunder? Noen kan sikkert forklare deg den comboen før du gjør noe feil Det er iallefall det jeg husker i farten. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Slai+TheMoonMan: Takker.

Ringte også Nokia support for å være sikker. Gjorde Soft Reset: Powerknappen + volume. Det gjorde susen :) Nokia sa dette var en bug og det vil komme en oppdatering for å fikse dette ...

I linken over står det at alle data mistes, men så langt har jeg kun sett at dato og klokkeslett er feil.

Noe mer jeg bør være obs på?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Ikke noe spesielt, om det er noe snubler du over det under vanlig bruk uansett.

Selv har jeg kun gjort hard resets via reset-funksjonen på mobilen, så aner ikke hvordan soft reset funker. Tror bare det er som å holde powerknappen på PCn lenge nok, den skrur seg bare av liksom.

Lenke til kommentar

Inspektør: hatt mobilen lenge? Merket mye selv at hvis jeg brukte mobilen MYE en periode, ville i følge mobilen 50% batteri vare feks 8 timer. Dersom den lå uten å bli brukt over natten og hadde 50% når jeg våknet opp, ville mobilen kanskje påstå de samme 50%ene varer 1 dag og 14 timer.

Så jeg aner ikke hvordan den estimeringen foregår, om den lærer seg ditt normale bruksmønster over tid og etterhvert kan estimere ganske greit din reelle batteritid, eller om den bare er weird.

Lenke til kommentar

Slai+TheMoonMan: Takker.

Ringte også Nokia support for å være sikker. Gjorde Soft Reset: Powerknappen + volume. Det gjorde susen :) Nokia sa dette var en bug og det vil komme en oppdatering for å fikse dette ...

I linken over står det at alle data mistes, men så langt har jeg kun sett at dato og klokkeslett er feil.

Noe mer jeg bør være obs på?

Ingen fare. Du må gjøre andre ting for en skikkelig hard reset.

Lenke til kommentar

Slai:

Hatt den i halvannen uke nå. Hvis jeg skrur av alt som gjør telefonen "smart" så er batteritiden akseptabel.

En annen ting jeg har oppdaget er at det tar tid før skjermen responderer hvis du bruker hansker. Virker som om sensitiviteten er lav som standard og at den fyrer opp hvis den merker at man tar på den med andre ting enn hendene, dog med betydelig etterslep ..av typ flere sekunder.

Lenke til kommentar

Og du har prøvd å bruke den til den slår seg av, deretter slå den på igjen og bruke den til den slår seg av og du ikke får startet den igjen, deretter ladet den i 12-18 timer i strekk?

Dette har funket for mange som har opplevd dårlig batteritid.

Ikke slå av alt som gjør smarttelefonen smart, er vel bare avinstallere previewversjonen av Skype, slå av bakgrunnsapps du ikke bruker (Nokia Drive+ for det meste), og NFC som er anbefalt for batteritiden, de er visstnok noe feil med som gjør at de potensielt kan draine mer enn de skal.

Forresten ikke merket noe etterslep selv ved hanskebruk, men har bare brukt det litt her og der, ikke mye.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Avion: er så enig, er weird at det aldri ble lanser til mobile OS. Fikk aldri svar på mailen jeg sendte dem om det heller, såvidt jeg husker.

FFIV remastered kommer til iOS, og Square har jo sluppet et FF til WP, mulig FFIV kommer og?

Det skal jeg ha uansett om de skal ha 139,- for det (eller hva det nå er det andre FFet koster).

Lenke til kommentar
Merket mye selv at hvis jeg brukte mobilen MYE en periode, ville i følge mobilen 50% batteri vare feks 8 timer. Dersom den lå uten å bli brukt over natten og hadde 50% når jeg våknet opp, ville mobilen kanskje påstå de samme 50%ene varer 1 dag og 14 timer.

Så jeg aner ikke hvordan den estimeringen foregår, om den lærer seg ditt normale bruksmønster over tid og etterhvert kan estimere ganske greit din reelle batteritid, eller om den bare er weird.

ja det kan virke som om batteriet lever sitt eget liv til tider. Jeg skrev en lengre post i går om at jeg klarte å tømme batteriet i løpet av 8 timer. Nå 18 timer etter forrige lading er det på 48%. Da har jeg selvfølgelig ikke brukt den så mye som i går, men har da fiklet litt med den på jobb i dag, samt hørt på musikk 1 time i strekk. Ellers sjekket mail, skrevet noen sms og surfet en god del på nettet. Mulig teorien om at batteriet blir bedre etter 10-12 ladinger stemmer. Jeg begynner å mistenke at batteriet mitt var elendig kalibrert, og at det nå muligens begynner å gå seg til.

Estimeringen av hvor lang tid man har igjen på batteriet tror jeg justerer seg live etter hvordan bruken er. Slik at 50% ved mye bruk kan vise 8 timer, mens 50% idle over natten da kan vise at det er 1 dag igjen. Men hvor nøyaktig den estimeringen er skal jeg ikke påstå noe om. I tillegg må vi se på det faktum at Nokia har lovet oppdateringer som skal forbedre batteriet. I tillegg er OS'et også en faktor vil jeg tro. Det vil nok bli bedre optimalisert etterhvert. Enkelte apper er jo også foreløpig dårlig tilpasset WP8, som feks Skype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...