Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha en pute selv til å legge på armlenet på sofaen, syntes det virker mer stabilt og mindre sjangse for riper og slikt enn de plateladerne, spesielt når jeg tar den av og legger på såpass ofte som jeg nok gjør i sofaen.

Men skal ha plate på soverommet der den uansett ligger stille hele natten mens jeg sover.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen siden onsdag. Alt har fungert bra, har feks ikke opplevd at telefonen har restartet av seg selv enda. Imidlertid har batteriet begynt å oppføre seg noe rart. Fra å først vise seg å holde ca et døgn +/- med moderat til høyt forbruk, klarte jeg å presse det ned fra 100% til 0% i løpet av ca 8 timer i dag. Bruken har vært moderat i dag. Litt spill( 30 min med angry birds, noen timer til og fra med wordfeud). Ellers sjekket mail noen ganger, skrevet ca 20 sms, surfet noe på nettet. Installert/avinstallert noen apper.

Da batteriet nådde 0%, slo telefonen seg av. jeg startet den igjen for å sjekke om det fortsatt var noe saft igjen i batteriet. Fikk start på telefonen, og batteriet sto fortsatt på 0%. Lot den stå på, og ca 30 min senere var batteriet plutselig på 1%.. Så ventet jeg til det var på null igjen til jeg plugget i laderen.

Jeg har lest en del på nettet og ser at det etterhvert begynner å bli noen rapporter om folk som opplever liknende problemer med batterikapasiten på Lumia 920. Tips og løsninger er mange, ser ikke ut som det finnes en fasit. Noen påstår at batteriet ble merkbart bedre igjen etter 10-12 ladinger. Andre skriver at det først ble bedre etter en total utlading av batteriet. Men jeg mener å ha lest tidligere at man helst ikke skal utlade het Lithium Ion batteri helt, at det da kan bli ødelagt..? Så det tok jeg ikke sjansen på.

Jeg fant andre teorier på nettet hvor det står at enkelte apper kan være årsaken til at batteriet tappes raskt. I tillegg ryktes det om en nært forestående oppdatering fra Nokia som skal løse problemet med batteriet.

Foreløpig velger jeg å ha is i magen og tro at dette er software relatert og vil bli løst med oppdateringer i fremtiden. I verste fall har jeg vært uheldig og fått et batteri med produksjonsfeil. Men ettersom mange på nettet melder om at batteriet plutselig ble "normalt" igjen etter flere ladinger velger jeg å beholde håpet enda en stund.

Jeg kan legge til at jeg har skrudd av alt av bakgrunnsaplikasjoner, blokkert nokia drive og NFC. Satt skjermen til medium lysstyrke, samt slått av vibrering. Jeg har avinstallert Skype( noen mener det tapper batterier fortere). Wordfeud appen fungerer foreløpig ikke optimalt med WP8, så kanskje er den også en kilde som bruker unødig mye strøm..?

Noen synspunkter og evt tips fra dere andre her inne tas imot med takk :xmas:

Linkene under er to nettsteder hvor det skrives og diskuteres om problemet.

http://discussions.n.../1599700/page/5

http://mashable.com/...umia-day-4-5-6/

Endret av ZeBuLoN@☂
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen siden onsdag. Alt har fungert bra, har feks ikke opplevd at telefonen har restartet av seg selv enda. Imidlertid har batteriet begynt å oppføre seg noe rart. Fra å først vise seg å holde ca et døgn +/- med moderat til høyt forbruk, klarte jeg å presse det ned fra 100% til 0% i løpet av ca 8 timer i dag. Bruken har vært moderat i dag. Litt spill( 30 min med angry birds, noen timer til og fra med wordfeud). Ellers sjekket mail noen ganger, skrevet ca 20 sms, surfet noe på nettet. Installert/avinstallert noen apper.

Da batteriet nådde 0%, slo telefonen seg av. jeg startet den igjen for å sjekke om det fortsatt var noe saft igjen i batteriet. Fikk start på telefonen, og batteriet sto fortsatt på 0%. Lot den stå på, og ca 30 min senere var batteriet plutselig på 1%.. Så ventet jeg til det var på null igjen til jeg plugget i laderen.

Jeg har lest en del på nettet og ser at det etterhvert begynner å bli noen rapporter om folk som opplever liknende problemer med batterikapasiten på Lumia 920. Tips og løsninger er mange, ser ikke ut som det finnes en fasit. Noen påstår at batteriet ble merkbart bedre igjen etter 10-12 ladinger. Andre skriver at det først ble bedre etter en total utlading av batteriet. Men jeg mener å ha lest tidligere at man helst ikke skal utlade het Lithium Ion batteri helt, at det da kan bli ødelagt..? Så det tok jeg ikke sjansen på.

Jeg fant andre teorier på nettet hvor det står at enkelte apper kan være årsaken til at batteriet tappes raskt. I tillegg ryktes det om en nært forestående oppdatering fra Nokia som skal løse problemet med batteriet.

Foreløpig velger jeg å ha is i magen og tro at dette er software relatert og vil bli løst med oppdateringer i fremtiden. I verste fall har jeg vært uheldig og fått et batteri med produksjonsfeil. Men ettersom mange på nettet melder om at batteriet plutselig ble "normalt" igjen etter flere ladinger velger jeg å beholde håpet enda en stund.

Jeg kan legge til at jeg har skrudd av alt av bakgrunnsaplikasjoner, blokkert nokia drive og NFC. Satt skjermen til medium lysstyrke, samt slått av vibrering. Jeg har avinstallert Skype( noen mener det tapper batterier fortere). Wordfeud appen fungerer foreløpig ikke optimalt med WP8, så kanskje er den også en kilde som bruker unødig mye strøm..?

Noen synspunkter og evt tips fra dere andre her inne tas imot med takk :xmas:

Linkene under er to nettsteder hvor det skrives og diskuteres om problemet.

http://discussions.n.../1599700/page/5

http://mashable.com/...umia-day-4-5-6/

Har testet ut litt med lading, apper, resetting, div.

Batteriet er veldig opp og ned, men eneste jeg har funnet sikkert er at det går MYE raskere nedover når det er dårlig signal...

Tror jeg venter på en SW-oppdatering og ser an. Garantien er uansett god, og ifølge en del som har tatt kontakt med Nokia ser det ut som kundeservicen er det samme.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å koble Lumia'n til TV med USB?

Den kommer pent og pyntelig opp som Nokia Lumia 920 ( til og med gul :p )

Får opp bildefilene på skjermen, men ikke selve bildene. Får melding om at filformatet ikke støttes...

Samsung led-TV, 1.5 år gammel...

Snodig at det ikke skal være støtte for jpeg...?

(Windows 8 straks ferdig :D )

Lenke til kommentar

Skal bli moro å se hvordan sync mellom Windows 8 og Windows Phone 8 fungerer... Laster ned Windows 8 nå, kjører fortsatt på xp... :p

Herlig å kunne dra/slippe filer direkte til mobilen igjen, savnet dette på 7.5

Også herlig å slippe Zune...

Ja da kan du glede deg. Fungerer smertefritt her. Jeg bruker Windows Phone appen i Windows 8.

Lenke til kommentar

Hatt telefonen i halvannen uke nå og erfaringene så langt er mest positive. Den største ulempen er batteritiden, den er på bærtur i forhold til det jeg hadde på iPhone. Har prøvd alle triks så da setter jeg min lit til at det blir fikset i SW-updates.

Ting jeg liker:

- Design

- Kamera

- Skjerm

- Lett å finne installerte apps

- Live Tiles

- Office

- Xbox Music (Hvem trenger Spotify osv..?)

- Lett å synce med Mac

Ting jeg ikke liker:

- Vanskelig å surfe etter apps i Marketplace, hadde vært fint å kunne filtere bort koraner osv..

- Batteritiden som tidligere nevnt

- Meny-knappene i bunnen, kommer til stadighet borti dem

- Volum på ringelyd og musikkavspiller er ikke separert

- Volum på musikkavspiller kunne gjerne vært et par hakk høyere

- Telefon er litt glatt å holde i (har gul)

Ellers er det flott og se at Marketplace vokser dag for dag.

Lenke til kommentar

jo, men den er fortsatt låst. skal tenke på det, men min fra one2cel kommer vel snart uansett.

O thy jesusphone I wait for your return!

Det står at den er låst ja, men i praksis er den det ikke. Jeg kjøpte min med kontantkort hos telenor for kr 4599. Satte inn mitt One Call sim kort for å teste, og det fungerte som bare det.

Lenke til kommentar

Noen som har forsøkt å koble Lumia'n til TV med USB?

Den kommer pent og pyntelig opp som Nokia Lumia 920 ( til og med gul :p )

Får opp bildefilene på skjermen, men ikke selve bildene. Får melding om at filformatet ikke støttes...

Samsung led-TV, 1.5 år gammel...

Snodig at det ikke skal være støtte for jpeg...?

(Windows 8 straks ferdig :D )

Prøv PhotoBeamer (scan QR koden på denne siden, ikke den helt øverst, men den der det står "download photobeamer" på høyresiden): http://conversations.nokia.com/2012/11/30/photobeamer-the-magic-picture-show/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+NokiaConversations-Posts+%28Nokia+Conversations+-+Posts%29

eller hvis du er på 920en og leser dette, bare trykk her (tror det skal funke): http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/photobeamer/971c41e5-3596-4a7a-ba2c-bcd7780d7db5

Lenke til kommentar

Prøv PhotoBeamer (scan QR koden på denne siden, ikke den helt øverst, men den der det står "download photobeamer" på høyresiden): http://conversations...ions+-+Posts%29

eller hvis du er på 920en og leser dette, bare trykk her (tror det skal funke): http://www.windowsph...2c-bcd7780d7db5

Laster den opp automatisk alle bildene du har tatt? Uten å spørre først? Å hvor laster den opp bildene?

Lenke til kommentar

De streames direkte til skjermen, tilkoblingen lages via QRkoden du scanner på skjermen du vil vise frem på (TVn til en kompis, laptopen til pappa, mobilen til dama for den saks skyld) som genereres hver gang man går inn på photobeamer.com, og skal dermed være sikkert.

note to self; test om det funker slik at hun kan i så fall long-press og lagre bildet du viser dersom du viser direkte til en mobil.

Testet dette når jeg hadde 920, det funket ganske så snasnt! En av mine favoritt-apps :p .

"The QR code is, of course, unique every time the site is opened, and as soon as you’ve scanned it, the app starts sending your pictures, caching them for fast performance as you scroll back and forth through a set.

Images are streamed progressively from the device to the target screen. Thanks to this optimisation of the data, PhotoBeamer can work even on a standard 3G connection, as well as 4G and WiFi."

- fra Conversations-linken

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Funker mot alt som har nettleser.

Slik funker det:

Noen åpner en nettleser og går til www.photobeamer.com på den. Dette kan være på en Windows Laptop, Linuxmaskin, iOS maskin, en Sony TV-nettleser, en mobil tilkoblet en prosjektor, hva som helst.

Da dukker det opp en QR kode på skjermen; dette er nettsiden.

Så åpner du PhotoBeamer på mobilen, og scanner QR koden du ser på skjermen med PhotoBeamer-appen, og deretter streames bildene dine til skjermen. Du sveiper frem og tilbake på mobilen for å bytte mellom bilder, og det streames live til skjermen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...