Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

hehe yes, min mini-review:

Bra

- Silkemyk og glatt i bruk, aldri noe hakking i menyer el.

- Knall skjerm!

- Spennende OS

- Dritbra keyboard og ordforslag

- Trådløs lading er faktisk gruelig kjekt! Jeg kommer til å kjøpe meg enda en for å ha på jobben også.

Ikke fullt så bra

- Mangler en del apps man er vant til

- Dårlig kamera til bilder (jeg hater å si det)

- Relativt dårlig batteritid (sikkert mye fordi jeg ikke klarer la være fikle med den)

- Dårlig volum på headset i forhold til andre mobiler jeg har hatt

- Tungvind/lite fleksibel måte å styre volumer på synes jeg, har gått glipp av mang en telefon/notification

- Har bootet seg selv en gang

- EAS later til å ha noen bugs. Ber om passord støtt og stadig på jobbmailen, og Gmail måtte jeg sette opp med "Google"-konto for å få til å fungere da EAS bare sluttet å fungere pga noe sertifikatgreier etter en stund.

- Mangler egentlig noen store WOW-greier ala Airplay for min del, selv om trådløs lading var kult. Eier ikke Xbox selv

Det var alt jeg kom på i farta.

Når jeg leser over så ser det ut som jeg virker veldig negativ, men jeg er faktisk strålende fornøyd. Kameraet håper jeg derimot blir fikset/forbedret *snarest*

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva jeg syns er bra

Ordbok

Ordboken i WP8 er uvant men genial. Den foreslår ord som passer i forhold til det man alt har skrevet inn. Den vil også lære seg hva du skriver og tilpasse seg dette. Skriver jeg "Har nå" vil ordene den foreslår være "fått, blitt, en, lagt, er, gått, ...". Skriver jeg inn "Kan" og trykker på det første forslaget ble setningen som følger: "Kan være en av de meste kjente ..."

Skriver man et ord som den ikke har kan man trykke på ordet så vil "+<ordet>" dukke opp i forslagene, trykker man her legger man ordet til i ordboken.

Trådløs lading

Trådløs lading er en typisk feature man ikke trodde man trengte. Men etter å ha brukt det i 2 dager så er det aldri mer kabel.. Litt av grunnen til at det er så digg er faktisk mest når man tar opp telefonen. Med kabel vil man typisk holde telefonen på en viss måte for å unngå å dra i kabelen, og dette merket jeg veldig godt når jeg testet ut ladeplaten.

Vil anbefale ladeplate for de som pleier å ha telefonen sitt på et fast sted. Kort video av at jeg legger telefonen min til lading:

Samtaler

Telefonen har MYE bedre signal og talekvalitet enn den gamle telefonen. Jeg bor et sted hvor jeg sliter med at folk ofte ikke hører meg hvis jeg sitter for langt inn i leiligheten, med 920 så forsvant dette problemet helt. Lyden er god og det fungerer fint å sitte lenge i telefonen.

Kamera og video

Vanlige bilder er ikke så mye bedre enn konkurrenter, men er man dårlig til å ta bilder eller har dårlige forhold vil man merke drastiske endringer. Jeg opplever at kameraet sin største egenskaper er evnen til å ta gode bilder uansett forhold, og at man får mye færre av de klassiske bildene som er blurry eller for mørke.

Mikrofonen i kameraet gjør det også mulig å ta konsertopptak uten at lyden blir totalt vrengt. Nokia er de eneste som har denne typen mikrofoner, og en sammenligning av lyden kan du se her:

Størrelse

Mobilen var stor den første dagen, men dette er nå helt glemt. Det tok altså 2 dager før alle minner om en mindre telefon var helt glemt.

Xbox music

Dette er på mange måter ikke en konkurrent til Spotify, men heller en appstore med mulighet for "live pass". Til 99,- måneden kan jeg laste ned og streame de fleste sangene i butikken uten å måtte betale for en og en sang. Det tok litt tid å bli vant til hvordan det er lagt opp, men etter å ha gitt det en sjanse så syns jeg det begynner å fungere veldig bra.

Hehe "Den Store Musikkbatteritesten av Desember 2012".

Er på 96% nå etter 2 timer med musikk og litt epost. Tenker jeg lar den stå på til ca 15.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, det er mulig den er noe tung for enkelte, men ifht. iPhone er det 4,5" mot 4", trådløs lading og mekanisk bildestabilisering og kanskje en litt 'volvo'-solid byggemåte som bidrar til vekten. Jeg har svære hender, veier over 100kg og går på helsestudio tre gange i uka, regner med at dette med vekt og størrelse er overkommelig for meg, så få pinglene nøye seg med mindre og dårligere telefoner. :dribble:

Lenke til kommentar

Hehe, det er mulig den er noe tung for enkelte, men ifht. iPhone er det 4,5" mot 4", trådløs lading og mekanisk bildestabilisering og kanskje en litt 'volvo'-solid byggemåte som bidrar til vekten. Jeg har svære hender, veier over 100kg og går på helsestudio tre gange i uka, regner med at dette med vekt og størrelse er overkommelig for meg, så få pinglene nøye seg med mindre og dårligere telefoner. :dribble:

Totalt enig.

Vil legge til at hvis noen ikke kjøper denne pga vekta, så er det dem det er noe galt med å ikke mobilen! :wee:

Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle komme med en oppdatering på hvordan batteriet har gått i dag.

Mellom 17 og 18 satt jeg ved bordet på jobbmiddag og det ble vist fram mye wp8 features. Ellers vil jeg si batteriet holder seg som forventet. Kan sikkert bli enda bedre med oppdateringer, men det er bare bonus.

wp_ss_20121203_0002.png?psid=1

Lenke til kommentar

Batteriet mitt holder så sykt mye bedre enn min forrige telefon, Galaxy Note. Over natten, 7 timer, wifi/data på, 3-4% drain. Over natten med flymodus, under 1% drain.

Jeg bruker telefonen MASSE, og jeg har som regel 20-50% batteri igjen når jeg legger meg.

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg min gule Lumia 920 i posten. Fikk den i ettermiddag, og har kun fått testet og satt den opp noe. Førsteinntrykket er :w00t::eek::dribble: Ekstremt bra skjerm, og veldig kjapt internett på mobildata. Jeg kommer fra Galaxy Note, så strørrelsen er absolutt midt i blinken for meg. Skal trykke og teste når jeg slutter på jobb om 30 minutter.

Allerede oppdaget at det flere har klaget på som ikke skal finnes på telefonen, kommer av at enkelte ikke klarer å lese bruksanvisning eller finne frem til løsningen sjøl...

Og jeg angrer absolutt IKKE på at jeg valgte gul. Utrolig kul farge som skiller seg ut.

Endret av chrisAK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...