Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden

iMono

Anbefalte innlegg

Liste over programmer som mangler:

Dropbox

Instagram

Cleartune

Photosynth

Scribd

Fantastical

Camera+

Skandiabanken (samt andre banker)

Spill:

Bad Piggies

Rayman Jungle Run

Tiny Wings

Bloons-serien

Asphalt 7

Liste over programmer som burde blitt mye bedre/oppdatert for WP8:

Adobe PDF

Facebook

Wordfeud

IMDb

Netflix

Twitter

Det som irriterer meg mest er at det ikke er noen skikkelige WP8-applikasjoner ennå. Noe som gir meg en "wow"-faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen av de programmene du nevner er under utvikling og er altså på vei, blant annet Instagram. DnB har app for denne telefonen. Men dett burde ikke komme som noen overraskelse.

For en del andre programmer er det alternativer jeg anbefaler deg å teste ut, blant annet for fotodelen.

Den som er litt tålmodig har nok mye bra i vente her. Dersom alle de programmene du nevner er veldig viktig for deg og du ikke kan vente på de som er underveis, anbefaler jeg deg å selge telefonen og å kjøpe Android eller iPhone. Dette er ikke spydig ment, men det er nå slik at behov og ønsker er forskjellig og en/ett telefon/OS passer ikke for alle.

Selv har jeg vurdert at denne telefonen har og kommer til å få det jeg har behov for og ønsker, samt at teknologien i mine øyne 'er top of the line'. Android og iPhone er totalt uaktuelt for min del etter at denne telefonen og Windows Mobile8 kom. :)

Lenke til kommentar

Det får da være måter på. Jeg har saumfart applikasjonsbutikken etter WP8-spesifikke applikasjoner, og jeg fant svært lite.

Som trådstarter er det klart jeg ikke har tenkt å selge telefonen min. MEN, jeg må få lov til å påpeke mangelen på skikkelig gode applikasjoner.

Topp tre programmene jeg savner er:

Adobe PDF - som faktisk takler andre formater enn A4. Det er rett og slett den dårligste PDF-leseren jeg har brukt på noen enhet.

Cleartune - definitivt den beste tuneren fra iOS. Har tenkt å kontakte utvikleren for å se om muligheter for porting.

Skandiabanken - frem til den kommer, får jeg bruke nettsiden.

Problemet er ikke om de kommer, men når de kommer.

Endret av iMono
Lenke til kommentar

OK, greit nok iMono. Jeg mener bare at behovene kan være forskjellige, jeg har selv anbefalt både iPhone og Android for fok jeg kjenner. Det fine nå, er etter min mening at vi har reelle valg etterhvert, fordi vi får tre store OS. Noe som gjør at alle OS-/telefonleverandører vil skjerpe seg for å ta frem gode produkter, fint for oss forbrukere. Muligens vil vi se at noen spesialiserer seg mer og er spesielt gode på gitte områder.

Selv har jeg alltid søkt etter nytteverdien i jobben, jeg jobber velding mye med mennesker, møter, oppfølging, telefonering osv., deretter er det nyttige ting som musikk, fotografering/video, vær, tipping, bank osv. Spill har jeg aldri interessert meg for, men det er meg.

Og en ting til, mener at det er minst en klient for Dropbox på Marcetplace. Jeg kan ikke si hvordan den er da jeg fortsatt venter på min telefon. Jeg bruker forøvrig både dropbox, skywire og sugarsync på min Symbian telefon. :)

Lenke til kommentar

Norsk Tipping funker allerede på Wp8, du finner den her:

https://www.norsk-ti...rnet/index.html

MEN HUSK at du må ha "id og betaling" fra Buypass, den er på Store.

Hvis du vil ha snarveiflis til Norsk Tipping eller andre nettsider på startskjermen, trykk innstillinger (i nettleseren) og "fest til start"

hmm, men det fins ingen app ala den som er til iphone? Ser på heimesida til norsk tipping at den er tilgjengelig for Nokia OVI store og App store. Kva er den OVI store greia? Hadde eit håp om at eg skulle få lasta ned appen no når eg ha nokia :)

Takk for dei andre svara, var til stor hjelp! :)

Lenke til kommentar

OK, greit nok iMono. Jeg mener bare at behovene kan være forskjellige, jeg har selv anbefalt både iPhone og Android for fok jeg kjenner. Det fine nå, er etter min mening at vi har reelle valg etterhvert, fordi vi får tre store OS. Noe som gjør at alle OS-/telefonleverandører vil skjerpe seg for å ta frem gode produkter, fint for oss forbrukere. Muligens vil vi se at noen spesialiserer seg mer og er spesielt gode på gitte områder.

Selv har jeg alltid søkt etter nytteverdien i jobben, jeg jobber velding mye med mennesker, møter, oppfølging, telefonering osv., deretter er det nyttige ting som musikk, fotografering/video, vær, tipping, bank osv. Spill har jeg aldri interessert meg for, men det er meg.

Og en ting til, mener at det er minst en klient for Dropbox på Marcetplace. Jeg kan ikke si hvordan den er da jeg fortsatt venter på min telefon. Jeg bruker forøvrig både dropbox, skywire og sugarsync på min Symbian telefon. :)

Tror nok WP8 blir oppdatert og finjustert etterhvert ja :)

Forøvrig veldig godt fornøyd med både WP8 og spesielt Lumia 920 :D

mest glad for å slippe Android og ios ;) (de får bruke det de som vil...)

Masse apper som er inne til justering for å funke optimalt i WP8, synes det er veldig bra at utviklere tar ansvar for appene faktisk blir fulgt opp og ikke bare sender ut søppel i hundretusenvis...

Microsoft har også en jobb å gjøre her, med å fikse opp appene DE har, f.eks. Facebook-appen... ja, den er ikke bra...

Men send tilbakemelding til dem på e-post eller via tilbakemelding på mobilen og si fra, de må jo ta signalene etterhvert hvis de får beskjed, og jo flere jo bedre ;)

Lenke til kommentar

Må ærlig si at lumia 920 er den beste telefonen jeg har eid! (har hatt alle iPhone bortsett fra 5)

Positivt:

Ekstrem kvalitetsfølelse

Jobber meget raskt(!)

Godt kamera

Gode integrasjoner av programmer

meget god lyd, både i samtaler/musikk

Ekstremt god skjerm

og mye mer

Negativt:

Nye av dette er sikkert Software oppdateringer, men likevel irriterende

Restarter av seg selv(blitt bedre av å slå av 4g)

Brukte MYE strøm(bedre av å slå av Nokia kart beta, av med Nfc)

Wifien slår seg av alt for ofte, og må restarte telefonen

dårlige apps(bla Facebook,linkedin)

Jeg håper virkelig det kommer en Software oppdatering snart! Alt for dårlig av Nokia\ms å slippe en telefon med så mange bugs\barnesykdommer!!

Men sinnsykt fornøyd uansett, selv etter å ha vært Apple fanatiker i så mange år! LØP Å KJØP LUMIA 920!!

Lenke til kommentar

hmm, men det fins ingen app ala den som er til iphone? Ser på heimesida til norsk tipping at den er tilgjengelig for Nokia OVI store og App store. Kva er den OVI store greia? Hadde eit håp om at eg skulle få lasta ned appen no når eg ha nokia :)

Takk for dei andre svara, var til stor hjelp! :)

Nokia OVI store er butikken for Nokias Symbian-telefoner

Lenke til kommentar

Facebook

Facebook-appen er jo laget fra grunnen av for WP8 og er helt ny. Hvis du sammenligner vil du se at den er SYKT mye raskere og bedre enn den forrige Den har en bug med at live-tiles ser ut til å være ganske ustabil med oppdateringene, men selve appen fungerer kjempebra.

Ellers vil jeg som sagt anbefale Kollektivt-appen hvis du tar banen eller annen kollektivtrafikk på østlandet.

Lenke til kommentar
Liste over programmer som mangler:

Dropbox

Instagram

Cleartune

Photosynth

Scribd

Fantastical

Camera+

Skandiabanken (samt andre banker)

Hm fair enough.

Aner ikke hva Scribd, Fantastical, Photosynth, Camera+ eller Cleartune er fornoe. Vet du har Dropboxapps, men ikke offisielle, antar du mener offisiell.

Veldig glad jeg aldri opparbeidet meg en reliance of apps, da hadde jeg sikkert vært like irritert som deg, iMono :) .

Spill:

Bad Piggies

Rayman Jungle Run

Tiny Wings

Bloons-serien

Asphalt 7

Husker jeg irriterte meg over at jeg ikke fant IloMilo på SGS3en når jeg byttet fra Lumia 800en :) .

Vet du hva jeg savner? LIMBO! Det bør helt klart portes til WP8/iOS/Android.

Adobe PDF

Facebook

Wordfeud

IMDb

Netflix

Twitter

Adobe PDF finnes vel enda ikke til WP8, man har den "PDF Reader" men det er vel ikke Adobe sin.

Prøv Kindle til PDFer, forresten?

IMDb funker fjell hos meg, hva mangler du av funksjoner der? (slik at jeg og kan legge merke til dem og bli irritert :p )

Netflix trenger en oppdatering generelt, 80% av det jeg søker på finner jeg ikke der... Møkkatjeneste...

Prøv Rowi for twitter, det funker fjell for meg.

Selv bruker jeg bare innebygde facebook/twitter for det meste av tiden (Me-tile m.m.), men av og til må man gjøre ting som ikke kan gjøres der. Da har jeg generelt hatt en tendens til å laste opp nettleseren.

Det som irriterer meg mest er at det ikke er noen skikkelige WP8-applikasjoner ennå. Noe som gir meg en "wow"-faktor.

Hva med de forskjellige linsene, da spesielt nokia sine? Aner ikke hva som er wp8 og hva som er wp7.5 av appene, men har aldri i mitt liv hatt en "wow"-faktor app på noen plattforum. Utenom microB-browseren.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for et konstruktivt innlegg Slai. :)

Jeg er selv ikke i tvil om at WP8 vil få noen skikkelig unike applikasjoner. Jeg håper også virkelig Spotify skreddersyr applikasjonen sin til plattformen, noe som vil gjøre tjenesten enda mer spesiell. Xbox Music er også en flott tjeneste, men desktop-applikasjon og raskere streaming vil gjøre den enda bedre. Skulle også ønske man kunne velge kvalitet på streaming og synkronisering.

Har også opplevd en bug der Smart DJ ikke fungerer fra musikkapplikasjonen, bare hvis du går inn i Xbox Music Store. Jeg får bare 30-sekunders klipp hvis jeg starter den fra musikk-huben.

Ellers er jeg også strålende fornøyd med mobilen. Batterilevetiden er god, synkronisering med cloud-tjenester er unik og start-skjermen det beste som har skjedd.

Kan forresten anbefale 627.AM!

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med ei på Nokias kundesupport-chat.

Hun ante ikke hvorfor mobilen min hadde batteri-issues, og foreslo ting som å prøve bruke battery saver og slikt dall. Jeg sa jeg ikke vil ha battery saver på 100% av tiden mobilen ikke står til lading, siden det er en smartphone.

Hun ante virkelig ingenting om batteri-greia, ikke om det var SW eller muligens HW relatert, ingenting.

Hun hjalp meg finne Nokia-appene igjen da, som Panorama osv, som var mistenkelig borte fra Store etter en hard reset.

Skal ringe Nokia Care og høre hva de mener jeg bør gjøre med batterigreiene. Vil virkelig ikke sende den tilbake til UK og risikere å få en telefon tilbake med freezes/reboots greia, knirking, feilplassert blitslys/kamera eller døde pixler eller noe slikt, når jeg vet telefonen min er fantastisk forutenom batteriproblemet som may or may not be en SWgreie...

Lenke til kommentar

Må si jeg gleder meg til å få denne telefonen.

Har lest endel anmeldelser på nettet og det er tydelig at anmelder sitter med en iPhone5 i den ene hånden og 920 i den andre. De forteller oss så at telefonen har et kamera som ikke er bedre enn de beste i vanlig dagslys, men at det tar noe bedre bilder i dårlig lys, så konkluderer man med at dette er negativt.

Så forteller man at den er så tung at det virker som om man kommer til å få skiveutglidning bare av å ta den ut av esken, mens brukerene nærmest enstemmig sier at telefonen gir en solid og kvalitetsmessig god følelse og at man på ingen måte plages av vekten. Jeg skal selv be naboen om hjelp til å få den ut av esken, ellers blir den vel liggende ubrukt.

Om trådløs lading snakker man om en gimikk og at det sikkert er kjekt å ha for de som liker denslags. Brukerene sier at de er veldig glad i denne funksjonen og beskriver hvorfor.

Sånn går det fra anmeldelse til anmeldelse, man prøver å finne avvik fra iPhone5, noen ganger Android, som en eller annen fasit for hvordan en telefon skal være. Avvik beskrives så som noe negativt, til tross for at det ofte er en positiv ting og at det faktisk er en forbedring fo brukerene.

Dette er forøvrig første gang at jeg hører massevis av brukere som har gått fra Android eller iPhone og som lovpriser telefonen og sier at det er den fineste telefon de noensinne har hatt. Da spør jeg egentlig om integriteten til de journalistene som skriver som de gjør?

Lenke til kommentar

Må du huske at folk er ganske teite.

Hvis du har investert i et produkt, vil hjernen din prøve rasjonalisere kjøpet i etterkant, det kan være ved å se positive vinklinger på ting som ikke nødvendigvis er utelukkende positivt.

Ta vekten for eksempel. Jeg hadde ikke kastet opp og grått meg i søvn hvis den var 50-70g lettere.

Det blir som hvis du syntes jobben din er helt grei, litt ræv, og noen kommer og snakker ned om arbeidet ditt, vil hjernen din generelt sett forsvare jobben og si den er ikke så ille, er masse bra med den, og slikt.

Ikke nødvendigvis bevisst, men underbevisst.

Artiklene snakker veldig lite om positive ting med OSet, dog. Som integreringen av facebook/twitter i kontakter/Me-tile/bilder, som jeg personlig syntes er fantastisk.

Ei heller tar reviews av 920 med seg Nokia-apps som PhotoBeamer som IMO er fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...