Xaphoon Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Har funnet ut at om man bytter til nytt SIM kort så må man opprette ny BankID avtale i nettbanken. Antar de fleste som bestiller Lumia 920 med Telenor får nytt SIM kort som er klart for 4G, og dermed må man registrere ny BankID avtale. Stemmer, mobilid må slettes i nettbanken og opprettes på nytt. Har nok med sikkerhet å gjøre, at det kun skal fungere på en enhet. Hvis ikke hadde det vært litt for enkelt å klone sim og ta over... Lenke til kommentar
Triple_DES Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Opplever det samme, men det har nok ikke med WP å gjøre (jeg har testet også på andre OS). Har meldt det inn til ansvarlige i Telenor så håper jeg å kunne gi nærmere info så snart som mulig. Andre her som opplever at BankID ikke fungerer lenger? Og når startet det evt? det begynte å fungere etter at jeg slettet bankid på dnb.no og lagde en ny en. mulig de har pairet med IMEI eller SIMkort nr,.. Men alt er i orden nå. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 det begynte å fungere etter at jeg slettet bankid på dnb.no og lagde en ny en. mulig de har pairet med IMEI eller SIMkort nr,.. Men alt er i orden nå. Ser ut som de har vedlikehold i helgen... Har resatt mobilen og strippet helt for apper for å sjekke batteridings... Lagt inn bankid på nytt etter 30 forsøk............... Men funka igjen nå Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Har GUL and Just love it Både Lumia'n og WP8. Noen issues er det, men egentlig ikke mer enn jeg hadde regnet med. Nokia kommer jo med småfix hele tiden og MS jobber nok med en ørtenhundresakerogtingoppdatering Da ble det gul på meg også gitt :-). Så da er det bare å vente :-) Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Noen som har apps å anbefale? Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Noen som har apps å anbefale? En del forskjellig, men i tillegg til Nokias apper bruker jeg... accu weather DNB enhet konvertering faktura Filmweb flights Norway flashlight-x get tv-guide ID og betaling skydrive soundhound sporing translator Wikipedia WpCentral .... ikke helt ferdig med alle ennå, driver og legger inn på nytt. Kunne brukt sikkerhetskopiering og reinstallert, men... Endret 8. desember 2012 av Xaphoon 1 Lenke til kommentar
mardot Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Er på ferie i Thailand og ser de har Lumia 920 i mengder her nede. Prisen er ganske lik som hjemme, kanskje bittelitt å spare, ca 4300,-. Noen som har noen mening om hvordan det er kjøpe denne her i Thailand? Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Noen som har apps å anbefale? Her er mine viktigste apps. Mobilbank - hvis du har sparebank1 Siste nytt - enkel tilgang til enkelte norske nyhetssider Connection Tiles - snarveier til Bluetooth, WiFi m.m 1881 Finn folk - enkel søking etter kontakter når du skal ringe noen (et must) Flights - avganger/ankomster norske flyplasser Frost - eneste værapp som benytter Yr.no som kilde Get TV-guide - etter min mening den klart beste appen for dette LinkedIn Matprat Metrotube - type youtube app Netflix NorgeTogTid - togavganger Podcasts! Pro Fotmob - fotballresultater (alternativt Soccer Livescores) Soundhound eller Shazaam Sporing - posten norge Trafikkmeldinger - oversikt over evt trafikkproblemer i norge Trine i farta - beste app for kollektivtrafikk i Norge TripIt - reiseapp Turbo Camera - om du vil ta vilt raske bilder Wimp - norsk konkurrent til Spotify Volvo Heater starter - om du har automatisk dieselvarmer på din Volvo Så må du selvfølgelig benytte navigasjonen som ligger på din Nokia. Kjøper du f.eks Navigon for bare Europa til WP så koster den 698,- NOK, men Nokia gir med gratis for alle land de har kartløsning. Nokia får alt for lite oppmerksomhet ifht at de gir med en verdi på 1000,- NOK+ i sine mobiler, for dette tas ikke hensyn til i tester f.eks. Du kan laste ned kartene via WiFi slik at du har navigasjon uten bruk av mobildata over alt. Endret 9. desember 2012 av Terminal 3 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Er på ferie i Thailand og ser de har Lumia 920 i mengder her nede. Prisen er ganske lik som hjemme, kanskje bittelitt å spare, ca 4300,-. Noen som har noen mening om hvordan det er kjøpe denne her i Thailand? Kjenner ikke til om hvordan den versjonen er ifht språk. Men mulig du kan leve med Engelsk dersom den ikke innehar Norsk. Personlig ville jeg ikke kjøpt slike produkter i utlandet, men mange gjør det selvfølgelig. Kanskje andre her som kan gi info om erfaringer på utenlandske mobiler, både ifht bruk og evt garantier. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Så må du selvfølgelig benytte navigasjonen som ligger på din Nokia. Kjøper du f.eks Navigon for bare Europa til WP så koster den 698,- NOK, men Nokia gir med gratis for alle land de har kartløsning. Nokia får alt for lite oppmerksomhet ifht at de gir med en verdi på 1000,- NOK+ i sine mobiler, for dette tas ikke hensyn til i tester f.eks. Du kan laste ned kartene via WiFi slik at du har navigasjon uten bruk av mobildata over alt. Helt enig, det er en av grunnene til at jeg valgte Nokia. Har GPS fra før, men den er nå pensjonert, ikke noe poeng i å bruke masse penger på kartoppdateringer når Nokia har bedre GPS og gratis kart Og ja, disse mobil-testerne burde kanskje ta seg en tur innom et treningssenter for å bygge muskler... De må jo være passe pinglete og stakkarslige slik de klager på vekten på 920'n... 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Min viktigste WP app: ilomilo. Endret 9. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Min viktigste WP app: IloMilo. det viktigste app finnes ikke..? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) det viktigste app finnes ikke..? http://www.windowsph...44-00237de2db9e Noen som har prøvd LTE med Telenor i Bergen? Ifølge finnsenderen.no er ikke 4G-utbyggingen til Telenor i Bergen så veldig imponerende. Endret 9. desember 2012 av iMono Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Jeg vil tro det er kameraet som klirrer litt. Det er jo hengt opp i noe leamikk for stabiliseringa sin del. Høres ut som kameraet kan gå dukken etter en stund med vibrering. Merkverdig dårlig levert. En annen ting er at i testen vi så var intensiteten kun rundt 50%. Og ja, disse mobil-testerne burde kanskje ta seg en tur innom et treningssenter for å bygge muskler... De må jo være passe pinglete og stakkarslige slik de klager på vekten på 920'n... Hvis du ønsker å ha mobilen i en lomme i et plagg med tynt stoff så har vekten stor betydning, ellers ser det ut som du går med en feit lommebok fra 60-tallet i lommen. Det er mer forunderlig at enkelte mener vektpreferansen har med armstyrken å gjøre. Terminal skrev 9. desember 2012 - 10:02:Så må du selvfølgelig benytte navigasjonen som ligger på din Nokia. Kjøper du f.eks Navigon for bare Europa til WP så koster den 698,- NOK, men Nokia gir med gratis for alle land de har kartløsning. Nokia får alt for lite oppmerksomhet ifht at de gir med en verdi på 1000,- NOK+ i sine mobiler, for dette tas ikke hensyn til i tester f.eks. Du kan laste ned kartene via WiFi slik at du har navigasjon uten bruk av mobildata over alt. Her går prisen stadig opp . Jeg betalte 400,- for TomTom for hele Europa+Skandinavia for et system med noe av markedets beste turn-by-turn. Ingen mobildata brukes. Ellers vil jeg tro disse betalversjonen har flere fordeler men det blir neppe belyst her. Endret 9. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Theo: hvorfor kan kameraet gå dukken etter en stund med vibrering? Og hvorfor er det merkverdig dårlig levert? Utdyp dette med intensiteten? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Slai: Enkel logikk ift. forbrukerelektronikk. Hvis kameraet sitter løst (flytende) og oppfører seg slik vi ser/hører på videoen under vibrering, ved at det bankes/slås mot chassiet x antall ganger i sekundet, så er det bare et spørsmål om tid før man får et defekt kamera. Når det gjelder intensiteten på vibreringen så var den faktisk langt under 50% som heller ikke er lovende ift. dette problemet som er på en del av telefonene. Forøvrig litt artig med reklamen. Videoen: http://www.youtube.com/watch?v=6Gk5PZ2mIfw&feature=player_embedded Endret 9. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Slai:Enkel logikk ift. forbrukerelektronikk. Hvis kameraet sitter løst (flytende) og oppfører seg slik vi ser/hører på videoen under vibrering, ved at det bankes/slås mot chassiet x antall ganger i sekundet, så er det bare et spørsmål om tid før man får et defekt kamera. Klart det, men spørsmålet er som du sier tid. Er det snakk om 10 år med normal bruk eller er det snakk om 4 måneder? At ting slites ut med tid er jo normalt. En kopp slites også ut med tid såfremst du løfter den opp fra bordet mange nok ganger. Derfor jeg syntes din fordømming at "det var merkverdig dårlig levert" var litt premature . Når det gjelder intensiteten på vibreringen så var den faktisk langt under 50% som heller ikke er lovende ift. dette problemet som er på en del av telefonene. Ja, det er en konstruksjons feil på noen telefoner hvor det er en løs del i mobilen. En tur innom Nokia Care fikser det på null komma niks hvis du har dette problemet. Forutenom defekte enheter, ser jeg ikke på vibreringen som et stort problem selv? Eller er det noe jeg ikke tenker over her? 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Dette høres ut som "fornektelse" ift. problemet, men greit nok. Påstanden om 10 års levetid med en slik defekt sier vel nok om det. Dårlig levert på et flaggskipprodukt. Endret 9. desember 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Høres ut som kameraet kan gå dukken etter en stund med vibrering. Merkverdig dårlig levert. En annen ting er at i testen vi så var intensiteten kun rundt 50%. Hvis du ønsker å ha mobilen i en lomme i et plagg med tynt stoff så har vekten stor betydning, ellers ser det ut som du går med en feit lommebok fra 60-tallet i lommen. Det er mer forunderlig at enkelte mener vektpreferansen har med armstyrken å gjøre. Her går prisen stadig opp . Jeg betalte 400,- for TomTom for hele Europa+Skandinavia for et system med noe av markedets beste turn-by-turn. Ingen mobildata brukes. Ellers vil jeg tro disse betalversjonen har flere fordeler men det blir neppe belyst her. Søk på navigon i marketplace så ser du prisen 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ga jeg noen påstand om prisen på Navigon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå