Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Det er mange som har savnet funksjonen 'Wifi on' når telefon går i lås. Fant denne på My Nokia Blog, det er vel løsningen? :)

just asking, hva er poenget med "wifi on" når telefon går i lås? wifi brukes vel ikke når telefonen er i lås? newb question :(

Endret av CreativeFantasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motta mail, notifications fra apps osv.

Enesten ulempen er vel batteriet, noen som kan gi en kort oppsummering på hvordan løse dette problemet :D?

Burde vel ha ligget i førstepost, snart. Hovedsaken er å skru av bluetooth og nfc, og deaktivere tjenester i bakgrunnen, f. eks. noe nokiagreier.

Lenke til kommentar

I Love it !! HElt forelsket..!! Hahaha føler det går utover skole, kan bare ikke holde meg unna mobilen!!!

Enesten ulempen er vel batteriet, noen som kan gi en kort oppsummering på hvordan løse dette problemet :D?

Batteriet mitt var veldig dårlig i starten. Kjørte en hard reset, tok vekk sync mot xbox, posisjon ved søk, NFC, alle bakgrunnsoppgaver bortsett fra Frost. Deretter fulladet jeg den, så kjørte jeg på med alt mulig og tømte batteriet helt og deretter fulladet skikkelig. Etter dette så er batteriet en hel annen verden og er ikke noe verre enn de andre toppmodellene jeg bruker ( S3, Xperia V, Lumia 820, 8X).

Av programmer som kjører automatisk i bakgrunnen benytter jeg push exchange, 3 andre mailkontoer med oppdatering per 30 min, Frost per 4 time som kjører automatisk i bakgrunnen + bruker bluetooth headsett koblet til hele arbeidsdagen.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Har tidligere slitt med at telefonen rebooter seg, slo av 4G og NFC og problemet var borte.

Var på shoppingrunde med min bedre halvdel, mens hun handlet kunne jeg nyte 4G hastigheten i Oslo - trodde jeg! 3min etter jeg slo på 4G rebootet telefonen seg, hele 3 ganger på 1,5 timer! Endret til 3G igjen og nå er den normal igjen.

Hva betyr dette, er det noe telenor har lagt inn som ikke fungerer optimalt? Klage, eller vente på sw oppdatering?

Dumt spørsmål kanskje, men du er sikker på at du var på 4G? Du hadde 4G symbolet i statusfeltet? Om ikke du hadde det er spørsmålet mitt om du har 3G SIM i terminalen? 3G SIM i 4G utstyr er ikke å anbefale, så alle som har en 4G aktivert Lumia 920 bør skaffe seg 4G SIM eller sette terminalen til å kun bruke 3G. Dette gjelder forøvrig alle 4G terminaler. For andre enn Telenor/Djuice kunder bør de derfor sette Lumia 920 til kun å bruke 3G, da jeg tror at alle andre operatører kun har 3G SIM kort utover at de foreløpig ikke har 4G nett for håndsett.

Utover dette så er det ikke noe Telenor har lagt inn på terminalen som skaper dette. Om det er noe feil på terminalen er en annen sak, men jeg ville avventet litt og sett om det gjentar seg ofte eller om det evt kommer en fix. Jeg har opplevd det 1 gang selv med min Lumia men husker ikke om jeg da var på 4G.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Hvordan skrurer jeg av vanlig databruk på lumian?

Den bruker opp alt penga jeg har :p

Du slår det av under mobildatanettverk, men da får du jo ikke muligheten til å gjøre alt du tydeligvis gjør med telefonen i dag ;) Den bruker ikke masse data i bakgrunnen så det er i så fall ditt aktive bruk som genererer databruk.

Edit; Xaphoon, du var raskere enn meg :) Lucky Luke?

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

hva er dette for no tull. mobilbank/bankid fungerer ikke lenger.

jeg har dnb. når den skal sende koden så får jeg feilmelding 'en feil oppstod med sim programmet' blablabla

Opplever det samme, men det har nok ikke med WP å gjøre (jeg har testet også på andre OS). Har meldt det inn til ansvarlige i Telenor så håper jeg å kunne gi nærmere info så snart som mulig.

Andre her som opplever at BankID ikke fungerer lenger? Og når startet det evt?

Lenke til kommentar

skulle ønsket man kunne lage en snarvei på wifi og mobildatanettverk på skjermen, må inn i innstillinger hver gang jeg skal skru av/på noe :(

Rart att den ikke har varslingssenter, altså sånn nedtrekksmeny for kontroll av WLAN/mobildata/lydløs/blåtann osv.. dette har jo Nokia som standard på andre mobiler....

Litt morsomt att flere her kaller en mobil for en "terminal", mye lettere å skrive "mobil" så sparer man også 3 tegn :tease: hehe....

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Dette har Nokia da ikke som standard på andre mobiler. De har det vel kun som standard på Symbians ætlinger. Maemo feks hadde vel varslinger og shortcuts til wifi osv separat om jeg husker rett, samme med meego.

Men selv tror jeg en nedtrekksmeny ikke ville passet så bra på WP. Spent på hvordan notificationcentret blir dog!

Lenke til kommentar

Dette har Nokia da ikke som standard på andre mobiler. De har det vel kun som standard på Symbians ætlinger. Maemo feks hadde vel varslinger og shortcuts til wifi osv separat om jeg husker rett, samme med meego.

Men selv tror jeg en nedtrekksmeny ikke ville passet så bra på WP. Spent på hvordan notificationcentret blir dog!

Ja var på Symbian/Belle mobiler jeg mente..

Personlig mener jeg nedtrekksmeny er ett must på mobiler, superkjapp tilgang til viktige funksjoner man skrur av og på jevnlig :) Å rote seg inn i en meny for å kontrollere slike ting er meningsløst etter min mening...

nokia_808_notifications.jpg

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, de har nedtrekk. Jeg mener at å kjøre apps i bakgrunnen samt å ha like enkel tilgang til appsene som på n900 er et must. Men av og til må man gjøre kompromisser.

Og jo, Nokia er jo enige med deg, det er derfor notificationcentre kommer vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Ser i en test at høyttaleren i Lumia 920 leverer lyd 'below average'. Dermed blir det vel på samme måte som for eksempel Lumia 900 og HTC 8X, som jeg var og prøvde litt i butikk. Grunnet at jeg jobber i et miljø med masse folk rundt meg, må høyttaleren være kraftigere enn de to nevnte telefonene, og etter alt å dømme Lumia 920.

Lenke til kommentar

Ja, de har nedtrekk. Jeg mener at å kjøre apps i bakgrunnen samt å ha like enkel tilgang til appsene som på n900 er et must. Men av og til må man gjøre kompromisser.

Og jo, Nokia er jo enige med deg, det er derfor notificationcentre kommer vil jeg tro.

Er på en måte enige med dere, men man kan jo tilpasse WP til å ha tiles til alt dette på homescreen.

Selv bruker jeg egne tiles for bl.a bluetooth, wifi, 4 forskjellige mailkontoer og meldinger og da trenger jeg ikke trekke ned en gardin for å frem samme info som ligger rett foran meg.

Krever kanskje et ekstra tastetrykk, men det er vel ikke alvorlig..

Misforstår jeg behovet deres?

Uansett så er det opp til Microsoft om det skal komme en nedtrekksmeny.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Virker som om de i hvert fall skal ha et meldingssenter/notificationstuff etter hvert.

Terminal: Er de tilesa bare en snarvei til innstillingen, eller endres innstillingen av å trykke på dem?

Bare snarvei til innstillingen, så det blir ikke som en widget.

Lenke til kommentar

Akkurat slike ting er mitt største ankepunkt mot WP8. Greit at det ikke er like åpent som Android, men trenger ikke være like lukket ned, heller.

Mulighet for å installere 3dje-parts apps, om enn bare mine egne private, uten å betale for en developer/business-lisens.

La apps få tilgang til innstillinger slik at man får en _smartere_ telefon. F. eks. skru av lyden automatisk klokken ditt, skru opp lyden når koblet til trådløst nettverk datt osv.

Lenke til kommentar

Ja var på Symbian/Belle mobiler jeg mente..

Personlig mener jeg nedtrekksmeny er ett must på mobiler, superkjapp tilgang til viktige funksjoner man skrur av og på jevnlig :) Å rote seg inn i en meny for å kontrollere slike ting er meningsløst etter min mening...

a>

heeeeelt enig, savner også dette. og meego n9 har også dette, bare ikke nedtrekk,noe det burde vært. på n9 så trykker man øverst, så kjem det ned.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...