Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Telenor har åpnet sitt LTE (4G) nett for telefonsamtaler med switching mellom 4G og 3G. Da er spørsmålet når åpner NetCom for det samme. Ringte kundeservice der opp i dag, men de vet ikke noe enda. :hmm:

Q1 2013 sier Netcom på FB, jeg skrev noe krasst der tror jeg, fordi de sluttet å svare, men sa vel nærmest at de måtte være inkompetent når Telenor greide samme som dem raskere når de først gadd...Vurderer for moroskyld siden jeg har to LTE telefoner å kjøpe et telenorabonnoment i morgen for å teste, men greid meg hittil uten, så kanskje jeg skal vente... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og da dumpet det ned enda et nytt simkort i postkassa, kjøpte nytt i går til Sitrus og sønnens røde...

( med 4G, blir dekket av TN :))

Nå begynner Telenor å bli i overkant bra på kundeservice... :p

Ikke fornøyd med batteriet i dag, nede på 7% etter 13 timer med moderat bruk... Mens sønnens røde var på 86% etter 12 timer :-o

MEN nå er det igang med en test...

Begynte å tenke litt på "barnelærdom" angående bilbatterier og etter litt ettertanke kom jeg til at jeg ikke har hatt mobilen i laderen mer enn 6-7 timer i strekk... I natt bare 5 timer, ut av lader'n kl. 06.00 i morges. Viser 100% men...

Satte i lader'n kl. 18.00 i kveld og skal la stå i til jeg drar på jobb i morra ca. 6...

Lurer på om Sitrus er sulteforet og at en 12-timers lading kan hjelpe.

Et tomt bilbatteri som blir ladet et døgn kan vise fulladet, men allikevel ikke ha full kraft. Kan måtte stå to-tre døgn før det er på topp...

Skal se hvordan Sitrus klarer seg i morra og om teorien stemmer :p

Dere som har bra/dårlig batteritid, hvor lenge har dere mobilen i lader'n? Hadde vært moro se hvordan ladetid stemmer overens med batteritid.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Det vil tiden vise, ramler en god del ved mp3 eller youtube avspilling, men skal se det an... Hadde en Galaxy s2 som ble 150%bedre med sw Update, så håper litt på at det er no sw relatert.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Hvordan blir det for One Call kunder og 4G?

Det er kun Telenor kunder som vil få 4G per dags dato. One Call som nevnes har heller ikke 4G SIM kort.

Det er også en del andre ting som må gjøres før noen kan få 4G via roaming. Kommer man f.eks til norge med 4G utstyr og utenlandsk 4G sim får man ikke 4G ved roaming på Telenor nettet. Det samme vil gjelde om en Telenor kunde med 4G utstyr reiser til utlandet, hvor han da bare vil få tilgang til 3G nett hos operatørene.

Dette med LTE er dessverre ikke bare å skru på noen knapper også fungerer det :). Ligger svært mye jobb bak det Telenor i dag lanserte.

Endret av Terminal
Lenke til kommentar

Det er kun Telenor kunder som vil få 4G per dags dato. One Call som nevnes har heller ikke 4G SIM kort.

Det er også en del andre ting som må gjøres før noen kan få 4G via roaming. Kommer man f.eks til norge med 4G utstyr og utenlandsk 4G sim får man ikke 4G ved roaming på Telenor nettet. Det samme vil gjelde om en Telenor kunde med 4G utstyr reiser til utlandet, hvor han da bare vil få tilgang til 3G nett hos operatørene.

Dette med LTE er dessverre ikke bare å skru på noen knapper også fungerer det :). Ligger svært mye jobb bak det Telenor i dag lanserte.

Aftenposten nå...

"Disse mobilene kan brukes

Telenors 4G-nett er i likhet med Netcoms basert på såkalt LTE-teknologi. Denne teknologien finnes i et knippe telefoner du får kjøpt i dag.

Først og fremst Nokia Lumia 920, som nylig kom i salg.

Også Sony har sluppet en 4G-telefon i disse dager, Xperia V (som vi for tiden har inne til test).

I tillegg kommer Nokia Lumia 820 og Asus PadFone 2 med LTE-støtte.

Telenor selger også 4G-versjonen av Samsung Galaxy S III i sin nettbutikk.

Apples iPhone 5 støttes ikke i Telenors nett."

Lenke til kommentar

Terminal: noen anelse om en 4g-mobil fra utlandet vil funke hos en Telenorkunde med 4g-simkort? Vi dukket innom det tidligere, tenkte bare hvis du har fått noe mer informasjon :) ?

Ja om den støtter frekvensene våre så. Kjøper du f.eks 920 i utlandet med 4G så er det ikke noen sperre hos oss på det. Vi vet ikke hvor godt de spiller da, i og med at vi ikke har testet de versjonene. I vår variant har vi gjort det vi kan for å optimalisere nettet og terminalen for at det skal fungere så godt som mulig (4G på håndsett er komplisert). Men det kan godt være at en du kjøper i f.eks UK spiller utmerket. Det må du nesten bare prøve ut.

Uansett så er det mye råere med 4G på mobilen enn jeg hadde forestilt meg :) gled deg til terminalen din kommer tilbake :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aftenposten nå...

"Disse mobilene kan brukes

Telenors 4G-nett er i likhet med Netcoms basert på såkalt LTE-teknologi. Denne teknologien finnes i et knippe telefoner du får kjøpt i dag.

Først og fremst Nokia Lumia 920, som nylig kom i salg.

Også Sony har sluppet en 4G-telefon i disse dager, Xperia V (som vi for tiden har inne til test).

I tillegg kommer Nokia Lumia 820 og Asus PadFone 2 med LTE-støtte.

Telenor selger også 4G-versjonen av Samsung Galaxy S III i sin nettbutikk.

Apples iPhone 5 støttes ikke i Telenors nett."

Vet ikke om jeg skulle svare på noe her? :)

Riktig at disse terminalene støtter 4G og p.t har vi 920 og Xperia V for salg, også kommer S3 LTE til uka. Utover disse kommer det mange LTE håndsett fremover.

Terminal: Gleder meg som en etioper på bakeritrappa klokka fem på åtte!

Mener den skal støtte frekvensene ja, men må dobbeltsjekke at SIMkortet jeg fikk faktisk støtter 4g... hm...

På konvolutten og kortet skal det stå 4G og det kalles KombiSIM. Om ikke så har du nok et 3G SIM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å vite at Lumia'n holder en stund...

I følge Battery Status (app) er den nå på 10675199 Days, 2 hours and 48 Minutes... ;)

(står fortsatt i lader'n)

Litt sånn som i gamle amerikanske filmer... Lumia'n er omgjort til fasttelefon med en kilometer skjøteledning...

Klarer ikke la være å bruke...

Lenke til kommentar

Godt å vite at Lumia'n holder en stund...

I følge Battery Status (app) er den nå på 10675199 Days, 2 hours and 48 Minutes... ;)

(står fortsatt i lader'n)

Litt sånn som i gamle amerikanske filmer... Lumia'n er omgjort til fasttelefon med en kilometer skjøteledning...

Klarer ikke la være å bruke...

Know the feeling :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...