Rivfader Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er sikkert litt tjukk i huet. Har en 920 (ulåst, kjøpt fra Lefdal) og Telenor abo med nytt simkort merket med 4G. Hvordan aktiverer jeg 4G? Har bare valg for 2G og 3G. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Din mobil er nok 4G-klar, men ikke 4G-aktivert, siden du ikke kjøpte fra Telenor. MAO vil du få 4G dersom du flasher Telenor sin ROM på 920en din, men inntil da er det mulig du sliter. Hardwaren er der. Snakk med Lefdal og hør hva de har å si kanskje? Endret 7. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Terminal: joda, skal være det. Sender en mail til Clove jeg for å bekrefte, men står på nettsiden at den støtter 4g: 4G Yes Frequencies 800 / 900/ 1800/ 2100 / 2600 Speed Upload: LTE Cat 3 - 50000 kbit/s, Download: LTE Cat 3 - 50000 kbit/s Det står nok dette under specs, men det betyr ikke at den har 4G aktivert. Nokia har som nevnt her tidligere valgt å kun aktivere 4G funksjonaliteten på de operatør variantene hvor det er gjennomtestet. Alle 920 har 4G kompatibilitet, men alle har ikke funksjonen aktivert. I Norge er det kun Telenor som har fått lov å aktivere dette på Lumia 920, fordi det kun er vi som har kjørt et testprosjekt med nokia på denne. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er sikkert litt tjukk i huet. Har en 920 (ulåst, kjøpt fra Lefdal) og Telenor abo med nytt simkort merket med 4G. Hvordan aktiverer jeg 4G? Har bare valg for 2G og 3G. Gå til innstillinger og mobilnettverk. Har du valget 4G som alternativ der så setter du den til det, om ikke alternativet vises så har den ikke aktivert 4G. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kl. 10 79% og 21 timer igjen, lett bruk... her er det noe snodig... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hm nei men da farer Clove med løgner, ser det ut til. Har sendt dem en mail om dette. Dette vil jeg også anta er noe Nokia Care Unit i Oslo kan hjelpe med, hvis det kun er en FW upgrade det er snakk om. "And of course one of the most demanded features of this device is the 4G/LTE connectivity that you can get (subject to your network) for super fast download speeds and the best mobile data experience. Be it web pages or media files you will be able to access and work from the cloud like never before." "subject to your network", ikke "subject to wether or not you want to flash a ROM to your phone to enable such things". Ville tro det betyr den er 4g-aktivert. Endret 7. desember 2012 av Slai Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Hm nei men da farer Clove med løgner, ser det ut til. Har sendt dem en mail om dette. Dette vil jeg også anta er noe Nokia Care Unit i Oslo kan hjelpe med, hvis det kun er en FW upgrade det er snakk om. Jeg tror ikke du får flashet den om til en annen variant, f.eks fra generisk til telenor variant. Men det kan du evt sjekke med Nokia, eller om Nokia har en annen løsning for å aktivere 4G. 1 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hm nei men da farer Clove med løgner, ser det ut til. Har sendt dem en mail om dette. Dette vil jeg også anta er noe Nokia Care Unit i Oslo kan hjelpe med, hvis det kun er en FW upgrade det er snakk om. "And of course one of the most demanded features of this device is the 4G/LTE connectivity that you can get (subject to your network) for super fast download speeds and the best mobile data experience. Be it web pages or media files you will be able to access and work from the cloud like never before." "subject to your network", ikke "subject to wether or not you want to flash a ROM to your phone to enable such things". Ville tro det betyr den er 4g-aktivert. Om du ikke hadde alternativet 4G under "mobilnettverk" så er den ikke 4G aktivert, uavhengig av hva Clove sier ...antakelig vet ikke Clove om dette? Endret 7. desember 2012 av Terminal 1 Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 er ikke det bare å flashe inn telenorvariant av sw fra f.eks navfirm da? Er usikker på om du får flashet til andre varianter enn den du allerede har, men det kan godt være. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Nei det er det jeg og tenker, Spent på hva de svarer . Skulle tro det var en enkel sak å løse, dog. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Nei det er det jeg og tenker, Spent på hva de svarer . Skulle tro det var en enkel sak å løse, dog. Om det finnes en kommersiell enkel løsning som kunden skal gjøre selv, det tviler jeg sterkt på. Om personer med riktig kompetanse kan løse det enkelt, det vil jeg tro. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vil tro at om jeg flasher mobilen med Telenors ROM vil jeg ha en 4G-enabled Lumia 920? Og i og med at jeg er en telenorkunde vil jeg vel tro det ikke er spesielt umoralsk eller ulovlig eller noe i den dur? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Rart hvor vanskelig det skal være for Telenor/Djuice å få meg som kunde. Prøvde først å bestille via nettet i flere dager, fikk feilmelding om et undersystem i Telenor bla bla. Så har jeg pratet med de på facebook, mail og tlf., og endelig fått bestilt. Men selv etter å ha bestilt sliter de, de får ikke lagt meg inn i systemene deres av en eller annen grunn. Blitt oppringt noen ganger med forskjellige problemer de har støtt på. I dag har de endelig fått begynt overføringen av nummeret mitt. Men ikke til riktig abo, slik jeg forstod. Først overfører de det til Telenor, for så å legge det inn i riktig abo. Og etter det kan de kanskje få sendt telefonen. Lenke til kommentar
Terminal Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Vil tro at om jeg flasher mobilen med Telenors ROM vil jeg ha en 4G-enabled Lumia 920? Og i og med at jeg er en telenorkunde vil jeg vel tro det ikke er spesielt umoralsk eller ulovlig eller noe i den dur? Om det gjøres på en måte Nokia har kommersielt tilgengeliggjort så er det vel greit. Om du finner en "egen" måte å gjøre det på så er jeg usikker på om garantien på terminalen kanskje bortfaller. 1 Lenke til kommentar
I_hate_bottles Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Nå har jeg fått min røde lumia 920. At noen kan klage på vekten er for meg latterlig. Dama syns ikke den veide mye. Hun syns derimot at for hennes små hender blir den skjermstørelsen litt i det største laget, men hun hadde neppe sagt nei til en. Må si den er lekker i forhold til en kjedelig Iphone. Kvalitetsfølelsen er stor. Heldigvis var det bare å klippe det gamle chess sim kortet og putte inn i mobilen på tross for at den er "låst" til telenor Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Gå til innstillinger og mobilnettverk. Har du valget 4G som alternativ der så setter du den til det, om ikke alternativet vises så har den ikke aktivert 4G. Bare 2G og 3G der. Antar at det ikke er noen vits i å kontakte brukerstøtte i Telenor? Lenke til kommentar
Mathiassen Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Da har jeg avbestilt mobilen fra chess sin nettbutikk. De har nok en gang utsatt ankomst til lageret til over nyttår. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpe mobilen uten å vente et halvt år??? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Rivfader: heller kontakt nokia. Mathiassen: hvor i landet bor du da? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Telenor/Djuice har mange av alle fargene inne, i følge Terminal. Lenke til kommentar
Gluffs Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Da har jeg avbestilt mobilen fra chess sin nettbutikk. De har nok en gang utsatt ankomst til lageret til over nyttår. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpe mobilen uten å vente et halvt år??? Jeg snakka med chess tidligere idag og dei sa at datoene som var nå var for dei som bestilte nu. Dei som hadde bestilt før fekk tlf før jul. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå